ΔΟΚΙΜΗ: Fiat Panda 0.9 TwinAir CNG
Σήμερα, το φυσικό αέριο είναι ο οικονομικότερος τρόπος μετακίνησης και η Fiat προσφέρει το Panda CNG σε άκρως ελκυστική τιμή
- -
- -
με μια ματιά
Η Fiat μάς συστήνει ξανά τον «εναλλακτικό» τρόπο μετακίνησης, μειώνοντας έως και 60% τα έξοδά μας σε καύσιμα. Πώς; Με το Panda που «καίει» και φυσικό αέριο και υπόσχεται μεγάλη αυτονομία σε δελεαστική τιμή.
H Fiat δεν είναι… «χθεσινή» στο CNG. Από το 1997, η ιταλική φίρμα
τοποθετεί σύστημα τροφοδοσίας με φυσικό αέριο στα αυτοκίνητά της
και μάλιστα το πρώτο μοντέλο της ήταν το Fiat Marea. Αργότερα -το
1998- ακολούθησε το μοντέλο Fiat Multipla, όπου το σύστημα του CNG
ενσωματώθηκε σε μία ενιαία αρχιτεκτονική. Ακολούθησε το μοντέλο
Fiat Panda (το 2006) και κατόπιν το Fiat Doblo (το 2010), το οποίο
είναι το πρώτο μοντέλο με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που
λειτουργεί και με φυσικό αέριο. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Fiat
έχει ξεπεράσει το ορόσημο της διάθεσης 750.000 οχημάτων στην
Ευρώπη.
Γιατί φυσικό αέριο;
Το φυσικό αέριο
είναι ο οικονομικότερος και οικολογικότερος τρόπος μετακίνησης αυτή
τη στιγμή σε σχέση με τα άλλα καύσιμα. Απλά και ξεκάθαρα.
Συγκεκριμένα, η τιμή του CNG είναι 60% χαμηλότερη σε
σύγκριση με τη βενζίνη, 30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο
και 40% χαμηλότερη σε σχέση με το υγραέριο (LPG).
------------------------------------------------------------------------
ΔΕΣ ΕΔΩ 5 λόγοι που το Fiat Panda CNG
είναι Super Deal
(video)
------------------------------------------------------------------------
Φτάνοντας πλέον στο σήμερα, η Fiat, με τη σημαντική εμπειρία και την τεχνογνωσία της ως εφόδια, περιλαμβάνει στην γκάμα της το νέο Panda, το οποίο κινείται τόσο με βενζίνη όσο και με φυσικό αέριο (CNG). Το αυτοκίνητο πόλης εφοδιάζεται με τον 875cc δικύλινδρο κινητήρα απόδοσης 80 ίππων (85 όταν κινείται μόνο με βενζίνη) και 140 Nm (145 με βενζίνη) ροπής. Η διαδικασία είναι απλή. Με το που ενεργοποιείται, το μοτέρ τροφοδοτείται με βενζίνη, ενώ όταν φτάσει η επιθυμητή θερμοκρασία γίνεται αυτόματα η εναλλαγή σε φυσικό αέριο. Μάλιστα, σε περίπτωση που για κάποιον λόγο θέλει ο χρήστης να πραγματοποιήσει χειροκίνητα την παραπάνω εναλλαγή, υπάρχει μπουτόν στην κεντρική κονσόλα.
γλυκά
- Κινητήρας TwinAir
- Άνεση
- Καλή ποιότητα κύλισης
- Ευελιξία
- Οδική συμπεριφορά
- Ευχάριστος διάκοσμος καμπίνας
Αν και είναι προτιμότερο να καταναλώνεις το φυσικό αέριο μέσα στην πόλη, λόγω της χαμηλής τιμής ανά κιλό, εμείς, για χάρη της δοκιμής, ξοδέψαμε όλο το ντεπόζιτο του CNG (12 κιλά) πρώτα, πριν κινηθούμε με αυτό της βενζίνης (35 λίτρα). Σύμφωνα με την εταιρεία,
ξiνά
- Θόρυβος κινητήρων στην καμπίνα
- Αίσθηση κιβωτίου
- Πολύ υψηλή θέση οδήγησης
το Fiat Panda CNG μπορεί να ταξιδέψει παραπάνω από 1.000 χιλιόμετρα με τον συνδυασμό των δύο καυσίμων, καθώς μπορεί με 3 ευρώ (3,1 κιλά) να κάνει πάνω από 100 km με φυσικό αέριο. Πρακτικά, συμπληρώσαμε κοντά στα 260 χιλιόμετρα, πριν αλλάξει η τροφοδοσία σε βενζίνη. H συνολική αυτονομία έφτασε κοντά στα 750 χιλιόμετρα με «απελευθερωμένη» οδήγηση και χρήση κυρίως μέσα στην πόλη.
Εξωτερικά, το Panda CNG δεν έχει αλλαγές σε σχέση με την απλή
έκδοση του μοντέλου, εκτός από το ελάχιστα αυξημένο ύψος του
πλαισίου από το έδαφος. Ο λόγος είναι ότι χρησιμοποιεί το σύστημα
ανάρτησης του Panda 4x4, το οποίο παρέχει αξιοσημείωτη άνεση στην
κακοτράχαλη άσφαλτο. Παράλληλα, προστατεύει τις δύο δεξαμενές που
βρίσκονται κάτω από το αμάξωμα, όπου αποθηκεύεται το φυσικό αέριο
με πίεση 200 bar. Ουσιαστικά, τα συνολικά 12 κιλά αναλογούν σε 72
λίτρα και η τιμή του φυσικού αερίου ανά κιλό είναι περίπου 0,9
ευρώ. Ως αποτέλεσμα τα 12 κιλά κοστίζουν περίπου 10,8 ευρώ και ο
ανεφοδιασμός κρατάει 2,5 λεπτά.
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι και πάλι γνώριμη με τη θέση οδήγησης
να είναι αρκετά υψηλή, διατηρώντας την καλή πανοραμική ορατότητα
στην αστική καθημερινότητα. Ωστόσο, οι ψηλοί (άνω των 180 cm) είναι
δύσκολο να βολευτούν. Οι δεξαμενές έχουν κλέψει 25 λίτρα από τον
χώρο αποσκευών, φτάνοντας πλέον τα 200 λίτρα. Οι μικρές διαστάσεις
του μοντέλου, καθώς και το καλό «κόψιμο» του τιμονιού (9,7 m κύκλο
στροφής), αποτελεί τον ιδανικό σύντροφο για μέσα στην πόλη, ενώ δεν
θα έλεγε "όχι" και σε μια μικρή απόδραση εκτός πόλης, παρόλο που θα
θέλαμε περισσότερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Ακόμα, ο
θόρυβος και οι κραδασμοί λόγω του δικύλινδρου κινητήρα είναι σαφώς
αισθητοί, ειδικά στις χαμηλές στροφές. Το βάρος του Panda CNG είναι
αυξημένο σε σχέση με την «απλή» έκδοση και αυτό φαίνεται από την
επιτάχυνση 0-100 km/h που χρειάζεται 11,5 sec για να ολοκληρωθεί.
Άλλωστε ο σκοπός του εν λόγω μοντέλου είναι η οικονομία, γι’ αυτό
και δεν πρόκειται να φτάσεις στο… όριο.
Ίσως το μοναδικό «αγκάθι» στην απόκτηση του Panda CNG και η μόνη
δικαιολογία για να προβληματίσει σε μια επικείμενη αγορά είναι οι
ελάχιστοι σταθμοί ανεφοδιασμού φυσικού αερίου στην Ελλάδα. Σήμερα,
τα πρατήρια είναι 11 και συνεχώς αυξάνονται.
Βάσει της τελευταίας αισιόδοξης «νότας», τον οικονομικό του
χαρακτήρα και την προσιτή του τιμή κτήσης (μόνο 11.990 ευρώ με την
προωθητική ενεργεια) είναι σημαντικός υποψήφιος για αυτούς που
θέλουν να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο πόλης με εναλλακτικό καύσιμο,
το οποίο παρέχει 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και οδική
βοήθεια.
συμπέρασμα
Η Fiat προσφέρει οικονομία στη χρήση και στην κτήση καθώς και τον πιο οικολογικό χαρακτήρα σε αυτοκίνητο του Segment Α με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Μήπως είναι τελικά το φυσικό αέριο το καύσιμο του… σήμερα και του μέλλοντος;
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ