Δοκιμή BMW 840d xDrive Coupe. Diesel Diva

Σπορ, κουπέ και diesel: έννοιες που φθίνουν όσο προχωράμε προς ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον, συνυπάρχουν ιδανικά σε ένα επιβλητικό 2+2 που ενσωματώνει την τεχνολογική αφρόκρεμα των Βαυαρών

  • -
  • -
Ισχύς340 PS
Ροπή700 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)163,0 gr/km

Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Αν και η ολοκαίνουρια Σειρά 8 δεν είναι ο άμεσος αντικαταστάτης της Σειράς 6, ουσιαστικά καλύπτει το κενό που άφησε η κατάργηση της δεύτερης στη γκάμα της BMW. Όπως ακριβώς είχε συμβεί και στα τέλη της δεκαετίας του ’80, όταν η άκρως εντυπωσιακή τότε 850i με κωδικό Ε31 έπαιρνε τη θέση της παλαιότερης 6άρας (Ε24) – οι παλαιότεροι θα θυμάστε τη θρυλική M635CSi… Η Σειρά 8 έζησε μέχρι το 1999 και, παρότι δεν έσπασε ταμεία, βοήθησε στην ενίσχυση του γοήτρου της βαυαρικής φίρμας.

Η BMW στην ολοκαίνουρια 8άρα διατηρεί τις βασικές αξίες της original: εντυπωσιακή σχεδίαση, υψηλή απόδοση και προηγμένη τεχνολογία. Τις προσαρμόζει όμως στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, γαρνίροντας το Grand Tourer της και με μια επιλογή diesel και σύστημα τετρακίνησης (φυσικά υπάρχει και η «βενζινοαίματη» Μ850i). Όσοι βιαστείτε να καταδικάσετε, διαβάστε παρακάτω. Θα αναθεωρήσετε…

 

Νά ‘μαστε λοιπόν με την 840d xDrive. Καταρχήν, σου αρέσει ή όχι, σίγουρα σε κάνει να ασχοληθείς μαζί της. Αισθητικά θυμίζει ξεκάθαρα BMW, χωρίς όμως να θυμίζει καμία BMW συγκεκριμένα. Ιδιαίτερα εκφραστικό κουπέ αμάξωμα, με μακριά (4,8 m), φαρδιά (1,9 m) και χαμηλή (1,3 m) σιλουέτα και έντονα σπορ στοιχεία όπως τα επιβλητικά νεφρά της μάσκας, οι ιδιαίτερα λεπτοί προβολείς LED και οι τονισμένοι πίσω ώμοι που υποδηλώνουν περίσσεια δύναμης.

Στο εσωτερικό, ποιότητα και πολυτέλεια παίρνουν άριστα – η κατηγορία τιμής άλλωστε δεν αφήνει περιθώρια για εκπτώσεις. Κάθε σπιθαμή της καμπίνας είναι ντυμένη με δέρμα ή πολύ ποιοτικό πλαστικό. Ο οδηγός κάθεται σε μια άρτια θέση και έχει εμπρός του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ που αλλάζει χρώμα και διάθεση ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Ψηλά στη φαρδιά κονσόλα δεσπόζει η οθόνη 10,2’’ του infotainment που ελέγχεται με το χειριστήριο iDrive μπροστά από τον επιλογέα του κιβωτίου, ενώ το παρών δίνει και η νέα λειτουργία του προσωπικού βοηθού που ενεργοποιείται με τη φράση “Hey BMW”, ανταποκρίνεται σε προκαθορισμένες εντολές και διαρκώς εκπαιδεύεται πάνω στις συνήθειες του οδηγού.

 

Ανέσεις όπως τα κλιματιζόμενα δερμάτινα καθίσματα, το head-up display και το ηχοσύστημα της Harman Kardon με 16 ηχεία προσθέτουν πόντους στην εμπειρία των επιβατών. Φυσικά, η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού και το πακέτο M Sport προσαρμόζουν το εσωτερικό σε κάθε επιθυμία και απαίτηση. Ξεχωρίζουμε τον κρυστάλλινο λεβιέ ταχυτήτων με κάτι από Swarovski και το φωτιζόμενο ‘8’ στην καρδιά του που, αν και αμφιλεγόμενος, είναι ξεχωριστός.

Χωροταξικά, θα περίμενες καλύτερη επίδοση δεδομένων των τεράστιων διαστάσεων. Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν άνεση κι ευρυχωρία, πίσω όμως μόνο μικρά παιδιά μπορούν να βολευτούν καθώς είναι περιορισμένος ο χώρος τόσο για τα γόνατα όσο κυρίως για το κεφάλι. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη είναι μεγάλο με όγκο 420 λίτρων, μπορεί να μεγαλώσει κι άλλο αναδιπλώνοντας την διαιρούμενη (50/50) πλάτη του πίσω καθίσματος και διαθέτει αυτόματο άνοιγμα και κλείσιμο.

 

Σε ένα πληθωρικό κουπέ ωστόσο, βασιλιάς είναι ο οδηγός. Στην περίπτωσή μας έχει στη διάθεσή του έναν 3λιτρο 6κύλινδρο σε σειρά diesel με διπλό τούρμπο και 320 ίππους. Η βασική έννοια απόδοσης ωστόσο είναι η ροπή! Πλούσια από πολύ χαμηλά, μιας και κορυφώνεται με 680 Nm στις 1.750 rpm μόλις, δίνει τρομερή ώθηση στο μεγάλο κουπέ είτε από στάση είτε εν κινήσει, προσφέροντας έναν υπέροχο μπάσο ήχο που μόνο πετρέλαιο δεν θυμίζει. Σε αντίθεση με την κατανάλωση, που επωφελείται από το είδος καυσίμου με το οποίο σβήνει τη δίψα της η 840d. Είναι εύκολο να διατηρήσεις τη μέση τιμή κάτω από 10 lt/100 km, όσο κι αν αναζητάς τις επιδόσεις. Οι οποίες φυσικά έρχονται αβίαστα. Με τη λειτουργία launch control, η 8άρα diesel ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 4,9 sec μόλις και κορυφώνει την ταχύτητά της στα 250 km/h.

H ισχύς μεταφέρεται αρχικά στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων και στη συνέχεια μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη στον εμπρός άξονα, αν και όσο χρειαστεί. Αυτό σημαίνει πως η 8άρα, αν και τετρακίνητη έχει κατά βάση πισωκίνητη συμπεριφορά. Στην πόλη δείχνει τον όγκο της, αλλά στη γρήγορη οδήγηση «μαζεύει».

 

γλυκά
  • Κινητήρας - επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμόνι - φρένα
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Πολυτέλεια
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Χώροι πίσω
  • Τιμή

Σε σφικτό στροφιλίκι χρειάζεται πολύ λιγότερο χώρο για να παίξει με την ουρά της, από αυτό που περιμένεις λόγω διαστάσεων και τετρακίνησης, με την πλούσια ροπή χαμηλά να βοηθά στο σπάσιμο της πρόσφυσης και το γρήγορο τιμόνι στον έλεγχο της πλαγιολίσθησης. Σε ανοιχτό δρόμο με μεγάλη ταχύτητα από την άλλη, θέλει περισσότερο χώρο. Εκεί διαπρέπει ως ένα ταχύτατο GT (το οποίο είναι άλλωστε) καταπίνοντας αποστάσεις σε χρόνο dt και με τη μέγιστη σταθερότητα και ασφάλεια. Στα θετικά τα πανίσχυρα φρένα και η ποιοτική κύλιση παρά τους τροχούς 20’’ (στάνταρ 18’’ με ελαστικά 245/45 μπροστά και 275/40 πίσω).

Αναμφίβολα σημαντικό ρόλο στο κράτημα παίζει κα το σύστημα Integral Active Steering. Πρόκειται για την ενεργητική τετραδιεύθυνση χάρη στην οποία οι πίσω τροχοί στρίβουν έως και 2,5 μοίρες, προς την ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός σε υψηλές ταχύτητες για μεγαλύτερη σταθερότητα ή αντίθετα σε χαμηλότερες ταχύτητες για μεγαλύτερη ευελιξία.

 

Στάνταρ είναι και η ανάρτηση Adaptive M με αμορτισέρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενης απόσβεσης. Οι «ψαγμένοι» που αναζητούν το απόλυτο, μπορούν να εμπλουτίσουν την 8άρα τους με οροφή, αεραγωγούς, καλύμματα καθρεπτών, αεροτομή, διαχύτη και κεντρικό τούνελ μετάδοσης από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CRFP) για χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Στο υψηλό επίπεδο ασφάλειας συμβάλλουν βέβαια και τα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Εκ των ουκ άνευ πλέον ακόμη και σε σπορ κατασκευές, επεξεργάζονται εικόνες και δεδομένα από κάμερα, αισθητήρες υπερήχων και ραντάρ και παρακολουθούν την περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο με σκοπό την προειδοποίηση για πιθανούς κινδύνους και ελαχιστοποίηση της πιθανότητας ενός ατυχήματος, πραγματοποιώντας διορθωτικές παρεμβάσεις στα φρένα και το τιμόνι όπου και όταν χρειαστεί. Στάνταρ είναι το Cruise Control με λειτουργίες Προειδοποίησης Σύγκρουσης (Collision Warning), Προειδοποίησης Πεζού (Pedestrian Warning) ή ποδηλάτη και αυτόματου φρεναρίσματος (City Braking), ενώ προαιρετικά διατίθεται το Driving Assistant Professional με Active Cruise Control / Stop & Go και Steering & lane control assistant.

συμπέρασμα

Φορτωμένη με τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, οπλισμένη με έναν πανίσχυρο diesel 320 ίππων, στημένη σαν ένα καλό πισωκίνητο αλλά με την έξτρα ασφάλεια της τετρακίνησης και ντυμένη με ένα άκρως εντυπωσιακό αμάξωμα, η 840d έχει μόνο έναν αντίπαλο. Την τιμή που ξεκινά λίγο κάτω από τα 140.000 € και με έξτρα εξοπλισμό φτάνει απέναντι στο διαστημικό BMW i8.

 

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

VIDEOS

BMW 8 Series Coupé. Official launchfilm

BMW 8 Series Coupe Official

Ο ψηφιακός προσωπικός βοηθός της BMW

BMW 8 Series Coupe - Start of production

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...