ΔΟΚΙΜΗ: BMW M2
Απόλυτα σύγχρονη, αλλά νοσταλγικά θεαματική στον τρόπο που σε ταξιδεύει πλαγιολισθαίνοντας, όπως μας έμαθαν οι πρόγονοί της.
- -
- -
με μια ματιά
Η μικρότερη Μ σε μεγάλα κέφια! Κλασσική αθλήτρια της οδήγησης, όπως κάθε σειρά Μ, σε προδιαθέτει να δοκιμάσεις και να δοκιμαστείς σε ένα απολαυστικό παιχνίδι που παίζεται με το τιμόνι στα χέρια.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Σπορ συμπεριφορά
- Απόδοση
- Επιδόσεις
- Αίσθηση
- Τιμόνι
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
ξινά
- Δυσδιάκριτος εσωτερικός σπορ διάκοσμος
Οι αναφορές και οι συνειρμοί στην BMW 2002 turbo έκαναν σαφές ότι το νέο δημιούργημα είναι συνδεδεμένο με την ανόθευτη λογική της σπορ οδήγησης, έτσι όπως γεννήθηκε 45 χρόνια πριν, τότε που οι δυναμικές επιδόσεις ήταν συνδυασμένες με ευελιξία και δραστήρια συμπεριφορά. Με την σύγχρονη Μ3 να παίζει τον ρόλο της 4θυρης και την Μ4 να αναλαμβάνεις την θέση της στα δίπορτα κουπέ, αλλά και την προσφάτως πληθωρική σε όλα της Μ5 σε ρόλο premium Γολιάθ της σπορ έκφρασης, η Μ2 έρχεται ουρανοκατέβατη την κατάλληλη στιγμή και στην κατάλληλη θέση.
Τόσο όσο!
Δεν χρειάζονται όλοι την υπερβολή και τη χλιδή που είναι
γαρνιρισμένες οι προαναφερθείσες Μ, αλλά και κάθε Μ από εκεί και
πάνω. Όσο ανεβαίνεις στην κλίμακα ανεβαίνει και το βάρος και όταν
ψάχνεις την απόλαυση δεν θέλεις τα κιλά, όσα και να είναι τα άλογα.
Αυτό που χρειάζεσαι είναι κάτι που να εξιτάρει σε αίσθηση και
πληροφορία και η Μ2 μπορεί να σε πείσει με την πρώτη εικόνα, πριν
καν την οδηγήσεις, ότι αυτό ακριβώς πρεσβεύει.
Η εμφάνιση της νέας BMW M2 Coupe λοιπόν προϊδεάζει άμεσα για τις
σπορ επιδόσεις και προθέσεις της. Η διάδοχος της BMW 1 M Coupe
διαθέτει μία εντυπωσιακή παρουσία στο δρόμο από κάθε οπτική γωνία.
Σύμφωνα με την παράδοση, η νέα BMW M2 Coupe υιοθετεί
στυλιστικά στοιχεία των προγόνων της όπως η BMW 2002 turbo
και η θρυλική BMW 3.0 CSL, ενώ είναι σχεδόν εκατό κιλά ελαφρύτερη
από το επόμενο στην M ιεραρχία δίπορτο κουπέ της εταιρείας. Στα
σχεδόν 1.500 κιλά βέβαια δεν την λες πούπουλο, όμως η δίαιτα έχει
εστιαστεί σε καίρια σημεία και σε συνδυασμό με τις μικρότερες
διαστάσεις το αποτέλεσμα είναι εύστοχο. Η κορυφαία δυναμική
συμπεριφορά απαιτεί πρωτίστως ένα υψηλό επίπεδο ακαμψίας και χαμηλό
βάρος. Γι’ αυτό και οι μηχανικοί της BMW M GmbH επέλεξαν τα ελαφριά
τμήματα από τις M3/M4. Εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε βραχίονες,
βάσεις τροχών, υποπλασία και εμπρός μπάρα θόλων, ενώ επιπλέον
εξοικονόμηση βάρους επιτυγχάνεται με τα αλουμινένια γόνατα της
ανάρτησης και τη σωληνωτή αντιστρεπτική δοκό. Πίσω στον άξονα πέντε
συνδέσμων το σφυρήλατο αλουμίνιο μειώνει το βάρος στις μη
αναρτώμενες μάζες και επιπλέον, μία άκαμπτη σύνδεση αγωνιστικής
προέλευσης, χωρίς ελαστικά σινεμπλόκ χρησιμοποιείται για την έδραση
του υποπλαισίου τύπου χωροδικτυώματος στο πλαίσιο, κάτι που
προσφέρει στον συνδυασμό ακαμψία, γεωμετρία και ακρίβεια. Οι
ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις των μεγαλύτερων M δεν
υιοθετήθηκαν σοφά στην Μ2 και προτιμήθηκαν πιο απλές λύσεις όπως τα
σφιχτά ελατήρια και αμορτισέρ της Μ division. Έτσι και το βάρος δεν
ξέφυγε και πιο κοντά στο αγωνιστικό πνεύμα παρέμεινε. Παρατηρώντας
τη αισθησιακή επιθετικότητα της Μ2 δεν μπορείς να μην την λατρέψεις
αν γοητεύεσαι από σπορ κατασκευές. Μυώδης εμπρός, στο πλάι, πίσω
παντού βρίσκεις λεπτομέρειες για να παρκάρει η ματιά σου. Μπορεί να
έχει τσακωθεί με τη διακριτικότητα όμως το κάνει με μια νοσταλγία
στις κατασκευές από τις οποίες εμπνέεται. Δύσκολα δεν θα την
συνδέσεις και με την Μ E30 με τα φουσκωμένα φτερά της, αν και τότε
τα φουσκώματα έδειχναν σαν να μπήκαν εκ των υστέρων, ενώ η M2
γεννήθηκε πρησμένη! Πίσω από τα φουσκώματα κρύβονται μετατρόχια που
μιμούνται μέχρι κεραίας αυτά της Μ4, ενώ οι θόλοι γεμίζουν με
τροχούς 19’’ και ελαστικά Michelin Pilot Super Sport σε διάσταση
245/35 εμπρός και 265/35 πίσω. Οι 4πίστονες δαγκάνες εμπρός
φρενάρουν αεριζόμενους δίσκους 380 mm, οι 2πίστονες πίσω 10 mm
μικρότερους και δυσκολεύονται να κρυφτούν πίσω από τους
εντυπωσιακούς τροχούς. Ο κινητήρας της νέας BMW M2 είναι
τεχνολογίας M TwinPower Turbo. Ένας νέος 3λιτρος εξακύλινδρος σε
σειρά βενζινοκινητήρας, που περιλαμβάνει υπερσυμπιεστή Twin Scroll
ενσωματωμένο στην πολλαπλή εξαγωγής, High Precision Injection,
μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων (Double-VANOS) και μεταβλητό
έλεγχο βαλβίδων VALVETRONIC. Οι χρονισμοί βαλβίδων και
εκκεντροφόρων συνεργάζονται για τον συνεχή έλεγχο της βύθισης
βαλβίδων εισαγωγής. Το αποτέλεσμα είναι ακριβής απόκριση,
βελτιωμένη καμπύλη ισχύος και μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και
εκπομπών CO2, όμως αυτά, ειδικά τα τελευταία, ελάχιστα μας
ενδιαφέρουν αυτή τη στιγμή.
Μια γεμάτη μπουκιά απόδοσης
Ο αγριεμένος ήχος που εκπέμπουν οι διμπουκες εξατμίσεις της κάθε
πλευράς είναι εθιστικός, με μεταλλική χροιά και σε ωθεί να
ανεβάζεις στροφές μόνο για να τον ακούς. Ύστερα η δυναμική
επιτάχυνση που απελευθερώνεται συνδυαζόμενη με το διπλοσύμπλεκτο
7άρι DCT αυτόματο κιβώτιο και τότε τρελαίνει τις βελόνες στα
όργανα. Η απόδειξη έρχεται από τις επιδόσεις που ανακοινώνει ο
κατασκευαστής και τα 4,3’’ για το 0-100 km/h είναι ένα καλό δείγμα.
Τέλος, ο οδηγικός ουρανίσκος στην πρώτη στροφή θα υμνεί τα εύστοχα
φρένα, το αριστοτεχνικό tern in και το διαβαστερό πάτημα. Οι πρώτες
εντυπώσεις βγάζουν τον θαυμασμό σου. Πληροφορία σε πρώτη είδηση,
από κάθε ζωτικό σημείο που συνθέτει το αυτοκίνητο. Το τιμόνι βαρύ
και άμεσο όσο χρειάζεσαι, η ανάρτηση σφιχτή και άμεσα συνεργάσιμη
με το ακλόνητο πλαίσιο και τα φρένα πιστά και ατρόμητα στο βάναυσο
τρόπο που θα τους φερθείς είτε κινείσαι σε δρόμο είτε επιλέγεις το
ασφαλές περιβάλλον της πίστας. Για την ιστορία, οι 370 ίπποι στις
6.500 rpm και τα 465 Nm ροπή, μεταξύ 1.450 - 4.560 rpm (που
γίνονται 500 Nm με overboost) θα σε κάνουν να ξεχάσεις οποιαδήποτε
άλλη μεγαλύτερη Μ. Είναι ο τρόπος που παντρεύονται με το υπόλοιπο
αυτοκίνητο και δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα που δεν θες να
αφήσεις τέτοιο τιμόνι από τα χέρια. Ακόμα και με τα ηλεκτρονικά στο
Sport+ δεν νιώθεις ευνουχισμένος και ας ξέρεις ότι η Μ2 δεν έχει
απελευθερωμένα τα ηλεκτρονικά δεσμά της. Με το DSC off όμως, το
θέαμα γίνεται εθιστικό, συνοδεία καπνισμένων ελαστικών και τότε
ζεις την καλοζυγισμένη ουρά της M2 να ταξιδεύει με το πλάι, κάτι το
οποίο οφείλει στο πολύδισκο μηχανικό μπλοκέ Active M Differential
και φυσικά στο dna της. Στη διάθεση για full attack αισθάνεται και
στο μεταφέρει ότι είναι φτιαγμένη για τέτοια.
Είναι γρήγορη, πολύ γρήγορη, όμως περισσότερο θα απολαμβάνεις την
αμεσότητα και την τέχνη της οδήγησης στροφή στροφή με δραστήρια
χέρια στον έλεγχο της παραδοσιακά δυναμικής ουράς που απλώνεται
προς την έξοδο. Μπορείς όμως να την οδηγήσεις και σύγχρονα,
βιδώνοντας την ουρά αν δεν θες την υπερβολή και να βιώνεις απλωτές
γραμμές στον επαρχιακό συγκεντρωμένος στο ιδανικό πάτημα χωρίς
γλιστρήματα. Ο σταθερά ταξιδιάρικος σβέλτος ρυθμός στον
αυτοκινητόδρομο σου δίνει την ευκαιρία να ζήσεις φυσιολογικές
στιγμές καθημερινότητας με μια M2. Σφιχτή μεν αλλά όχι κουραστική,
με καλή κύλιση και ποιοτικό περιβάλλον καμπίνας, μπορείς να την
οδηγείς χαλαρά και πλημμυρισμένος από ασφάλεια εσύ ή κάποιο άλλο
μέλος της οικογενείας. Για το εσωτερικό της άλλωστε τι να πεις! Ο
διάκοσμος είναι περισσότερο διακριτικός για σπορ κατασκευή, αλλά
πιστός στις αρχές της αψεγάδιαστης εικόνας που συνοδεύεται με υψηλό
επίπεδο ποιότητας-εξοπλισμού. Οι χώροι για τους 2 πίσω επιβάτες
χωρίς να είναι πληθωρικοί επαρκούν και ο αντίστοιχος των 390 lt για
τις αποσκευές τους δεν αφήνει παράπονα. Φυσικά κάθε σύγχρονη
τεχνολογική εφαρμογή από τα υψηλά ράφια της BMW είναι διαθέσιμη και
το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων i-Drive, θα κάνει την ζωή
εύκολη, ενώ το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της Harman Kardon θα
γεμίσει με ποιοτικό ήχο τις στιγμές των επιβατών. Συνολικά η Μ2, με
άριστο οπλισμό για να επιτίθεται σε ευθείες και στροφές, θυμίζει
τις καλές εποχές της μεγαλύτερης αδερφής τότε που ήταν πιο μαζεμένη
αλλά ουδόλως χαμηλοβλεπούσα.
συμπέρασμα
Η «μικρή» είναι γεννημένη όχι απλά για αθλητισμό αλλά για πρωταθλητισμό και το μόνο που ζητάει είναι καλοστρωμένο τάπητα για να εκδηλώσει το ταλέντο που της πέρασε στο dna της το team της M division και το αντίτιμο όσο ευκαταφρόνητο και αν ακούγεται δεν ξεφεύγει από τα όρια της λογικής αν ψάχνεις κάτι επώνυμο με διεθνή αναγνώριση και τέτοιες προδιάγραφες συνολικής απόδοσης.