ΔΟΚΙΜΗ: Kia ProCeed 1.4 T-GDI GT LINE
Η Kia αλλάζει τη γκάμα της, τολμά και σχεδιάζει ένα μοντέλο γεμάτο γοητεία
- -
- -
Η Kia έχοντας ως βασικούς πυλώνες την αξιοπιστία, την τεχνολογία και την αισθητική έχει μπει δυνατά στο παιχνίδι. Η έλευση του Peter Schreyer στο τιμόνι του σχεδιαστικού τμήματος της Kia το 2006 έδωσε φρεσκάδα, δυναμισμό και δίχως άλλο μια πιο ευρωπαϊκή νότα. Αυτό ήταν μόνο η αρχή, αφού η εταιρεία δούλεψε σκληρά πάνω σε αυτή τη φιλοσοφία δημιουργώντας όχι απλώς ανταγωνιστικά μοντέλα που ακολουθούν, αλλά που προηγούνται. Από τότε πολλά άλλαξαν στους κόλπους της Kia, αλλά στο σύνολο της αγοράς.
Τα SUV πήραν το τιμόνι στις πωλήσεις, διαμορφώνοντας ένα νέο τοπίο στην αγορά, όπου κάποιες εκδόσεις δεν είχαν χώρο. Μεταξύ αυτών οι 3θυρες λιγότερο πρακτικές εκδόσεις των μοντέλων, οι οποίες φαίνεται ότι πλέον δεν βρίσκονται στη λίστα προτιμήσεων των αγοραστών. Διαβάζοντας τις τάσεις λοιπόν, οι άνθρωποι της Kia άλλαξαν τη γκάμα του Ceed και στη θέση του γνωστού δυναμικού και σπορτίφ pro_ceed με το 3θυρο παρουσίασαν μια 5θυρη έκδοση με μοντέρνα και λιγότερο γνωστή αισθητική shooting brake.
Σε πολλούς ίσως αυτή η κατηγορία να μην λέει πολλά, αφού ήρθε τα τελευταία χρόνια στα μέρη μας και υιοθετήθηκε από premium μοντέλα, την αύρα των οποίων διεκδικεί με αξιώσεις το νέο Kia ProCeed, όπως πλέον (χωρίς παύλα) γράφεται στη νέα γενιά του. Αρχικά με την αισθητική του, που ξεφεύγει από τα τετριμμένα και χαράσσει νέα μονοπάτια στην πιο προσιτή εκδοχή της κατηγορίας των μικρομεσαίων μοντέλων. Η σχεδίαση και η εξέλιξη έγινε στο τμήμα R&D της Kia στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας, με τη συναρμολόγηση να γίνεται στις εγκαταστάσεις της φίρμας στη Zilina της Σλοβακίας, δίπλα στα Ceed και Ceed Sportwagon, που συμπληρώνουν τη γκάμα του μοντέλου.
Το ProCeed λοιπόν έρχεται να τοποθετηθεί, όσον αφορά το μέγεθος πάνω, τόσο από την 5θυρη εκδοχή του Ceed, όσο και από αυτή με το πλέον πρακτικό αμάξωμα στέσιον βάγκον. Στην πράξη, με μήκος 4.605 mm είναι ελαφρώς (5 mm) πιο μακρύ από το Sportwagon, με πιο μεγάλο πρόβολο (885 mm). Αντίθετα, με ύψος 1.422 mm είναι 43 mm πιο κοντό από το Sportwagon, ενώ κάθεται πιο κοντά στο έδαφος, έχοντας καθαρή απόσταση από αυτό 135 mm.
Αλλαγές έχουν γίνει και στην ανάρτηση, η οποία είναι 10 mm πιο χαμηλή από του Ceed, με πιο σφιχτές ρυθμίσεις σε ελατήρια και αντιστρεπτική πίσω, έχοντας επίσης και διαφορετικό offset στους μεγάλους τροχούς του, αλλά διατηρώντας την ίδια αρχιτεκτονική όπως και στις άλλες εκδόσεις, με Γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Για το χτίσιμο του ομολογουμένως ξεχωριστού Kia ProCeed χρησιμοποιείται η πλατφόρμα K2, με μεταξόνιο κοινό, στα 2.650 mm.
Το άθροισμα των επιμέρους αλλαγών κολακεύει το αυτοκίνητο και παρά το γεγονός ότι η αισθητική ανήκει στη σφαίρα του υποκειμενικού, δεν μπορείς να μην αναγνωρίσεις τις κομψές γραμμές του και κυρίως το τελείωμά του, που έχει μια νότα από Porsche Panamera Sport Turismo. Τα ενιαία πίσω φώτα που αγκαλιάζουν την πέμπτη πόρτα με τη μεγάλη καμπύλη, την έντονη κλίση της οροφής, το μεγάλο τόξο και το κρύσταλλο που σχηματίζει γωνία 64,2% σε σχέση με τα 52,4% και τα 50,9% των Ceed και Ceed Sportwagon, αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα του ProCeed.
Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι περισσότερο γνώριμα για αυτούς που έχουν μια εικόνα από το 5θυρο Ceed. Η εργονομία κυριαρχεί, με το ταμπλό να είναι χωρισμένο σε δύο ζώνες για καλύτερη διαχείριση, τόσο σε επίπεδο λειτουργίας, όσο και αισθητικής. Μια μεγάλη οθόνη αφής επτά ιντσών στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί, παρέχοντας πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων με το εύκολο μενού. Η ποιότητα βρίσκεται στα ίδια υψηλά επίπεδα, με μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος και σκληρότερα πιο χαμηλά, που όμως διακρίνονται για τη συναρμογή και το φινίρισμά τους. Οι διαφορές εστιάζονται στην επένδυση της οροφής, η οποία είναι μαύρη, ενώ επιπλέον ένα νίκελ διακοσμητικό σε καλωσορίζει με το άνοιγμα της πόρτας.
Στο στάνταρ εξοπλισμό ανήκει το κοφτό τιμόνι που ενισχύει την πιο σπορ εικόνα του μοντέλου. Πιο πολλές είναι οι επιλογές όσον αφορά τα εμπρός καθίσματα, με τη στήριξη που παρέχουν να ανταγωνίζεται την άνεση που προσφέρουν. Για τους άνετους χώρους φροντίζει το μεγάλο μεταξόνιο, με τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος να ταξιδεύουν ατσαλάκωτοι. Το ίδιο όμως δεν ισχύει για την επιβίβαση των πίσω, οι οποίοι θα πρέπει, λόγω της έντονα κεκλιμένης οροφής, να προσέξουν το κεφάλι τους κατά την επιβίβαση – αποβίβαση, αλλά μέχρι εκεί, αφού μέσα θα νιώσουν άνετα. Ο χώρος αποσκευών εντυπωσιάζει με τη χωρητικότητα που αγγίζει τα 594 λίτρα, αλλά και τις λύσεις που προσφέρει σε επίπεδο πρακτικότητας.
Το διπλό πάτωμα κρύβει αρκετές θήκες που φιλοξενούν και συγκρατούν τα μικρότερα αντικείμενα, ενώ αυτές μπορούν να αφαιρεθούν, κάνοντας το χώρο αποσκευών πιο βαθύ. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων πέφτουν σε αναλογία 40:20:40 με την απελευθέρωση να γίνεται εύκολα με το τράβηγμα ενός λεβιέ μέσα από τον χώρο αποσκευών.
Στο δρόμο και παρά το γεγονός ότι το ProCeed έχει την ίδια αρχιτεκτονική με τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου, ξεχωρίζει, αφού οι μηχανικοί της Kia έχουν αλλάξει τις παραμέτρους. Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω έχουν διαφορετικές ρυθμίσεις στα αμορτισέρ, στα ελατήρια και την αντιστρεπτική, τα οποία είναι 22% και 3% πιο σφιχτά αντίστοιχα, με το αμάξωμα να είναι 10 mm χαμηλότερο από το Ceed.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην ομοιογένεια του χαρακτήρα του, με το ProCeed να είναι πιο ολοκληρωμένο, παρά εστιασμένο σε έναν τομέα. Προσφέρει αξιόλογη άνεση και ποιότητα κύλισης που συνδυάζεται με ησυχία στην καμπίνα των επιβατών που εκτιμάς στην καθημερινότητα και ιδιαίτερα στα μεγαλύτερα ταξίδια.
Εκεί συμβάλει το μερίδιο του και ο εύρωστος τούρμπο κινητήρας βενζίνης 1,4 λίτρων με απόδοση 140 ίππων. Σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του διαδραματίζει η πλούσια ροπή των 242 Nm που είναι διαθέσιμη από χαμηλά, κοντά στο ρελαντί, στις 1.500 rpm. Τραβάει θετικά σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, με το θετικό σε αίσθηση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων να μοιράζει καλά το… παιχνίδι.
Ανεβάζει μέχρι ψηλά, φτάνοντας στο όριο περιστροφής χωρίς να δυσανασχετεί. Το γρήγορο τιμόνι με τις διαφορετικές επίσης ρυθμίσεις, παρέχει καλή πληροφόρηση για τα δρώμενα, με τον οδηγό να απολαμβάνει κάθε είδους διαδρομή.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Προσωπικότητα
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Άνεση
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα
- Επιδόσεις
ξινά
- Ορατότητα προς τα πίσω
- Θόρυβος για τους πίσω
- Κατανάλωση υπό πίεση
Στις ευθείες το ProCeed δείχνει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του, συνεπικουρούμενο και από τις αξιόλογες επιδόσεις του. Η τυπική διαδικασία επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,1 sec, ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 210 km/h/. Στις στροφές κρύβει το βάρος του (1.378 κιλά) και τις διαστάσεις του, επιδεικνύοντας αξιοσημείωτη ευελιξία και αμεσότητα. Η τεχνολογία Torque Vectoring βοηθάει το εμπρός μέρος να κρατάει την πορεία του χωρίς να ανοίγει ή να χαζεύει με άσκοπα σπιναρίσματα. Ανάλογα το πίσω μέρος δείχνει κάποιες τάσεις ανεξαρτητοποίησης που βοηθούν στη γρήγορη οδήγηση, με το ESC (Electronic Stability Control) που δεν απενεργοποιείται να έχει σε κάθε περίπτωση τον έλεγχο στα χέρια του. Τα φρένα με την άμεση απόκριση εντυπωσιάζουν με την απόδοσή τους. Από την άλλη η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8 lt/100 km, με την τιμή αυτή να διαμορφώνεται προς τα πάνω υπό πίεση και σε συνθήκες πόλης, ενώ πέφτει χαμηλότερα σε ανοιχτό δρόμο.
Όσον αφορά την ασφάλεια το Kia ProCeed προσφέρει σύστημα αποφυγής πιθανής σύγκρουσης, αυτόματους προβολείς μεγάλης σκάλας, παρακολούθηση προσοχής οδηγού, σύστημα διατήρησης λωρίδας με επίπεδο δύο αυτόνομης οδήγησης. Μέσω ραντάρ παρακολουθεί τα δρώμενα και ελέγχει την επιτάχυνση την επιβράδυνση και το τιμόνι, διατηρώντας ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σε ταχύτητες από 0 έως 180 km/h.
συμπέρασμα
Δίχως άλλο το Kia ProCeed είναι μια ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία, με έντονη προσωπικότητα, αξιόλογη πρακτικότητα, ενδιαφέρουσα συμπεριφορά στο δρόμο και μπόλικη τεχνολογία που το καθιστά ολοκληρωμένο. Το ProCeed είναι διαθέσιμο μόνο σε έκδοση GT Line η οποία εκτός από την αισθητική της διακρίνεται για το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που προσφέρει, αντισταθμίζοντας σε μεγάλο βαθμό την τιμή του 1.4 T-GDi της δοκιμής μας που φτάνει τα 24.690 ευρώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ