ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Turbo 140 PS 4WD
Ο υπερτροφοδοτούμενος Boosterjet και η τετρακίνηση AllGrip προσδίδουν νέες, ενδιαφέρουσες πτυχές στον οικογενειακό χαρακτήρα του S-Cross
- -
- -
με μια ματιά
Η γκάμα του ανανεωμένου ιαπωνικού crossover περιλαμβάνει δύο turbo κινητήρες βενζίνης, τον 1.0 Boosterjet με 112 ίππους και τον 1.4 Boosterjet με 140 ίππους, ενώ σε diesel υπάρχει ο 1.6 DDiS των 120 ίππων. Το νέο S-Cross διατίθεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις (στα 1.4 Boosterjet και 1.6 DDiS), ενώ εναλλακτικά προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (διπλού συμπλέκτη στην έκδοση diesel).
Το Suzuki SX4 S-Cross παίζει μπάλα στο γήπεδο των crossover αλλά κλείνει το μάτι και στη γειτονιά των μικρομεσαίων, μιας και η Suzuki δεν έχει εκπρόσωπο στο ‘C’ segment. Ευρύχωρο, καλά εξοπλισμένο και πρακτικό, μπορεί με άνεση να παίξει το ρόλο του οικογενειακού αλλά δεν σταματά εκεί. Στην έκδοση με τον 1.4 Boosterjet και την τετρακίνηση AllGrip αποκτά περισσότερη διάθεση για περιπέτεια και επιδόσεις που θα ζήλευαν ακόμη και χάτσμπακ με σπορ χαρακτήρα.
Μπορεί η ονομασία Boosterjet να μην έχει καθιερωθεί ακόμη στην
αγορά, η απόδοση της νέας οικογένειας υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων
βενζίνης της Suzuki όμως δεν αφήνει περιθώρια για αμφισβήτηση.
Ειδικά ο 1.400άρης με τους 140 ίππους και τα 220 Nm ροπής
ενθουσιάζει με το σθένος και τις επιδόσεις του. Η - ως συνήθως
υπέρμετρα μετριοπαθής - Suzuki ανακοινώνει τελική 200 km/h και
10,2 sec για το 0-100 km/h (9,6 στην έκδοση 2WD), αν και στην
πραγματικότητα το S-Cross είναι τουλάχιστον 1 sec πιο γρήγορο. Το
μοτέρ είναι ελαστικό από χαμηλά και ανεβάζει με τρομερή δύναμη
μέχρι τον κόφτη. Σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού νιώθεις το SX4 να
εκσφενδονίζεται προς τον ορίζοντα σαν να τρώει κλωτσιά, άσχετα αν
έχεις κατεβάσει ή όχι σχέση στο 6άρι κιβώτιο.
Η επόμενη έκπληξη αφορά την κατανάλωση. Η μέση τιμή στη δοκιμή μας ήταν στα 7,0 λίτρα ανά 100 km, ενώ αν οδηγείς συνετά τα 6,5 lt/100 km είναι νούμερο που εύκολα βλέπεις στο trip computer ακόμη και στην πόλη! Εξαιρετική οικονομία καυσίμου από ένα αυτοκίνητο με τούρμπο κινητήρα βενζίνης 140 ίππων, που κινεί και τους τέσσερις τροχούς.
Πίσω από το τιμόνι του S-Cross απολαμβάνεις ευελιξία, δραστήρια
διάθεση και ζηλευτή αποτελεσματικότητα στις στροφές. Το τιμόνι
υπακούει τις εντολές και χαράζει την ιδανική πορεία και συνολικά το
SX4 αντιμετωπίζει με ευκολία και διαδρομή. Στον ανοιχτό δρόμο είναι
ευθύβολο και ασφαλές ακόμα και με 190 km/h στο ταχύμετρο, ενώ η
ποιότητα κύλισης και η ησυχία στην καμπίνα κάνουν ξεκούραστο το
ταξίδι. Στα θετικά και τα δυνατά φρένα.
Μακριά από την άσφαλτο, το τετρακίνητο Suzuki έχει όπλα του την
αποτελεσματική τετρακίνηση AllGrip και τα 180 mm απόστασης από το
έδαφος. Σε καλοστρωμένο χώμα μπορεί να προσφέρει απολαυστικό
παιχνίδι, ενώ δεν θα διστάσει να σκαρφαλώσει ακόμα πιο βαθιά στην
περιπέτεια. Με δεδομένα βέβαια τα ασφάλτινα ελαστικά, καλό θα είναι
να φυλάς λίγο τα νώτα σου. Το SX4 δεν είναι off-road animal -
υπάρχει και το Jimny άλλωστε - αλλά η αυτόματη τετρακίνηση με τον
κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη και τα 4 modes οδήγησης
ανακαλύπτει πρόσφυση εγκαίρως χωρίς να χαζολογάει. Στην επιλογή
“Auto” η ροπή του κινητήρα αποστέλλεται μόνο στους εμπρός τροχούς,
με τους πίσω να εμπλέκονται όταν το σύστημα διαβάσει σπινάρισμα.
Για να επιλέξεις τη λειτουργία “Lock”, που κατανέμει ίσα τη ροπή
εμπρός και πίσω, πρέπει να έχει προηγηθεί το “Snow” mode που
ουσιαστικά γλυκαίνει τον χάρτη απόδοσης του κινητήρα και διατηρεί
σε εγρήγορση τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Στο “Sport” mode, τέλος,
νιώθεις το γκάζι πιο άμεσο και τα ηλεκτρονικά να έχουν πιο χαλαρή
σχέση εποπτείας.
γλυκά
- Απόδοση κινητήρα
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Λειτουργία τετρακίνησης
- Εξοπλισμός
- Τιμή
ξινά
- Αίσθηση κιβωτίου
- Ποιότητα κάποιων υλικών
Στο εσωτερικό, η ψηλή θέση οδήγησης είναι βολική και προσφέρει καλή ορατότητα. Η εργονομία είναι επίσης προσεγμένη, ενώ η ποιότητα ικανοποιεί χωρίς να ενθουσιάζει, με τη χρήση μαλακών και σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και την καλή συναρμογή μεταξύ τους. Αλλά και σε χώρους, το S-Cross δεν αφήνει παράπονα. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με ιδιαίτερη άνεση, ενώ κι ένας πέμπτος δεν θα στριμωχτεί ιδιαίτερα. Στα συν και το πορτμπαγκάζ με το κανονικό του σχήμα και τη μεγάλη χωρητικότητα των 430 λίτρων, που φτάνει τα 1.269 lt αν ρίξεις τη διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος.
Ο εξοπλισμός της έκδοσης GL+ είναι πλούσιος με στάνταρ 7 αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού), ESP, cruise control, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, κάμερα οπισθοπορείας, όλες τις κλασικές ηλεκτρικές ευκολίες και εύχρηστη οθόνη αφής 7’’ στο ταμπλό που φροντίζει για ενημέρωση, συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία. Η πλουσιότερη GLX προσθέτει σε αυτά σύστημα πλοήγησης και το RBS (Radar Brake Support) που παρακολουθεί το δρόμο και ειδοποιεί ή φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν αναγνωρίσει εμπόδιο εμπρός.
συμπέρασμα
Το SX4 S-Cross με τα προσόντα του μας δείχνει το ιδανικό αυτοκίνητο για την ελληνική οικογένεια: πλούσιο, ευρύχωρο, ασφαλές και αποτελεσματικό. Με τον 1.400άρη Turbo των 140 ίππων μπορεί να είναι ταυτόχρονα ταχύτατο και οικονομικό, ενώ με την αποτελεσματική τετρακίνηση κερδίζει την ταμπέλα του πολυδιάστατου και ευχάριστου, είτε για την καθημερινότητά σου, είτε για να αποδράσεις από αυτή.