ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110
Με στιλάτη εμφάνιση, με άνετους χώρους και με κινητήρα που ανταποκρίνεται πλήρως στα νέα πρότυπα Euro 6.2
- -
- -
βασική έκδοση από 18.000 €
με μια ματιά
Το C3 Aircross «αποβάλλει» τη συντηρητική αισθητική των MPV και χαρίζει εξίσου υψηλή άνεση με σύγχρονους αποδοτικούς κινητήρες όπως είναι ο 1.2 PureTech των 110 ίππων που δοκιμάσαμε.
H Citroen είχε διαβάσει την τάση της εποχής, που θέλει να συνδυάζει την πρακτικότητα με τη στιλάτη εμφάνιση, αφήνοντας στην άκρη τη συντηρητική σχεδίαση των MPV. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που η γαλλική φίρμα σταμάτησε την παραγωγή του πολύ πετυχημένου πολυμορφικού C3 Picasso και προχώρησε στο λανσάρισμα του νέου C3 Aircross από τις αρχές του χρόνου. Το τελευταίο έχει –εμφανώς- πιο μοντέρνες γραμμές, SUV χαρακτήρα και άνετους χώρους. Μια κίνηση «ματ», που είναι σίγουρο ότι μόνο κέρδος θα επιφέρει στην εταιρεία, διεισδύοντας σε μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες, αυτή των B-SUV.
Εμφανισιακά, πάτησαν πάνω στα χνάρια της εκκεντρικής
σχεδιαστικής φιλοσοφίας του C4 Cactus. Ξεκινώντας από τα λεπτά φώτα
LED, αναδεικνύεται η αιχμηρή «ματιά» του μοντέλου, η οποία
καταλήγει στο κέντρο της μάσκας όπου συναντάμε το λογότυπο της
φίρμας. Λίγο πιο κάτω βρίσκονται τα τετράγωνα φωτιστικά σώματα, που
αναλαμβάνουν το ρόλο των φωτών πορείας και των προβολέων, ενώ η
ξεχωριστή «ποδιά» και ο διαχύτης είναι βαμμένος σε γκρι ματ χρώμα,
προωθώντας τον περιπετειώδη χαρακτήρα του C3 Aircross. Παράλληλα,
τόσο για την αισθητική του αναβάθμιση όσο και την προστασία του
αμαξώματος, η Citroen προσφέρει προαιρετικά τα πλαϊνά αυτοκόλλητα
(ναι, είναι αυτοκόλλητα!), τα οποία ονομάζει Airbumps. Φυσικά, η
γαλλική εταιρεία συμμετέχει στο «παιχνίδι» της εξατομίκευσης,
προσφέροντας στον υποψήφιο αγοραστή τη δυνατότητα να διαλέξει
ανάμεσα από 85 διαφορετικούς συνδυασμούς για το αμάξωμα και 5 για
το εσωτερικό.
Μιλώντας για το εσωτερικό, η καμπίνα είναι ευρύχωρη και δεν θα πει όχι στο να φιλοξενήσει ακόμα και 3 ενήλικες στο πίσω κάθισμα. Οι διάφορες θέσεις για μικροαντικείμενα, καθώς και το διαιρούμενο πίσω κάθισμα (60:40), το οποίο σύρετε έως και 15 εκατοστά μας θυμίζειγλυκά
- Σχεδίαση
- Μοντέρνα καμπίνα
- Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
- Χώροι & πρακτικότητα
- Άνεση & ποιότητα κύλισης
- Οδική συμπεριφορά
κάποια από τα πλεονεκτήματα των πολυμορφικών μοντέλων. Μάλιστα, μπορεί να ρυθμιστεί και η πλάτη σε τρεις προκαθορισμένες θέσεις. Αυτό βοηθάει στον χώρο αποσκευών, ο οποίος αγγίζει τα 520 λίτρα εφόσον τα καθίσματα είναι σε κάθετη διάταξη ή 410 λίτρα όταν είσαι σε κλίση. Σε περίπτωση που η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, ο χώρος εκτοξεύεται στα 1.289 λίτρα. Όσο για τον οδηγό και τον συνοδηγό, τα σύγχρονης σχεδίασης καθίσματα είναι άνετα και με καλή πλαϊνή στήριξη. Το αυτοκίνητο δοκιμής διαθέτει σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας, χαρίζοντας μια ευχάριστη ποιοτική «αύρα», χάρη στις ιδιαίτερες τεχνοτροπίες (ματ, σαγρέ κλπ.) και την εξαιρετική συναρμογή. Τα εργονομικά φάουλ είναι άφαντα, ωστόσο θα επιθυμούσαμε λίγο πιο βαθιές τις ποτηροθήκες για την αποφυγή... απρόοπτων. Η 7 ιντσών οθόνη αφής εναρμονίζεται πλήρως με την κεντρική κονσόλα και αναλαμβάνει όλες τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, από εκεί μπορείς να ελέγχεις τα συστήματα κλιματισμού, ήχου, πλοήγησης και το smartphone σου, το οποίο εύκολα το συνδέεις μέσω Bluetooth. Εάν επιλέξεις όμως τη σύνδεση με καλώδιο, τότε επωφελείσαι από τα συστήματα Android Auto και Apple CarPlay. Ακόμα, ο προαιρετικός κατάλογος της Citroen διαθέτει και την πανοραμική γυάλινη οροφή, που σου φτιάχνει μεν τη διάθεση μιας και φτάνει 1 μέτρο το μήκος της, αλλά μειώνει δε το εσωτερικό ύψος στην καμπίνα.ξινά
- Ρηχές ποτηροθήκες
Η σημαντικότερη αναβάθμιση –αυτή την περίοδο- βρίσκεται κάτω
από το καπό του Citroen C3 Aircross. Η πλούσια γκάμα οικονομικών
και αποδοτικών κινητήρων τελευταίας γενιάς της Citroen
ανταποκρίνεται πλέον στα νέα πρότυπα Euro 6.2. Ουσιαστικά αυτό
σημαίνει, ότι ο 1.2 PureTech 110 κινητήρας φέρει νέα προηγμένη
αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, μειώνοντας τόσο τους ρύπους όσο και
την κατανάλωση. Αναλυτικότερα, από 115 g/km CO2, οι εκπεμπόμενοι
ρύποι κατέβηκαν στα 109 g/km και ταυτόχρονα η μέση κατανάλωση από 5
lt./100 km, που ανακοίνωνε η εταιρεία, τώρα φτάνει τα 4,7 lt./100
km. Από πλευράς ροπής, παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα 205
Nm από τις 1.750 rpm και η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 10,2
sec. O βραβευμένος 3κύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται τώρα με το 6άρι
χειροκίνητο κιβώτιο (κρατώντας το 5άρι μόνο για τη βασική έκδοση με
τον 1.2 PureTech 82 κινητήρα), ενώ προαιρετικά διατίθεται και η
αυτόματη έκδοση με το σύστημα ΕΑΤ6.
Η άνεση είναι ένα από τα πρώτα στοιχεία που αντιλαμβάνεσαι από
τα πρώτα μέτρα οδήγησης του C3 Aircross. Οι Γάλλοι ως ειδικοί σε
αυτόν τον τομέα, επέλεξαν την κατάλληλη ρύθμιση της ανάρτησης
(McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) για να μπορείς να νιώθεις
άνετος και ταυτόχρονα ασφαλής. Για το τελευταίο οφείλεται και για
το λίγο πιο σφιχτό setup, μειώνοντας έτσι τις κλίσεις του
αμαξώματος στις μεσαίες ταχύτητες, αντισταθμίζοντας με αυτόν τον
τρόπο το υψηλό κέντρο βάρους. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του μικρού
SUV είναι η ψηλή θέση οδήγησης, επιτρέποντας τον χειριστή να
ελέγχει πανοραμικά τις… διαστάσεις του μοντέλου. Παράλληλα, οι
μηχανικοί της φίρμας έχουν κάνει καλή δουλειά και στην ηχομόνωση
της καμπίνας, κατατάσσοντάς το ως ένα από τα πιο ευχάριστα
«ταξιδιάρικα» μοντέλα της κατηγορίας. Βέβαια, στην περίπτωση που η
βελόνα του ταχύμετρου ανέβει αρκετά, κάποιοι θόρυβοι κατά την
κύλιση σίγουρα θα γίνουν αισθητοί. Ο 1.2 turbo είναι πραγματικά
πρόθυμος και σβέλτος μέσα στην πόλη. Παρόλο που ανακοινώνει το
εργοστάσιο χαμηλότερη μέση κατανάλωση, δεν είδαμε πρακτικά να
αλλάζει κάτι στο trip computer του αυτοκινήτου δοκιμής σε σχέση με
τον κινητήρα παλαιότερων περιβαλλοντικών προδιαγραφών. Έτσι, για
μια μικτή διαδρομή χρειάζεται περίπου 7,5 lt. βενζίνη για 100
χιλιόμετρα. Μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου και μάλιστα χωρίς
σύστημα τετρακίνησης; Εδώ η Citroen «ρίχνει» τον άσσο της περήφανα…
στην κεντρική κονσόλα με το Grip Control. Ο χρήστης μπορεί να
επιλέξει ανάμεσα από πέντε προγράμματα οδήγησης μέσω του
περιστροφικού διακόπτη, βελτιστοποιώντας την πρόσφυση των εμπρός
τροχών ανάλογα με το τερέν στο οποίο κινείται. Έχοντας σύμμαχο τα
178 mm απόστασης από το έδαφος, το C3 Aircross θα πατήσει με
αυτοπεποίθηση μια χωμάτινη διαδρομή, αλλά για να πάρετε μια γεύση
για το που πραγματικά μπορεί να φτάσει το γαλλικό compact SUV και
να μην κολλήσει, πρέπει να δείτε το βίντεο της δοκιμής της
πετρελαιοκίνητης έκδοσης.
Το Citroen C3 Aircross είναι στιλάτο και ξεφεύγει πολύ από τη
συντηρητική αισθητική των παλιότερων πολυμορφικών αυτοκινήτων, όμως
κρατάει τα θετικά τους, όπως είναι η άνεση και η πρακτικότητα. Το
πιο πλούσιο εξοπλιστικό πακέτο Shine, που φτάνει λίγο πριν τα
20.000 ευρώ με τον 1.2 PureTech 110, φέρει μεταξύ άλλων το σύστημα
Grip Control με Hill Descent Assist, την δίχρωμη οροφή, τον
αυτόματο κλιματισμό, τους αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και τις
ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά All Seasons. Η βασική
έκδοση Live ξεκινάει από τα 15.450 ευρώ και αφορά τους ατμοσφαιρικό
1.2 PureTech 82 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και 1.5
BlueHDi 100 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
συμπέρασμα
Με το Citroen C3 Aircross έχεις ένα αυτοκίνητο με χώρους MPV, άνεση ενός μεγαλύτερου μοντέλου, κινητήρες με χαμηλό κόστος συντήρησης και χρήσης και σύγχρονη τεχνολογία συνδεσιμότητας. Με όλα τα παραπάνω, πώς γίνεται να μην καταλήξεις στο μικρότερο SUV της γαλλικής φίρμας, όταν μάλιστα το κόστος απόκτησης είναι λίγο πάνω από 15.000 ευρώ.