ΔΟΚΙΜΗ:Opel Corsa GSi
Η πιο φρέσκια και σβέλτη μορφή Corsa έχει το γνώριμο παράσημο GSi στο πέτο του και προσφέρει δοκιμασμένες λύσεις και ρεαλιστικές επιδόσεις για την πραγματική ζωή.
- -
- -
με μια ματιά
Η υπόθεση GSi επιστρέφει στο Corsa με 150 ίππους από τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο 1.400άρη κινητήρα. Look OPC σε light εκτέλεση με σπορ έκφραση.
Στην πρόσφατη ιστορία της Opel το διακριτικό GSi είχε κρυφτεί στα
συρτάρια της εταιρείας και το Opel Performance Center ήταν αυτό που
έδινε τα αρχικά του στις γρήγορες κατασκευές της εταιρείας.
Πρόσφατα το Insignia το επανάφερε στο προσκήνιο και τώρα το Corsa
το ξαναφόρεσε στο πέτο του, μετα από μια οκταετία απουσίας.
Η επιστροφή των Τζιεσαϊ
Τελευταία φορά που ξαναείδαμε GSi στο supermini της Opel ήταν
την τετραετία 2007-2011, όπου με τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο
κινητήρα των 1.6 λίτρων στην φυσιολογική του απόδοση έπαιζε τον
ενδιάμεσο κρίκο ανάμεσα στα αθώα Corsa και το αγριεμένο OPC.
Σήμερα, η επιστροφή το βρίσκει με το οπτικό κοστούμι του
τελευταίου. Ένας συνδυασμός καμπύλων και αιχμηρών γραμμών
κυριαρχεί, ενώ το αμάξωμα είναι σαφώς πιο χαμηλά στο έδαφος σε
σχέση με τα απλά Corsa. Η λεπτομέρεια της οριζόντιας εισαγωγής στο
καπό, το μυώδες και σπορ στιλάκι σε προφυλακτήρα και μάσκα και οι
χρωμέ λεπτομέρειες κάνουν την πρόσοψη του GSi ούνα φάτσα ούνα ράτσα
με του OPC. Η διχρωμία στους καθρέφτες, η πίσω πτέρυγα και οι
τροχοί των 17’’ συμπληρώνουν την σπορ εικόνα που διαχωρίζει τη θέση
της από το πιο άγριο Corsa με την απουσία diffuser και διπλής
εξάτμισης. Η αλήθεια είναι ότι δεν το λες κραυγαλέο, αν και κάνει
ξεκάθαρες τις προθέσεις της στόχευσής του.
Τον ίδιο δρόμο με την εξωτερική του εικόνα ακολουθεί και στο
εσωτερικό, όμως εδώ δεν θα βρει κανείς τα μονοκόμματα δερμάτινα
μπάκετ της Recaro με τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον χαρακτήρα της
καμπίνας ενός Corsa OPC. Κανονικά τύπου μπάκετ καθίσματα θα κάνουν
τη δουλειά, δεν θα τα μνημονεύεις όμως για την πλευρική τους
στήριξη, αλλά θα έχεις ένα καλό λόγο για το πάντρεμα της άνεσης με
τις ανάγκες που προκύπτουν όταν οδηγείς γρήγορα σε στροφές. Ο
εκσυγχρονισμός, η πληροφόρηση και οι παροχές είναι μέσα στα πλαίσια
που ορίζει η εποχή, ενώ και ποιοτικά δείχνει την σοβαρή
αντιμετώπιση των Γερμανών. Το επίπεδο του εξοπλισμού είναι πλήρες
περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων έξι αερόσακους και ESP, πλήρη γκάμα
ηλεκτρικών ευκολιών, ηχοσύστημα, κλιματισμό και cruise control, ενώ
η γαρνιτούρα είναι το σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής,
IntelliLink, για πλοήγηση, πληροφόρηση και ψυχαγωγία. Χωροταξικά
και απλά για την ιστορία, υπολογίζεις στους χώρους της 3θυρης
έκδοσης του Corsa με κάποιους συμβιβασμούς που δημιουργούν τα
μπάκετ κυρίως στον διαθέσιμο χώρο στα πόδια των επιβατών και στην
είσοδο/έξοδό τους.
Σπορ διάθεση
Δεν δείχνει όμως μόνο σπορ, αλλά είναι. Εκτός από την εικόνα
πολλά από τα στοιχεία OPC έχουν περάσει στο dna του GSi και
πρακτικά νιώθεις ότι οδηγείς ένα καλοστημένο και σβέλτο αυτοκίνητο.
Σωστή εργονομία και θέση οδήγησης και ένας ζωηρός κινητήρας που
εξυπηρετεί άριστα τον σκοπό του όταν αναζητά κάνεις ζουμερές ρεπρίζ
και επιταχύνσεις. Οι 150 ίπποι αρκούν για να κινήσουν σβέλτα τα
σχεδόν 1200 κιλά της κατασκευής και οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο
κατασκευαστής επιβεβαιώνονται από 207 km/h τελικής ταχύτητας και
8,9’’ για τα πρώτα 0-100 km/h από στάση. Στην πράξη τα 220 Nm ροπής
είναι διαθέσιμα για ένα εύρος 1.500 rpm, από τις 3.000 έως τις
4.500 rpm και προσφέρουν ένα πληθωρικό τράβηγμα.
Το 6άρι κιβώτιο μπορεί να έχει λαστιχένια αίσθηση όμως οι σχέσεις
έχουν σωστή κλιμάκωση και απλώνουν την δύναμη με ζωηρή επιτάχυνση.
Αν όμως επιμένεις να επιβεβαιώνεις τις επιδόσεις η κατανάλωση
ανηφορίζει εύκολα σε διψήφιο νούμερο. Με φυσιολογική οδήγηση η μέση
κατανάλωση θρονιάζεται στα 9 lt/100 km, ενώ με σύνεση και ελαφρύ
πόδι μπορείς να κατεβάσεις έως και ένα λίτρο την κατανάλωση. Για
την ανάρτηση, η συνεργασία της Opel με την Koni, έχει αποδώσει τους
καρπούς της στο παρελθόν. Tα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency
Selective Damper) δηλώνουν και εδώ το παρόν με στόχο να
προσαρμόζουν την απόσβεσή τους μαλακώνοντας ή σκληραίνοντας ανάλογα
με τη συχνότητα κίνησης των τροχών κατά τον κατακόρυφο άξονα.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Σπορ αισθητική
- Σπορ συμπεριφορά
- Απόδοση
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
ξινά
- Σφιχτή - θορυβώδης ανάρτηση
- Κατανάλωση
Πρακτικά διαβάζει με επιμέλεια το δρόμο χωρίς να αντιδρά
απότομα, δεν παύει όμως να έχει την σφιχτή φιλοσοφία που περιμένεις
από ένα σπορ αυτοκίνητο. Αυτό μεταφράζεται σε ηχητική δραστηριότητα
στις ελληνικές ανωμαλίες και κατά συνέπεια στην κύλιση, ενώ
συμπεριφέρεται με σπορ αποτύπωμα και δημιουργεί προϋποθέσεις για
οδηγική αναζήτηση σε σβέλτους ρυθμούς.
Θα μπορούσες να πεις ότι συμπεριφέρεται ψαγμένα, ανεβάζει την
εμπιστοσύνη σου ώστε να επιτεθείς στις στροφές και σε αποζημιώνει
με το φιλότιμό του να εκφραστεί με αποτελεσματικότητα. Φυσικά δεν
πρεσβεύει ολοκληρωτική σπορ πληροφόρηση, είναι όμως καλοστημένο και
αφήνει επικοινωνιακές υποσχέσεις από το τιμόνι, τα φρένα και φυσικά
την προσεγμένη ανάρτηση. Παράλληλα το ESP καραδοκεί στην τάση της
ουράς για ανεξαρτητοποίηση και η ασφάλεια παραμένει σε υψηλό
επίπεδο, χωρίς ταυτόχρονα να πετσοκόβει την απόλαυση. Αν πρέπει να
γκρινιάζεις για κάτι είναι για την ξερή αντίδραση του πίσω άξονα
στις ξαφνικές εγκάρσιες ανωμαλίες όμως και πάλι δεν επηρεάζεται το
ζουμί της συμπεριφοράς, αλλά πιο πολύ η εντύπωση. Το Corsa GSi δεν
ήρθε να αλλάξει το χάρτη της κυριαρχίας στα μικρά γρήγορα
αυτοκίνητα, αλλά για να δείξει με τον τρόπο του μια σημαντική
παρουσία που θα κερδίσει τον νεοεισελθεντα στον κόσμο της
ταχύτητας.
συμπέρασμα
Το supermini της Opel κέρδισε το δυναμικό πακέτο από τα διακριτικά GSi, που περιλαμβάνει αισθητικές και τεχνολογικές πινελιές παντρεμένες με σπορ προδιαγραφές. Στο μάθημα της σπορ εντύπωσης εισπράττει τα εύσημα, ενώ η εξαιρετική συνολική διαγωγή του είναι αποτέλεσμα ενός άρτιου συνόλου για αυτόν που αναζητά απόδοση, γήινες επιδόσεις και ρεαλιστικό τρόπο έκφρασης που δεν τρομάζει. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.4 λίτρων προσφέρει την πικάντικη γεύση που δεν θα σε τσουρουφλίσει και οι συμβιβασμοί περιορίζονται για το Corsa GSi ώστε να παίζει απροβλημάτιστα τον καθημερινό του ρόλο στους δρόμους. Είτε αυτοί είναι στριφτεροί, απλωτοί ή αστικοί.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ