ΔΟΚΙΜΗ: Volvo XC40 T5 AWD Auto
Οι Σουηδοί πετυχαίνουν στόχο με την πρώτη τους προσπάθεια στη δύσκολη κατηγορία των κόμπακτ premium SUV
- -
- -
με μια ματιά
Ο Βενιαμίν στη γκάμα XC της Volvo βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) και με μήκος 4,4 m τοποθετείται απέναντι στα Audi Q3, BMW X1 και Mercedes-Benz GLA.
Η Volvo με το XC40 έγραψε ιστορία, κερδίζοντας για πρώτη φορά στην ιστορία της τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς στην Ευρώπη. Το σουηδικό μοντέλο έχει όλο το πακέτο για να κυριαρχήσει στα κόμπακτ SUV, αρχής γενομένης από την εμφάνιση. “Φωνάζει” από μακριά ότι είναι Volvo, χωρίς όμως να θυμίζει κανένα άλλο Volvo! Θα μπορούσε να είναι μια σμίκρυνση των μεγαλύτερων SUV της μάρκας, XC90 και XC60. Ωστόσο, έχει τη δική του ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα. Το σκανδιναβικό design σε όλο του το μεγαλείο! Τα εκφραστικά φώτα εμπρός και πίσω, η χαρακτηριστική μάσκα και το ανάγλυφο προφίλ συνδυάζουν κομψότητα και δυναμισμό, χαρακτηριστικά που ενισχύονται στη δίχρωμη σπορ έκδοση R-Design που δοκιμάζουμε.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Τεχνολογία
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- Επιδόσεις
- Ευρυχωρία
- Οδική συμπεριφορά
- Τετρακίνηση
ξινά
- Κατανάλωση υπό πίεση
Για να σταθείς όμως απέναντι στον premium ανταγωνισμό δεν αρκεί η ξεχωριστή σχεδίαση. Θα πρέπει και η καμπίνα να προσφέρει υψηλή ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό και ανέσεις. Στοιχεία που συναντάς στο εσωτερικό του XC40, το οποίο είναι μοντέρνο, με σπορ διάκοσμο και στοιχεία πολυτέλειας, όπως ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων 12,3’’, οι δερμάτινες επενδύσεις και η πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή. Τα υλικά είναι μαλακά στο επάνω μέρος με ευχάριστη υφή, αλλά σε κάποια σημεία η συναρμογή τους παρουσιάζει ατέλειες. Στο ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής 9’’ του infotainment που θυμίζει τάμπλετ. Ελέγχεται και με φωνητικές εντολές και από εκεί χειρίζεσαι τη συνδεσιμότητα (με Android Auto & Apple CarPlay), την πλοήγηση, την ψυχαγωγία και τα διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου. Σε αυτά προσθέστε και το σύστημα Volvo On Call με κλήση έκτακτης ανάγκης.
Ο οδηγός απολαμβάνει άνεση και σωστή πλευρική στήριξη από το κάθισμα, πολλές και πρακτικές θήκες στην κονσόλα και στις πόρτες και καλή εργονομία, μιας και οι περισσότερες λειτουργίες είναι συγκεντρωμένες στην οθόνη. Οι λάτρεις της μουσικής θα εκτιμήσουν το ηχοσύστημα με ηχεία της Harman Kardon.
Το μεταξόνιο των 2,7 m υπόσχεται μεγάλους χώρους για επιβάτες. Κάτι που επιβεβαιώνεται στην πράξη, με το XC40 να μεταφέρει άνετα τέσσερις ενήλικες με τις αποσκευές τους. Το πορτμπαγκάζ των 460 λίτρων διακρίνεται για το μεγάλο του άνοιγμα, το εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και το έξυπνο διπλό δάπεδο που αναδιπλώνεται όρθιο έτσι ώστε να χωρίζει τον χώρο σε δύο μέρη, με πρακτικά άγκιστρα για σακούλες ή μικρά σακίδια. Στοιχεία που ενισχύουν την πρακτικότητα είναι το αυτόματο άνοιγμα του πορτμπαγκάζ (περνώντας το πόδι κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα), η δυνατότητα αποθήκευσης της εταζέρας κάτω από το δάπεδο και η πανεύκολη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, πιέζοντας απλώς τα αντίστοιχα μπουτόν στο πορτμπαγκάζ, για να αυξηθεί η συνολική χωρητικότητα στα 1.326 λίτρα.
Η γκάμα του XC40 έχει ποικιλία κινητήρων βενζίνης και diesel. Αν θες όμως κορυφαίες επιδόσεις, την απάντηση δίνει η έκδοση Τ5. Κινείται από έναν 2λιτρο turbo βενζινοκινητήρα που αποδίδει 247 ίππους και 350 Nm ροπής και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που πραγματοποιεί γρήγορες και ομαλές αλλαγές και με σύστημα αυτόματης τετρακίνησης Haldex. Έχει καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και προσφέρει αβίαστα υψηλές επιδόσεις, συμβάλλοντας σε ταχύτατα και ξεκούραστα ταξίδια. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 6,5 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 230 km/h, νούμερα που ταιριάζουν κάλλιστα σε hot hatch. Είναι ωραίο να ξέρεις ότι έχεις μπόλικη διαθέσιμη δύναμη στο σανίδωμα του γκαζιού. Χρειάζεται προσοχή όμως, γιατί η κατανάλωση καυσίμου ανεβαίνει εύκολα. Αν δείξεις αυτοσυγκράτηση μπορείς να ταξιδεύεις σβέλτα με 9,5 lt/100 km, ενώ η μέση τιμή της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 11 lt/100 km (Volvo: 9,1).
Στο δρόμο, η καλοστημένη ανάρτηση προσφέρει απρόσμενα σπορ οδηγική συμπεριφορά. Το XC40 δείχνει συγκροτημένο και σου εμπνέει εμπιστοσύνη να επιτεθείς σε δρόμο με στροφές, έχοντας ως συμμάχους το άμεσο τιμόνι, την υψηλή πρόσφυση και τα δυνατά φρένα. Και όλα αυτά, συνδυάζονται με καλή άνεση και ποιοτική κύλιση παρά τους έξτρα τροχούς 20’’! Επιπλέον, μπορείς να το προσαρμόσεις στο στυλ που επιθυμείς επιλέγοντας ανάμεσα σε 5 προγράμματα οδήγησης.
Στα ολισθηρά τερέν (π.χ. πάγο ή λάσπη) αναλαμβάνει η αποτελεσματική τετρακίνηση, ενώ μακριά από την άσφαλτο επιστρατεύεις επιπλέον τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (211 mm), τη λειτουργία Hill Descent Control που διατηρεί αυτόματα σταθερά χαμηλή ταχύτητα καθόδου σε μεγάλες κλίσεις και το off road από τα διαθέσιμα mode οδήγησης.
Φυσικά, όπως θα περίμενε κανείς από ένα Volvo, η λίστα των
τεχνολογιών ασφάλειας είναι ατελείωτη και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων
συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, αυτόματου
φρεναρίσματος City Safety, Run-Off Road Mitigation για αποτροπή
πιθανής εξόδου από το δρόμο, BLIS για παρακολούθηση της τυφλής
γωνίας, αναγνώρισης οδικής σήμανσης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
Lane Keeping Aid και Hill Start Assist για εύκολο ξεκίνημα σε
ανηφόρες.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
συμπέρασμα
Τελικά, το XC40 συνδυάζει σχεδόν τα πάντα. Είναι μικρό και βολικό αλλά ευρύχωρο και πρακτικό, συνδυάζει premium αισθητική με προηγμένη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας, προσφέρει άνεση και ευκολία οδήγησης στην πόλη αλλά και επιδόσεις για ταχύτατα και ξεκούραστα ταξίδια και χαρίζει οδηγική ευχαρίστηση σε στριφτερές διαδρομές. Με το ανάλογο βέβαια αντίτιμο, που στην έκδοση R-Design αγγίζει τα 55.000 €.