ΔΟΚΙΜΗ: Honda HR-V 1.5 i-VTEC 2019

Το μικρό SUV της Honda ανανεώθηκε, είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και το δοκιμάζουμε

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή155 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2148 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η δεύτερη γενιά του μικρού crossover της Honda δέχτηκε facelift και αρχικά διατίθεται με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και 130 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, σε προσθιοκίνητες, πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις. Θα ακολουθήσουν κινητήρες 1.6 diesel 120 ίππων και 1.5 VTEC Turbo βενζίνης με 182 ίππους

Το Honda HR-V ήταν ουσιαστικά το πρώτο μικρό crossover, όταν παρουσιάστηκε το 1998. Ένα “Joy Machine” όπως το αποκαλούσε η Honda με τετρακίνηση και εμφάνιση που πλησίαζε τα SUV, αλλά με έμφαση στον σπορ ασφάλτινο χαρακτήρα παρά στις off road ικανότητες.

20 χρόνια Honda HR-V

Η πρώτη γενιά HR-V παρουσιάστηκε το 1998 κι έφτασε στην Ευρώπη ένα χρόνο μετά, αρχικά με 3θυρο και αργότερα και με 5θυρο αμάξωμα. Υπήρχε επιλογή ανάμεσα σε δύο κινητήρες βενζίνης: 1.6 με 105 ίππους και 1.6 VTEC με 125 ίππους. Επίσης, υπήρχαν διαθέσιμες τόσο προσθιοκίνητες όσο και τετρακίνητες εκδόσεις. Η παράγωγή του σταμάτησε το 2006. Η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε το 2015.

Είκοσι χρόνια μετά, η δεύτερη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα προσανατολισμό και δέχεται ένα αισθητικό φρεσκάρισμα για να παραμείνει ανταγωνιστικό στη ραγδαία αναπτυσσόμενη και άκρως απαιτητική κατηγορία B-SUV. Στο δρόμο θα το αναγνωρίσεις κυρίως από τη νέα μάσκα όπου κυριαρχεί το χρώμιο, ενώ ανασχεδιασμένα είναι τόσο τα φώτα όσο και ο προφυλακτήρας εμπρός. Γενικά η αισθητική του HR-V είναι μοντέρνα και ξεχωριστή, χάρη σε στοιχεία όπως το αιχμηρό εμπρός μέρος, οι ανάγλυφες πλαϊνές επιφάνειες, οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες και το “κουπέ σβήσιμο” της οροφής.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές περιορίζονται στα εμπρός καθίσματα που προσφέρουν καλύτερη άνεση και στήριξη. Άλλωστε, η συνολική εικόνα παραμένει άριστη με σύγχρονη σχεδίαση, άψογη εργονομία, μεγάλους χώρους και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Η υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα με την piano black επένδυση φέρνει το λεβιέ του κιβωτίου στο ιδανικό ύψος και δημιουργεί πρακτικές θήκες, ενώ ο πίνακας οργάνων με τον ιδιαίτερο φωτισμό και η οθόνη αφής του συστήματος κλιματισμού συμβάλλουν στην premium αύρα της καμπίνας. Θετικά τα σχόλια και για τη θέση οδήγησης που προσφέρει άνεση και καλή ορατότητα. Στο facelift του HR-V χάθηκε η ευκαιρία βελτίωσης στο μενού του infotainment Honda Connect, το οποίο απαιτεί εξοικείωση στη χρήση. Κατά τα άλλα, η οθόνη αφής 7’’ φροντίζει για την απαιτούμενη συνδεσιμότητα, πληροφόρηση, πλοήγηση και ψυχαγωγία, ενώ οι θύρες USB (2), HDMI και παροχής 12V αποδεικνύονται ιδιαίτερα βολικές.

Μεγάλα ατού του HR-V παραμένουν οι χώροι και η πρακτικότητα. Πίσω, δύο ενήλικες απολαμβάνουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα και μόνο ο τρίτος θα δυσκολευτεί λίγο με το σκληρό μεσαίο τμήμα της πλάτης. Η πρακτικότητα απογειώνεται με τα Magic Seats που δίνουν αξεπέραστες δυνατότητες διαμόρφωσης της καμπίνας για μεταφορά φορτίων με μεγάλο όγκο, μάκρος ή ύψος. Καθένα από τα διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα μπορεί να αναδιπλωθεί ή να ανασηκωθεί με οποιονδήποτε από τους παρακάτω τρόπους:

  • Utility mode: η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται προς τα εμπρός καθώς η έδρα χαμηλώνει την περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών, δημιουργώντας ένα εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης μέγιστου μήκους 1.845 mm.
  • Tall mode: το έδρανο των πίσω καθισμάτων ανασηκώνεται και κλειδώνει σε κάθετη θέση, δημιουργώντας χώρο 1.240 mm από το πάτωμα μέχρι την οροφή, για την τοποθέτηση ψηλών αντικειμένων πίσω από τα εμπρός καθίσματα.
  • Long mode: η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνεται προς τα πίσω σε οριζόντια θέση, ενώ η πλάτη των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνεται προς τα εμπρός, δημιουργώντας ένα ‘τούνελ’ για τη μεταφορά αντικειμένων μήκους μέχρι 2.445 mm.


Μεγάλη είναι και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, στα 470 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους (1.533 λίτρα με αναδιπλωμένα καθίσματα), ενώ διακρίνεται ακόμη για το εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του, το μεγάλο άνοιγμα, το χαμηλό κατώφλι και τον έξτρα αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο. Να σημειώσουμε εδώ πως η βασική έκδοση Comfort έχει ευέλικτο κάλυμμα αντί σκληρής εταζέρας και χώρο αποσκευών 448 λίτρων.

Αρχικά, το ανανεωμένο HR-V διατίθεται με τον ατμοσφαιρικό 1.5 i-VTEC βενζίνης, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν ο 1.6 i-DTEC diesel των 120 ίππων και ο 1.5 VTEC Turbo με 182 ίππους. Στην περίπτωσή μας λοιπόν, ο 1.500άρης i-VTEC αποδίδει 130 ίππους στις 6.600 rpm και 155 Nm ροπής στις 4.600 rpm και υπόσχεται καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,2 sec έναντι 10,7 του προ-facelift μοντέλου και τελική ταχύτητα 192 km/h) και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (6,6 lt/100 km, μέτρηση WLTP).

Στην πράξη ο βενζινοκινητήρας είναι ελαστικός από πολύ χαμηλά, τραβάει ακόμη και με 6η σχέση από τις 1.200 rpm μόλις και έχει δύναμη μέχρι τον κόφτη. Κινεί με σθένος το SUV των περίπου 1.300 κιλών και ενθουσιάζει με την απόδοση αλλά και τον σπορ ήχο του. Και όχι μόνο, αφού αποδεικνύεται και ιδιαίτερα οικονομικός. Οδηγώντας χαλαρά έως και πολύ γρήγορα σε πόλη, επαρχία και αυτοκινητόδρομο, καταγράψαμε μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km, ενώ αν κινείσαι οικονομικά ανεβάζοντας νωρίς σχέσεις στο άριστο σε αίσθηση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, μπορείς εύκολα να δεις ακόμη και κάτω από 7 lt/100 km στο trip computer.

Στην οδήγηση, το νέο HR-V συνδυάζει αποτελεσματικότητα και απόλαυση. Η καλοστημένη ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) διακρίνεται για την ήσυχη λειτουργία της και προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης. Παράλληλα, περιορίζει τις κλίσεις και ελέγχει εντυπωσιακά καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, ακόμη και σε πολύ υψηλή ταχύτητα. Η πρόσφυση είναι πολύ καλή και το σύστημα διεύθυνσης παρέχει αρκετή πληροφορία και εμπιστοσύνη για να επιτεθείς σε δρόμο με στροφές. Στα θετικά το σύστημα ευστάθειας (VSA) που επεμβαίνει διακριτικότατα όταν χρειάζεται, τα δυνατά φρένα και οι τεχνολογίες που κάνουν την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη, όπως τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος City-Brake Active και υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (HSA) που είναι στάνταρ από τη βασική έκδοση Comfort.

Η απόσταση των 185 mm από το έδαφος είναι το μόνο εφόδιο του HR-V στην εκτός δρόμου οδήγηση. Η έλλειψη τετρακίνητης έκδοσης και τα κυρίως ασφάλτινα ελαστικά σε συνδυασμό με το κιτ επισκευής αντί ρεζέρβας, δεν αφήνουν περιθώρια για περιπετειώδεις εξερευνήσεις σε δύσβατες διαδρομές. Το μικρό SUV της Honda θα κινηθεί πάντως με άνεση σε βατούς χωματόδρομους, χωρίς θορύβους από την ανάρτηση ή κραδασμούς στο τιμόνι.

Η ανανέωση του HR-V δεν επέφερε σημαντική μεταβολή στην τιμή που στη βασική έκδοση Comfort ξεκινά από τα 22.325 ευρώ με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μεταλλικό χρώμα, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSA, ζάντες αλουμινίου 16’’, αυτόματο κλιματισμό, ράδιο-CD με Bluetooth/USB/AUX, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, cruise control, αυτόματα φώτα, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικό χειρόφρενο, Hill Start Assist και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος CTBA.

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα - έξω
  • Χώροι - πρακτικότητα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός
ξινά
  • Τσιμπημένη τιμή
  • Θόρυβος κινητήρα στο ταξίδι
  • Έλλειψη έκδοσης 4x4

Η τιμή της έκδοσης Comfort NAVI ανεβαίνει αισθητά στα 25.650 € και προσθέτει στα παραπάνω το infotainment Honda Connect με πλοήγηση GARMIN Navigation, CD player, οθόνη αφής 7", AM/FM/DAB, διαδικτυακό ραδιόφωνο, εφαρμογή Aha, σύνδεση και πλοήγηση στο διαδίκτυο μέσω WiFi tethering ή του κινητού.

Πιο συμφέρουσα είναι η Elegance (26.650 €) που δοκιμάζουμε, η οποία με επιπλέον κόστος 1.000 € προσθέτει τα συστήματα Forward Collision Warning (Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης), Traffic Sign Recognition (Αναγνώριση Πινακίδων Κυκλοφορίας), Intelligent Speed Limiter (Έξυπνος περιοριστής ταχύτητας), Lane Departure Warning (Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας) και High-beam Support (Υποστήριξης προβολέων), καθώς και φώτα ομίχλης, συναγερμό, δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και τον λεβιέ, διζωνικό κλιματισμό, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες και φιμέ πίσω τζάμια. Τέλος, η κορυφαία Executive (32.250 €) έχει ζάντες 17’’, προβολείς και φώτα ομίχλης LED, πανοραμική ηλιοροφή, ράγες οροφής, ημιδερμάτινο σαλόνι και σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί. Οι Elegance και Executive διατίθενται και με αυτόματο κιβώτιο CVT με λογικό έξτρα κόστος (1.420 € και 1.700 € αντίστοιχα).

συμπέρασμα

Το ανανεωμένο HR-V παραμένει ένα SUV με το οποίο απολαμβάνεις να ζεις. Και όσο περισσότερο χρόνο περνάς μαζί του, τόσο περισσότερο το εκτιμάς. Είναι ξεχωριστό σχεδιαστικά, ποιοτικά φτιαγμένο, εξαιρετικά ευρύχωρο και πρακτικό, απολαυστικό στην οδήγηση και οικονομικό στη χρήση. Όσο για την τσιμπημένη του τιμή, αντισταθμίζεται από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την αξιοπιστία που παραδοσιακά συνοδεύουν τα Honda.

VIDEOS

Honda HR-V 2019 teaser

Honda HR-V 2019 - Interior

Honda HR-V 2019 - Fuel Economy & Performance

Honda HR-V 2019 - Driving Systems

Honda HR-V 2019 - Connectivity

Honda HR-V 2019 - ADAS

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...