ΔΟΚΙΜΗ: Fiat 500L 1.6 MTJ 120 PS City Cross
Το πολυμορφικό της Fiat ανανεώνεται και αποκτά έκδοση που του επιτρέπει να φλερτάρει με τους λάτρεις των crossover
- -
- -
με μια ματιά
Παράλληλα με το σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και τον εμπλουτισμό του εξοπλισμού με νέα στοιχεία, η Fiat προσφέρει στο 500L την έκδοση City Cross με αναφορές στα σύγχρονα crossover.
Η κατηγορία των πολυμορφικών ήταν μία από αυτές που… επλήγησαν
περισσότερο από την επέλαση των SUV και των crossover. Το ατού των
μεγάλων χώρων καλύφθηκε εν μέρει από τα οχήματα ελεύθερου χρόνου,
τα οποία επιπλέον προσφέρουν και μία… δόση περιπέτειας, απαραίτητη
στην ασφυκτική μας καθημερινότητα.
Η Fiat δεν έκατσε με σταυρωμένα τα χέρια και παράλληλα με το
500X, το compact SUV της, ανανέωσε και το 500L, το οποίο έχει έως
σήμερα πείσει πάνω από μισό εκατομμύριο οικογενειάρχες να κινηθούν
μαζί του. Η ανανέωση αφορά τόσο το αισθητικό κομμάτι, όσο τους
τομείς άνεσης και ασφάλειας. Παράλληλα το εξόπλισε με τους
αναβαθμισμένους κινητήρες βενζίνης και diesel, εναρμονισμένους με
το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP.
Το αμάξωμα μήκους 4,27 μ. δέχτηκε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα,
ενώ παράλληλα στο εσωτερικό τοποθετήθηκαν ποιοτικότερα υλικά. Στο
ταμπλό ξεχωρίζει το νέο σύστημα πολυμέσων Uconnect HD LIVE με
οθόνη αφής 7 ιντσών, το οποίο υποστηρίζει τα Apple CarPlay και
Android Auto. Στο εξοπλισμό περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, cruise
control, πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι και μία σειρά από
προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως η προειδοποίηση
σύγκρουσης με αυτόνομο φρενάρισμα και η κάμερα οπισθοπορείας.
Τα δυνατά του σημεία παρέμειναν ανέγγιχτα και πολύ σωστά. Τόσο ο
μεγάλος όγκος του πορτμπαγκάζ (455 lt.) όσο και το εξαιρετικά
ευρύχωρο εσωτερικό με τις αξιοσημείωτες δυνατότητες διαμόρφωσης. Οι
γονείς με μικρά παιδιά θα εκτιμήσουν το μεγάλο εσωτερικό ύψος
(επιτρέπει να δένουν τα παιδιά στα καθίσματα σχεδόν όρθιοι) και τα
συρόμενα πίσω καθίσματα. Η τελευταία λύση δίνει τη δυνατότητα
μεταφοράς παιδικών ποδηλάτων στο χώρο αποσκευών, χωρίς να
απαιτείται δηλαδή ειδική σχάρα.
γλυκά
- Εμφάνιση
- Πρακτικότητα
- Άνεση
- Χώροι
- Κινητήρας
- Εξοπλισμός
ξινά
- Αίσθηση τιμονιού
- Τιμή
Το νέο 500L είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις. Για όσους αναζητούν τη μέγιστη πρακτικότητα, ενώ θέλουν το στυλ να συνοδεύει τις καθημερινές τους μετακινήσεις, η έκδοση Urban είναι η σωστή επιλογή. Για όσους οι δόσεις περιπέτειας είναι το «αλατοπίπερο», υπάρχει η έκδοση City Cross. Με περισσότερες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 2,5 εκατ., τις ποδιές μπροστά – πίσω και τα προστατευτικά πλαστικά που αγκαλιάζουν το αμάξωμα.
Στο γκαράζ μας βρέθηκε για δοκιμή η πιο ισχυρή έκδοση του 500L
City Cross, αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 MultiJet των 120
ίππων κάτω από το καπό. Συνδυάζεται με το καλό σε αίσθηση μηχανικό
κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει
οικονομικές μετακινήσεις χωρίς όμως να «πνίγει» τον κινητήρα.
Εξάλλου η μέγιστη τιμή της ροπής (320 Nm) είναι διαθέσιμη από
χαμηλά, στις 1.750 rpm. Ο 1.6 diesel κινεί ικανοποιητικά το 500L
(0-100 km/h σε 11,5 sec και τελική 183 km/h), ενώ παράλληλα δεν
ζητά συχνές επισκέψεις στα πρατήρια. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής
μας, ο δείκτης μέσης κατανάλωσης σταθεροποιήθηκε στα 6,4 lt/100
km.
Η ανάρτηση του 500L City Cross εξασφαλίζει άνετες μετακινήσεις τόσο μέσα στην πόλη, όπου δεν λείπουν οι κακοτεχνίες, όσο και σε βατούς χωματόδρομους. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει ευχάριστα, ενώ μόνο όταν η ταχύτητα ανέβει σε υψηλά επίπεδα θα γίνουν αισθητοί στην καμπίνα αεροδυναμικοί θόρυβοι. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και οι προστατευτικές ποδιές επιτρέπουν «επισκέψεις» σε αφιλόξενα σημεία για συμβατικά αυτοκίνητα, ενώ και τα ελαστικά διαστάσεων 205/55 16 συμβάλλουν στην άνεση των επιβατών. Βέβαια η απουσία τετρακίνησης θέτει περιορισμούς σε όσους σκεφτούν να το… παρακάνουν. Για αυτούς είναι διαθέσιμο το 500Χ, καθώς η έκδοση 500L Cross που εφοδιάζεται με ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και ελαστικά M+S δεν εισάγεται στη χώρα μας.
Οι τιμές για το ανανεωμένο 500L αρχίζουν από τις 15.300
ευρώ για την έκδοση Urban (με τον 1.4 βενζίνης 95 ίππων) και
τις 15.990 ευρώ για τη City Cross (με τον ίδιο κινητήρα).
Όμως η τιμή του 500L City Cross 1.6 diesel φθάνει σε υψηλά επίπεδα
(20.400 ευρώ), μπαίνοντας στα… χωράφια των SUV. Όλες οι εκδόσεις
του πολυμορφικού της Fiat είναι διαθέσιμες με προνομιακό επιτόκιο
2,9% και καλύπτονται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.
συμπέρασμα
Στην έκδοση με τον 1.6 diesel των 120 ίππων, το 500L City Cross είναι η λύση για όσους τοποθετούν ψηλά στις προτεραιότητές τους την πρακτικότητα, τους χώρους και την εμφάνιση. Η τιμή του που ξεπερνά τα 20.000 ευρώ (με πλούσιο πάντως στάνταρ εξοπλισμό) και η απουσία συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης, το καθιστούν όμως «ευάλωτο» απέναντι σε αρκετά crossover.