Δοκιμή: Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet AllGrip
Το Vitara με τον 1.000άρη τούρμπο κινητήρα και το σύστημα τετρακίνησης παίζει μπάλα μόνο του στην κατηγορία
- -
- -
Το Suzuki Vitara μετράει 31 χρόνια ιστορίας και έχει περάσει από πολλά μονοπάτια μέχρι σήμερα. Τα περισσότερα σκληροτράχηλα με την κυριολεκτική έννοια, αφού ως “off road animal” κατάφερε να καθιερωθεί στις προηγούμενες γενιές δημιουργώντας πολλούς φανατικούς φίλους που πίνουν νερό στο όνομά του. Στην τελευταία του γενιά εκσυγχρονίστηκε ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής που θέλει τα SUV να κυριαρχούν.
Τον προηγούμενο χρόνο μάλιστα πέρασε και από μια μικρής έκτασης ανανέωση. Αυτή έφερε εκτός από τις συνηθισμένες αισθητικές αλλαγές που εστιάζουν στα γνωστά, προφυλακτήρες, φώτα και μάσκα, όσον αφορά το εξωτερικό τμήμα και αναβάθμιση της εικόνας του εσωτερικού μέσω βελτίωσης της ποιότητας με χρήση μαλακών πλαστικών και μια νέα γενιά κινητήρων.
Αλλαγές επί της ουσίας, με τους πετρελαίου να παίρνουν την άγουσα για τα αποδυτήρια, όπως εξάλλου και ο ατμοσφαιρικός 1.600άρης, με ένα νέο 3κύλινδρο 1.000 τούρμπο βενζίνης να αποτελεί πλέον τη δύναμη πυρός, έχοντας στη κορυφή έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.4 με 140 ίππους.
Σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό που αντικαθιστά ο 1.0 BoosteJet είναι λιγότερο ισχυρός με 112 ίππους (1.6 120PS) ενώ με 170 Nm έχει πλουσιότερη ροπή, η οποία μάλιστα αποδίδεται γραμμικά και είναι διαθέσιμη από χαμηλά, στο σύνολό της από τις 2.000 rpm.
Σε συνδυασμό με το χαμηλό του βάρος (1.155 κιλά) και με το κοντά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων έχει… νεύρο. Αν πιέσεις η κατανάλωση θα σκαρφαλώσει πάνω από τα 8 lt/100 km ενώ σε κανονικούς ρυθμούς κίνησης και με χαμηλές στροφές πέφτεις και κάτω από τα 7 lt/100 km.
Θα μας λείψουν οι κινητήρες πετρελαίου, όπως και ο καλός ατμοσφαιρικός βενζίνης 1.6 που τα κατάφερνε καλά σε επιδόσεις και κατανάλωση. Αυτό που δεν θα μας λείψει είναι η τετρακίνηση AllGrip όπως την ονομάζει η Suzuki, αφού είναι διαθέσιμη και με τον μικρό 1.0 BoosterJet, καθιστώντας έτσι το Vitara το μοναδικό SUV με αυτόν τον συνδυασμό κινητήρα-μετάδοσης, που, με 19.450 ευρώ, είναι και ιδιαίτερα προσιτό.
Στην πράξη το Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet AllGrip προάγει την άνεση κατά την κίνηση, με την ανάρτηση να είναι ήπια ρυθμισμένη, αποσβένοντας κάθε είδους κακοτεχνία. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες σε κανονικούς ρυθμούς κίνησης, ενώ αυξάνονται υπό πίεση και σε πιο μεγάλες ταχύτητες.
Το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση, αλλά ικανοποιεί με την πληροφόρηση και την ακρίβεια που προσφέρει. Ως εδώ τα πολλά είναι τα κοινά σημεία με το 1.000άρη αδελφάκι με την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Η εμπλοκή των δύο πίσω, μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συνεκτικού συμπλέκτη είναι αυτό που κάνει τη διαφορά.
Στην πράξη δεν είναι μόνο αυτόματη η εμπλοκή των πίσω τροχών όταν χάνεται η πρόσφυση από τους εμπρός, αλλά παρέχεται η δυνατότητες επιλογών μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη και δύο button στη βάση της κεντρικής κονσόλας, πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Τα προγράμματα είναι: Auto, Sport, Snow και Lock.
Έτσι, στο Auto η κίνηση περνάει κατά κύριο λόγο στους εμπρός τροχούς, με την εμπλοκή των πίσω να γίνεται μόνο όταν κρίνεται απαραίτητο. Στη Snow η μετάδοση της κίνησης περνάει κυρίως και στους τέσσερις τροχούς του Vitara AllGrip, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα κλειδώματος ώστε να ξεπεράσεις δυσκολότερα εμπόδια. Σε συνεργασία μάλιστα με τη σχετικά μεγάλη καθαρή απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 185 mm, το Vitara μπορεί να κάνει περισσότερα πράγματα από όσα φαντάζεσαι, διευρύνοντας πραγματικά το πεδίο δράσης του πέρα από την άσφαλτο που κινούνται τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού σε αυτή την τιμή με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς.
γλυκά
- Ολοκληρωμένος χαρακτήρας
- Κινητήρας
- Τετρακίνηση
- Κιβώτιο
- Εξοπλισμός
- Τεχνολογία
- Άνεση
- Ασφάλεια
- Ευελιξία
- Τιμή
ξινά
- Μέτρια πλαστικά εσωτερικού
Ο λόγος είναι ότι η τετρακίνηση συνδυάζεται από τους περισσότερους κατασκευαστές με μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρες που ανεβάζει έτσι και την τιμή. Το Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet AllGrip, με αυτόν τον συνδυασμό κινητήρα και μετάδοσης στους τέσσερις τροχούς παίζει μπάλα μόνο του σε αυτή την κατηγορία τιμής και σίγουρα αποτελεί μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση. Γιατί πέρα από τις αυξημένες δυνατότητές του εκτός δρόμου, προσφέρει μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια σε κάθε είδους τερέν, την οποία μάλιστα συνοδεύει και με αξιόλογη παθητική, με πέντε αστέρια από τον Euro NCAP, πλούσιο εξοπλισμό και πολλά βοηθήματα οδήγησης.
Επιπλέον, με μήκος 4.175 mm έχει compact διαστάσεις που συνδυάζουν την ευελιξία, με αξιόλογους για τέσσερα άτομα χώρους, αφού τα 2,5 m μεταξόνιο έχει αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να μην απαιτούν περιορισμούς τόσο στα πόδια όσο και στο κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών δεν είναι κορυφαίος, αλλά με 375 λίτρα ικανοποιεί, ενώ με τα καθίσματα κάτω φτάνει τα 1.120 λίτρα. Μετά την ανανέωση τα μαλακά πλαστικά έχουν αναβαθμίσει την εικόνα η οποία δεν χαλάει από τα σκληρότερα που συναντάμε στις πόρτες και στα χαμηλότερα μέρη του εσωτερικού. Στην κορυφή του ταμπλό η μεγάλη οθόνη αφής προσφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες περιλαμβάνοντας μάλιστα και σύστημα πλοήγησης, αλλά και κάμερα οπισθοπορείας.
συμπέρασμα
Η Suzuki με την αλλαγή στην γκάμα των κινητήρων κατάφερε να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, προσφέροντας τώρα το Vitara με ένα συνδυασμό που δεν βρίσκεις στην αγορά. Ένα 1.000άρη τούρμπο βενζίνης κινητήρα που περνάει απαρατήρητος από την εφορία με ένα σύστημα τετρακίνησης. Όλα αυτά μάλιστα σε τιμή άκρως ελκυστική που περιλαμβάνει και τα καλούδια της πρόσφατης ανανέωσης που αναβάθμισαν την ποιότητα και την εικόνα το μικρού και ευέλικτου SUV.