ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PS Monte Carlo
Το τσέχικο σουπερμίνι ανανεώνεται και αποκτά μια νέα έκδοση με σπορ προφίλ
- -
- -
με μια ματιά
Το ανανεωμένο σουπερμίνι της Skoda διατίθεται με 5θυρο χάτσμπακ και station wagon (Combi) αμάξωμα, κινητήρες βενζίνης έως 110 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 5/6 σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων.
4.000.000 σε 20 χρόνια: τόσες είναι οι Fabia που έχουν κυλίσει
τους τροχούς τους από το 1999 που πρωτοπαρουσιάστηκε το μοντέλο
στην αγορά μέχρι σήμερα. Η 3η γενιά κυκλοφορεί στην πιάτσα των
σουπερμίνι από το 2014, οπότε μια μικρή ανανέωση ήταν απαραίτητη
για να παραμείνει ανταγωνιστική. Θα την αναγνωρίσεις από την
ανασχεδιασμένη μάσκα, τους ελαφρώς διαφορετικούς προφυλακτήρες και
τα νέα φώτα εμπρός και πίσω. Αλλαγές που βοηθούν το τσέχικο μικρό
να διατηρήσει τη αισθητική του φρεσκάδα και γοητεία σε ένα
περιβάλλον που γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστικό. Για όσους
επιθυμούν κάτι πιο ιδιαίτερο, οι δυνατότητες εξατομίκευσης
ενισχύονται με 15 εξωτερικά χρώματα και την επιλογή ColourConcept
που προσφέρει τη δυνατότητα η οροφή, οι μπροστινές κολόνες, οι
πλαϊνοί καθρέφτες και οι ζάντες αλουμινίου να βαφτούν σε μαύρο,
λευκό ή ασημί για να κάνουν αντίθεση.
Η κορυφαία έκδοση Monte Carlo της δοκιμής προβάλλει ένα πιο σπορ χαρακτήρα με στοιχεία όπως τα πίσω φώτα LED, τα μαύρα περιμετρικά σπόιλερ και οι ζάντες αλουμινίου 16’’, ενώ τα λογότυπα Monte Carlo στις μεσαίες κολόνες και στα εσωτερικά μαρσπιέ υπογράφουν την έκδοση. Αντίστοιχα, στο εσωτερικό συναντάμε μαύρη επένδυση στις κολόνες και τον ουρανό, τύπου μπάκετ καθίσματα, διακοσμητικές κόκκινες ραφές και τιμόνι με ίσιο κάτω μέρος.
Το ταμπλό της ανανεωμένης Fabia διατηρεί την ίδια - μάλλον
συντηρητική - σχεδιαστική λογική, ενώ απέκτησε νέο και πιο
ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, καινούρια υλικά σε κάποια σημεία και
μια καινούρια επιλογή στη γκάμα των συστημάτων infotainment: το
Swing Plus με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών και τεχνολογία
συνδεσιμότητας SmartLink+ (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink
και SmartGate).
Infotainment / connectivity
Υπάρχει επιλογή τεσσάρων συστημάτων ήχου και infotainment στην ανανεωμένη Fabia. Το βασικό ηχοσύστημα Blues προσφέρει θύρες USB και καρτών SD, ενώ ο χειρισμός των infotainment Swing, Swing Plus και Amundsen γίνεται μέσω μιας οθόνης αφής 6,5 ιντσών. Εξωτερικές συσκευές μπορούν να συνδεθούν μεσω Bluetooth και USB. Τα συστήματα Infotainment Swing Plus και Amundsen υποστηρίζουν επίσης την τεχνολογία SmartLink+ (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink™ και SmartGate), ενώ το Amundsen διαθέτει επιπλέον Wi-Fi hotspot και (προαιρετικά) φωνητικό έλεγχο. Διαθέσιμες είναι και οι υπηρεσίες SKODA Connect (Infotainment Online / Care Connect / κλήση ανάγκης) που προσφέρουν μεταξύ άλλων απομακρυσμένη πρόσβαση στο όχημα.
Γενικά η καμπίνα παραμένει εστιασμένη στην πρακτικότητα. Τα
πλαστικά είναι σκληρά παντού αλλά έχουν καλή συναρμογή, τα
καθίσματα είναι άνετα και προσφέρουν καλή στήριξη, η εργονομία
είναι σωστά μελετημένη και οι χώροι στο άνω επίπεδο της κατηγορίας,
με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν αρκετό αέρα για τα γόνατα και
το κεφάλι και τον χώρο αποσκευών να φτάνει τα 330 lt - ή τα 1.150
με την αναδίπλωση των διαιρούμενων (60:40) πίσω καθισμάτων.
Ένας ακόμη άσος στο μανίκι της Fabia ακούει στη φιλοσοφία Simply
Clever της Skoda, που μετουσιώνεται σε έξυπνες ιδέες όπως: κουτί
αποθήκευσης κάτω από το κάθισμα οδηγού, μετακινούμενο συλλέκτη
απορριμμάτων στην πόρτα οδηγού ή συνοδηγού, θήκη γυαλιών στην
οροφή, ομπρέλα κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, εταζέρα που
τοποθετείται σε δύο θέσεις, καθώς και πορτμπαγκάζ με θήκες,
γάντζους και δάπεδο με μοκέτα από τη μια πλευρά και πλαστικό από
την άλλη για αντικείμενα που λερώνουν αλλά και άλλες έξυπνες λύσεις
που διευκολύνουν την καθημερινότητά σου.
Fabia με 1.000
Η γκάμα της νέας Fabia απαρτίζεται από τρεις τρικύλινδρους
κινητήρες βενζίνης του ενός λίτρου. Ο ατμοσφαιρικός 1.0 MPI
αποδίδει 75 ίππους, ενώ ο υπερτροφοδοτούμενος 1.0 TSI δέχτηκε
μηχανικές βελτιώσεις και διατίθεται σε εκδόσεις των 95 και 110
ίππων. Στην περίπτωσή μας, ο 1.000άρης turbo συνδυάζεται με ένα
καλό σε αίσθηση και λειτουργία χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και
αποδίδει ισχύ 95 PS και ροπή 160 Nm. Στην πράξη, το μοτέρ έχει μια
μικρή υστέρηση χαμηλά αλλά τραβάει με σθένος μετά τις 1.500 rpm και
δίνει καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.120 κιλών. Τα 100 km/h από
στάση έρχονται σε μόλις 10,8 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα
184 km/h. Η δύναμη αρκεί ακόμη και για γρήγορο ταξίδι με 4 άτομα,
καθώς στον αυτοκινητόδρομο μπορείς πανεύκολα να διατηρείς τη βελόνα
του κοντέρ στα 140-150 km/h. Εντύπωση κάνει πως σε αυτές τις
ταχύτητες η καμπίνα παραμένει ήσυχη!
Αν περιορίσεις την ταχύτητα ταξιδιού στα 130 km/h θα ανταμειφθείς με χαμηλή κατανάλωση βενζίνης - γύρω στα 7 lt/100 km. Στον επαρχιακό η αντίστοιχη τιμή πέφτει εύκολα στα 6,5, ενώ αν είσαι ακόμη πιο προσεκτικός στο γκάζι θα δεις ακόμη και κάτω από 6! Στην πόλη ο 1.0 TSI παραμένει ιδιαίτερα οικονομικός, στα 7 με 7,5 lt/100 km. Η Skoda ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km (πρότυπο WLTP), όχι μακριά από τα 7,0 που είδαμε εμείς καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας.
Γενικά, δεν υπάρχει λόγος να ξεζουμίζεις το εύστροφο μοτέρ για να πας σβέλτα αφού η πλούσια ροπή από χαμηλά σε βοηθά να διατηρείς εύκολα υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, με την ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός - ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να φροντίζει για τη σωστή διαχείριση του αμαξώματος σε ευθείες και στροφές και το υψηλό επίπεδο άνεσης στην πόλη ή στο ταξίδι.
γλυκά
- Σπορ εμφάνιση
- Χώροι - Πρακτικότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Απόδοση κινητήρα
- Κατανάλωση
- Φρένα
- Εξοπλισμός
- Τιμή
ξινά
- Σκληρά πλαστικά ταμπλό
- Συντηρητική σχεδίαση μέσα
Στην οδήγηση η Fabia δεν είναι το σπορ σουπερμίνι που αφήνει να
εννοηθεί η εμφάνιση της έκδοσης Monte Carlo. Ωστόσο, εμπνέει
ασφάλεια και αυτοπεποίθηση ακόμα και στο νέο οδηγό, χαρίζει
αποτελεσματικότητα σε κάθε είδους διαδρομή και προσφέρει ποιοτική
κύλιση. Ακολουθεί πιστά τις εντολές που της δίνεις με το ακριβές
τιμόνι και διαπρέπει σε επίπεδο επιβράδυνσης, χάρη στα δυνατά και
ανθεκτικά για τα δεδομένα της κατηγορίας φρένα (με δίσκους πίσω).
Ειδικά στην έκδοση Monte Carlo, στην καλή οδική συμπεριφορά
συμβάλλουν και οι τροχοί 16’’ με τα φαρδιά και χαμηλοπρόφιλα
ελαστικά 215/45 R16.
Πέρα από το στάνταρ ESC και τους 6 αερόσακους, την ασφάλεια στο δρόμο αναβαθμίζουν τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που περιλαμβάνονται στον έξτρα εξοπλισμό. Ανάμεσά τους το αυτόματο φρενάρισμα Front Assist, η ανίχνευση κόπωσης οδηγού, η αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων, η αυτόματα εναλλαγή από τη μεγάλη σκάλα φώτων στα φώτα πορείας, η ανίχνευση τυφλών σημείων στους καθρέπτες και η ειδοποίηση πίσω κυκλοφορίας όταν ο οδηγός βγαίνει με την όπισθεν από μια θέση στάθμευσης ή μια είσοδο.
Ο βασικός εξοπλισμός της έκδοσης Monte Carlo, πέρα από το αισθητικό και διακοσμητικό πακέτο περιλαμβάνει ανέσεις όπως η κάμερα οπισθοπορείας, το cruise control, το σύστημα πολυμέσων "SWING PLUS" με οθόνη αφής 6,5’’, ο αυτόματος κλιματισμός, τα 4 ηλεκτρικά παράθυρα με αυτόματη λειτουργία, οι προβολείς ομίχλης και οι ζάντες αλουμινίου 16’’. Και όλα αυτά στην ελκυστική τιμή των 14.880 ευρώ (12.980 € η έκδοση Active 95 PS).
συμπέρασμα
Η Skoda Fabia διατηρείται με επιτυχία στην επικαιρότητα της πιο ανταγωνιστικής κατηγορίας. Σκοράρει ψηλά σε κάθε τομέα και καταφέρνει να πείσει τον ενδιαφερόμενο που αναζητά ένα supermini πλήρες και ιδανικό για τις ανάγκες του. Ο 1.0 TSI των 95 ίππων συνδυάζει ιδανικά τις επιδόσεις με την οικονομία, ενώ η καινούρια έκδοση Monte Carlo προσθέτει τη σπορ εμφάνιση μέσα έξω, χωρίς να απογειώνει την τιμή.