ΔΟΚΙΜΗ: BMW X2 sDrive18i

Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση διατηρεί το στιλ του compact SUV χωρίς να κάνει υποχωρήσεις στην οδηγική απόλαυση

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)140,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το compact SUV της BMW με την coupe σιλουέτα προσφέρει περισσότερο συναίσθημα εκεί όπου η Χ1 ποντάρει στην πρακτικότητα. Η διαφορά των 9.000 ευρώ της έκδοσης sDrive18i από την ισχυρότερη δίλιτρη sDrive20i την καθιστά “best buy” στη γκάμα της Χ2.


Η Χ1 προσέφερε στην BMW εμπορική επιτυχία στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων SUV (ή SAV όπως θέλει να τα ονομάζει η βαυαρική μάρκα). Δίπλα της τοποθετήθηκε η Χ2, με πιο σπορ προσανατολισμό σε εμφάνιση και στήσιμο. Αυτό έχει αντίκτυπο και στην τιμή της, η οποία είναι – κατά προσέγγιση – κατά 2.000 ευρώ υψηλότερη από την αντίστοιχη έκδοση της Χ1.

Κοινό είναι το μεταξόνιο στις Χ1 και Χ2 (2,67 μέτρα), όμως το μικρότερο μήκος της Χ2 (4,36 έναντι 4,44 μ) έχει αντίκτυπο στο χώρο αποσκευών που υστερεί κατά 35 lt (470 έναντι 505). Τέσσερις ενήλικες κανονικού αναστήματος θα βολευτούν στο εσωτερικό της, το οποίο χαρακτηρίζεται από υψηλής ποιότητας υλικά που – όπως η συναρμογή τους – πληρούν τα υψηλά στάνταρ κάθε BMW. Το μικρό τζάμι στην πέμπτη πόρτα και οι χοντρές πίσω κολώνες δυσχεραίνουν την ορατότητα προς τα πίσω και δυσκολεύουν τις μανούβρες σε μέρη όπως δημόσια πάρκινγκ.

Μετά τη δοκιμή της sDrive20i με το 2λιτρο μοτέρ βενζίνης 192 ίππων, στο γκαράζ του GOCAR βρέθηκε η βασική sDrive18i. Κάτω από το καπό της «φωλιάζει» ο τρικύλινδρος TwinPower Turbo χωρητικότητας 1.499 cc, ο οποίος έχει μέγιστη ισχύ 140 ίππους και ροπή 220 Nm. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυάζεται με το αυτόματο 7 σχέσεων Steptronic, το οποίο χαρίζει ακριβώς τις ίδιες  επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,6 sec και τελική 205 km/h) σε σχέση με το στάνταρ 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κινητήρας – κιβώτιο
ξυνά
  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Άνεση μέσα στην πόλη

Η συνεργασία του 1.5 turbo με το αυτόματο κιβώτιο είναι άκρως αρμονική, καθώς ο κινητήρας λειτουργεί συνήθως στο ωφέλιμο εύρος στροφών και παρέχει αρκετή δύναμη σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Μάλιστα στις έντονες επιταχύνσεις το κροτάλισμα του κινητήρα ικανοποιεί και την… ακοή του οδηγού. Μόνο όταν επιλεγεί το πρόγραμμα Eco – που δίνει έμφαση στην εξοικονόμηση καυσίμου – παρουσιάζεται κάποια καθυστέρηση στο κατέβασμα σχέσης στο κιβώτιο.

Η ανάρτηση (όπως και τα ελαστικά διαστάσεων 225/50 18) προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ συμπεριφορά που περιμένουν όλοι από μία BMW. Η Χ2 ταξιδεύει αρχοντικά στον αυτοκινητόδρομο, στρίβει με αυτοπεποίθηση και χωρίς κλίσεις σε επαρχιακό δίκτυο, όμως το πέρασμα πάνω από έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες γίνεται αισθητό στην καμπίνα των επιβατών. Λογικά το φαινόμενο είναι λιγότερο έντονο με τους στάνταρ τροχούς των 17 ιντσών και τα ελαστικά με προφίλ 55.

Τα 18 cm απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν στην Χ2 δυνατότητα κίνησης μακριά από το ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο, όμως οι μεγάλοι τροχοί και η απουσία τετρακίνησης (με σύστημα xDrive εφοδιάζονται μόνο οι 2λιτρες diesel εκδόσεις) θα αποτρέψουν τον οδηγό από το να κάνει πραγματικό off road.

Η BMW ανακοινώνει κατανάλωση σε μεικτό κύκλο 5,6-5,8 lt/100 km για την sDrive18i, όχι πολύ μακριά από τα 6,7 lt/100 km που κατέγραψε το trip computer κατά τη διάρκεια της συνύπαρξης μας. Μέσα στην πόλη η κατανάλωση έφθασε τα 7,4 lt/100 km, τιμή ικανοποιητική για ένα SUV που προσεγγίζει τον ενάμιση τόνο.

Για όσους οι χώροι και η πρακτικότητα δεν είναι προτεραιότητα, τα επιπλέον 2.000 ευρώ της Χ2 σε σχέση με την τιμή της Χ1 δεν είναι απαγορευτικά. Η ελληνική φορολογία όμως δημιουργεί «σκαλοπάτι» 9.000 ευρώ ανάμεσα στις sDrive18i και sDrive20i, καθιστώντας την πρώτη ως την πιο συμφέρουσα επιλογή.

συμπέρασμα
Στη βασική της έκδοση, η Χ2 διατηρεί την τιμή της σε λογικά επίπεδα, ενώ παράλληλα «ανακατεύει» το κύρος μίας BMW με τη γοητεία ενός SUV. Στο τέλος της ημέρας της συγχωρείς… πταίσματα, όπως η άνεση μέσα στην πόλη και η περιορισμένη ορατότητα.



VIDEOS

The first-ever BMW X2. Official TVC

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...