ΔΟΚΙΜΗ: MINI Cooper Cabrio 1.5T 136 PS
Πίσω από το τιμόνι ενός MINI Cabrio οι εικόνες αλλάζουν και η πόλη, ακόμα και αν το καλοκαίρι σε βρίσκει σε αυτήν, γίνεται πιο όμορφη, ειδικά με την οροφή κάτω
- -
- -
με μια ματιά
Το MINI Cabrio ανανεώθηκε, αποκτώντας περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης, αλλά και ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη που δίνει έμφαση, εκτός από την άνεση, στην ποιοτική λειτουργία και την απόδοση. Στοχεύει κατευθείαν στην καρδιά, αγνοώντας επιδεικτικά τη λογική, όντας ένα αυτοκίνητο που σαγηνεύει.
Ο υδράργυρος έχει πάρει την ανηφόρα και χτυπά κόκκινο ορισμένες
μέρες. Είναι από εκείνες που σε κάνουν να αναρωτιέσαι γιατί είσαι
ακόμα στην πόλη. Στο δρόμο για το γραφείο συνειδητοποιείς ότι δεν
είσαι μόνος, αφού ο κύριος με το καλοσυντηρημένο γαλλικό μοντέλο, η
κομψή κοπέλα με το κορεατικό supermini και ο «βιαστικός» που
κινείται στην ΛΕΑ είναι ακόμα εδώ. Παρηγοριά η παρέα των άγνωστων
συνοδοιπόρων σου, αλλά σίγουρα όχι αυτό που αναζητάς για να
γλυκάνει τη μέρα σου.
Θέλεις κάτι παραπάνω και ψάχνεις να το βρεις εγκλωβισμένος στην κίνηση. Το μυαλό ταξιδεύει και τα μάτια πέφτουν πάνω στο φρέσκο σε σχεδίαση ταμπλό του MINI. Οι αλλαγές μικρές, αλλά οι δυνατότητες εξατομίκευσης μεγάλες. Αυτό είναι και το κύριο χαρακτηριστικό της ανανεωμένης γενιάς του εμβληματικού αυτού μοντέλου. Η αγγλική σημεία, φετίχ, που στοίχειωνε τα όνειρα των κατόχων των προηγούμενων γενιών, τώρα είναι διαθέσιμη σε πολλά μέρη του αμαξώματος αποτελώντας την ταυτότητα του μοντέλου.
Μπροστά από το συνοδηγό στο ταμπλό, τη βρίσκεις τώρα διακριτικά «χαραγμένη», ενώ το βράδυ ένα backlight ενισχύει την παρουσία της. Η στάνταρ οθόνη 6,5΄΄ (προαιρετικά 8,8’’), τώρα είναι και αφής προαιρετικά, δίνοντας την ευκαιρία να περιηγηθείς πιο εύκολα στο μενού του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων, που περιλαμβάνει και πλοήγηση. Το κινητό συνδέεται με Bluetooth, ενώ επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης στο κεντρικό υποβραχιόνιο. Νέο είναι και το 3άκτινο τιμόνι, το οποίο διαθέτει χειριστήρια για την πλοήγηση αριστερά και τον έλεγχο του ήχου δεξιά.
Το MINI Connected προσφέρει μια γκάμα υπηρεσιών που ανάμεσά τους περιλαμβάνεται το Real Time Traffic Information και η αυτόματη ενημέρωση χαρτών πλοήγησης μέσω σύνδεσης τηλεφώνου, ενώ προαιρετικά υπάρχει και η προεγκατάσταση για Apple CarPlay. Τώρα το smartphone μπορεί να συνδεθεί με το MINI Connected το οποίο χρησιμοποιεί τις καταχωρήσεις του ημερολογίου και άλλα στοιχεία του κινητού προκειμένου να σχεδιάσει τις διαδρομές και μάλιστα με το έλεγχο της κίνησης σε πραγματικό χρόνο να προσδιορίσει και την ώρα αναχώρησης. Επιπλέον, οι υπηρεσίες Remote Services επιτρέπουν στον οδηγό να γνωρίζει τη θέση του οχήματος, διαβάζοντας επίσης πληροφορίες που αφορούν τη στάθμη του καυσίμου και άλλες λεπτομέρειες της κατάστασης το οχήματος. Η δικτύωση γίνεται μέσω κάρτας SIM που έχει το αυτοκίνητο και του κινητού 4G.
Την εικόνα του ανανεωμένου MINI ενισχύουν οι νέοι ατμοσφαιρικοί φωτισμοί στις πόρτες και το ταμπλό, όπως και οι ταπετσαρίες οι οποίες είναι επίσης νέες με επιλογές σε δέρμα και ύφασμα, ενώ διαθέσιμο είναι και το φινίρισμα Colour Lines. Με λίγα λόγια το MINI Your Customised, όπως το ονομάζει η εταιρεία προσφέρει αμέτρητες δυνατότητες εξατομίκευσης που απογειώνουν την εμπειρία, όπως και… την τιμή του αυτοκινήτου. Το τελευταίο το αντιπαρέρχεται με αισθητική που δεν περνά απαρατήρητη και στη νέα γενιά έχει να επιδείξει νέα φωτιστικά σώματα LED με λειτουργία Matrix. LED είναι και τα πίσω φώτα, με ανάγλυφο στο εσωτερικό τους το Union Jack. Νέες είναι και οι ζάντες ελαφρού κράματος, όπως και το logo.
Πέρα από τα τετριμμένα όμως το MINI Cabrio χρειάζεται μόλις 18 δευτερόλεπτα για να σε κάνει να ξεχάσεις τα πάντα, να σου φτιάξει τη μέρα. Τόσα όσα διαρκεί η διαδικασία ανοίγματος της υφασμάτινης οροφής, που στο δικό μας αυτοκίνητο είχε και τη σημαία της Αγγλίας σχεδιασμένης επάνω της. Ο ουρανός είναι η σκεπή σου τώρα και το MINI στην Cabrio εκδοχή του γίνεται αυτό που αναζητάς για να ξεφύγεις από την ρουτίνα της καθημερινότητας. Μπορείς μάλιστα να την ανοίξεις και ενώ το αυτοκίνητο κινείται, με ταχύτητα όμως κάτω από 30 km/h. Οι διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει σε αυτή τη φάση της ανανέωσης, αλλά είναι ήδη γενναιόδωρες, με το μήκος των σχεδόν 3,8 m, σε συνάρτηση με το μεταξόνιο των 2,5 m να αποδεικνύονται στη θεωρία αρκετό και ειδικά σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Στην πράξη το MINI Cabrio είναι άνετο για τους εμπρός επιβαίνοντες, αλλά όχι αντίστοιχα και για τους πίσω. Οι τελευταίοι θα έρθουν σε στενή επαφή με τα εμπρός καθίσματα, ενώ θα πρέπει να προσαρμόσουν τον κορμό τους στις σχεδόν κάθετες πλάτες των θέσεων, σε μία όχι και τόσο βολική θέση. Πίσω τους ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 215 λίτρα, μικρός με ανάλογο άνοιγμα το οποίο διευρύνεται για τη φόρτωση μεγαλύτερο σε μέγεθος αντικειμένων με το σύστημα Easy Load, από δύο μοχλούς που απελευθερώνουν το άνω μέρος το οποίο σηκώνεται προς τα επάνω, ενώ δύο button από μέσα ρίχνουν και τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Εκεί όμως που το MINI Cabrio δεν απαιτεί κανένα συμβιβασμό είναι, στο δρόμο. Γνήσιο MINI, με την χαρακτηριστική καρτίστικη αίσθηση να διατηρείται και εδώ, η οποία μάλιστα συνοδεύεται με ραφιναρισμένη λειτουργία της σφιχτά ρυθμισμένης ανάρτησης. Παρά την αύξηση του βάρους κατά 90 κιλά (1.275 kg), προκειμένου να ενισχυθεί το ανοιχτό αμάξωμα, το Cooper Cabrio περνάει ένα κομμάτι πάνω από κάθε είδους δρόμο, συνδυάζοντας αμεσότητα στις αντιδράσεις του, με γλυκιά, σφιχτή άνεση, χωρίς να το νιώθεις σε καμία περίπτωση χαλαρό.
Θετικών εντυπώσεων συνέχεια, με τον 3κύλινδρο 1.500άρη τούρμπο κινητήρα των 136 ίππων που εφοδιάζει την έκδοση Cooper που στοιχίζει λίγο πάνω από 27.000 €. Γεμάτος, με αξιοσημείωτη ελαστικότητα από πολύ χαμηλά, σχεδόν από το ρελαντί, τραβά δυνατά δίνοντας ζωντάνια στο σύνολο. Συνδυάζεται άψογα με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με τις επτά σχέσεις, το οποίο «διαβάζοντας» τις συνήθειες του οδηγού προσαρμόζει τη λειτουργία του έτσι ώστε να παίρνει το μέγιστο από τον κινητήρα, είτε αυτό αφορά την οικονομία καυσίμου, είτε τις επιδόσεις. Ένα τομέα στον οποίο διακρίνεται το ανοιχτό MINI, με 0-100 km/h σε μόλις 8,7 sec και μέγιστη ταχύτητα 206 km/h.
γλυκά
- Αισθητική
- Οδική συμπεριφορά
- Ανάρτηση
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Κιβώτιο
- Πλαίσιο
- Ηχομόνωση οροφής
- Δυνατότητες εξατομίκευσης
ξινά
- Ορατότητα πίσω
- Χώροι πίσω
- Κατανάλωση υπό πίεση
- Τιμή
Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,2 lt/100 με τον υπολογιστή ταξιδίου κατά τη δοκιμή μας να δείχνει τιμές γύρω από το 8, που διαμορφώνονται ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού. Με προσοχή στο γκάζι μπορεί να πέσει και στο 7, ενώ υπό πίεση δείχνει έφεση στα μεγάλα νούμερα, πάνω από τα 9 lt/100 km. Τις συναρπαστικές στιγμές που προσφέρει στην οδήγηση συνδυάζει αρμονικά με μια ήσυχη καμπίνα, αφού με κλειστή την οροφή δεν απέχει σημαντικά από το κλειστό αδελφάκι του. Από την άλλη, ξεσκέπαστο, έτσι όπως θα περάσει και τις περισσότερες ώρες της ζωής του (υπάρχει και ειδική ένδειξη στον πίνακα οργάνων που αναγράφει τις ώρες που είναι ανοιχτό) παρουσιάζεται ιδιαίτερα φιλικό, ειδικά με τα παράθυρα επάνω. Ο αέρας δεν περνάει στην καμπίνα, ακόμα και με ασυνήθιστα υψηλές για cabrio αυτοκίνητο, ταχύτητες. Αυτό που προβληματίζει όμως είναι η ορατότητα προς τα πίσω, αφού η οροφή αναδιπλωμένη «κόβει» τον μισό κεντρικό καθρέπτη.
Ποιος όμως νοιάζεται για τους πίσω, όταν επάνω από το MINI Cabrio ανοίγεται όλος ο ουρανός που κάνει ακόμα και την Αθήνα να μοιάζει όμορφη. Κατεβάζεις και τα παράθυρα για να σε χτυπάει ο αέρας και να έρθεις πιο κοντά στη φύση, και δίνεις πορεία για την κοντινότερη παραλία. Από το κέντρο μέχρι εκεί είναι «ένα τσιγάρο δρόμος» όπως λέει και η έκφραση. Και αυτή ίσως να είναι από τις λίγες φορές που μπορεί να εύχεσαι να διαρκούσε περισσότερο η διαδρομή για να ζήσεις πιο πολλές στιγμές με αυτό το σαγηνευτικό MINI.
συμπέρασμα
Στην ανανεωμένη γενιά του το ΜΙΝΙ Cabrio έγινε ακόμα πιο ξεχωριστό, χάρη στις αμέτρητες δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει. Επιπλέον, το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσθέτει πόντους στον χαλαρό χαρακτήρα του ανοικτού μοντέλου, ενώ παράλληλα βελτιώνει σημαντικά την απόδοση, με ταχύτερες και πιο ήπιες αλλαγές, σε σχέση με το αντίστοιχο της προηγούμενης γενιάς. Ο τούρμπο κινητήρας με τις αξιόλογες επιδόσεις του σιγοντάρει τον σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου, χωρίς παράλληλα να το λείπει η άνεση, όπως αυτή αποτυπώνεται από την ανάρτηση και την ηχομόνωση. Μπορεί να μην είναι φθηνό, αλλά είναι άκρως απολαυστικό και σαγηνευτικό, ενώ σε αποζημιώνει και με την ποιότητά του σε όλους τους τομείς.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ