ΔΟΚΙΜΗ: BMW X4 xDrive20d

Η νέα γενιά της BMW X4 έρχεται με πιο σπορ χαρακτηριστικά, αλλά συνάμα και πιο φιλικό πρόσωπο. Δοκιμάζουμε την έκδοση xDrive20d με τον 2λιτρο κινητήρα πετρελαίου απόδοσης 190 ίππων

  • -
  • -
Ισχύς190 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2132 gr/km

Η κατηγορία των SUV αναμφίβολα γιγαντώνεται, αποκτώντας όλο και περισσότερα μέλη. Κάπου εκεί όμως στο γαλατικό χωριό της αγοράς αυτοκινήτου υπάρχουν κάποιοι κατασκευαστές που μετρούν χρόνια ιστορίας και ξέρουν να κάνουν τη διαφορά. Η BMW δεν ακολουθεί τις φόρμες και τα τετριμμένα που χαρακτηρίζουν την κατηγορία, δίνοντας το δικό της στίγμα, με μοντέλα ξεχωριστής αισθητικής που δίνουν έμφαση στην πολυτέλεια και τα σπορ χαρακτηριστικά. Δεν αδιαφορεί απλώς για τη μόδα, αλλά τη διαμορφώνει, αποποιούμενη ακόμα και το όνομα της κατηγορίας.

Τα SAC (Sports Activity Coupe) όπως αρέσκεται να τα αποκαλεί, γράφουν τη δική τους ιστορία, ξεκινώντας περίπου μια δεκαετία πριν με την εκκεντρική τότε μεγάλη X6 και αρκετά αργότερα, το 2014 με την X4 την κουπέ και πιο σπορ εκδοχή της X3. Τέσσερα χρόνια μετά και με πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 200.000 μονάδες, η X4 κάνει το επόμενο βήμα προχωρώντας στην επόμενη φάση της ζωής της. Διαβασμένοι πλέον οι άνθρωποι της BMW, αφουγκράστηκαν τις ανάγκες του κοινού, δημιουργώντας ένα νέο αυτοκίνητο, που κρύβει περισσότερα από όσο η νέα του αισθητική μαρτυρά.

Πατάει σε μια νέα πλατφόρμα, κοινή με τη X3, που η BMW ονομάζει CLAR, η οποία διακρίνεται για τη βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία, ενώ παράλληλα εξοικονομεί βάρος από το μεγάλο κουπέ SUV, που φτάνει μέχρι και τα 50 κιλά, με το δείκτη της ζυγαριάς να σταματάει ακόμα και έτσι ψηλά, στα 1.815 κιλά, αλλά με τέλεια 50:50 κατανομή ανάμεσα στους δύο άξονες.

Στη νέα γενιά οι διαστάσεις είναι αυξημένες, με το μήκος τώρα να είναι 4.752 mm (+81 mm) και το πλάτος να έχει μεγαλώσει κατά 37 mm (1.918 mm), ενώ σημαντική είναι και η αύξηση του μεταξονίου κατά 54 mm, που τώρα αγγίζει τα 2.864 mm, ενώ αντίθετα το ύψος της X4 έχει μειωθεί ανεπαίσθητα κατά 3 mm. Εντυπωσιακός για το μέγεθος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι ο συντελεστής οπισθέλκουσας, που περιορίζεται στο Cd:0,30.

Σχεδιαστικά η νέα X4 ακολουθεί τις γνωστές φόρμες της BMW, με τα χαρακτηριστικά μεγάλα «νεφρά» εμπρός να είναι έχουν ενεργούς αεραγωγούς για βελτίωση της αποδοτικότητας. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας Bi-LED και full-LED ως έξτρα, όπως επίσης και οι προβολείς ομίχλης.

Για βελτιωμένη άνεση έχει χρησιμοποιηθεί ένα ηχομονωτικό παρμπρίζ, που περιορίζει στο ελάχιστο τον θόρυβο που περνάει στην καμπίνα. Κάπου εδώ τελειώνουν οι έντονες ομολογουμένως ομοιότητες με το αδελφό μοντέλο X3, με το προφίλ της X4 να αποτελεί το χαρακτηριστικό της γνώρισμα.

Το προφίλ της διακρίνεται για την έντονα κυρτή στο τελείωμά της οροφή, με τα μικρά πίσω κρύσταλλα. Μια διπλή αεροτομή, διακριτική στο πάνω μέρος της πέμπτης πόρτας και σταθερή ενσωματωμένη στο τελείωμά της, μαζί με τα λεπτά φωτιστικά σώματα 3D full-LED κα τις διπλές εξατμίσεις κάνουν τη διαφορά στο πίσω μέρος. Το πορτμπαγκάζ που ανοίγει ηλεκτρικά, φιλοξενεί 525 λίτρα αποσκευών, με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων να πέφτουν αυτόματα με το τράβηγμα ενός μοχλού σε αναλογία 40:20:40 εκτοξεύοντας την χωρητικότητα στα 1.430 λίτρα.

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνώριμη από την X3, με τη μεγάλη οθόνη 10,25 ιντσών (6,5’’ βασική) να κυριαρχεί. Ο έλεγχός της γίνεται μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου στη βάση της κεντρικής κονσόλας, με αφή, αλλά και νεύματα, γεγονός που αναβαθμίζει σημαντικά την ευκολία χρήσης της.

Κάτι που ισχύει για την εν γένει αίσθηση που λαμβάνεις στο εσωτερικό με την καλή εργονομία. Μάταιη είναι η αναζήτηση για ψεγάδια στην ποιότητα, η οποία κινείται στα γνωστά υψηλά επίπεδα για την κατηγορία, αλλά και για την BMW.

Ο οδηγός κάθεται σχετικά -για τη φιλοσοφία του μοντέλου- χαμηλά, με τη θέση να αγγίζει το ιδανικό, ανεξάρτητα από το ύψος του τυχερού ιδιοκτήτη του. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν τον άπλετο χώρο για τα πόδια, ενώ οι ρυθμιζόμενες πλάτες φροντίζουν έτσι ώστε το κεφάλι ακόμα και των ψηλότερων να μην έρθει σε επαφή με την χαμηλή οροφή. Πέρα από το αίσθημα άνεσης και ασφάλειας που λαμβάνεις εκεί πίσω, θα νιώσεις, λόγω των μικρών κρυστάλλων και ελαφρώς κλειστοφοβικά.

Κάτω από το καπό της έκδοσης X4 xDrive20d φωλιάζει ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας diesel τεχνολογίας TwinPower Turbo, με μεταβλητή γεωμετρία εισαγωγής, common-rail άμεσο ψεκασμό και πίεση στα 2.000 bar.

Η σούμα μας δίνει 190 ίππους στις 4.000 rpm και τη θηριώδη ροπή των 400 Nm η οποία αποδίδεται σταθερά και στο σύνολό της από τις 1.750 έως τις 2.500 rpm. Για τη μετάδοση που περνάει και στους τέσσερις τροχούς -με πισωκίνητη κατανομή- μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων Steptronic.

Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 8,0 sec, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 213 km/h. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,4 lt/100 km, με αυτή της δοκιμής μας να ξεπερνάει τα 8 lt/100 km, τιμή απόλυτα λογική για το βάρος, τον όγκο και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Μάλιστα το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το πακέτο M, το οποίο αναβαθμίζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και συνδυάζεται με τους τεράστιους έξτρα τροχούς των 20 ιντσών, με ελαστικά 245/45 εμπρός και 275/40 πίσω. Αυτά μπορεί να προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση και αμεσότερες αντιδράσεις σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, αλλά από την άλλη επιδρούν αρνητικά στην κατανάλωση.

Επιπλέον, διαθέσιμα είναι και προγράμματα οδήγησης τα οποία διαμορφώνουν ανάλογα με τις ανάγκες τις επιμέρους λειτουργίες. Στη δική μας περίπτωση, ρυθμίζει, εκτός από την απόκριση του κινητήρα και την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και την απόσβεση των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ με τα οποία ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητό μας.

γλυκά
  • Ποιότητα
  • Αισθητική
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Βάρος
  • Τιμή

Στη ρύθμιση Eco Pro προάγει την οικονομία, με τον κινητήρα να λειτουργεί σε ήπιους ρυθμούς και με γνώμονα την οικονομία. Στο Comfort αποκτά ζωή, με το Sport να δίνει νεύρο στα εν γένει δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Γίνεται άμεσο στις αντιδράσεις του, εμπνέοντας εμπιστοσύνη ακόμα και σε δρόμους με στροφές, εκεί όπου θα περίμενες ότι θα πέσει θύμα του μεγάλου βάρους του. Όχι όμως, αφού οι μηχανικοί της BMW έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά, με το εμπρός μέρος να ακολουθεί την πορεία που χαράσσει ο οδηγός και το πίσω μέρος με την περισσότερη ροπή να βοηθάει. Τα τέσσερα μεγάλα αεριζόμενα δισκόφρενα αποδεικνύονται δυνατά και αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση, με την αίσθηση του πεντάλ να είναι θετική. Βελτιωμένη σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς είναι η ποιότητα κύλισης και η άνεση. Σε αυτόν τον τομέα η X4 πλέον κοιτά στα μάτια τον άμεσο ανταγωνισμό όπως αυτός αποτυπώνεται στο… πρόσωπο της Mercedes-Benz GLC Coupe.

συμπέρασμα

Στη νέα γενιά της η BMW X4 παρουσιάζεται σημαντικά βελτιωμένη και άκρως ανταγωνιστική, έχοντας να προσφέρει στο ειδικό κοινό στο οποίο απευθύνεται, την αισθητική που ξεχωρίζει, αλλά και τη δυναμική που δύσκολα θα βρεις σε αυτοκίνητα του είδους. Όλα αυτά με το διόλου ευκαταφρόνητο αντίτιμο των 66.400 ευρώ, το οποίο όμως δεν αναμένεται να αποτελέσει εμπόδιο για τους δυνητικούς αγοραστές της.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

VIDEOS

The all-new BMW X4. Official Launchfilm.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...