Δοκιμή: DS 7 Crossback 1.6 THP 225 PS Auto - Η γαλλική πρόταση στα premium SUV
Ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου που παντρεύει τη γαλλική άποψη για το στιλ με τις σύγχρονες τεχνολογίες
- -
- -
με μια ματιά
Ένα σύγχρονο SUV που έχει αναλάβει τη δύσκολη αποστολή να φέρει στον Όμιλο PSA πελάτες, αποφασισμένους να γυρίσουν συνειδητά την πλάτη στις καθιερωμένες δυνάμεις των premium κατηγοριών.
Το πρώτο εξάμηνο παρουσίας του στην ελληνική αγορά διανύει το DS 7
Crossback, διεκδικώντας το δικό του μερίδιο σε μία δύσκολη
κατηγορία με εδραιωμένους αντιπάλους. Το γαλλικό SUV τοποθετείται
στο άνω άκρο της compact κατηγορίας από πλευράς διαστάσεων, από
πλευράς τόσο εξωτερικών διαστάσεων (μήκος 4,57 μέτρα και πλάτος 1,9
μ) όσο και διαθέσιμων χώρων για επιβάτες (μεταξόνιο 2,74 μ) και
αποσκευές (όγκος 555 lt). Ως κύρια όπλα του, το DS 7 Crossback
προτάσσει την avant-garde αισθητική και ένα πλήρες πακέτο
τεχνολογιών με παράλληλη στόχευση στην άνεση και την ασφάλεια.
Μόλις εισέλθεις στην καμπίνα των γαλλικού SUV λαμβάνεις άμεσα τα
μηνύματα που θέλει να περάσει η premium μάρκα του Ομίλου PSA: η
πολυτέλεια πηγάζει όχι μόνο από τα υλικά και τη συναρμογή τους,
αλλά από την αφή, τους συνδυασμούς και τη συνολική σχεδίαση. Οι
ιδιοκτήτες του DS 7 Crossback μπορούν να διαμορφώσουν την εικόνα
του εσωτερικού από μία σειρά επενδύσεων του ταμπλό και του
εσωτερικού των θυρών, ανεξάρτητα από τον κινητήρα και το επίπεδο
εξοπλισμού.Απουσιάζει η γερμανική… σοβαρότητα, όμως ίσως οι Γάλλοι
να το παράκαναν σε ορισμένα σημεία, όπως στην ογκώδη κεντρική
κονσόλα. Φιλοξενεί πλήθος διακοπτών, ανάμεσά τους και αυτούς των
ηλεκτρικών παραθύρων. Εδώ καταγράφεται ένα εργονομικό «φάουλ»,
καθώς ο διακόπτης για το παράθυρο του οδηγού είναι όμοιος με τον
αντίστοιχο για το ηλεκτρικό χειρόφρενο.
Η γκάμα των βενζινοκινητήρων του SUV της DS Automobiles δεν ξεπερνά σε κυβισμό τα 1.600 cc, όπως επιτάσσει το downsizing. O 1.6 THP με τους 225 ίππους που κρύβει κάτω από το καπό του το DS 7 Crossback της δοκιμής μας είναι στην κορυφή της γκάμας. Χαρίζει καλές επιδόσεις στο γαλλικό SUV (0-100 km/h σε 8,2 sec), κάτι που οφείλει στην αποκλειστική συνεργασία του με το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ΕΑΤ8, το οποίο ξεχωρίζει για την ομαλή και αποτελεσματική του λειτουργία.
Τα οφέλη από τη χρήση της πλατφόρμας EMP2 αποτυπώνονται τόσο στο
χαμηλό βάρος που διατηρείται στα όρια των 1.500 kg, όσο και στην
αυξημένη ακαμψία. Στο δρόμο το DS 7 Crossback πατά αποφασιστικά, με
μειωμένες κλίσεις στις στροφές, χωρίς όμως το set up της ανάρτησης
να είναι «σκληρό». Αυτό αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό και στην
προσαρμοζόμενη ανάρτηση (DS Active Scan Suspension), η οποία
«διαβάζει» το δρόμο και ρυθμίζει αυτόματα την απόσβεση των
αμορτισέρ. Ακόμη και με τους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών που
πατούν στα ελαστικά διαστάσεων 235/55, σπάνια γίνονται αισθητές οι
κακοτεχνίες των δρόμων, όταν επιλέξεις το πρόγραμμα «Άνεση» (το
γνωστό comfort).
Με τον 1.6 turbo και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, μπορείς να κινηθείς γρήγορα χάρη στις ακριβείς αλλαγές σχέσεων, ειδικά στο πρόγραμμα «Άθληση», την μετάφραση του Sport. Παράλληλα όμως μπορείς να ταξιδέψεις άνετα, χωρίς η κατανάλωση να ξεπεράσει στον αυτοκινητόδρομο κατά πολύ τα 7 lt/100 km. Σε μεικτές συνθήκες, είδαμε το trip computer να… κατασταλάζει στα 9,2 lt/100 km, τιμή απόλυτα ικανοποιητική για ένα SUV βενζίνης με 180 ίππους.
Η απουσία έκδοσης 4x4 την παρούσα στιγμή από τη γκάμα του DS 7 Crossback (το τετρακίνητο υβριδικό μοντέλο αναμένεται να λανσαριστεί τους επόμενους μήνες) ίσως βάλει σε δεύτερες σκέψεις όσους αρέσκονται σε περιπέτειες, όμως η απόσταση των 19 εκατ. από το έδαφος, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control και τα ελαστικά Mud&Snow του επιτρέπουν να κινηθεί σε δύσβατες διαδρομές.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Πολυτέλεια
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Απόδοση κινητήρα-κιβωτίου
- Εξοπλισμός
ξυνά
- Εργονομικά "φάουλ" στο εσωτερικό
- Απουσία τετρακίνητης έκδοσης
Ακόμη και από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Chic, το DS 7
Crossback είναι πλούσια εξοπλισμένο (μεταξύ άλλων εφοδιάζεται με
αυτόματο φρενάρισμα, ειδοποίηση σε ακούσια αλλαγή λωρίδας και
cruise control), ενώ στην κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου δοκιμής,
τη So Chic, προστίθενται στοιχεία όπως η οθόνη αφής 12 ιντσών που
φιλοξενεί τους χάρτες πλοήγησης και την εικόνα από την κάμερα
οπισθοπορείας, το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, επόπτευσης
νεκρής γωνίας κ.α. Η συνολική εικόνα που εκπέμπει το DS 7 Crossback
σε επιδόσεις, πολυτέλεια, εξοπλισμό, δικαιολογεί τελικά την υψηλή
τιμή των 44.700€ για την απόκτησή του.
συμπέρασμα
Το DS 7 Crossback προσπαθεί να... χτυπήσει τους ανταγωνιστές του εκεί που θεωρεί ότι πονούν: στη σχεδίαση και τη "σοβαροφάνεια" του εσωτερικού. Στα όπλα του είναι και ο πλούσιος τεχνολογικός εξοπλισμός, αλλά και η γκάμα κινητήρων από χαμηλό κυβισμό.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ