ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C3 Sport 1.2 110 PS Auto
Με αναβαθμισμένο 1.2 turbo που πληροί το πρωτόκολλο δοκιμών WLTP και στην έκδοση Sport, το γαλλικό σουπερμίνι γίνεται ακόμη πιο ξεχωριστό
- -
- -
με μια ματιά
Η Citroen παίρνει το στιλάτο C3, του προσθέτει σπορ διακοσμητικά και το λανσάρει στην ελληνική αγορά στην έκδοση Sport, αποκλειστικά με τον 1.2 turbo βενζίνης 110 ίππων.
Η μετάβαση από την εποχή NEDC σε αυτή του WLTP έγινε ομαλά για τον Όμιλο PSA, καθώς έγκαιρα κάθε αυτοκίνητο εξοπλίστηκε με κινητήρες και συστήματα μετάδοσης που είναι σύμφωνα με τους νέους και αυστηρότερους κύκλους δοκιμών. Το Citroen C3 δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, συνεχίζοντας απρόσκοπτα την πετυχημένη του πορεία.
γλυκά
- Εμφάνιση
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμός
ξινά
- Αργή απόκριση της οθόνης του συστήματος πολυμέσων
- Κατανάλωση στην πόλη
Δοκιμάζουμε το σουπερμίνι των Γάλλων με τον 1.2 PureTech
προδιαγραφών Euro 6.2 και το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6, στην έκδοση
Sport που κάνει το C3 ακόμη πιο ξεχωριστό στο μάτι. Το C3 Sport
φέρνει λοιπόν μία δυναμική… αύρα στα σουπερμίνι, όπου – ούτως ή
άλλως – το γαλλικό μοντέλο ξεχωρίζει για τη νεανική του εικόνα και
τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Πάνω στο αμάξωμα του
συναντάμε διχρωμία, διακοσμητικά αυτοκόλλητα στην οροφή και την
πίσω κολώνα, λογότυπα «C3 Sport» στις μπροστινές πόρτες,
καλύμματα καθρεπτών και διακοσμητικό πλαίσιο προβολέων ομίχλης στο
χρώμα της οροφής, μαύρες ζάντες 17 ιντσών που πατούν σε ελαστικά
205/50.
Η ίδια λογική συνεχίζεται και στο εσωτερικό με την υφασμάτινη επένδυση καθισμάτων Capsule Red, τις κόκκινες λεπτομέρειες στο ταμπλό, το δέρμα στο τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων, τα διακοσμητικά σατινέ χρωμίου στους αεραγωγούς, τον πίνακα οργάνων και άλλα σημεία.
Ο υπετροφοδοτούμενος 1.2 PureTech με τους 110 ίππους στις 5.500 rpm και τα 205 Nm ροπής στις 1.750 rpm συνδυάζεται στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6, το οποίο προσφέρει και χειροκίνητη σειριακή λειτουργία μέσω του λεβιέ. Μπροστά από τον επιλογέα υπάρχουν δύο κουμπιά, με σήμα το «S» και μία νιφάδα χιονιού. Κάθε ένα αντιστοιχεί σε ένα πρόγραμμα λειτουργίας του κιβωτίου. Το πρώτο στο «Sport», για πιο δυναμική οδήγηση με τις στροφές του κινητήρα να παραμένουν πιο ψηλά και το δεύτερο στο «Snow», για αυξημένη πρόσφυση σε παγωμένο ή γενικά γλιστερό οδόστρωμα.
Στόχος του διδύμου «turbo κινητήρας – αυτόματο κιβώτιο» είναι να
προσφέρεται ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις, χωρίς να
επηρεάζονται σημαντικά επιδόσεις και συνολική αίσθηση σε σχέση με
τη χειροκίνητη έκδοση. Αυτό αποτυπώνεται τόσο στους αριθμούς (0-100
km/h σε 10 sec και τελική ταχύτητα 191 km/h) όσο και στη συνολική
αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός. Ο 1.2 turbo έχει επαρκή αποθέματα
ισχύος και ροπής σε μεγάλο εύρος στροφών, κινώντας γρήγορα το C3
Sport. Ταυτόχρονα ο ήχος από τον κινητήρα που περνά στην καμπίνα
των επιβατών κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο δεν είναι
έντονος, με το θόρυβο να προέρχεται κυρίως από την αεροδυναμική
αντίσταση στις υψηλές ταχύτητες. Από την άλλη, η ασφαλής οδική
συμπεριφορά και η άνεση τόσο σε αστικό περιβάλλον όσο και εκτός
πόλης βρίσκονται στα γνωστά υψηλά επίπεδα, όπως δηλαδή μας έχει…
καλομάθει η Citroen.
Η Citroen ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 4,9 lt/100 km για τον 1.2 PureTech 110 με το αυτόματο κιβώτιο, τιμή σαφώς φιλόδοξη. Ακόμη όμως και υπό ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης σε μεικτές διαδρομές, μας ικανοποίησε η κατανάλωση των 6,5 lt/100 km. Στην πόλη πάντως δύσκολα θα δεις η σχετική ένδειξη να πέφτει κάτω από τα 8 lt/100 km.
Το C3 Sport ξεχωρίζει και για τον πλήρη εξοπλισμό του, ο οποίος «πατά» στην ήδη πλούσια έκδοση Feel, με επιπλέον κόστος μόλις 350 ευρώ. Πέρα λοιπόν από τα διακοσμητικά στο αμάξωμα, τις μαύρες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και τις λεπτομέρειες στη καμπίνα των επιβατών, η έκδοση Sport προσφέρει αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες και μία σειρά από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως hill start assist, cruise control, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ειδοποίηση για κόπωση οδηγού κ.α.
Στην τιμή των 16.770 ευρώ για το C3 Sport, αρκετοί θα
αντιτείνουν ότι υπάρχουν αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Όχι όμως με τον εξοπλισμό και το στιλ, που συνοδεύουν το γαλλικό
σουπερμίνι.
συμπέρασμα
Με εξωτερική εμφάνιση που σε προκαλεί και εσωτερικό που ισορροπεί ανάμεσα στη νεανική και τη λιτή εικόνα, το C3 Sport είναι το σουπερμίνι που θα αγαπήσεις να βλέπεις και να οδηγείς. Ο πλούσιος εξοπλισμός και ο ισχυρός 1.2 turbo δικαιολογούν εν μέρει την τιμή του.