ΔΟΚΙΜΗ: Kia Ceed 1.0 T-GDI 120 PS
Το Ceed ανέβηκε κατηγορία και από φέτος παίζει στα μεγάλα σαλόνια
- -
- -
με μια ματιά
Αυτή είναι η έκδοση του Ceed με τον τούρμπο 1.000άρη κινητήρα θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για την Kia. Ταιριάζει γάντι με το αυτοκίνητο, το οποίο διακρίνεται για την ποιότητα, τον εξοπλισμό του και τους χώρους του, ενώ διακρίνεται και στο δρόμο.
Σχεδιάστηκε στη Φρανκφούρτη, στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της
Kia, εξελίχθηκε στην απαιτητική πίστα του Nurburgring και κάνοντας
χρήση μιας νέας πλατφόρμας, κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της
Σλοβακίας με αυστηρά κριτήρια ποιότητας, με τους Κορεάτες όπως
φαίνεται θεωρητικά και από το διαδικασία, να θέτουν υψηλούς
στόχους. Η αλλαγή πλεύσης σηματοδοτείται επιπλέον και από τη μικρή
αλλαγή του ονόματος, με το Ceed πλέον στη νέα γενιά του να γράφεται
χωρίς απόστροφο. Η απόδοση του ονόματος, Community of Europe with
European Design, δίχως άλλο δείχνει και τον προορισμό του μοντέλου
που δεν είναι άλλος από την Ευρώπη.
Από τη θεωρία στην πράξη και κατά την πρώτη επαφή μαζί του στην Πορτογαλία διαπιστώσαμε ότι οι προσδοκίες των ανθρώπων της Kia έχουν βάση, αφού επιστρέψαμε με τις θετικότερες των εντυπώσεων, αφήνοντας ανοιχτό ένα μικρό παραθυράκι που αφορούσε την τιμή του. Με την έλευσή του στην Ελλάδα έκλεισε και αυτό, αφού η ελληνική αντιπροσωπεία σιγοντάρει, με την τιμολογιακή της πολιτική, την επίθεση της Kia, καθιστώντας το νέο Ceed -με τιμή λίγο πάνω από τα 15.000 € για τη βασική έκδοση 1.4- ακόμα πιο ελκυστικό.
Το «δικό μας» είναι το 1.0 T-GDi με τους 120 ίππους, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει και την αιχμή του δόρατος για την Kia στην Ελλάδα. Η τιμή του ξεκινάει από τα 16.890 € για την έκδοση Inmotion που έχει έκπτωση 600 € και πάει στα 17.690 € στην έκδοση Uptown, με τις κορυφαίες Premium και GT-Line να στοιχίζουν 19.890 και 20.090 € με έκπτωση 600 ευρώ.
Ο κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται το αυτοκίνητο δοκιμής δεν είναι νέος, αλλά ο γνωστός 3κύλινδρος άμεσου ψεκασμού τούρμπο, προδιαγραφών ρύπων Euro 6d TEMP, με απόδοση 120 ίππων και 172 Nm ροπής. Δυνατός, με μεγάλο εύρος απόδοσης, ξυπνάει από τις 1.500 rpm και αγριεύει πάνω από τις 2.000 φτάνοντας μέχρι ψηλά χωρίς κομπιάζει. Με το βάρος να περιορίζεται στα 1.222 κιλά, το Ceed επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 11,1 sec, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 190 km/h. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,4 lt/100 km με την τιμή που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής να κυμαίνεται από τα 6 στα χαμηλά της μέχρι τα 8 lt/100 km και λίγο παραπάνω αν πιεστεί.
Οι αλλαγές όμως που κάνουν τη διαφορά είναι κρυμμένες πιο βαθιά. Κάτω από το νέο πάτωμα όπου έχει γίνει μεγάλη δουλειά. Η ανάρτηση μπορεί να διατηρεί την αρχιτεκτονική με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ωστόσο, στο νέο Ceed οι ρυθμίσεις στις αντιστρεπτικές, τα ελατήρια και τα αμορτισέρ είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά. Πατά… αρχοντικά στο δρόμο, με αξιοσημείωτη ποιότητα κύλισης και παρά τους τροχούς 17 ιντσών. Φιλτράρει κάθε κακοτεχνία, κρατώντας εκτός καμπίνας κραδασμούς και θορύβους. Το εμπρός μέρος είναι σφιχτό, περιορίζοντας σημαντικά τις κλίσεις του αμαξώματος. Σε συνεργασία με το πιο μεστό σε αίσθηση τιμόνι, προσφέρει ακρίβεια, ακόμα και σε κλειστά κομμάτια.
Υπό πίεση και εφόσον διαγνωστεί υποστροφή, το torque vectoring θα φρενάρει τον εσωτερικό τροχό για να κρατήσει το αυτοκίνητο στην τροχιά. Το πίσω μέρος ακολουθεί χωρίς δράματα και ανοίγματα τροχιάς ακόμα και όταν οι αντιδράσεις του οδηγού είναι άτσαλες. Τα επιμέρους χειριστήρια είναι μαλακά και ξεκούραστα, με τα τέσσερα δισκόφρενα να επιβραδύνουν αποτελεσματικά το βάρους 1.222 κιλών αυτοκίνητο. Όσον αφορά τα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, το Ceed έχει ένα πλούσιο οπλοστάσιο διαθέσιμο που περιλαμβάνει πέρα από τους επτά αερόσακους, High Beam Assist για αυτόματη εναλλαγή των φώτων, Driver Attention Warning που αναγνωρίζει την κόπωση του οδηγού και Lane Keeping Assist με Forward Collision-Avoidance Assist σύστημα διατήρησης της λωρίδας με αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης.
Σχεδιαστικά το νέο Ceed κόβει τους δεσμούς του με τον προκάτοχό του, όντας ένα πιο μοντέρνο αυτοκίνητο που αποφεύγει τις… φλυαρίες. Χωρίς να είναι πρωτότυπο έχει τη δική του ταυτότητα, υιοθετώντας στοιχεία της σχεδιαστικής ταυτότητας των μοντέλων της Kia. Η tiger nose στο εμπρός μέρος έρχεται από το μεγαλύτερο Stinger, χαρίζοντας επιθετικότητα και αίγλη στο μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο, ενώ το λεπτά μακριά φωτιστικά σώματα LED σε σχήμα ice-cube το καθιστούν πιο… εκφραστικό.
Οι έντονες καμπύλες έδωσαν τη θέση τους σε αρμονικές ευθείες γραμμές που τονίζουν τη στιβαρότητα του νέου Ceed το οποίο πατά σε μια νέα πλατφόρμα “K2” με μεγαλύτερη ακαμψία. Δείχνει πιο μεγάλο, κάτι που δεν ισχύει στην πράξη, αφού έχει το ίδιο μήκος με 4.310 mm. Ελαφρώς, κατά 20 mm αυξήθηκε το πλάτος του (1.800 mm), ενώ για λόγους αεροδυναμικής και αισθητικής μειώθηκε κατά 23 mm το ύψος του (1.447 mm). Από την άλλη ίδιο παρέμεινε και το μεταξόνιό του, στα 2.650 mm, αλλά με τον εμπρός πρόβολο να είναι 20 mm πιο κοντός και αντίστροφα το πίσω να είναι 20 mm πιο μακρύς.
Από την κίνηση αυτή προέκυψε όφελος στον χώρο αποσκευών, ο οποίος τώρα έχει όγκο 295 λίτρα (+15 lt), τιμή που φέρνει το κορεατικό μικρομεσαίο μοντέλο ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας. Κάτι που ισχύει και για τους χώρους των επιβατών. Μπορεί ο αέρας για τα πόδια των πίσω να μην είναι κορυφαίος, αλλά είναι περισσότερο από αρκετός, ενώ κανένα πρόβλημα δεν θα αντιμετωπίσουν όσον αφορά το χώρο για το κεφάλι και τον περισσότερο ζωτικό για τους ώμους. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά και αυτό ανήκει στα θετικά του Ceed, απολαμβάνοντας εκτός από άνεση και καλή εργονομία.
γλυκά
- Ποιότητα
- Άνεση
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Κινητήρας
- Φρένα
ξινά
- Κατανάλωση (υπό πίεση)
- Άτολμη σχεδίαση
Το Ceed σε αυτή τη γενιά έκανε άλμα προόδου όσον αφορά την ποιότητα, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στην καμπίνα. Εκτός από τη συνηθισμένη θέση τους στην κορυφή του ταμπλό, τα βρίσκουμε και στην πόρτα, ενώ και τα πιο χαμηλά που είναι πιο σκληρά σε υφή, ικανοποιούν, τόσο με την εικόνα τους, όσο και με τη συναρμογή τους. Υψηλής ποιότητας είναι και οι ταπετσαρίες, συμβάλλοντας με τη σειρά τους στην αναβάθμιση της εικόνας. Το ταμπλό είναι χωρισμένο σε δύο ζώνες με την μεγάλη οθόνη επτά ιντσών που ανήκει στην ανώτερη εξοπλιστικά έκδοση (5 στη βασική) να κυριαρχεί, ενώ στο κάτω μέρος της κονσόλας υπάρχουν τα χειριστήρια του κλιματιστικού. Άπλετοι είναι οι χώροι και για τα μικροαντικείμενα, με τις θήκες να είναι διάσπαρτες σε στρατηγικά σημεία.
Το μικρό κομψό 3άκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια των επιμέρους λειτουργιών σε κερδίζει με την αισθητική του και την ποιότητα (ναι ακόμα και εδώ έχουν δώσει προσοχή στην ποιότητα). Μέσα από τη στεφάνη φαίνεται ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων με τα αναλογικά όργανα και την ψηφιακή οθόνη ανάμεσά τους, ενώ το άμεσο μέλλον θα είναι διαθέσιμος ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας. Λεπτομέρειες που καταδεικνύουν εν πολλοίς τις υψηλές βλέψεις της Kia για το Ceed, το οποίο λοξοκοιτά με αξιώσεις την premium κατηγορία. Γιατί το νέο Ceed δεν είναι απλώς ένα καλό value for money αυτοκίνητο, που διεκδικεί το ενδιαφέρον σου μόνο με την εντυπωσιακή εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών, αλλά ένα ολοκληρωμένο, με ποιότητα σε όλα τα επίπεδα που μπορεί να σταθεί μέσα στην καρδιά του κορυφαίου ανταγωνισμού της μικρομεσαίας κατηγορίας.
συμπέρασμα
Αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς αναθεωρεί τις αξίες του και τη θέση στη δύσκολη κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων. Η τιμή του μπορεί να μην αποτελεί ευκαιρία, αλλά είναι ελκυστική και συνδυάζεται με αξιόλογο κινητήρα και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Δυναμικό και συνάμα άνετο στο δρόμο, με χώρους που το κατατάσσουν ψηλά ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας, το Ceed μπαίνει σφήνα ανάμεσα στα κορυφαία, διεκδικώντας μια καλύτερη εμπορικά πορεία από τον προκάτοχό του. Αυτή τη φορά την αξίζει περισσότερο από ποτέ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γ. & Χ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ