Δοκιμή: Hyundai Tucson 48V Hybrid - Και πετρέλαιο και υβριδικό

Το Hyundai Tucson αποκτά το πράσινο παράσημο που του επιτρέπει την είσοδο στα υβριδικά οχήματα

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2118 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Δυναμισμός, τεχνολογίες και ένας σύγχρονος turbodiesel. Το Hyundai Tucson δεν μένει εδώ, αλλά τώρα καρπώνεται και τα οφέλη ενός mild υβριδικού συστήματος.


Ένα μικρό διάλειμμα από το όνομα Tucson, δεν ήταν αρκετό για να ξεχαστεί. Έκανε την έναρξη στην ιστορία της Hyundai στα μεσαία SUV, σε εποχή Ολυμπιάδας για την Ελλάδα. Επαναπροσδιορίστηκε με τον κωδικό iX35 το μεσοδιάστημα 2009 - 2015 και επέστρεψε σαν σωτήρας για τους Κορεάτες. Η επανεμφάνιση έφερε δεδομένα πιο συμβατά με τον ανταγωνισμό της εποχής και πιο εύστοχα για να προσεγγίσει την επιτυχία στην αγορά των SUV. Άλλωστε η ιστορία έχει καταγράψει το Tucson ως best seller της Hyundai στην Ευρώπη και σήμερα η ιστορία δείχνει να προσθέτει ευχάριστες σελίδες.

 

Back to the future

Με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της κορεάτικης εταιρείας από το 2015 και με μια ουσιαστική αναβάθμιση σχεδόν ένα χρόνο πριν, το Tucson έχει τα σωστά εφόδια για την αγορά των SUV. Δυναμισμός σε εικόνα, πλούσιο σε τεχνολογίες και με συγχρόνους αποδοτικούς κινητήρες. Δεν μένει όμως μόνο σε αυτά!

Είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας με 48βολτο υβριδικό σύστημα, το οποίο υπόσχεται ένα φιλικότερο περιβάλλον για το παρόν και το μέλλον, όμως δεν το βροντοφωνάζει οπτικά. Κομψό και εμφατικό σε στιλ το σύγχρονο Tucson κερδίζει και την πιο απαιτητική ματιά. Δείχνει πληθωρικό, αλλά και με ιδανική ισορροπία στη συνολική του σχεδίαση για να κλέβει τις εντυπώσεις. Αν ψάχνεις κάτι όμως στην εξωτερική του εμφάνιση που να δηλώνει τις ιδιότητες, θα πρεπει να είσαι παρατηρητικός και υποψιασμένος. Το μοναδικό σημείο που φωτογραφίζει την υβριδική έκδοση του SUV της Hyundai, βρίσκεται στα εμπρός φτερά με την διακριτικότατη ένδειξη 48V να δηλώνει το πράσινο παράσημο.

Το 48βολτo υβριδικό σύστημα έχει αναπτυχθεί στο ευρωπαϊκό τεχνολογικό κέντρο της Hyundai στη Γερμανία και στο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της Hyundai στο Namyang της Κορέας. Απαρτίζεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και έναν ηλεκτροκινητήρα δίπλα στον θερμικό κινητήρα που παίζει και το ρόλο γεννήτριας/μίζας. Με τον turbodiesel CRDi των 1.6 lt της νέας γενιάς Smart Stream και με το 48Volt hybrid system αγκαζέ, το Tucson αποκτά εισιτήριο στις λεγόμενες καθαρές προτάσεις απέναντι στη ρύπανση του πλανήτη. Στην επιτάχυνση το σύστημα ενισχύει τον πετρελαιοκινητήρα, ενώ σε στιγμές χαμηλού φορτίου, όταν για παράδειγμα το αυτοκίνητο ρολάρει χωρίς γκάζι ή φρενάρει, ο diesel απενεργοποιείται και το σύστημα φορτίζει την μπαταρία. Η μέγιστη απόδοση ανάκτησης ενέργειας σε αυτή τη φάση είναι 10 έως 12 kW, ενώ πατώντας γκάζι η γεννήτρια παρέχει πρόσθετη ισχύ στον θερμικό κινητήρα από 4 έως 12 kW, ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της 48βολτης μπαταρίας και την απαίτηση επιτάχυνσης. Μόλις επιτευχθεί η απαιτούμενη ταχύτητα, το σύστημα μεταφέρεται σε κατάσταση ουδέτερης λειτουργίας, χωρίς να παρέχει ισχύ. Επίσης με σταθερή ταχύτητα, τα υβριδικό σύστημα είτε βρίσκεται σε αδράνεια είτε λειτουργεί ως γεννήτρια φόρτισης της μπαταρίας, ανάλογα με την κατάσταση της.

Παράλληλα, η υβριδική μίζα/γεννήτρια προσφέρει ταχύτερη επανεκκίνηση στον 1600άρη turbodiesel, ενώ μέρος της ενέργειας που αποθηκεύεται στο 48βολτο σύστημα μπορεί επικουρικά να προσφέρει σταθεροποίηση της 12βολτης τροφοδοσίας. Όλα αυτά υπόσχονται ένα οικονομικότερο και καθαρότερο κατά 7% Tucson, που σε συνδυασμό με τους 136 ίππους και τα 320 Nm ροπής αφήνουν ταυτόχρονα υποσχέσεις για επιδόσεις.


 

Στην πράξη

Με την είσοδο στο εσωτερικό διαπιστώνεις τα άλματα που έχουν κάνει οι Κορεάτες. Συνεπείς στην εξέλιξη εδώ και χρόνια δεν αφήνουν κάτι στην τύχη για να δώσουν λαβές σε κακεντρεχείς κριτές. To σαλόνι, διαπρέπει σε ποιότητα και παροχές εξοπλισμού, τα υλικά είναι ποιοτικά και στιβαρά στην συναρμολόγηση, η μοντέρνα σχεδίαση τονώνει τη συνολική αισθητική του και η ευρυχωρία των επιβατών πάει πακέτο με πρακτικές λύσεις. Ο χώρος αποσκευών θυσιάζει 54 λίτρα από το πάτωμα για την εγκατάσταση των μπαταριών του υβριδικού συστήματος, όμως και τα 459 lt υπεραρκούν ενώ οι χώροι παραμένουν ένα από τα δυνατά σημεία του Tucson.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κομψό και δυναμικό στιλ
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Απουσία εφεδρικού τροχού

Νιώθεις συνολικά στο σαλόνι μια premium αύρα ακόμα και αν δεν δηλώνει μέλος της εν λόγω παρέας. Ξεχωρίζει φυσικά η νέα οθόνη αφής 7’’ που αιωρείται στο ταμπλόκαι φροντίζει για τη ψυχαγωγία, πλοήγηση και ενημέρωση, ενώ δεν λείπουν και τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Το πλούσιο πακέτο Hyundai Smart Sense εμπλουτίζεται με το σύστημα θέασης 360ο Surround View Monitor (SVM) και το Smart Cruise Control με Stop & Go (SCC w/ S&G). Τεχνολογίες που πλαισιώνουν συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα (Forward Collision-Avoidance Assist), τη διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keeping Assist) και την αναγνώριση κόπωσης του οδηγού (Driver Attention Warning).

Στο δρόμο κάνει εντύπωση η εξαιρετική ηχομόνωση και κύλιση που ακόμα και με το ταχύμετρο παραπάνω από την ανακοινώσιμη τελική ταχύτητα, θαυμάζεις την ακλόνητη αίσθηση που προσφέρει και ταυτόχρονα μπορείς να έχεις μια ατάραχη κουβεντούλα με τον διπλανό σου χωρίς να τεντώνεις τα αυτιά για να τον ακούσεις. Η θέση οδήγησης είναι θέμα ρυθμίσεων σε κάθισμα και τιμόνι και θα βολέψει τους πάντες ενώ και η τριγύρω ορατότητα παίρνει θετικό πρόσημο. 




Σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (7DCT) οι επιταχύνσεις είναι απλοποιημένες. Κάνει ομαλές και σβέλτες αλλαγές και αν ψάχνεις κάτι να του χρεώσεις είναι το ράθυμο kickdown στο αυτόματο mode. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές για το βάρος, ενώ η στιβαρότητα του πλαισίου και η ποιοτική ανάρτηση φορτώνουν την αυτοπεποίθηση για γρήγορη οδήγηση. Εντυπωσιάζει με την αμεσότητα που στριβεί και τον τρόπο που διαβάζει το τιμόνι και η ανάρτηση μεταφέροντας ποιοτικές πληροφορίες στα αισθητήρια του οδηγού, ενώ και τα φρένα ανταποκρίνονται τόσο σε αίσθηση όσο και σε διάρκεια.  

Επι της ουσίας δεν αντιλαμβάνεσαι την ηλεκτρική συνύπαρξη και η συνεργασία γίνεται ομαλά και άμεσα για το αποδοτικό αποτέλεσμα. Ταξιδεύει ευχάριστα με ξεκούραστους επιβάτες και ταυτόχρονα φροντίζει την οικονομία καυσίμου, χωρίς να ξεχνά την ποιοτική πληροφόρηση του οδηγού. Ένα μικρό εικονίδιο στο ψηφιακό display ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο ενημερώνει για την στιγμή φόρτισης ή παροχής, όμως αυτό που μένει είναι η συνολική απόδοση και ταυτόχρονα η οικονομία. Μπορεί στις αυθημερόν συνθήκες φωτογράφησης να μην υπήρχε χρόνος και να έπεσε κυριολεκτικά το αμόνι στο δεξί πεντάλ, όμως η κατανάλωση δεν απογειώθηκε σε διψήφιο νούμερο και έμεινε στα 7,6 lt/100 km. Σε αστικές συνθήκες και με φυσιολογικό ρυθμό χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια για οικονομία, η κατανάλωση πέφτει παραπάνω από λίτρο.

Συνολικά έχει με το μέρος του γεμάτο το καλάθι με τα πλεονεκτήματα, προσφέρει  μια premium αύρα και με το 48βολτο υβριδικό του σύστημα εισβάλει με καθαρότερο αποτύπωμα στον πλανήτη χωρίς να συμβιβάσει όμως την απόδοση. 

συμπέρασμα

Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη το νεότερο Tucson στην ιστορία της Hyundai, έχει τα εφόδια για να τσεκάρει το εισιτήριο στον πρωτοκλασάτο προορισμό της SUV σκηνής. Με επίκαιρο σχεδιασμό, καλοστημένα δυναμικά χαρακτηριστικά και σύγχρονες τεχνολογίες έχει τους λόγους να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας άξια προς το μέρος του. Άσος στο μανίκι, το ήπιο υβριδικό σύστημα, που σε συνδυασμό με την αποδοτικότητα του πετρελαιοκινητήρα προσφέρουν ένα καλό δίδυμο απόδοσης και οικονομίας.  




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


VIDEOS

GOCAR TEST - Hyundai Tucson 1.6 CRDi 48V Hybrid

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...