ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Baleno 1.2 Hybrid
Το μπαλαντέρ της Suzuki παίζει σε πολλά ταμπλό προσφέροντας οικονομία υβριδικού, χώρους οικογενειακού και τιμή σουπερμίνι
- -
- -
με μια ματιά
Το Baleno Hybrid βασίζεται σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα της Suzuki που θέτει ως προτεραιότητα την αποδοτική αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου. Κινείται από βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και ήπιο υβριδικό σύστημα.
Η Suzuki πιστεύει στα υβριδικά. Παρότι τα αυτοκίνητά της διακρίνονται παραδοσιακά σε οικονομία καυσίμου, προσφέρει τρία μοντέλα στη γκάμα της σε εκδόσεις με υβριδικό σύστημα: το Ignis για τους λάτρεις της ευελιξίας και της περιπέτειας, το Swift για τους όσους αναζητούν σπορ χαρακτήρα και το Baleno, που απευθύνεται σε εκείνους που έχουν ανάγκη μεγάλους χώρους αλλά δεν θέλουν να φτάσουν στο επίπεδο τιμής ενός μικρομεσαίου.
Baleno
Το όνομα φυσικά δεν είναι νέο, αφού έτσι ονομαζόταν η τελευταία ευρωπαϊκή προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρίας στη μικρομεσαία κατηγορία. Παρουσιάστηκε το 1995 και ήταν διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: 3-θυρο hatchback, sedan και station wagon. Η γκάμα είχε κινητήρες βενζίνης στα 1,3, 1,6 και 1,8 λίτρα. Το 1998 δέχτηκε ένα αισθητικό φρεσκάρισμα και σταμάτησε να παράγεται το 2002. Το σύγχρονο Baleno παρουσιάστηκε το 2016.
Με μήκος ελάχιστα κάτω από τα 4 μέτρα (3.995 mm), το 5θυρο
χάτσμπακ είναι εντυπωσιακά ευρύχωρο και ικανό να εξυπηρετήσει τις
ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Στις πίσω θέσεις κάθονται με
περίσσεια άνεση δύο ενήλικες με ύψος έως 1,90 m, ενώ ακόμη κι ένας
τρίτος θα βολευτεί χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις, αφού και αρκετό
πλάτος υπάρχει και το τούνελ στο πάτωμα είναι χαμηλό. Ταυτόχρονα, ο
χώρος αποσκευών των 355 λίτρων είναι κορυφαίος για την κατηγορία
των σουπερμίνι, μεγαλύτερος ακόμη και από μερικά μικρομεσαία (π.χ.
Volvo V40), με το αναδιπλούμενο/ αφαιρούμενο ράφι να είναι χρήσιμο
για να δημιουργείται επίπεδο δάπεδο όταν πέσουν οι πλάτες του πίσω
καθίσματος. Μόνη παρατήρηση, το ψηλό κατώφλι που ίσως δυσκολέψει
στη φόρτωση βαριών αντικειμένων.
Μπαίνοντας στη θέση του οδηγού αντικρίζεις ένα λιτό σε σχεδίαση και διάκοσμο ταμπλό. Η έγχρωμη LCD οθόνη 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων απεικονίζει τη ροή της ενέργειας από και προς τη μπαταρία, την πλευρική επιτάχυνση G κατά την οδήγηση, την ισχύ και τη ροπή του κινητήρα και πολλές ακόμη ενδείξεις. Ψηλά στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η εύχρηστη οθόνη αφής 7’’ του γνωστού συστήματος infotainment της Suzuki που περιλαμβάνει θύρα σύνδεσης USB, υποδοχή κάρτας μνήμης SD, δυνατότητα σύνδεσης και χρήσης των εφαρμογών του smartphone σας μέσω Apple CarPlay ή MirrorLink, σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας. Κατά τα λοιπά, τα υλικά είναι σκληρά αλλά έχουν ευχάριστη υφή και προσεγμένη συναρμογή, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές και πρακτικές και η εργονομία άριστη. Καλή σε γενικές γραμμές είναι και η θέση οδήγησης, με εξαίρεση τη μέτρια πλευρική στήριξη.
Κάτω από το καπό του υβριδικού Baleno συναντάμε τον 1.200άρη
ατμοσφαιρικό Dualjet με δύο μπεκ ψεκασμού βενζίνης σε καθέναν από
τους 4 κυλίνδρους. Αποδίδει 90 ίππους και είναι ελαστικός από πολύ
χαμηλά και γεμάτος σε όλο το εύρος λειτουργίας του. Επιταχύνει με
νεύρο το Baleno και σίγουρα αρκετά ταχύτερα από αυτό που δείχνουν
τα επίσημα νούμερα της Suzuki: 12,3 για το 0-100 km/h και τελική
ταχύτητα 180 km/h.
Το mild υβριδικό σύστημα με το οποίο συνεργάζεται, ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα, τη συγκεντρώνει σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού και συνδράμει το έργο του βενζινοκινητήρα στις επιταχύνσεις μέσω της ηλεκτρογεννήτριας ISG (Integrated Starter Generator), μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα, η ISG παίζει το ρόλο της μίζας προσφέροντας και λειτουργία START/STOP στις στάσεις, αυξάνοντας περεταίρω τα οφέλη σε οικονομία καυσίμου. Οφέλη τα οποία βλέπεις καθημερινά, είτε στην πόλη είτε στο ταξίδι, και δίχως να χρειαστεί να κάνεις κάτι ή να αλλάξεις τρόπο οδήγησης. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση ήταν εντυπωσιακά χαμηλή και κυμάνθηκε στα 5,2 lt/100 km, όχι μακριά από την τιμή που ανακοινώνει η Suzuki: 4,3 lt/100 km. Είναι αξιοθαύμαστο πως, αν το επιδιώξεις και οδηγείς χαλαρά, μπορείς να δεις στο trip computer ακόμη και κάτω από 4 lt/100 km!
γλυκά
- Κορυφαίοι χώροι
- Οικονομία καυσίμου
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
- Τιμή
- 7ετής εγγύηση
ξινά
- Πλευρική στήριξη καθισμάτων
- Ποιότητα υλικών
Στο δρόμο, το Baleno είναι άνετο, ευκολοδήγητο και πολύ ήσυχο στο ταξίδι. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και διακρίνεται για την ποιοτική και αθόρυβη λειτουργία της. Η μαλακή της ρύθμιση επιτρέπει στο αμάξωμα να γέρνει στις στροφές, χωρίς όμως να επηρεάζει το κράτημα. Γενικά, δεν είναι το χάτσμπακ που θα σου χαρίσει σπορ στιγμές οδήγησης- υπάρχει το Swift για αυτό το σκοπό - αλλά προσφέρει φιλική και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά και υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Στο τελευταίο, εκτός από το ESP, συμβάλλει και το στάνταρ σύστημα RBS (Radar Brake Support) που εντοπίζει τυχόν άλλο όχημα που βρίσκεται εμπρός και ανάλογα με την κατάσταση, είτε απλώς ειδοποιεί ηχητικά είτε φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο.
Γενικά, το Baleno Hybrid είναι πλούσια εξοπλισμένο με στοιχεία όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ο αυτόματος κλιματισμός, η αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων Xenon, το προσαρμοζόμενο cruise control, η οθόνη 7’’ με κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πλοήγησης και οι ζάντες αλουμινίου 16’’. Και όλα αυτά, στην εξαιρετικά δελεαστική τιμή των 14.470 ευρώ.
συμπέρασμα
Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα σε εξιτάρει βλέποντάς το στο δρόμο. Είναι όμως το σουπερμίνι που κρίνοντάς το με χαρτί, μολύβι και μεζούρα ανά χείρας, ανακαλύπτεις πως αποτελεί μια ιδιαίτερα έξυπνη πρόταση για μικρές οικογένειες, με την αξιοπιστία που παραδοσιακά συνοδεύει τα Suzuki και την 7ετή εγγύηση (3 εργοστασιακή & 4 με επέκταση), να επισφραγίζουν την ορθότητα της επιλογής. Ένα υβριδικό με κορυφαία οικονομία καυσίμου, σε μια σούπερ ελκυστική τιμή!