ΔΟΚΙΜΗ: Kia Rio 1.0 T-GDi 120 PS DCT GT Line

Το μοντέρνο αμάξωμα του σουπερμίνι της Kia αποκτά σπορ πινελιές στην έκδοση GT Line

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή172 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Σε ένα ούτως ή άλλως όμορφο αυτοκίνητο, η Kia φέρνει «σπορ αύρα» με την έκδοση GT Line, η οποία μάλιστα μπορεί να συνδυαστεί με όλους τους κινητήρες βενζίνης


Το λανσάρισμα της τέταρτης γενιάς του Kia Rio το 2017, έφερε στο B segment μία νότα φρεσκάδας, χάρη στη δυναμική σχεδίαση του αμαξώματος και το νεανικό σαλόνι. Από την άλλη, ο προσανατολισμός των κινητήρων του είναι στραμμένος προς την οικονομία και την ευκολία στην καθημερινή χρήση.

Καθώς απουσιάζει μία σπορ παραλλαγή του σουπερμίνι της, η Kia έκανε το λογικό βήμα: δημιούργησε την έκδοση GT Line, που προσθέτει… πόντους στο αισθητικό κομμάτι, τόσο εξωτερικά όσο και στην καμπίνα των επιβατών. Μάλιστα η ελληνική αντιπροσωπεία απλοποίησε τον τιμοκατάλογο του Rio, προσφέροντάς το πλέον είτε στο επίπεδο εξοπλισμού EX Uptown είτε στο GT Line.

Το Rio GT Line μπορεί να συνδυαστεί με όλους τους κινητήρες, από τον ατμοσφαιρικό 1.2 με τους 84 ίππους έως τους τρικύλινδρους 1.0 turbo. Στο GOCAR δοκιμάσαμε την πιο ισχυρή έκδοση, αυτή με τον 1.0 T-GDi 120 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, 7 σχέσεων.



Οπτικά, το Rio GT Line ξεχωρίζει από τη μαύρη μάσκα με περίγραμμα χρωμίου, τους προβολείς ομίχλης LED τύπου «ice cube» (πρωτοεμφανίστηκαν στο Pro_cee’d GT του 2014), τις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης, και τις λεπτομέρειες σε μαύρο χρώμα: αεροτομή, καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών, μαρσπιέ, περιγράμματα στους προφυλακτήρες. Το λογότυπο «GT Line» στην πόρτα του χώρου αποσκευών το διαφοροποιεί από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Rio. Η αντίστοιχη φιλοσοφία συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με επενδύσεις από δέρμα και ύφασμα, γκρι ραφές στα καθίσματα, σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος στεφάνης και το σήμα GT Line, αλουμινένια πεντάλ και φινίρισμα απομίμησης ανθρακονήματος στο ταμπλό.

Στο δρόμο, το Rio GT Line διατηρεί τον ευχάριστο χαρακτήρα που γνωρίσαμε και από τις άλλες εκδόσεις με τον 1.0 T-GDi των 120 ίππων. Το κορεάτικο σουπερμίνι είναι σβέλτο, με ικανοποιητική οδική συμπεριφορά για ένα σουπερμίνι που δεν έχει σπορ στήσιμο. Πάντως οι μεγάλοι τροχοί των 17’’ με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (205/45) κάνουν αντιληπτό στην καμπίνα το πέρασμα πάνω από τις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες.

Στην προκειμένη περίπτωση, ο 3κύλινδρος turbo του Rio GT Line περνά τη ροπή του (η μέγιστη τιμή των 172 Nm είναι διαθέσιμη από μόλις 1.500 rpm) στους εμπρός τροχούς όχι με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο αλλά μέσω του αυτόματου DCT 7 σχέσεων. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «εκτοξεύει» την άνεση σε καθημερινή χρήση εντός της πόλης, όμως όταν θελήσεις να ανεβάσεις ρυθμό και να κινηθείς πιο γρήγορα, αντιλαμβάνεσαι την καθυστέρηση στο κατέβασμα, κάτι που εντέλει έχει αρνητικές επιπτώσεις και στην κατανάλωση (σε μεικτό κύκλο βρίσκεται στα όρια των 7,3-7.5 lt/100 km). Υπάρχει πάντως η δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής των σχέσεων μέσω του όμορφου επιλογέα στην κεντρική κονσόλα.

γλυκά
  • Εμφάνιση (έξω-μέσα)
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι 
  • Εγγύηση
ξυνά
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
  • Άνεση ανάρτησης

Ο εξοπλισμός της έκδοσης GT Line είναι ο πιο πλήρης που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο προσπέκτους του Rio. Περιλαμβάνει πληθώρα στοιχείων άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, όπως αυτόματο κλιματισμό, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών και διασύνδεση με τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto. Η τιμή του πάντως πλησιάζει επίπεδα μεγαλύτερης κατηγορίας, καθώς ορίζεται στα 17.720 ευρώ. Η έκδοση του Rio GT Line 1.0 T-GDi με τους 120 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο υποχωρεί με έκπτωση 600€ στα 16.990 ευρώ, οπότε φαντάζει η πιο ισορροπημένη επιλογή. Και βέβαια το Rio, όπως όλα τα μοντέλα της Kia, συνοδεύεται από την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.

συμπέρασμα
Δεν είναι ένα σουπερμίνι επιδόσεων, όμως οι εύστοχες επεμβάσεις των σχεδιαστών της Kia του χαρίζουν ανάλογη εμφάνιση. Το μηχανικό κιβώτιο ταιριάζει πάντως περισσότερο στο χαρακτήρα του Rio 1.0 T-GDi 120 PS GT Line σε σχέση με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...