ΔΟΚΙΜΗ Long Term: Opel Crossland X 1.2T 110 PS 120 Edition (FINAL Update)
Μετά από τρεις μήνες συμβίωσης με το Crossland X έφτασε η ώρα του αποχωρισμού αλλά και του γενικού απολογισμού
- -
- -
Σε μια παρουσίασή ή αλλιώς «πρώτη οδήγηση», που γίνεται συνήθως στο εξωτερικό, παίρνουμε μια πρόγευση του νέου μοντέλου, εν αναμονή της δοκιμής. Η τελευταία διαρκεί περίπου μια εβδομάδα, διάστημα ικανό να εξάγουμε ασφαλέστερα συμπεράσματα, αφού το οδηγούμε στη χώρα μας, στους δικούς μας δρόμους, στις αγαπημένες μας διαδρομές που έχουμε αναφορές και από άλλα αυτοκίνητα. Ωστόσο, εκεί που πραγματικά μαθαίνουμε το αυτοκίνητο, ψάχνοντας περισσότερα πράγματα για αυτό είναι σε μια δοκιμή μακράς διαρκείας.
Σε αυτή την περίπτωση το μοντέλο θα δείξει όλα τα θετικά του, χωρίς παράλληλα να μπορεί να κρύψει τα όποια αρνητικά μπορεί να έχει. Για τους λόγους αυτούς εξάλλου οι περισσότερες εταιρείες πλέον αποφεύγουν τέτοιου είδους δοκιμές. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι εισαγωγείς στην Ελλάδα που δεν φοβούνται να εκθέσουν τα μοντέλα τους σε πιο σκληρές δοκιμές, όπως στη δική μας περίπτωση έκανε η εισαγωγική της Opel στην Ελλάδα, η οποία μας παραχώρησε ένα Crossland X για μια δοκιμή μακράς διαρκείας.
Με αποδοτικό τούρμπο κινητήρα
Πιο συγκεκριμένα την έκδοση με τον αποδοτικό τούρμπο 3κύλινδρο 12βάλβιδο κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων. Η ισχύς του φτάνει τους 110 ζωηρούς ίππους, με τη μεγάλη ροπή των 205 Nm να είναι διαθέσιμη από χαμηλά και να κυριαρχεί στον τρόπο κίνησης του πρακτικού Opel. Αυτός συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων που προάγει -δίχως άλλο- την άνεση. Το αυτοκίνητο που παραλάβαμε ήταν με 550 χιλιόμετρα στο οδόμετρο, δηλαδή καλά στρωμένο, για να ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς το… οδοιπορικό του στα χέρια μας.
Το Crossland X, με μήκος 4.212 mm τοποθετείται, όσον αφορά το μέγεθος, κάτω από το μεγάλο Grandland X και προάγει ένα πιο lifestyle χαρακτήρα, πιο… Cross, όπως μαρτυρά και το πρώτο συνθετικό του ονόματός του. Συνδυάζει τους μεγάλους χώρους, την άνεση και την ελευθερία κινήσεων, με ευρύτερο πεδίο δράσης που δεν περιορίζεται σε δρόμους καλά στρωμένους με άσφαλτο. Επιπλέον, στην ειδική έκδοση “120 Edition” που έχουμε στα χέρια μας, έχει πιο νεανική εμφάνιση και πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού.
Τα έχει όλα και συμφέρει
Η επετειακή αυτή έκδοση, όπως μαρτυρά και ο αριθμός της, είναι για τα χρόνια λειτουργία της Opel. Αυτή, όσον αφορά το εσωτερικό διακρίνεται για το logo “120 Edition” που αναγράφεται στα πατάκια, τα διακριτικά “Opel” στο μαρσπιέ και την πιο μοντέρνα και νεανική υφασμάτινη ταπετσαρία. Εξωτερικά το «ειδικό» Crossland X ξεχωρίζει από τη διχρωμία του αμαξώματος, σε λευκό και μαύρο, στο δικό μας αυτοκίνητο, το logo 120 «Edition» που συναντάμε στα εμπρός φτερά, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα και τα φιλέτα χρωμίου που αγκαλιάζουν τα παράθυρα και διακοσμούν τους προφυλακτήρες.
Το Crossland X 1.2T 110 PS 120 Edition πατάει σε 17 ιντσών όμορφες ζάντες ελαφρού κράματος Titan Gloss όπως τις ονομάζει η Opel. Πέρα από την αισθητική όμως το αυτοκίνητο προσφέρει και πολλά στοιχεία άνεσης, όπως αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, με ατμοσφαιρικό φωτισμό στις πόρτες και τον πίνακα οργάνων, σύστημα πολυμέσων με πλοήγηση Navi 5.0 IntelliLink, Bluetooth και οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό και μια μικρότερη 3,5 ιντσών που προβάλλει στον οδηγό πληροφορίες σχετικά με το όχημα.
Κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μαζί του έχουμε διανύσει 372 χιλιόμετρα σε 20 ημέρες, τα περισσότερα από αυτά μέσα στην πόλη, με το οδόμετρο να δείχνει συνολικά 922 χιλιόμετρα. Η κατανάλωση κυμαίνεται στα 8 lt/100 km σε ήπιους ρυθμούς καθημερινότητας, με το δείκτη να ξεπερνάει τα 10 lt/100 km όταν το Crossland X μπλέκει σε… έντονη κίνηση.
Ταξιδεύοντας…
Σχεδόν ένα μήνα αφότου ήρθε στο γκαράζ του GOCAR το Crossland X 120 Edition για long term δοκιμή, αποφασίσαμε να κάνουμε μαζί του το πρώτο ταξίδι. Το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας αποτέλεσε ιδανική ευκαιρία για εξόρμηση από το γκρίζο περιβάλλον της πρωτεύουσας. Προορισμός μας η νότια Εύβοια.
Επιλέξαμε, με οδηγό τον… ταξιδευτή Κώστα Μπιτσικώκο να φθάσουμε οδικώς μέσω Χαλκίδας, ώστε να «γράψουμε» χιλιόμετρα με το γερμανικό crossover. Με τέσσερα άτομα στο εσωτερικό του και γεμάτο το χώρο αποσκευών, ο 1.2 PureTech 110 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων κατανάλωσε 7,2 lt/100 km, τιμή αρκετά ικανοποιητική.
Στο ταξίδι το Crossland X επιβεβαίωσε την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες, θα θέλαμε όμως στις υψηλές ταχύτητες πιο «γνήσια» πληροφόρηση από το τιμόνι. Παράλληλα εκτιμήσαμε το σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το οποίο είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και λειτουργεί ακόμη και όταν η διαγράμμιση είναι αχνή.
Οι χώροι που προσφέρει το μικρό SUV είναι άκρως ικανοποιητικοί για μία παρέα ή τετραμελή οικογένεια, όμως για επιπλέον πρακτικότητα κρίνεται επιβεβλημένη η προσθήκη στον εξοπλισμό του προαιρετικού πίσω συρόμενου καθίσματος, με κόστος 400 ευρώ.
Περί κατανάλωσης…
Ο ειδικός της κατανάλωσης Γιάννης Λημναίος θέλησε να δώσει απάντηση στο ερώτημα: Πέφτει κι άλλο η κατανάλωση, ή τα 8 lt/100 km που έχουμε καταγράψει μέχρι στιγμής είναι ότι καλύτερο μπορεί να πετύχει ο συνδυασμός του 1.200άρη τούρμπο βενζίνης με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο; Η συζήτηση στο γραφείο δεν κατέληξε σε κάποιο κοινό πόρισμα, οπότε αναλάβαμε να δούμε στην πράξη αν το Long Term μας μπορεί να πετύχει τα εργοστασιακά νούμερα.
Μετά από 100 km οδήγησης στην πόλη και άλλα 30 στην Αττική Οδό, χωρίς άσκοπες επιταχύνσεις αλλά και δίχως να σερνόμαστε στο δρόμο, το trip computer κατέγραψε 6,9 lt/100 km. Νούμερο εντυπωσιακό, αν και θέλει τρόπο για να το πετύχεις. Χρειάζεται να αναλάβεις τον έλεγχο των αλλαγών και να ανεβάζεις σχέση στις 1.800 rpm.
Ο ελαστικός κινητήρας έχει την απαραίτητη ροπή χαμηλά για να σε υποστηρίξει για να κινείσαι σβέλτα και οικονομικά. Βέβαια, έτσι δεν απολαμβάνεις την άνεση του αυτόματου κιβωτίου. Ακόμη και με τον επιλογέα στο AUTO όμως, αν οδηγήσεις έξυπνα (όχι αργά) η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,2-7,5 lt/100 km – καθόλου άσχημα για ένα ψηλό SUV με 110 ίππους και αυτόματο κιβώτιο!
Τι είναι αυτό που έχει δει περισσότερο η ομάδα του GOCAR στο Opel Crossland X τους τελευταίους 2,5 μήνες; Σίγουρα δεν είναι η μοντέρνα εξωτερική εμφάνιση με τη ξεχωριστή του διχρωμία, ούτε τα διακριτικά που μας υπενθυμίζουν πως κυκλοφορούμε την ειδική έκδοση “120 Edition”, αλλά το ταμπλό και το σύστημα πολυμέσων του.
Περί τεχνολογίας…
Ο λάτρης της τεχνολογίας Γιώργος Σαργιαννίδης εστίασε στο σύστημα multimedia. Αυτό συνδυάζεται με οθόνη αφής 8 ιντσών και το τελευταίο πρωτόκολλο IntelliLink (5.0), που ανεβάζει το επίπεδο αλληλεπίδρασης του οδηγού με το αυτοκίνητο σε άλλο επίπεδο. Ουσιαστικά, οι καθημερινές μας εργασίες γίνονται… παιχνίδι. Από την αλλαγή ενός ραδιοφωνικού σταθμού μέχρι την εύρεση του κοντινότερου πρατηρίου καυσίμου ή φαρμακείου.
Το τελευταίο γίνεται με τη βοήθεια του ενσωματωμένου συστήματος πλοήγησης και τα σημεία ενδιαφέροντος (POI), ενώ υπάρχει και η δυνατότητα χρήσης του δημοφιλούς Google Maps. Αυτό είναι εφικτό μόνο μέσω του Apple CarPlay ή του Android Auto και -φυσικά- με τη χρήση καλωδίου.
Με αυτά τα συστήματα μπορείς να λειτουργήσεις τις αγαπημένες εφαρμογές του smartphone σου, μέσω του ηχοσυστήματος του Crossland X και ταυτόχρονα μπορείς να καλείς φωνητικά τη ψηφιακή βοηθό του ios, τη Siri, πατώντας το μπουτόν που βρίσκεται πάνω στο τιμόνι.
Εκεί που στα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας συναντάς συνήθως μια θύρα USB, το “δικό” μας Crossland X έχει δύο, χαρίζοντας ευκολία στην αναπαραγωγή μουσικής/φωτογραφιών και στη φόρτισης συσκευών. Προαιρετικά, η Opel προσφέρει και σύστημα ασύρματης φόρτισης για smartphone.
O κάθε συντάκτης του GOCAR έχει επιλέξει τις δικές του προσωπικές ρυθμίσεις, χάρη στα τρία διαφορετικά προφίλ που παρέχει το IntelliLink 5.0. Αυτό βοηθάει πολύ, γιατί οι μουσικές μας προτιμήσεις δεν ταιριάζουν καθόλου και στο κάθε προφίλ έχουν επιλεχτεί οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που ο κάθε χρήστης προτιμάει. Ταυτόχρονα, το κάθε προφίλ έχει τις δικές του αγαπημένες τοποθεσίες, καθώς και τις προσωπικές του ρυθμίσεις.
Η ώρα του αποχωρισμού
Μαζί του περάσαμε τρεις γεμάτους μήνες, παραδίδοντας το αυτοκίνητο στις εγκαταστάσεις της εταιρείας με συνολικά 2.682 χιλιόμετρα ή 2.132 καθαρά, δικά μας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του. Ευχάριστα και απολαυστικά όλα τους, χωρίς να αντιμετωπίσουμε κανένα πρόβλημα, μηχανικό, ηλεκτρικό ή όποιας άλλης φύσης. Παράλληλα δεν αντιμετωπίσαμε καμία ατυχία ή κακόβουλη ενέργεια, με το Crossland X να επιστρέφει σε άριστη κατάσταση, χωρίς ούτε μία γρατζουνιά.
Εξ αρχής το crossover της Opel μας κέρδισε με την εμφάνισή του, τις δυνατότητες του στο δρόμο, την ευρυχωρία που συνδυάζεται με αξιόλογη ευελιξία λόγω των μαζεμένων του διαστάσεων, αλλά και την ευκολία που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το τιμόνι δίνει προβάδισμα στην άνεση, αφήνοντας τα χέρια του οδηγού ξεκούραστα από περιττές πληροφορίες, αλλά και την αμεσότητα που θα ζητήσουν οι πιο απαιτητικοί. Σε κάθε περίπτωση σε κερδίζει με την άνεση που προσφέρει, τόσο οδηγώντας το, όσο και σαν επιβάτης απολαμβάνοντας τα εξαιρετικά καθίσματα.
Αναμφίβολα μια μακροχρόνια συμβίωση σε βοηθάει να διαπιστώσεις με μεγαλύτερη ασφάλεια πράγματα που δεν προκύπτουν σε μια ολιγοήμερη δοκιμή. Ένα από αυτά αφορά την ποιότητα, με το Opel Crossland X να είναι προικισμένο από τη «μαμά» με καλά υλικά, μαλακά, προσεκτικά συναρμολογημένα και με αντοχή στο χρόνο, όπως διαπιστώσαμε. Συμπερασματικά το Crossland X της δοκιμής μας με τον τούρμπο κινητήρα βενζίνης και το αυτόματο κιβώτιο, προσφέρει άνεση, απαιτώντας ένα μικρό αντίτιμο σε καύσιμο.
Από την άλλη, όπως σας γράψαμε και πιο πριν υπάρχει ο τρόπος να πετύχεις χαμηλά νούμερα. Σε κάθε περίπτωση είναι εξαιρετικά άνετο και ευρύχωρο για το μέγεθός του, ενώ δεν θα αρνηθεί να φύγει και εκτός ασφάλτου σε ένα πατημένο χώμα διευρύνοντας το πεδίο δράσης του και ανεβάζοντας τον δείκτη… περιπέτειας. Τέλος, αν και πολύ καλά εξοπλισμένο, έχει και μια άκρως ενδιαφέρουσα λίστα έξτρα στοιχείων από τα οποία θα επιλέγαμε το συρόμενο πίσω κάθισμα που βελτιώνει την ευελιξία του εσωτερικού.