Fiat Punto Evo 1.4 Multiair - 2010
Punto για …Bravo!
- -
- -
με μια ματιά
Η φινετσάτη supermini πρόταση της Fiat γοητεύει με την συνολική εξέλιξή του που περιλαμβάνει κάθε επίκαιρο στοιχείο εξοπλισμού. Φυσικά πρωταγωνιστεί ο «καθαρός» Multiair με τους 105 ατμοσφαιρικούς ίππους.
Η Fiat χρωστάει πολλά στο Punto ύστερα από 16 πετυχημένα χρόνια παρουσίας στην αγορά. Νωρίτερα ήταν το Uno, πιο παλιά το 127 και όλα αυτά αποτελούν σημάδια χαρισματικής εταιρείας όταν ασχολείται με την κλάση των supermini. Στην πρόσφατη ιστορία του καθιερώθηκε ως Grande Punto και μετά από μια τετραετή πετυχημένη θητεία, τo μαγικό ραβδί του Fiat Group έδωσε ξανά λάμψη στο αρχικό όνομα το οποίο δέχθηκε τον κωδικό της εξέλιξης. Το νεότερο σουπερμίνι στην γκάμα της ιταλικής φίρμας, με μελετημένη αναβάθμιση σε κάθε τομέα έκανε το άλμα που χρειαζόταν για να προκαλέσει αίσθηση στην κατηγορία. Η εξέλιξη του προκατόχου που εξακολουθεί να διατηρείται στην γκάμα, τονίζεται από τον κωδικό Evo και κάνει σαφές ότι χρησιμοποιεί τα καλύτερα όπλα της εταιρείας για να αντεπεξέλθει στον ιδιαίτερα απαιτητικό ανταγωνισμό.
με τη ματιά του Τσιγκρή
Η σχεδιαστική εξωτερική τόνωση είναι η λιγότερο ουσιαστική διαφορά του νέου Punto Evo. Κομψό και δυναμικό είναι ούτως η άλλως και το Grande Punto. Τη διαφορά την εισπράττεις στο σαλόνι, που νιώθεις ότι μπήκες σε άλλο αυτοκίνητο. Το Bravoειδές ταμπλό δεν γεμίζει απλά το μάτι σε κάθε λεπτομέρεια, αλλά βελτιώνει εργονομικές ατέλειες όπως οι ποτηροθήκες που πρακτικά είχαν διακοσμητικό ρόλο. Πίσω από το τιμόνι του Ενo αισθάνεσαι ασφαλής ακόμα και χωρίς να αναλάβει έργο το στάνταρ ESP. Νιώθεις ευχάριστα στα καθημερινά πηγαινέλα στην πόλη, στο ταξίδι αλλά και όταν το αρπάξεις από το γιακά για να δεις τι καπνό φουμάρει. Ο Μultiair τουλάχιστον δηλώνει καθαρός σε ρύπους, και είναι ζωντανός αν θυμηθείς ότι οδηγείς ατμοσφαιρικό μοτέρ. Θα ήθελα βέβαια λίγο περισσότερη ψυχή χαμηλά, αλλά τότε τι νόημα θα είχε ο υπερτροφοδοτούμενος με τους 135;
γλυκά
- Μοντέρνα σχεδίαση
- Kομψό σαλόνι
- Σπορτίφ αέρας
- Απόδοση
- Λειτουργεία ανάρτησης
- Αποτελεσματικότητα φρένων
ξυνά
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Aίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων
απόψεις
Αναγεννημένο με φρέσκια εμφάνιση, το Punto Evo συνταιριάζει το νέο του στιλ με την διάθεση του ατμοσφαιρικού Multiair κινητήρα 105 ίππων. Στιβαρό και ευχάριστο στο δρόμο, σε κερδίζει πλέον και με τον εσωτερικό του κόσμο, ενώ οι πιο ανήσυχοι θα αναζητήσουν, λόγω βάρους κυρίως, την αυξημένη δύναμη του αδελφού Multiair με την υπερτροφοδοτούμενη «ανάσα».
Δημήτρης Παππάς
H Fiat γνωρίζει πώς να δημιουργεί μικρά αυτοκίνητα. Τόσα χρόνια το αποδεικνύει με μεγάλες εμπορικές επιτυχίες. Το Evo με τους 105 ίππους αποτελεί επιλογή που καλύπτει πολλαπλές ανάγκες και μάλιστα χωρίς να υστερεί σε κάποιο τομέα ή να υπόσχεται πράγματα που δεν είναι. Το μόνο που θα θέλαμε είναι περισσότερα χρόνια εγγύηση.
Βασίλης Παπαδόπουλος
go shopping
Με την βάση στα € 14.100 για την τρίθυρη Multiair Dynamic η Fiat προσφέρει έναν αρκετά καλό εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP, 7 αερόσακους, σύστημα Start & Stop, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κλιματισμό και ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι. Η λίστα του εξοπλισμού είναι ακόμα πιο γεμάτη στην πλουσιότερη Racing, ενώ ο προαιρετικός εξοπλισμός δεν σταματά στα τετριμένα της κατηγορίας. Καινοτόμα gadget κάνουν την διαφορά, όπως το “Blue&Me-TomTom” που πρόκειται για νέο φορητό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, προϊόν συνεργασίας των Fiat Group Automobiles και της TomTom (τον Ευρωπαίο leader στα συστήματα Πλοήγησης). Μέρος των λειτουργιών του είναι και οι πληροφορίες σχετικά με το οδηγικό προφίλ, και χρήσιμες συμβουλές ακόμα και για περιορισμό των εκπομπών ρύπων.
Αν πραγματικά γοητεύεστε από την αισθητική του Punto Evo σημειώστε ότι οι τιμές του ξεκινούν από τα € 11.800 ευρώ, χωρίς όμως τα πλεονεκτήματα Multiair. Το νέο supermini της Fiat είναι διαθέσιμο και με τους προυπάρχοντες ατμοσφαιρικούς κινητήρες (1.2 και 1.4 με 65 και 77 ίππους αντίστοιχα), ενώ για όλες τις εκδόσεις ισχύει έκπτωση 900 ευρώ.
Το απαραίτητο makeup!
Το Fiat Centro Stile, το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας, έδρασε και πάλι και το κομψό στιλ του ιταλικού βορά, βγήκε στην επιφάνεια. Το Grande Punto που αποτελεί την αφετηρία για την δημιουργία του Punto Evo, είναι ούτως η άλλως μια καλή βάση και το μόνο που χρειαζόταν ήταν ένα φρεσκάρισμα στην εξωτερική του εικόνα. Νέα μάσκα και προφυλακτήρες καθώς και επανασχεδιασμένα φώτα, εμπρός και πίσω είναι οι επεμβάσεις που έγιναν και είχαν ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το μήκος του μοντέλου κατά 30 mm, φθάνοντας πλέον τα 4.060 mm. Σημαντικότερες όμως είναι οι αλλαγές στο χώρο των επιβατών, όπου εδώ είναι ορατός ο όρος εξέλιξη. Τα περιφερειακά υλικά είναι μαλακότερα, οι επενδύσεις χαρούμενες και νεανικές και ο διάκοσμος προσεγμένος και φινετσάτος. Το σχεδιαστικό στιλ του Bravo είναι ο εμπνευστής κάτι που υπογράφεις την στιγμή που παρατηρείς το ταμπλό. Τα νέα χωστά όργανα και η κεντρική κονσόλα είναι η απόδειξη ομοιότητας με το μικρομεσαίο της Fiat και η αίσθηση που δημιουργεί ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο άλλης κατηγορίας και όχι σε ένα supermini. Χωροταξικά φυσικά προσγειώνεσαι στην κλάση B, που ευτυχώς πλέον δείχνει σεβασμό στον θέμα μεταφορά ενηλίκων και στο σαλόνι βολεύονται άνετα τέσσερις επιβάτες και οι έως 275 λίτρων αποσκευές τους. Η ουσιαστική χωροταξία μπορεί να μην επηρεάστηκε όμως το θετικό είναι ότι τα εργονομικά σφάλματα απουσιάζουν και οι χώροι για μικροαντικείμενα επιτέλους αρκούν για τα βασικά καθημερινά πράγματα.
Πράσινα άλογα
Το ζουμί της υπόθεσης Punto Evo, είναι ο Multiair. Σηματοδοτεί μια νέα γενιά κινητήρων Euro 5, που είναι εξελιγμένη και πατενταρισμένη από την Fiat Powertrain Technologies. Η καρδιά της τεχνολογίας MultiAir είναι ένα νέο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής που καταργεί την κλασική πεταλούδα γκαζιού και τον εκκεντροφόρο εισαγωγής και τον ρόλο του αναλαμβάνει το εν λόγο σύστημα. Πρακτικά επενεργεί στις βαλβίδες εισαγωγής με τη βοήθεια εμβόλων που κινούνται από μηχανικά έκκεντρα και είναι συνδεδεμένα με τις βαλβίδες μέσω υδραυλικών θαλάμων, οι οποίοι ελέγχονται από σωληνοειδείς βαλβίδες. Θεωρητικά όλα αυτά μεταφράζονται σε λιγότερα κινούμενα μέρη και μικρότερες απώλειες στην τροφοδοσία και σύμφωνα με την Fiat αποτυπώνονται σε 10% μεγαλύτερη ισχύ, 15% επιπλέον ροπή, ενώ η κατανάλωση και η ρυπογόνα διάθεση περιορίζεται κατά 10 %. Τουλάχιστον σε ισχύ οι ισχυρισμοί της ιταλικής φίρμας αγγίζουν τον ρεαλισμό με τους 105 ίππους και τα 130 Nm ροπής να προσφέρουν στο ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.368 κ.εκ ισορροπημένη απόδοση, οικολογικό προφίλ(134 γρ/χλμ CO2 και μέση κατανάλωση 5,7 λίτρων ανά 100 χλμ) και καλές επιδόσεις με τελική ταχύτητα 185 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 10,8’’. Στον «πράσινο» χαρακτήρα του συμβάλει και το σύστημα Start&Stop, το οποίο είναι στάνταρ εξοπλισμός όλων των κινητήρων Euro 5.
Italianjob
Οι άνθρωποι της Fiat στάθηκαν σε συγκεκριμένα σημεία βελτίωσης στο θέμα της συμπεριφοράς σε σύγκριση με το Grande Punto. Η βασική αρχιτεκτονική της ανάρτησης παρέμεινε ίδια και στόχος ήταν η βελτιωμένη ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης που θα έδινε πόντους στην άνεση του αυτοκινήτου. Νέοι ελαστικοί σύνδεσμοι στην ανάρτηση και ελαστικά με 55άρι προφίλ σε διάσταση 195/16 έδωσαν την λύση χωρίς να συμβιβάσουν τον θετικό χαρακτήρα της οδικής συμπεριφοράς. Η λειτουργία παραμένει σφιχτή αλλά τουλάχιστον τώρα κοπανάει λιγότερο στις ελληνικές κακοτεχνίες των δρόμων μας. Οι μικρές κλίσεις δεν επηρεάζουν το αμάξωμα και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, διευκολύνουν τον οδηγό να κινηθεί γρήγορα λαμβάνοντας σωστές πληροφορίες από το ηλεκτρικής υποβοήθησης τιμόνι για την θέση των τροχών. Tα καθίσματα παρέχουν τον συνδυασμό άνεσης και πλευρικής στήριξης, η θέση οδήγησης είναι απολαυστική και αν παρασυρθείς από το σπορτίφ χαρακτήρα της συμπεριφοράς και υπερνικήσεις την πρόσφυση θα επέμβει διακριτικά το στάνταρ ESP και θα αποτρέψει κάθε πορεία προς κακό. Στο ασφαλές περιβάλλον που δημιουργεί στον οδηγό συμβάλουν και τα φρένα που εξασφαλίζουν καλές αποστάσεις επιβράδυνσης σωστό βάρος στο πόδι και δείχνουν αντοχή στην βαρβαρότητα.
Ο Multiair εμφανίζει υστέρηση κάτω από τις 3.000 σ.α.λ., και δείχνει πιο πρόθυμος στις μεσαίες και υψηλές. Η αραιή κλιμάκωση στο 6άρι κιβώτιο παίζει τον ρόλο της, αλλά τουλάχιστον βελτιώνει την κατανάλωση σε σχέση με τον κινητήρα των 95 ίππων του Grande Punto. Δεν είναι θεαματική η βελτίωση αλλά αισθητή, και σε βάθος χρόνου με την αρωγή του Start&Stop μέσα στην πόλη μπορεί να κατέβει σημαντικά. Η ουσία είναι ότι το Punto Evo απέκτησε την σπιρτάδα που έλειπε από το Grande Punto και μια αίσθηση υπεροχής σε κάθε τομέα.
συμπέρασμα
Η Fiat στέλνει το μήνυμα της συνολικής τεχνολογικής αναβάθμισης με προτεραιότητα την απόδοση και τον σεβασμό στο περιβάλλον και φυσικά χωρίς εκπτώσεις σε τομείς που εκπροσωπούσε. Το κομψό και νεανικό στιλ και τα επίκαιρα στοιχεία εξοπλισμού παντρεύονται με την ιταλική αποτελεσματικότητα στην υπόθεση οδήγηση και το Punto Evo λάμπει στον χώρο των supermini. Το θέμα είναι να το αποδείξει και εμπορικά.