ΔΟΚΙΜΗ: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.2D Q4
Το ιταλικό ταπεραμέντο της Giulia ενισχύεται με τους 210 ίππους του diesel κινητήρα και την τετρακίνηση Q4
- -
- -
με μια ματιά
Το μεσαίο sedan της Alfa Romeo στην σπορ έκδοση Veloce είναι διαθέσιμο τόσο με 2λιτρο turbo βενζινοκινητήρα 280 ίππων όσο και με τον diesel των 2,2 λίτρων και 210 ίππων. Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF και η τετρακίνηση Q4 είναι κοινός παρονομαστής.
Η Giulia έδωσε τέλος στην πολύχρονη απουσία της Alfa Romeo από το κλαμπ των premium μεσαίων sedan. Με τρόπο εμφατικό, ταιριαστό στην πλούσια παράδοση της μιλανέζικης φίρμας αλλά και στους απανταχού Αλφίστι. Ακόμη και με τον 2.2 diesel κάτω από το καλλίγραμμο καπό του, το ιταλικό sedan ξεσηκώνει με τις επιδόσεις και την οδηγική αίσθηση που προσφέρει. Στοιχεία που ενισχύει περεταίρω στην έκδοση Veloce. Θα την αναγνωρίσεις συγκριτικά με τις απλές Giulia χάρη στην ακόμη πιο επιθετική εμφάνιση που της χαρίζουν οι διαφορετικοί προφυλακτήρες και οι ζάντες αλουμινίου 19’’.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα στο ποιοτικό και ιδιαίτερα μοντέρνο
εσωτερικό, με το διάτρητο δέρμα στα καθίσματα και τις ενθέσεις από
πραγματικό αλουμίνιο στο ταμπλό, την κονσόλα και τις πόρτες να
προϊδεάζουν για το ποιόν της κατασκευής.
Η σπορ - premium αύρα συναντάται σε κάθε λεπτομέρεια, από την
οδηγοκεντρική λογική και τα δύο μεγάλα στρογγυλά όργανα πίσω από το
τιμόνι, μέχρι την άψογη θέση οδήγησης και τον λεβιέ joystick για το
αυτόματο κιβώτιο. Η οθόνη 6,5’’ του infotainment στο ταμπλό δεν
είναι αφής αλλά ελέγχεται σχετικά εύκολα με το χειριστήριο χαμηλά
στην κονσόλα, η εργονομία είναι άριστη και οι χώροι μεγάλοι για
τέσσερις επιβάτες και ικανοποιητικοί για τις αποσκευές (480
λίτρα).
Το πάτημα του START που βρίσκεται στο εσωτερικό του τιμονιού
φέρνει στη ζωή τον turbodiesel των 2,2 λίτρων που στην Veloce
αποδίδει 210 ίππους και 470 Nm ροπής! Συνεργάζεται με 8άρι αυτόματο
κιβώτιο και τετρακίνηση Q4, ακούγεται παραπάνω απ’ ότι θα ήθελε ο
κλασικός αγοραστής της κατηγορίας και διακρίνεται για την προθυμία
του να επιταχύνει το ιταλικό sedan. Τα 6,8 sec για το 0-100 km/h σε
και τα 235 km/h τελικής ταχύτητας είναι ενδεικτικά νούμερα των
ικανοτήτων της Veloce σε επίπεδο επιδόσεων. Επίσης εντυπωσιακή
είναι η μέση κατανάλωση που κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας
κυμάνθηκε στα 8 lt/100 km (Alfa Romeo: 5,5 lt/100 km).
γλυκά
- Σχεδίαση
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Επιδόσεις
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
ξινά
- ESP που δεν απενεργοποιείται
- Στενό άνοιγμα πορτμπαγκάζ
Η απόκριση του μοτέρ ρυθμίζεται από το σύστημα Alfa DNA, μαζί με την ταχύτητα αλλαγών στις σχέσεις του κιβωτίου, την αίσθηση του τιμονιού και τη λειτουργία της ανάρτησης. Στην επιλογή ‘Ν’ η Giulia τα κάνει όλα γλυκά και συγκροτημένα, με μια ευχάριστα σπορ προδιάθεση. Προσφέρει καλή άνεση, σπιρτάδα και ήσυχο ταξίδι. Στο ‘D’ όμως η Ιταλίδα απελευθερώνει το ταπεραμέντο της. Η ανάρτηση σφίγγει, ο κινητήρας αρπάζει καλύτερα στο πάτημα του γκαζιού, το κιβώτιο αλλάζει ακαριαία και παύει να ανεβάζει σχέση στον κόφτη, ενώ το τιμόνι γίνεται τόσο κοφτερό που ειδικά στην πόλη θέλει συνήθεια.
Σε στροφιλίκι όμως απολαμβάνεις την αμεσότητα και την πλούσια πληροφορία που σου προσφέρει. Πακέτο με το στιβαρό πλαίσιο, την αποτελεσματική τετρακίνηση και τα πανίσχυρα φρένα, η Giulia Veloce σε συναρπάζει οδηγικά και το μόνο που θα ήθελες επιπλέον, είναι ένα διακόπτη απενεργοποίησης του ESP για να απολαύσεις την εξαιρετική της ευελιξία από στροφή σε στροφή χωρίς τα ηλεκτρονικά δεσμά της. Από την άλλη, τα στάνταρ συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος (Forward Collision Warning + Autonomous Emergency Brake) με ανίχνευση πεζού και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (LDW) είναι καλοδεχούμενα σε κάθε περίπτωση.
συμπέρασμα
Η Alfa Romeo επιστρέφει στα premium σπορ sedan με τον δυναμισμό που παραδοσιακά την χαρακτηρίζει. Η Giulia Veloce γοητεύει το μάτι και συναρπάζει στην οδήγηση, κερδίζοντας πρώτα το συναίσθημα και έπειτα τη λογική που θέλει τον υποψήφιο αγοραστή της κατηγορίας σκεπτικό για το αν θα εκταμιεύσει τα 55.000 € που αναγράφονται στον επίσημο τιμοκατάλογο. Ο ενθουσιώδης από την άλλη θα την επιλέξει δίχως δεύτερη σκέψη και μικρή σημασία θα έχουν γι’ αυτόν ακόμη και τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ