Δοκιμή Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115 PS DSG. Το πασπαρτού SUV
Η VW διευρύνει την γκάμα της με ένα μικρό σε δέμας αλλά μεγάλο σε ικανότητες SUV
- -
- -
με μια ματιά
Το μικρό SUV στη γκάμα της Volkswagen είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το Polo, στο οποίο βασίζεται και διατίθεται σε δυο εκδόσεις (Life & Style) με κίνηση στους εμπρός τροχούς, κινητήρες βενζίνης 1.0 TSI και diesel 1.6 TDI και χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.
Υπάρχουν μάρκες με μοντέλα που τοποθετούνται στην καρδιά της
κατηγορίας τους. Υπάρχουν και μάρκες με μοντέλα που “παίζουν”
ανάμεσα στα όρια των κατηγοριών. Υπάρχει και η Volkswagen που δίνει
δυναμικό παρών παντού, δημιουργώντας πολλές φορές νέες
υποκατηγορίες. Δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από τη γκάμα των
SUV της. Ξεκινά από
το μεγάλο Touareg που ανταγωνίζεται μοντέλα με “γαλαζοαίματη”
καταγωγή, το μεσαίο Tiguan στα C-SUV, το T-Roc που
δραστηριοποιείται στο άνω άκρο των B-SUV, και το ολοκαίνουριο
T-Cross που
αναλαμβάνει το ρόλο του Βενιαμίν στην οικογένεια.
Το μικρό SUV μόνο μικρό δεν είναι σε χώρους και δυνατότητες. Το κόμπακτ αμάξωμα (μήκος 4,1 m) με το ψηλό ανάστημα (ύψος 1,58 m) ξεχωρίζει στο δρόμο με το μοντέρνο, νεανικό του στυλ. Η επιβλητική μάσκα φωνάζει Volkswagen από μακριά, ενώ οι ακμές και τα εκφραστικά φώτα εμπρός και πίσω είναι οι πρωταγωνιστές στη σχεδίαση. Εκτός αν το T-Cross “φοράει” ένα από τα τρία πακέτα εξατομίκευσης, οπότε η διχρωμία σε ζάντες και καθρέπτες είναι αυτό που κεντρίζει περισσότερο το βλέμμα, ειδικά στο έντονο πορτοκαλί της δοκιμής.
Αντίστοιχη λογική επικρατεί και στο εσωτερικό. Κομψές γραμμές, άριστη θέση οδήγησης και εργονομία και σκληρά αλλά καλοδεμένα υλικά στο ταμπλό και την κονσόλα, εκμοντερνίζονται περεταίρω με το διάκοσμο των πακέτων Black, Energetic Orange και Bamboo Garden. Αυτά περιλαμβάνουν τρισδιάστατη σχεδίαση και ιδιαίτερα μοτίβα σε έντονο πορτοκαλί, γυαλιστερό μαύρο ή γκρι και δίχρωμες επενδύσεις καθισμάτων σε ταιριαστές αποχρώσεις.
Volkswagen Connect app
Η εφαρμογή Volkswagen Connect είναι διαθέσιμη δωρεάν στο App Store και το Google Play. Με αυτή ο οδηγός έχει άμεση σύνδεση και επικοινωνία με το T-Cross, ακόμη και από απόσταση μέσω του κινητού του. Μπορεί για παράδειγμα να πληροφορείται για την κατάσταση του αυτοκινήτου, τις διαδρομές που έχει κάνει, τα διανυθέντα χιλιόμετρα, τη μέση κατανάλωση, τη στάθμη καυσίμου στο ρεζερβουάρ, τη θέση που είναι παρκαρισμένο το όχημα, ή για στατιστικά στοιχεία από την οδήγηση. Μπορεί επίσης να κλείσει ραντεβού για service, μέσω της εφαρμογής.
Παράλληλα, όλες οι νέες τεχνολογίες που κάνουν τη ζωή του οδηγού και των επιβατών πιο άνετη και ευχάριστη, είναι στάνταρ. Η οθόνη αφής 8 ιντσών του infotainment Composition Media φροντίζει για συνδεσιμότητα (μέσω Bluetooth, MirrorLink, Android Auto ή Apple CarPlay), ψυχαγωγία με ραδιόφωνο, CD Player, 4 θύρες USB, υποδοχή καρτών SD και δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων MP3 και WMA, καθώς και για πλοήγηση μέσω Google Maps. Στην κονσόλα υπάρχει επίσης θήκη με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης smartphone, ενώ δίπλα στην πλαφονιέρα της οροφής το μπουτόν SOS πραγματοποιεί κλήση έκτακτης ανάγκης, αν χρειαστεί. Τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό εμπλουτίζει ο προαιρετικά διαθέσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display με υψηλής ανάλυσης έγχρωμη οθόνη TFT 10,25 ιντσών.
Ένα ακόμη ατού του T-Cross, είναι η πρακτικότητα. Το μικρό SUV είναι 55 mm μακρύτερο συγκριτικά με το Polo και εκμεταλλεύεται υποδειγματικά το μεγάλο μεταξόνιο των 2.551 mm που του εξασφαλίζει η πλατφόρμα MQB A0. Τέσσερις ενήλικες κάθονται άνετα στην καμπίνα, ενώ αν χρειαστεί περισσότερος χώρος για τα γόνατα των πίσω τη λύση δίνει το (στάνταρ) συρόμενο κάθισμα. Χάρη σε αυτό άλλωστε, το ήδη μεγάλο πορτμπαγκάζ των 347 λίτρων φτάνει έως και τα 417 λίτρα με το κάθισμα τραβηγμένο εμπρός. Και στην περίπτωση που πέσουν οι διαιρούμενες (60:40) πλάτες, η χωρητικότητα εκτινάσσεται στα 1.243 λίτρα μέχρι την οροφή. Το δεύτερο δάπεδο του χώρου αποσκευών προσφέρει εντελώς επίπεδη επιφάνεια που βοηθά στη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων, ενώ για πιο μακριά φορτία μπορεί να αναδιπλωθεί και η πλάτη του συνοδηγού. Στα θετικά συγκαταλέγονται οι πρακτικές θήκες, όπως το συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού
Με ωραίο στυλ, πλούσιο εξοπλισμό και μεγάλους χώρους, το T-Cross διακρίνεται και για την εκδρομική του διάθεση. Την οποία υποστηρίζει στο έπακρο ο 1.000άρης TSI βενζίνης που στην περίπτωσή μας αποδίδει 115 ίππους και 200 Nm ροπής. Η γκάμα περιλαμβάνει ακόμη τον 1.0 TSI των 95 ίππων και τον diesel 1.6 TDI απόδοσης 95 PS, ενώ στο μέλλον θα προστεθεί ο 1.5 TSI με ισχύ 150 PS. Η έκδοση της δοκιμής έχει στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ωστόσο το “δικό μας” T-Cross είναι εξοπλισμένο με το έξτρα αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Στην πράξη, ο χιλιάρης τούρμπο της Volkswagen είναι εύστροφος και γεμάτος σε όλη την κλίμακα των στροφών, δίνοντας πολύ καλές επιδόσεις στο μικρό SUV: 0-100 km/h σε 10,2 sec και τελική ταχύτητα 193 km/h. Άριστος συνεργάτης του TSI είναι το DSG που αλλάζει σχέσεις γρήγορα και ομαλά, είτε στο αυτόματο mode είτε χειροκίνητα - μέσω του λεβιέ μιας και δεν υπάρχουν μοχλοί στο τιμόνι. Γενικά κινείσαι σβέλτα χωρίς να χρειάζεται να πιέσεις τον κινητήρα, ωφελώντας έτσι και την κατανάλωση που κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 8 lt/100 km.
Στο δρόμο κάθεσαι ψηλά, νιώθεις ότι οδηγείς μεγαλύτερο αυτοκίνητο και έχεις καλή εποπτεία προς όλες τις κατευθύνσεις, με εξαίρεση πίσω δεξιά όπου η φαρδιά κολώνα περιορίζει αρκετά την ορατότητα. Το στήσιμο του T-Cross είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένο στην άνεση και την ασφάλεια. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης της ανάρτησης και η προσεγμένη ηχομόνωση προσφέρουν ξεκούραστες διαδρομές, είτε στην πόλη είτε στον αυτοκινητόδρομο.
Ταυτόχρονα, το κράτημα είναι αυτό που περιμένεις από ένα καλό Volkswagen, με υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, ευέλικτη συμπεριφορά και δυνατά φρένα. Φυσικά, με μεγάλες διαδρομές στην ανάρτηση και μέτρια αίσθηση από το τιμόνι, η αμεσότητα δεν είναι το φόρτε του. Αν το πιέσεις, αναζητώντας σπορ χαρακτήρα έξω από το πλαίσιο της πραγματικής του αποστολής, θα αντιδράσει προβλέψιμα και με ασφάλεια, φορτίζοντας τον εμπρός εξωτερικό τροχό και εκδηλώνοντας τάση υποστροφής, η οποία ωστόσο δεν παίρνει έκταση καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα επεμβαίνουν έγκαιρα και αποτελεσματικά για να επαναφέρουν την τάξη.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ευρυχωρία - πρακτικότητα
- Ποιότητα κατασκευής
- Άνεση ανάρτησης
- Πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός
- Κινητήρας
- Κατανάλωση
ξινά
- Ορατότητα πίσω δεξιά
- Μέτρια αίσθηση τιμονιού
Άλλωστε, έχεις στην διάθεσή σου μια σειρά από ηλεκτρονικούς φύλακες αγγέλους που εποπτεύουν και επεμβαίνουν στη δύσκολη στιγμή. Μάλιστα τα περισσότερα συστήματα υποβοήθησης είναι στάνταρ, όπως:
– το Front Assist που παρακολουθεί τον περιβάλλοντα χώρο, με λειτουργία αναγνώρισης οχημάτων, πεζών (Pedestrian Monitoring) και ποδηλάτων και αυτόνομο φρενάρισμα City Emergency Braking (μέχρι τα 30 km/h),
– το Lane Assist που διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας,
– το Hill Start Assist, που δεν αφήνει το αυτοκίνητο να κυλήσει προς τα πίσω στις εκκινήσεις σε ανηφόρα,
– το Blind Spot Detection που ανιχνεύει οχήματα στο τυφλό σημείο των καθρεπτών,
– η κλήση έκτακτης ανάγκης και
– το Rear Traffic Alert με κάμερα οπισθοπορείας που ειδοποιεί τον οδηγό όταν κάνει όπισθεν για κάθετα διερχόμενα οχήματα.
Προαιρετικά προσφέρονται το Driver Alert System, το ρυθμιζόμενο cruise control και το Park Assist.
Ο εκδρομικός χαρακτήρας του T-Cross ενισχύεται από τα 180 mm απόστασης από το έδαφος. Η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, ωστόσο το μικρό VW κινείται με άνεση σε βατούς χωματόδρομους χωρίς να φοβάται μην ακουμπήσει εύκολα κάτω σε ένα νεροφάγωμα, ή μήπως σκίσει κάποιο ελαστικό, μιας και στο πορτμπαγκάζ του φιλοξενεί ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων και όχι κιτ επισκευής ελαστικού που είναι πολύ πιθανόν να αποδειχθεί αναποτελεσματικό.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚA ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ VOLKSWAGEN T-CROSS
συμπέρασμα
Ο πολύπλευρος χαρακτήρας του T-Cross εστιάζει προς κάθε κατεύθυνση. Διαπρέπει σε στιλ, διαθέτει ιδιαίτερα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, διακρίνεται σε πρακτικότητα και ευρυχωρία και προσφέρει άνεση, ασφάλεια και οικονομία σε κάθε διαδρομή. Είναι ιδανικό για δραστήρια άτομα και ζευγάρια, ενώ μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμη και το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας πολυάσχολης οικογένειας. Συνολικά φορτώνει το καλάθι του με θετικές εντυπώσεις και βάζει υποψηφιότητα στις ενδιαφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας.
ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ