Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe 90 PS

Η Dacia κάνει ορθά εμπορικά βήματα, κατασκευάζοντας τα μοντέλα που πραγματικά ψάχνει το κοινό για να τα αγοράσει. Δεν το λέμε μόνο εμείς, αλλά ολόκληρη η Ευρώπη!

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή135 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,1 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2115 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του Sandero Stepway συνδυάζεται με τον μικρό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης (κάτω του ενός λίτρου) κερδίζοντας σε δυνατότητες και σε οικονομία αντίστοιχα.


Για αρκετά χρόνια, η Dacia βρισκόταν στο… προσκήνιο της αγοράς. Αυτό όμως ανήκει στο παρελθόν, μιας και η ρουμάνικη εταιρεία μαγνήτισε -πριν από σχεδόν 10 χρόνια - ένα τεράστιο κοινό χάρη στο τίμιο SUV, που ακούει στο όνομα Duster. Δεν άργησε όμως πολύ με την γκάμα της να εμπλουτίζεται με ένα supermini, το Sandero. Το Dacia Sandero έχει κερδίσει πολλές καρδιές σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο. Αυτό δείχνουν άλλωστε και οι τιμές των ταξινομήσεων, που έχουν ανεβάσει το Dacia Sandero στο βάθρο των best seller για την ευρωπαϊκή αγορά. Φυσικά μέσα στις πωλήσεις που έχουν γίνει, συγκαταλέγεται και το Sandero Stepway, το B-SUV της… παρέας.

Αναλυτικότερα, το Dacia Sandero Stepway, είναι η crossover εκδοχή του απλού μοντέλου, που φέρει λιτές γραμμές με τις αναγκαίες πινελιές της κατηγορίας των SUV. Για την ακρίβεια υιοθετεί αρκετά στοιχεία από το μεγαλύτερο Duster, κρατώντας όμως τον δικό του χαρακτήρα. Η μάσκα ξεχωρίζει από τις έντονες οπές, όπως και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και οι προβολείς ομίχλης. Περιμετρικά του αμαξώματος συναντάμε τα κλασικά μαύρα και άβαφα πλαστικά, ενώ στην οροφή υπάρχουν οι ράγες οροφής. Εκτός όμως από τα παραπάνω χαρακτηριστικά, η Dacia τοποθέτησε στις δύο εμπρός πόρτες την σφραγίδα της έκδοσης και αύξησε την απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το συμβατικό Sandero κατά 41 mm (συνολικά 173 mm).

To μήκος του είναι 4.089 mm, κατατάσσοντάς το από τα μεγάλα supermini με crossover χαρακτήρα. Το μεταξόνιο των 2.589 mm σε συνδυασμό με το πλάτος των 1.761 mm προσφέρουν ένα άνετο εσωτερικό, φιλοξενώντας ακόμα και 5 επιβάτες με κάποιες παραχωρήσεις. Μία τετραμελή οικογένεια μπορεί να έχει τον χώρο που χρειάζεται, καθώς και τα 320 λίτρα του πόρτμπαγκαζ είναι ικανοποιητικά αν αναλογιστείς ότι είναι ένα αυτοκίνητο σχεδόν 4 μέτρων. Βέβαια, σε περίπτωση που αναδιπλώσεις τα πίσω καθίσματα, ο χώρος αγγίζει την τιμή των 1.200 λίτρων. Όσον αφορά τις θέσεις για μικροαντικείμενα, το Sandero Stapway θα σε χαροποιήσει ιδιαίτερα, αλλά τα πλαστικά του ταμπλό είναι σκληρά καθώς και η συναρμογή δείχνει ότι η ρουμάνικη εταιρεία δεν ήθελε να ανεβάσει το κόστος του αυτοκινήτου. Ο πίνακας οργάνων έχει τον κλασικό σχεδιασμό, που αποτελείται από τρεις κύκλους και το τιμόνι φέρει τόσο χειριστήρια όσο και το όνομα της έκδοσης (Stepway). Ακόμα, τα εργονομικά φάουλ είναι αισθητά, μιας και οι διακόπτες των πίσω παραθύρων βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα, κάτω από τα χειριστήρια του κλιματισμού. Αντίθετα, στην πόρτα του οδηγού βρίσκονται τα παράθυρα των εμπρός επιβατών. Αυτά όμως μπορεί να τα «παρακάμψει» κάποιος, δίνοντας έμφαση στην οθόνη αφής 7 ιντσών με το σύστημα Media Nav Evo και τις όμορφες επενδύσεις που συναντά κανείς κυρίως στην πλούσια έκδοση (Style). Το multimedia είναι εύχρηστο, βοηθώντας τον χρήστη να βρίσκει αυτό που ακριβώς ψάχνει και η οθόνη έχει καλή ευκρίνεια.

γλυκά
  • Τιμή
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Ανάρτηση
  • Άνεση
  • Χώροι

To Dacia Sandero Stepway της δοκιμής εφοδιάζεται με τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα της μηχανολογικής γκάμας, που είναι ο 0.9 turbo των 90 ίππων και 140 Nm ροπής. Επίσης, υπάρχει διαθέσιμος ο 1.5 dCi

ξινά
  • Εργονομία
  • Ποιότητα πλαστικών
  • Αεροδυναμικοί θόρυβοι (άνω των 120 km/h)

των 95 ίππων. Όλοι είναι μια προσφορά της Renault, όπως και ο μικρός 900άρης, που έχουμε δει και στο Renault Clio. Στην περίπτωσή μας, συνδυάζεται και με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Αν και… «μικρός» στα κυβικά εκατοστά, το μοτέρ δεν θα σε «κρεμάσει», ειδικά μέσα στο αστικό περιβάλλον. Πρέπει όμως οι στροφές του κινητήρα να είναι λίγο πάνω από τις 2.000, ώστε να εκμεταλλεύεσαι την προσφερόμενη ροπή. Το απαλό -και αναπόφευκτο – κροτάλισμα είναι αισθητό κατά το ρελαντί, ωστόσο όταν το αυτοκίνητο κινείται δεν δίνει κανένα δικαίωμα κρύβοντας την τρικύλινδρη καταγωγή του. Αν πάλι ζητάς πολλά, βυθίζοντας ολοένα και περισσότερο το γκάζι στο πάτωμα, τότε όχι μόνο έχεις θόρυβο, αλλά και η κατανάλωση αυξάνεται πολύ. H μέση τιμή που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 5,5 lt./100 km (στα νέα πρότυπα μέτρησης WLTP), γεγονός που είναι δύσκολο να επιτευχθεί σε πραγματικές συνθήκες. Συγκεκριμένα, η μέση κατανάλωση που σημειώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας πλησίαζε τα 7 lt./100 km. Το μικρό crossover μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα και να φτάσει τα 100 km/h από στάση σε 11,1 sec, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 168 km/h. Οι επιδόσεις δείχνουν καλές, κάτι που εξακριβώνεται και στην πράξη. Μάλιστα, τα παραπάνω δικαιολογούνται και από το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου που φτάνει τα 1.040 κιλά.

Στον δρόμο το Dacia Sandero Stepway φαίνεται ότι αντλεί πολλές επιρροές από το «στήσιμο» των Γάλλων. Αυτό σημαίνει ότι η απορρόφηση των κακοτεχνιών γίνεται με πολύ αποτελεσματικό τρόπο και δεν κρύβουμε ότι θα θέλαμε το set-up να είναι ένα «κλίκ» λίγο πιο σφιχτό. Από την άλλη, αυτό είναι που κάνει το μικρό μοντέλο ιδανικό για την καθημερινότητα, μιας και δεν πρόκειται να σε κουράσει ποτέ. Αυτό συνεπάγεται ότι οι κλίσεις είναι αναμενόμενες, χωρίς να φοβίζει. Τα καθίσματα βρίσκονται τοποθετημένα ψηλά, προσφέροντας καλή ορατότητα και ανεβάζοντας την αίσθηση ασφάλειας, όμως η πλευρική τους στήριξη είναι μέτρια. Αυτό όμως που θα ενοχλήσει είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος, εφόσον κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο και σε υψηλές ταχύτητες.  

Το Dacia Sandero Stepway έχει την απόσταση από το έδαφος, τον οικονομικό turbo βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό του και μια «ψυχή» για να ορμήξει σε δύσκολα τερέν, παρόλο που η κίνηση προέρχεται μόνο από τους εμπρός τροχούς. Παράλληλα, το μικρό crossover έχει ενδιαφέρουσα εμφάνιση και προσιτή τιμή κτήσης (από 12.980 ευρώ για την πλούσια έκδοση Style), γεγονός που αντισταθμίζεται με τα μέτριας ποιότητας πλαστικά και τη. Άλλωστε το Sandero δεν μένει στην επιφάνεια, αλλά στην ουσία, κάτι που το μεγαλύτερο μερίδιο της Ευρώπης έχει καταλάβει.

συμπέρασμα
Αν το βλέμμα σου δεν σταθεί στην επιφάνεια, αλλά στην ουσία, το Dacia Sandero Stepway είναι η πιο σωστή προσιτή επιλογή στην κατηγορία των B-SUV. Είναι ένα πολυεργαλείο, τόσο για την πόλη όσο και εκτός αστικού φόντου και μάλιστα δεν θα χρειαστεί να βάλεις πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να το αποκτήσεις.



ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...