ΔΟΚΙΜΗ: Audi RS3 Sportback S-tronic

Δύναμη και αποτελεσματικότητα! Κάτω από ένα «σεμνό» σπορ κουστούμι κρύβεται ένα (σχεδόν) supercar

  • -
  • -
Ισχύς400 PS
Ροπή480 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,1 sec
Κατανάλωση μ.κ.8,5 lt/100km
Εκπομπές CO2194 gr/km
με μια ματιά

Ένα κλασικό Sportback που με το κατάλληλο ντοπάρισμα μετατρέπεται σε υπερήρωα, εμπρηστή της ασφάλτου και εκφραστή της ταχύτητας

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Μυώδες και διακριτικό
  • Σπορ συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Αποτελεσματικότητα
  • Φρένα
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Περιορισμένη συμμετοχικότητα (σε σχέση με τον ανταγωνισμό) 

Στις αρχές της νέας χιλιετίας τέτοιες ιπποδυνάμεις με ανάλογες επιδόσεις έβρισκες σε super car της εποχής και σήμερα μιλάμε για ένα τσούρμο άλογα στα αυτοκίνητα της κατηγορίας hot hatchback. To RS3 εμφανίστηκε μια δεκαετία αργότερα (2011), με στόχο το μέγιστο από πλευρά απόδοσης και δυνατοτήτων που μπορεί να απολαύσει ο κάτοχος ενός καθημερινού κατά τα άλλα premium μικρομεσαίου. Με τον ανάλογο οπλισμό ώστε να υποστηρίξει τις επιδόσεις, αλλά με μια διακριτικότητα στην οπτική του εικόνα που υπερτερούσε της υπερβολής για αυτό που ήταν. Ξεκίνησε με 340 ίππους, κέρδισε 27 επιπλέον στην δεύτερη γενιά του και απογείωσε την ισχύ στους 400 στην ποιο επίκαιρη για την οποία μιλάμε.

 

Διακριτικά εντυπωσιακό

Τώρα πόσο διακριτικό, εξαρτάται από την οπτική γωνία που το βλέπεις. Σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητο, όμως δεν κραυγάζει με φτερούγες, φρου φρου και αρώματα. Δεν είναι εν ολίγοις σαν αυτοκίνητο που ξεπήδησε από ειδικές και πίστες, αλλά ένα διακριτικά τουμπανιασμένο Sportback που σέβεται την λογική της καθημερινής χρήσης. Σεμνά βοηθήματα γύρω γύρω, ανάλογη λογική και στα διακριτικά του μοντέλου και 19άρηδες τροχοί που γεμίζουν τους θόλους και επικεντρώνουν την προσοχή στα θηριώδη «ταψιά» στο ρόλο των δισκοφρένων και στις καθηλωτικές τετραπίστονες δαγκάνες με ταυτότητα RS3 που φωλιάζουν παρέα στο εσωτερικό του τροχού.



Δεν μένει όμως μόνο εκεί και σαν ένδειξη εξωστρέφειας κερνάει την πρόσοψη με γενναίους αεραγωγούς για να δροσίζει τα άλογα και τα φρένα, αλλά και με ένα ανάγλυφο «quattro» στην βάση της κεντρικής εισόδου αέρα για να γίνεται αντιληπτό ακόμα και από μακριά. Αν δεν έχεις πάρει χαμπάρι λοιπόν περί τίνος πρόκειται στη φευγαλέα ματιά, μια ματιά χαμηλά στη μάσκα θα σε πείσει για την ιδιαίτερη ταυτότητα του μοντέλου, ενώ πίσω οι διπλές απολήξεις και ο διαχύτης θα είναι η συνηθέστερη εικόνα θέασης. Για την υπερβιταμίνωση όμως δεν αρκεί μόνο το θεαθήναι άλλα και η ουσία στα ενδότερα. Κάτω από το καπό συναντάς τον 5κύλινδρο TFSI των 2.5 λίτρων που με τις κατάλληλες περιποιήσεις εκτοξεύει την διάθεση και τις επιδόσεις. Ο συνδυασμός έμμεσου και άμεσου ψεκασμού πακέτο με την υπερτροφοδότηση, ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και η τεχνολογική μαεστρία των μηχανικών της Audi σερβίρουν 400 ίππους και 480 Nm ροπής, με τα τελευταία να είναι διαθέσιμα και σταθερά από τις 1.700 rpm και για ένα εύρος 4.150 rpm. Η εξελιγμένη τετρακίνηση αναλαμβάνει να μοιράσει τα ψυχικά αποθέματα του 5κύλινδρου TFSI σε όλους τους τροχούς με την ροπή να στέλνει έως και 50% πίσω, στιγμιαία έως και 100% ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα και τις ανάλογες συνθήκες, ενώ την δουλειά των αλλαγών αναλαμβάνει το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, S-Tronic. Το πέρασμα από το σαλόνι σε βάζει σε μια σπορ premium λογική, με τα μονοκόμματα μπάκετ με το διάτρητο δέρμα και τις επενδύσεις από αλκαντάρα σε πόρτες, τιμόνι και λαβή επιλογέα να τραβούν την προσοχή σου. Πέρα από τον κλασικό πίνακα οργάνων, μπορεί κάνεις να απολαμβάνει την ψηφιακή έγχρωμη απεικόνιση του Virtual Cockpit, ενώ φυσικά σύστημα infotainment MMI για κάθε σύγχρονη απαίτηση σχετικά με την ενημέρωση πλοήγηση και ψυχαγωγία, καθώς και σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης Drive Select για να προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Χωροταξικά διατηρεί την εικόνα Sportback με μι μικρή υποχώρηση στα πόδια των πίσω επιβατών εξαιτίας των μπάκετ.

 

Σφαίρα!

Το RS3 έχει όλα τα εφόδια για να επιβληθεί, σε κάθε διαδρομή. Μια ματιά στις επιδόσεις (4,1’’ :0-100 km/h, τελική ταχύτητα έως 280 km/h) κάνουν σαφές ότι είναι ένας καμουφλαρισμένος δυναμίτης! Πίσω από το τιμόνι του διαπιστώνεις πόσο εύκολα συμβαίνουν τα πράγματα και απολαμβάνεις τον πληθωρικό θυμό του 5κύλινδρου που δηλώνει με τον ήχο του ότι οι ίπποι …ξεχειλίζουν! Σκίζεις με ακλόνητη αίσθηση τις ευθείες και κινείσαι σαν άνεμος σε δρόμους με στροφές ακόμα και με το κοντέρ ψηλά στην δεύτερη εκατοντάδα. Αντιλαμβάνεσαι ότι η ταχύτητα γίνεται αντιληπτή μόνο όταν το βλέμμα σου πέσει στο ταχύμετρο.




Διαφορετικά θεωρείς ότι κινείσαι απόλυτα φυσιολογικά με την αίσθηση που σου αφήνει να είναι πλημμυρισμένη από αυτοπεποίθηση. Αφήνεις την τετρακίνηση και το S-tronic να κάνουν την βρόμικη δουλειά και εσύ απλά επιλέγεις ένα από τα 4 προγράμματα στο Audi Drive Select ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις της στιγμής. Μπορείς να απολαμβάνεις άνεση και θετική κύλιση στο Comfort παρά το γεγονός ότι φοράει χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (235/35R19), να προεπιλέξεις την Individual όπου ρυθμίζεις την παραμετροποίηση (για απόκριση και ήχο κινητήρα, κιβωτίου, βάρος τιμονιού και ρύθμιση ανάρτησης) που εσύ κάνεις κέφι, ή να κλειδώσεις το Sport που σετάρει τα παραπάνω στο δυναμικότερό τους. Επι τις ουσίας εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να οδηγήσεις συγκεντρωμένος στις ιδανικές γραμμές, απαλλαγμένος από το άγχος του κρατήματος και το σωστό timing της αλλαγής. Μόνο όταν ψάξεις την υπέρβαση και το θέαμα, με απενεργοποιημένο ESP σου υπαγορεύει το γνωστό ρητό για τα μεταξωτά βρακιά! Την ώρα που η ουρά ελαφραίνει, η τετρακίνηση στέλνει πίσω ικανή ροπή για να διατηρήσει την υπερστροφή, ενώ το τιμόνι ανταποκρίνεται θετικά και δεν αιφνιδιάζει. Μπορεί να μην έχει το ιδανικό βάρος για να χαρακτηριστεί τέλειο, όμως σε επίπεδο πληροφορίας παίρνει πτυχίο με υψηλή βαθμολόγηση. Αν κάτι ενοχλεί στην επιθετική οδήγηση, που βρίσκει τα χέρια του οδηγού σε δραστήριες στιγμές, είναι αυτή η εμμονή να τοποθετούν flat bottom τιμόνι. Είναι στιγμές που νιώθεις ότι κρατάς από το ένα χέρι σκυτάλη αντί για τιμόνι και χαλάει την ισορροπία του ρυθμού σου. Στο ουδέτερο οδηγικό στιλ, που ευτυχώς προάγει, δεν ενοχλεί όμως αν αφήσεις την ουρά να απλωθεί προς την έξοδο θα το διαπιστώσεις. Σε γενικές γραμμές θα ανοίξει την τροχιά του σημαδεύοντας την έξοδο υποστροφικά, στην χειρότερη θα σπαταλήσεις χρόνο και μέτρα πλαγιολισθαίνοντας, απαιτώντας και τον ανάλογο χώρο. Δυναμικές καταστάσεις με ενδιαφέρον αν γνωρίζεις, αλλά ιδιαιτέρως απαιτητικές στον συγχρονισμό ακόμα και τότε. Η συμμετοχικότητα του συνόλου πάντως έχει ωφεληθεί και τώρα το RS3 δεν είναι απλά γρήγορο από σημείο σε σημείο. Προσφέρει το αλατοπίπερο στον οδηγό του για να νιώσει τις σπορ στιγμές που βιώνει, αλλά μέχρι ένα σημείο. Πάντως, καλύτερα να απολαμβάνεις τις δυνατότητες ενός συνόλου που διευκολύνει την ταχύτητα σε κάθε είδους δρόμο και να αποφεύγεις την extreme πλευρά. Όσο εύκολα γίνεται μια μικρή κουκκίδα στο βάθος του ορίζοντα άλλο τόσο τα θηριώδη φρένα αναλαμβάνουν να σε εντυπωσιάσουν με την επιβραδυντική τους ικανότητα. Αν πάλι σε συνεχόμενη βάναυση χρήση δείξουν σημάδια κούρασης και εσύ είσαι τελειομανής, η Audi δίνει λύση με τις κεραμικές δισκόπλακες αρκεί να είσαι σε θέση να ξηλωθείς. Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς ότι το RS3 είναι ένα «super car» αιχμάλωτο σε κορμί μικρομεσαίου και μπορεί να εξυπηρετεί με την ίδια ευκολία την καθημερινότητα όπως και τον απόκοσμο ρυθμό σε μια απαιτητική διαδρομή. Γεννήθηκε για την απόλαυση της οδήγησης, σερβίρει πολυδιάστατη προσωπικότητα και στοχεύει τους ψαγμένους, απευθυνόμενο φυσικά σε βαθιά και γεμάτα πορτοφόλια.




συμπέρασμα

Γεννημένο να κατατροπώσει σχεδόν οτιδήποτε έχει ταμπέλα γρήγορου hatchback και όχι μόνο, το RS3 καμουφλάρει τις προθέσεις του πίσω από ένα κορμί μικρομεσαίου. Μπορεί να εκπληρώσει κάθε συνηθισμένη καθημερινή ανάγκη του ιδιοκτήτη και της παρέας του και ταυτόχρονα, όταν ο οδηγός αποφασίζει να τεντώσει το πόδι του στο γκάζι, να μετατραπεί σε φονέα γιγάντων. Τόσο σε ευθείες όσο και σε στροφές. Η πολυδιάστατη προσωπικότητα το χαρακτηρίζει κάτι για το οποίο μπορεί να καυχιέται.  

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...