Δοκιμή: Nissan Micra 1.0 DIG-T 117 PS
Η ναυαρχίδα της γκάμας του Micra εφοδιάζεται με τον νέο τούρμπο 1.000άρη κινητήρα 117 ίππων που δίνει έμφαση στις επιδόσεις και αναδεικνύει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου
- -
- -
Η ανανέωση στο Nissan Micra έφερε μικρής έκτασης αλλαγές σε αισθητικό επίπεδο, αλλά σοβαρότερες επί της ουσίας. Αυτή που κρύβεται κάτω από το καπό του μοντέρνου ιαπωνικού supermini. Οι αλλαγές εδώ είναι μεγάλες, με τη θέση του μικρού τούρμπο 3κύλιδνρου κινητήρα 0.9 lt να παίρνουν δύο νέοι 1,0 λίτρου, με 100 και 117 ίππους. Ο πρώτος είναι ο 1.0 IG-T και ο δεύτερος ο 1.0 DIG-T, οι οποίοι, παρά την κοινή χωρητικότητα είναι διαφορετικοί.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον ισχυρότερο, ο οποίος είναι προϊόν συνεργασίας της Nissan με την Daimler και γίνεται παράλληλα με τον επίσης βενζίνης 1.3, που χρησιμοποιείται, μεταξύ άλλων, από την Daimler στην Mercedes-Benz A-Class και από τη Nissan στο Qashqai. Ο μικρός 1.000άρης του Micra είναι 3κύλινδρος με τεχνολογία δανεισμένη από το κορυφαίο GT-R, έχοντας επίστρωση plasma αντί χιτωνίων στους κυλίνδρους για καλύτερη διαχείριση της θερμότητας και βελτίωση της καύσης. Παράλληλα μειώνει το βάρος και τις εκπομπές CO2, ενώ βελτιώνει την κατανάλωση.
Αποδίδει εκτός από τους 117 ίππους, 180 Nm ροπής που φτάνει τα 200 σε λειτουργία overboost. Σε σχέση με τη λιγότερο ισχυρή έκδοση, επιδεικνύει μεγαλύτερη ευστροφία, ενώ από αποδίδει τη ροπή σημαντικά πιο χαμηλά, στις μόλις 1.750 rpm, δηλαδή 1.000 rpm πιο χαμηλά από τον 100άρη. Έτσι, σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με την καλή αίσθηση, το θετικό κούμπωμα και την αντοχή στην κακομεταχείριση, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 9,9 sec (10,9 sec το 100άρι με 5άρι κιβώτιο).
Πέρα από τους ψυχρούς αριθμούς και τα απόλυτα νούμερα, το ισχυρότερο Micra συμπεριφέρεται αρμονικά, χωρίς να προδίδει την 3κύλινδρη φιλοσοφία του, σε ήχο ή απόδοση. Τραβάει δυνατά από χαμηλά, χωρίς κομπιάσματα και δίνει ρέστα στις μεσαίες στροφές με άμεσο και δυνατό γκάζι. Η απόκριση εκεί είναι σχεδόν… ηλεκτρική, ενώ σκαρφαλώνει χωρίς δισταγμούς μέχρι ψηλά, όπου τα καταφέρνει αρκετά καλά χωρίς να ξεφουσκώνει δραματικά.
Το νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο διακρίνεται για την αίσθησή του και την ανοχή του στην κακομεταχείριση, αλλάζοντας αδιαμαρτύρητα σχέσεις. Η κλιμάκωση ευνοεί την απόδοση, αξιοποιώντας καλύτερα τη δύναμη του κινητήρα, ενώ η τελευταία πιο μακριά σχέση, χαλαρώνει τα πράγματα, δίνοντας προτεραιότητα στη μείωση της κατανάλωσης. Κάτι που καταφέρνει και όχι μόνο στο ταξίδι, αφού το «δυνατό» Micra αποδείχθηκε και οικονομικό σε κάθε είδους συνθήκες και με φυσιολογικούς ρυθμούς κίνησης, με τη μέση τιμή δοκιμής να μένει κοντά στα 6,5 lt/100 km.
Σύμμαχος του εύρωστου κινητήρα είναι το νέο σετάρισμα σε ανάρτηση και τιμόνι. Αναβαθμίζει το σύνολο, δίνοντας του άλλη διάσταση. Πέρα από αυτοκίνητο πόλης, αυτό το Micra θα σε εκπληρώσει τις ορέξεις σου και εκτός, σε δρόμου με στροφές, ανηφορικούς και κατηφορικούς. Παρά τα ταμπούρα στον πίσω άξονα τα φρένα αποδεικνύονται δυνατά, αποδοτικά και άμεσα σε αίσθηση. Η γενικότερη αίσθηση στιβαρότητας σε κερδίζει με την πρώτη επαφή. Οι στάνταρ τροχοί των 17 ιντσών αντικαθιστούν τους 16άρηδες της μικρότερης έκδοσης και παρέχουν περισσότερη πρόσφυση και σε συνδυασμό με την πιο σφιχτή ανάρτηση, πιο άμεσες αντιδράσεις.
Δεν κοπανάει στις λακκούβες, ενώ αντίθετα οι κλίσεις είναι περιορισμένες. Υπό πίεση δείχνει τον πιο σπορ εαυτό του, με το τιμόνι να περνάει στα χέρια του οδηγού αρκετές πληροφορίες από τα δρώμενα. Με στρωτή οδήγηση στρίβει χωρίς δράματα, με το εμπρός μέρος να διατηρεί πεισματικά την πορεία του, ενώ το πίσω ανοίγει ελαφρώς, χωρίς υπερβολές, για να βοηθήσει στην τοποθέτηση.
γλυκά
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ανάρτηση
- Φρένα
- Αισθητική
- Ποιότητα
- Σύστημα πολυμέσων
ξινά
- Ορατότητα προς τα πίσω
- Προαιρετικά ηλεκτρικά παράθυρα πίσω
Θα υποστρέψει μόνο με πολύ και… άτσαλο, αχρείαστο γκάζι στη στροφή, μαρτυρώντας ότι έχεις κάνει λάθος και βιάστηκες να πιέσεις το δεξί πεντάλ πριν δεις την ευθεία. Όσον αφορά τη σχεδίαση, παραμένει χωρίς αλλαγές μοντέρνα, με αιχμές και όμορφες λεπτομέρειες που το καθιστούν ξεχωριστό. Μόνο οι μεγάλοι τροχοί των 17 ιντσών σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη κατά 10 mm γεμίζουν τους θόλους και κάνουν τη διαφορά, χωρίς το ισχυρότερο Micra να φωνάζει κατά τα άλλα. Στο εσωτερικό τα μαλακά πλαστικά ενισχύουν την ποιοτική αίσθηση που αποπνέει εν γένει το μικρό ιαπωνικό μοντέλο. Μια νέα οθόνη αφής επτά ιντσών έχει πάρει τη θέση της στην κεντρική κονσόλα, παρέχοντας πιο εύκολη πλοήγηση και πληθώρα πληροφοριών και ανέσεων.
Συνδέεται με smartphone, με Android Auto και Apple CarPlay που είναι στάνταρ και παρέχει τη δυνατότητα ενημέρωσης των χαρτών και του λογισμικού με τη μέθοδο Over The Air, χωρίς να χρειάζεται φυσική παρουσία σε εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο. Η οθόνη επίσης διαθέτει δυνατότητα εξατομίκευσης, ενώ υπάρχει και δυνατότητα φωνητικών εντολών. Τέλος υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ηλεκτρικών παραθύρων πίσω κατόπιν παραγγελίας.
συμπέρασμα
Με 15.890 ευρώ που στοιχίζει η βασική και καλά εξοπλισμένη έκδοση Acenta του 1.0 DIG-T 117 PS είναι ένα χιλιάρικο παραπάνω από το 1.0 IG-T 100 PS, αλλά προσφέρει εκτός από μεγαλύτερη ισχύ και καλύτερες επιδόσεις, αναβαθμισμένη ανάρτηση, πιο χαμηλή κατά 10 mm, μεγαλύτερους τροχούς 17 ιντσών και το σημαντικότερο, πιο σπορ χαρακτήρα που συνοδεύεται από στιβαρή σε κάθε περίπτωση αίσθηση.
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ