Δοκιμή Mercedes-Benz B 200: Ένα σπορ πολυμορφικό
Οι Γερμανοί δίνουν σπορ διάσταση στο πρακτικό τους μοντέλο. Δοκιμάζουμε τη νέα B-Class με τον 1.4 turbo των 163 ίππων
- -
- -
Σε ένα τσουνάμι από SUV καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να αντισταθεί και μάλιστα οφείλει να προσαρμοστεί αν θέλει να είναι επίκαιρη. Εξαίρεση σε καμία των περιπτώσεων δεν αποτελεί η Mercedes-Benz, με την πλούσια γκάμα μοντέλων του είδους, η οποία ωστόσο, δεν στέκεται μόνο σε αυτά, αλλά διαθέτει μια γκάμα με πολλά… όπλα. Μεταξύ αυτών η καθιερωμένη, στην τρίτη γενιά της πλέον, B-Class. Με γονίδια MPV, αλλά μπόλικη εξέλιξη στη νέα γενιά της, αποποιείται τον αυστηρό χαρακτηρισμό αυτής της κατηγορίας, προτάσσοντας τώρα ένα σορό άλλες πτυχές.
Η νέα Mercedes-Benz B-Class δεν είναι ένα MPV με τη συμβατική έννοια του όρου πλέον, αποκτώντας πλέον πιο «αιχμηρή» σχεδίαση, αναβαθμισμένη ποιότητα και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, δανεισμένο από την αδελφή A-Class, από την οποία εποφθαλμιά και άλλα της χαρακτηριστικά. Η απόσταση που τις χωρίζει δεν είναι μεγάλη και όπως και στην προηγούμενη γενιά βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα της «μικρής αδελφής».
Η νέα B-Class σε σχέση με την προκάτοχό της είναι μακρύτερη κατά 26 mm φτάνοντας τα 4.419 mm σε μήκος και επιπλέον διαθέτει αυξημένο κατά 10 mm πλάτος αγγίζοντας τώρα τα 1.796 mm. Μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο 2.729 mm (+30 mm) με άμεσο αντίκτυπο στους διαθέσιμους για τους επιβάτες χώρους. Ελαφρώς μικρότερο στη βασικού του διάσταση είναι ο χώρος αποσκευών που έπεσε στα 455 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των ανεξάρτητων πίσω καθισμάτων 40:20:40, φτάνει τα 1.540 λίτρα.
Ως έξτρα στοιχεία που αναβαθμίζουν την άνεση είναι διαθέσιμα το αναδιπλούμενο εμπρός κάθισμα του συνοδηγού, που επιτρέπει τη φόρτωση μακρύτερων αντικειμένων και η αυτόματη πόρτα του χώρου αποσκευών που ανοίγει με πλήκτρο από εσωτερικό ή στην περίπτωση που συνδυάζεται με σύστημα hands-free, με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα.
Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, με τα έξτρα Energizing που είναι κλιματιζόμενα και διαθέτουν πολλές ρυθμίσεις και μνήμες, να ευεργετούν ακόμα περισσότερο την άνεση στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς πιο ψηλή και πιο εποπτική από αυτή της A-Class, προσφέροντας καλύτερη ορατότητα. Δεν νιώθεις ότι κάθεσαι ψηλά και άβολα, με τις ρυθμίσεις να δημιουργούν μια σχεδόν ιδανική θέση οδήγησης. Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνώριμη από την A-Class, με τις δυο ενωμένες στις σειρά οθόνες στο ταμπλό να κεντρίζουν το ενδιαφέρον.
Μεγάλη αλλαγή σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, αφού από την απλή οθόνη που δεν ήταν καν αφής, πέρασε στο… μέλλον. Της μιλάς «Hey Mercedes» και αυτή σου αποκρίνεται. Το MBUX βρίσκει εφαρμογή και εδώ, αναβαθμίζοντας σημαντικά το τεχνολογικό υπόβαθρο της B-Class. Δεν χρειάζεται να έχεις ζήσει χρόνια στην Αμερική για να επικοινωνήσεις μαζί της στα αγγλικά, αφού το σύστημα έχει συλλέξει εκατομμύρια προφορές ώστε να αναγνωρίζει αυτά που του ζητάς. Προσαρμόζει τη θερμοκρασία αν πεις για παράδειγμα «it’s cold in here» ή βάζει τον προορισμό σου στο σύστημα πλοήγησης αν του ζητήσεις να σε πάει «σπίτι».
Αν δεν γνωρίζεις αγγλικά μπορείς να κάνεις τις ρυθμίσεις με τους αντίχειρες από τα μικρά χειριστήρια στο τιμόνι που παίζουν το ρόλο «ποντικιού» υπολογιστή. Υπάρχει και η εναλλακτική του touchpad στη βάση της κεντρικής κονσόλας ή ακόμα και απευθείας από την οθόνη αφής. Καλύτερα δεν γίνεται σε αυτόν τον τομέα, κάτι που ισχύει και για την ποιότητα. Απλά κορυφαία, όχι μόνο στα γνωστά πιο εμφανή σημεία, αλλά και σε άλλα λιγότερο ορατά με την πρώτη ματιά.
Η νέα πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για την B-Class αποτέλεσε τον οδηγό για τη σχεδίαση της καμπίνας. Κάθεσαι καλύτερα, έχοντας περισσότερο χώρο για το κεφάλι, όπως και για τους ώμους που διαδραματίζει τον καθοριστικό ρόλο όσον αφορά τον τομέα της άνεσης. Νιώθεις ότι βρίσκεσαι στην πρώτη θέση μεγάλου αεροπλάνου, με τους μόνους περιορισμούς να προκύπτουν με την προσθήκη τρίτου ατόμου. Αυτό θα υποχρεωθεί σε επιπλέον παραχώρηση όσον αφορά το χώρο για τα πόδια, εξαιτίας του ευμεγέθους κεντρικού τούνελ.
Και αν για την ευρυχωρία της B-Class δεν αμφιβάλαμε ποτέ, ούτε φυσικά περιμέναμε κάτι διαφορετικό στη νέα γενιά της, αυτό που κάνει εντύπωση τώρα είναι ο τρόπος που πατάει στο δρόμο. Με προεξέχουσα την άνεση, όπως οφείλει ως ένα μοντέλο με το αστέρι στη μετόπη του, ισοπεδώνει κάθε είδους κακοτεχνία που θα βρεθεί στο διάβα της, ενώ ξεχωρίζει χάρη στη σπορ διάσταση που της έδωσαν οι μηχανικοί της γερμανικής φίρμας.
Κρατώντας μια διαχωριστική γραμμή από την A-Class και αφήνοντας το προβάδισμα σε αυτήν, η νέα B-Class αποδεικνύεται θετική στο δρόμο. Κρύβει το βάρος της και συμπεριφέρεται με αξιοσημείωτη ακρίβεια και ευελιξία. Δεν χαζεύει στις στροφές, ούτε «πατάει» στο ESP για να στρίψει, αλλά βασίζεται στην καλή ανάρτηση η οποία ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος.
Περιορίζει σημαντικά τις κλίσεις, και χαρίζει σαφήνεια στο τιμόνι, το οποίο με τη σειρά μπορεί να μην ξυρίζει, δίνοντας προβάδισμα στην άνεση, αλλά παρέχει με το παραπάνω τις απαραίτητες πληροφορίες στα χέρια του οδηγού. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.332 cc που η Mercedes-Benz θέλει να ονομάζει 1,4 λίτρων, σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή.
γλυκά
- Αισθητική
- Τεχνολογία
- Σύστημα πολυμέσων
- Ποιότητα
- Χώροι
- Άνεση
- Ευελιξία
- Οδική συμπεριφορά
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
ξινά
- Τιμή
- Απουσία 7θέσιας έκδοσης
- Απουσία υβριδικής έκδοσης
Ειδικά σε αυτή την ισχυρή του έκδοση με τους 163 ίππους (υπάρχει και με 136 στην B 180) αλλά και την πλούσια ροπή των 250 Nm που είναι διαθέσιμη θαρρείς από το ρελαντί. Μόλις αγγίξεις το γκάζι από στάση, εκεί στις 1.620 rpm έχεις το σύνολό της και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων που έχει τον επιλογέα στο τιμόνι, όπως όλες οι σύγχρονες Mercedes-Benz, δεν θα χρειαστεί να ψάξεις τη δύναμη, αφού σου την παρέχουν απλόχερα. Όταν κινείσαι ήρεμα, το κιβώτιο σε ακολουθεί αλλάζοντας πιο ήπια σχέσεις, αλλά αν ανεβάσεις ρυθμό και πιέσεις πιο αποφασιστικά το γκάζι γίνεται αμέσως πιο γρήγορο. Κρατάει στροφές πιο ψηλά και κατεβάζει πιο άμεσα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ρυθμίσεων μέσω του Dynamic Select. Το καλό πλαίσιο κρύβει την ταχύτητα, χαρίζοντας αρχοντιά στην κίνηση της B-Class. Ωστόσο, τα απόλυτα νούμερα είναι αδιάψευστα με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 8,2 sec και την B-Class να συνεχίζει να επιταχύνει δυναμικά μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 223 km/h, ενώ φρενάρει ανάλογα δυνατά.
Πλούσιο είναι και το επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, cruise control, σύστημα πολυμέσων, κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, προστασία πεζών και Active Brake Assist.
συμπέρασμα
Αναμφίβολα προικισμένη η νέα B-Class είναι πολλά περισσότερα από μια μεγάλη A-Class, αφού πέρα από την αδιαμφισβήτητη πρακτικότητα που προσφέρει, έχει πλέον την εμφάνιση, τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα για να σε κερδίσει.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ