ΔΟΚΙΜΗ: Kia Picanto X-Line 1.0 Turbo
Μια ιδιαίτερη έκδοση που ξεχωρίζει από τη στολή περιπέτειας και σκαρφαλώνει στην κορυφή της γκάμας
- -
- -
με μια ματιά
Η τρίτη γενιά του KIA Picanto χαρακτηρίζεται από δυναμική σχεδίαση, οικονομία, ευελιξία και συμπεριφορά μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Η έκδοση X-Line προσθέτει crossover χαρακτήρα με ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.670 x 1.625 x 1.500 mm.
Το λουκ περιπέτειας είναι αρεστό ακόμη και σε οδηγούς που κινούνται καθημερινά στη ζούγκλα της τσιμεντούπολης και σπάνια εξερευνούν χωμάτινες διαδρομές. Αυτούς ακριβώς είχε στο μυαλό της η Kia με τη νέα έκδοση του μικρού της μοντέλου. Το Picanto X-Line έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος (15 mm) και εμφάνιση crossover τσέπης, με χαρακτηριστικά στοιχεία όπως οι ποδιές μπρος-πίσω, τα πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, η διπλή απόληξη εξάτμισης, οι ζάντες αλουμινίου 16’’, αλλά και οι ενθέσεις σε κίτρινο ή ασημί στη μάσκα και τους προφυλακτήρες που δίνουν έναν ακόμη πιο νεανικό αέρα στο δυναμικό σχήμα του Picanto.
Στο εσωτερικό, η μοντέρνα αισθητική και τα κορυφαία σε ποιότητα
υλικά που είναι κοινός παρονομαστής σε όλα τα Picanto, διανθίζονται
με δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι, λεβιέ και καθίσματα,
αλουμινένια πεντάλ και αναβαθμισμένο διάκοσμο με ζωηρά χρώματα. Στο
κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η αιρούμενη οθόνη αφής 7 ιντσών με
χάρτες πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας και συνδεσιμότητα μέσω Apple
CarPlay ή Android Auto, ενώ η ηλεκτρική ηλιοροφή ολοκληρώνει τον
πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης X-Line.
γλυκά
- Εμφάνιση
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κατασκευής
- Ευρυχωρία
- Εξοπλισμός
- 7ετής εγγύηση
ξινά
- Τσιμπημένη τιμή
Γενικά, η αίσθηση που έχεις είναι πως βρίσκεσαι σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο, χάρη στα αναπαυτικά καθίσματα, το μεγάλο εσωτερικό πλάτος και ανέσεις ασυνήθιστες για την κατηγορία, όπως το κεντρικό υποβραχιόνιο. Η θέση οδήγησης είναι βολική, η εργονομία σωστή και οι χώροι πολύ μεγάλοι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Τέσσερις ενήλικες με ανάστημα μέχρι 1,80 m απολαμβάνουν ευρυχωρία, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 255 λίτρα (1.010 με αναδιπλωμένο πίσω κάθισμα), τιμή κορυφαία για αυτοκίνητο πόλης.
Στην οδήγηση, το Picanto X-Line είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και
ευχάριστο. Με όπλο του το στιβαρό πλαίσιο, το μικρό Kia κρατάει και
φρενάρει πολύ καλά (έχει 4 δισκόφρενα με τα εμπρός αεριζόμενα), σου
εμπνέει εμπιστοσύνη να το πιέσεις σε δρόμο με στροφές και προσφέρει
σταθερότητα και αξιοθαύμαστη για την κατηγορία ηχομόνωση στο
ταξίδι. Γενικά έχει περισσότερο σπορ παρά crossover διάθεση, με την
ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός - ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να
είναι αρκετά σφικτή περιορίζοντας σημαντικά τις κλίσεις, χωρίς
ωστόσο να ξεχνά την καλή της διαγωγή στις λακκούβες. Μόνο σε
μεγάλες ανωμαλίες τη νιώθεις να χτυπάει κάπως, αλλά εκεί δεν
βοηθούν ούτε τα ελαστικά με το χαμηλό προφίλ (195/45 R16).
Τα τελευταία είναι και το κυριότερο στοιχείο που πρέπει να
προσέξεις σε χωμάτινες διαδρομές με κοφτερές πέτρες. Έπεται η
απόσταση από το έδαφος, που παρότι αυξημένη στα 156 mm, δεν
ενδείκνυται για δύσβατα περάσματα. Σε ομαλό χωματόδρομο πάντως το
X-Line κινείται με άνεση, χωρίς να βρίσκει εύκολα κάτω με την
κοιλιά. Αντίθετα, προσοχή χρειάζεται στον χαμηλό προφυλακτήρα.
Το urban crossover Picanto κινείται είτε με τον ατμοσφαιρικό 1.2 βενζινοκινητήρα, είτε με τον τρικύλινδρο turbo 1.000άρη T-GDI που δοκιμάζουμε εδώ. Αποδίδει 100 ίππους και 172 Nm ροπής και συνεργάζεται με ένα καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση κιβώτιο 5 σχέσεων. Μετά τις 1.600 rpm έχει νεύρο, τραβάει μέχρι ψηλά και δίνει πολύ καλές επιδόσεις στο μικρό Kia: 0-100 km/h σε 10,1 sec και τελική ταχύτητα 180 km/h. Και αυτό δίχως να αφήνει την οικονομία σε δεύτερη μοίρα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε νούμερα κοντά στα 7 lt/100 km, όχι πολύ μακριά από τα 5,1 που ανακοινώνει η ΚΙΑ.
συμπέρασμα
Γενικά, το Picanto θυμίζει σε όλους τους τομείς αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και αποκτά πολλά διαφορετικά πρόσωπα με ευρεία γκάμα εκδόσεων. Στην έκδοση X-Line με τον 1.000άρη τούρμπο των 100 ίππων και την crossover εμφάνιση, γέρνει περισσότερο προς τον σπορ παρά προς τον περιπετειώδη χαρακτήρα. Κάποιος που θα το προτιμήσει δηλαδή έναντι του απλού Picanto, θα το κάνει λόγω αισθητικής και πλούσιου εξοπλισμού και όχι επειδή συχνάζει σε χωμάτινα τερέν. Στα θετικά του μοντέλου συμπεριλαμβάνεται η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση που αντισταθμίζει τη σχετικά τσιμπημένη τιμή.