ΔΟΚΙΜΗ: MINI Cooper Countryman
Με τον 1.500άρη turbo των 136 ίππων κάτω από το καπό και το βλέμμα στον οικογενειάρχη που αναζητά light περιπέτεια
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο MINI Countryman είναι μεγαλύτερο, περισσότερο ραφιναρισμένο και διατίθεται με κινητήρες βενζίνης και diesel, χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων και κίνηση στους εμπρός ή με τετρακίνηση ALL4.
Η δεύτερη γενιά Countryman μεγάλωσε. Βάζει στο επίκεντρο τον οικογενειάρχη με όπλα του τους χώρους, την ασφάλεια τις ανέσεις. Βασίζεται στην πλατφόρμα της νέας BMW X1 και με μήκος 4,3 m είναι το μεγαλύτερο μοντέλο στη γκάμα αλλά και στην ιστορία της MINI, μακρύτερο ακόμη και από το Clubman! Φυσικά, το κλασικό στυλ ΜΙΝΙ δηλώνει βροντερά παρών, με το αμάξωμα να δείχνει πλέον πιο ώριμο, πιο κομψό σε σχέση με το προηγούμενο Countryman.
Στο εσωτερικό, βολεύεσαι εύκολα στη σωστή θέση οδήγησης με την
καλή στήριξη και απολαμβάνεις την ξεχωριστή λογική ‘MINI’ που
παντρεύεται με προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και εργονομία, στην
οποία προσαρμόζεσαι εύκολα, με εξαίρεση το μάλλον πολύπλοκο μενού
του infotainment. Το ποιοτικό δέρμα στα καθίσματα και πινελιές όπως
η αγγλική σημαία στα εμπρός προσκέφαλα ή η φωτιζόμενη φάσα στο
ταμπλό, αναβαθμίζουν το διάκοσμο. Η ορατότητα εμπρός είναι καλή,
αντίθετα με πίσω που περιορίζεται από τις μεγάλες τρίτες κολόνες.
Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη στρογγυλή έγχρωμη οθόνη
αφής που συνοδεύεται από τα κλασικά πλέον χειριστήρια αεροπορικού
τύπου στην κεντρική κονσόλα.
Στις πίσω θέσεις οι χώροι είναι μεγάλοι για δύο ενήλικες, ενώ στην ανάγκη θα χωρέσει και τρίτος. Η διάταξη πλέον είναι 3θέσια πίσω, ενώ το προαιρετικό συρόμενο κάθισμα με πλάτη που ρυθμίζεται σε κλίση δίνει επιπλέον πόντους πρακτικότητας. Ο όγκος του χώρου αποσκευών μεγάλωσε επίσης φτάνοντας τα 450 λίτρα στη βασική του διάταξη, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες διευρύνεται στα 1.309 lt, με το δεύτερο δάπεδο να φροντίζει για εντελώς επίπεδο πάτωμα φόρτωσης.
Στην άλλη άκρη, κάτω από το καπό, συναντάμε στην περίπτωσή μας
τον 3κύλινδρο 1.500άρη turbo βενζινοκινητήρα που κινεί την έκδοση Cooper με μέγιστη ισχύ 136 ίππων στις
4.400-6.000 rpm και ροπή 220 Nm από τις 1.400 μέχρι τις 4.300 rpm.
Συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή εναλλακτικά με το
6άρι αυτόματο Steptronic. Η δύναμη στο δικό μας πορτοκαλί Cooper
Countryman περνά στους εμπρός τροχούς, ενώ για τους λάτρεις της
τετρακίνησης υπάρχουν και εκδόσεις ALL4. Ο κινητήρας έχει
ελαστικότητα από χαμηλά, πλούσια ροπή στις μεσαίες στροφές και
προθυμία μέχρι ψηλά, δίνοντας καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,6
sec). Είναι γενικά ήσυχος και απλώνει γραμμικά τη δύναμή του, σε
σημείο να μην αντιλαμβάνεσαι την ταχύτητα που κινείσαι.
Η αύξηση των διαστάσεων όμως επηρέασε σημαντικά το βάρος (1.440 kg), γεγονός που αντανακλάται τόσο στις προσπεράσεις (ρεπρίζ), όπου χρειάζεται να κατεβάσεις σχέση, όσο και στην κατανάλωση καυσίμου. Η MINI κάνει λόγο για μέσο όρο 6 lt/100 km (πρότυπο WLTP), ενώ στη δοκιμή μας κυμάνθηκε στα 9 lt/100 km.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Λειτουργία κινητήρα
- Φρένα
- Ευρυχωρία
ξινά
- Τιμή
- Μικρή απόσταση από το έδαφος
- Μακριές σχέσεις κιβωτίου
- Κατανάλωση καυσίμου
Ο περισσότερο οικογενειακός προσανατολισμός του Countryman γίνεται αντιληπτός από τη συμπεριφορά του στην οδήγηση. Ξέχνα τη γνωστή καρτίστικη αίσθηση του προηγούμενου μοντέλου, με τη σκληρή ανάρτηση και το κοφτερό τιμόνι. Αν ξεπεράσεις το σήμα ΜΙΝΙ και το δεις ως ένα σύγχρονο Crossover, θα εκτιμήσεις τη σταθερότητα και την αποτελεσματικότητα, ακόμη και σε απαγορευμένες ταχύτητες. Οι κλίσεις είναι λογικές, το τιμόνι έχει ακρίβεια και οι αντιδράσεις του πλαισίου είναι άμεσες. Ειδικά στο ταξίδι εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά και προσφέρει ποιοτική κύλιση, τομέας όπου η βελτίωση είναι αξιοσημείωτη. Πολύ βελτιωμένη είναι και η άνεση, με εξαίρεση τις κοφτές ανωμαλίες που γίνονται αισθητές κυρίως λόγω των τροχών διαμέτρου 19 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα run flat ελαστικά 225/45 που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Οι τροχοί διάστασης 225/55 R17 είναι σίγουρα καλύτερη επιλογή και κολακεύει περισσότερο το Countryman στο δρόμο. Στο χώμα η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) προσφέρει ικανοποιητική άνεση αλλά η μικρή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (165 mm) δεν ενδείκνυται για δύσκολα off road περάσματα.
συμπέρασμα
Το Countryman μεγάλωσε, ωρίμασε και θυσίασε λίγο από τον ξεχωριστό οδηγικό χαρακτήρα των ΜΙΝΙ για να έρθει πιο κοντά στον οικογενειάρχη που θέλει στυλ, άνεση και επιδόσεις αλλά όχι απαραίτητα και έντονο σπορ αίσθηση. Φυσικά, το σήμα και η αύρα ΜΙΝΙ έχουν το ανάλογο αντίτιμο.