ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C1 1.0 Urban Ride

Το γαλλικό “μικρό” φορά στολή περιπέτειας και τον αναβαθμισμένο 1.000άρη βενζινοκινητήρα με στόχο να κατακτήσει τους δρόμους της πόλης

  • -
  • -
Ισχύς72 PS
Ροπή93 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,6 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,1 lt/100km
Εκπομπές CO293 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το μικρό της Citroen στην έκδοση Urban Ride αποκτά ακόμη πιο δυναμικό στυλ και στοιχεία περιπέτειας που παραπέμπουν στα crossover.

Η Citroen μετράει παραπάνω από δεκαετία στα αυτοκίνητα πόλης, από το 2005 με το πρώτο C1. Το μικρό με το “λοχιόσημο” στο καπό ήταν καρπός της συνεργασίας Peugeot - Citroen - Toyota και κέρδισε γρήγορα το νεανικό κοινό με την χαριτωμένη αισθητική και τον καλό συνδυασμό απόδοσης - ευελιξίας - οικονομίας. Η δεύτερη γενιά ενίσχυσε τη νεανικότητά της με περισσότερο στυλ και gadget, στοιχεία που εμπλουτίζονται περεταίρω με τις νέες ειδικές εκδόσεις Urban Ride και ELLE.

Από τις φωτογραφίες θα έχετε ήδη καταλάβει πως εδώ έχουμε να κάνουμε με το Urban Ride. Το πιο δυναμικό μοντέλο της γκάμας του C1 ξεχωρίζει από τις μαύρες ζάντες αλουμινίου 15”, τους επίσης μαύρους καθρέπτες, τις προστατευτικές επενδύσεις στους θόλους των τροχών, τα φιμέ κρύσταλλα, τα αυτοκόλλητα στις πίσω κολόνες και τον αναβαθμισμένο διάκοσμο της καμπίνας.



Ο πλούσιος εξοπλισμός της περιλαμβάνει μεταξύ άλλων οθόνη αφής 7’’ υψηλής ευκρίνειας με συνδεσιμότητα Triple Play (Android Auto, CarPlay και MirrorLink) και φωνητικές εντολές, κάμερα οπισθοπορείας και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες. Για τους λάτρεις της ανοιγόμενης οροφής, το Urban Ride διατίθεται και σε Airscape έκδοση με υφασμάτινη οροφή σε τρεις αποχρώσεις: μπλε, μαύρη και κόκκινη.

Στο μάτι, το C1 Urban Ride εκπέμπει τη μοδάτη φινέτσα που οφείλει να έχει ένα νεανικό μοντέλο της μικρής κατηγορίας. Εικόνα που διατηρείται και στο εσωτερικό με τη μοντέρνα αισθητική, τον ευχάριστο διάκοσμο, τα αναπαυτικά δίχρωμα καθίσματα με το ενσωματωμένο προσκέφαλο εμπρός, την έγχρωμη οθόνη αφής που κυριαρχεί στο ταμπλό και τους χώρους που παραμένουν ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες. Στον αντίποδα, τα παράθυρα πίσω δεν κατεβαίνουν αλλά ανοίγουν ελαφρώς προς τα έξω με ανάκλιση και το πορτμπαγκάζ έχει μικρό άνοιγμα και χωρητικότητα (196 λίτρα). Αν θες πάντως περισσότερο χώρο, ρίχνεις την (διαιρούμενη 50/50) πλάτη του πίσω καθίσματος και ο όγκος αυξάνεται στα 780 λίτρα.



γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Διάκοσμος καμπίνας
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Πίσω παράθυρα που δεν κατεβαίνουν

Κάτω από το καπό φωλιάζει ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 998 κυβικών. Είναι αναβαθμισμένος και, παρότι πληροί τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2, αποδίδει αυξημένη κατά 4 PS ισχύ, φτάνοντας πλέον τους 72 ίππους. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ προαιρετικά μπορεί να συνδυαστεί και με το 5άρι αυτόματο ETG. Είναι ελαστικός από χαμηλά και κινεί με προθυμία το ελαφρύ αμάξωμα, αν και πρέπει να τον πιέσεις μέχρι ψηλά για να ξεδιπλώσει τη δύναμή του. Μπορεί να μη βάζει φωτιά στο δρόμο (0-100 km/h σε 12,6 sec – τελική ταχύτητα 160 km/h) αλλά είναι αρκετά ζωηρός και οικονομικός μέσα στην πόλη. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,5 lt/100 km, ενώ με τη συχνή χρήση του air-condition η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 7. Σημειώστε πάντως πως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ο κινητήρας ήταν άστρωτος ακόμη, οπότε υπάρχει περιθώριο να πέσει και άλλο η κατανάλωση. Άλλωστε, σε χαλαρή διαδρομή χωρίς κίνηση πετύχαμε ακόμη και την τιμή που ανακοινώνει το εργοστάσιο: 4,1 lt/100 km στο trip computer. Εντύπωση κάνει και η βελτιωμένη ηχομόνωση που φιλτράρει αποτελεσματικά τους ήχους του περιβάλλοντος αλλά και του τρικύλινδρου κινητήρα.



Μέσα στην πόλη το C1 νιώθει βασιλιάς. Με μήκος μόλις 3,46 m και κύκλο στροφής 9,6 m, η ευελιξία και η δραστήρια διάθεσή του αποτελούν το καλύτερο αντίδοτο στην καθημερινή αστική τρέλα. Η φιλική αίσθηση στην οδήγηση και η καλή ορατότητα είναι σύμμαχοί σου, ενώ η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) προσφέρει άνεση και ποιοτική κύλιση. Το μικρό Citroen δεν κοπανάει και δεν «χάνει» την επαφή του με το δρόμο στις ανωμαλίες, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και δεν αλλοιώνουν την δεμένη αίσθηση που σου δίνει συνολικά το αυτοκίνητο. Σε δρόμο με στροφές το C1 μπορεί να κινηθεί σβέλτα με όπλα του το καλό στήσιμο, τα αποτελεσματικά ηλεκτρονικά βοηθήματα και τα αποτελεσματικά φρένα. Ακόμη κι αν τύχει να βρεθείς σε αυτοκινητόδρομο, οι αντιδράσεις του πλαισίου θυμίζουν μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

συμπέρασμα

Το C1 Urban Ride ενσωματώνει τις βασικές αξίες της μάρκας και απευθύνεται κυρίως στο αντρικό κοινό που ψάχνει περιπετειώδη χαρακτήρα. Βέβαια το δυναμικό του στυλ έχει το ανάλογο αντίτιμο, αλλά και πάλι για όσους επιμένουν στην ουσία, υπάρχουν και οι απλές εκδόσεις του C1 που προσφέρονται με 5 χρόνια εγγύηση και τιμή από 10.050 € ή με 36 άτοκες δόσεις!

ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

VIDEOS

Citroen C1 Urban Ride 2018

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...