Δοκιμή Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 PS: Γαλλικό άρωμα στα μικρομεσαία
Ο νέος 1.5 diesel ενισχύει κι άλλο τη θετική αίσθηση που σου αφήνει το compact μοντέλο της Renault
- -
- -
με μια ματιά
Το Megane αποκτά τον εξελιγμένο 1.5 dCi, ο οποίος προσφέρει επιπλέον ισχύ και χαμηλότερη κατανάλωση. Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Intens αποκτά σπορ χροιά με το πακέτο GT Line.
Τα προτερήματα που συνοδεύουν το Megane δεν αντικατοπτρίζονται στις
ταξινομήσεις του στην Ελλάδα. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα
αυτοκίνητο που βρίσκεται σταθερά στη λίστα με τα πιο δημοφιλή
μικρομεσαία οικογενειακά μοντέλα στην Ευρώπη, όχι μόνο λόγω της
κληρονομιάς των 2,5 δεκαετιών αλλά και χάρη στη σύγχρονη εικόνα
του. Η Renault το εφοδίασε έγκαιρα με αναβαθμισμένους κινητήρες
βενζίνης και πετρελαίου, που εξελίχθηκαν ώστε να πληρούν τις νέες,
αυστηρότερες, προδιαγραφές ρύπων. Έναν εξ αυτών, τον 1.5
Blue dCi 115 ίππων, φέρει κάτω από το καπό του το Megane
της δοκιμής μας, ενώ παράλληλα κερδίζει «πόντους» και στην όψη με
το πακέτο GT Line.
Η έκδοση GT Line «πατά» στο πλούσιο επίπεδο
εξοπλισμού Intens και προσθέτει μία σπορ… πινελιά
σε έναν πολυτελή καμβά. Η δυναμική εικόνα που θέλει να περάσει, ένα
κατά τα άλλα οικογενειακού προσανατολισμού αυτοκίνητο, τονίζεται
από τον πίσω διαχύτη με την οβάλ απόληξη της εξάτμισης, τα τύπου
μπάκετ υφασμάτινα καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα και τις
μπλε ραφές, το ανάλογο μοτίβο στον επιλογέα του κιβωτίου και το
χειρόφρενο. Στο εσωτερικό των θυρών υπάρχει ένα μπλε ένθετο, όπως
και στο ταμπλό όπου εμφανίζεται το λογότυπο «GT Line».
Κάτω από το καπό του Megane «φωλιάζει» ο γνωστός 1.5 diesel του
Ομίλου Renault-Nissan, ο οποίος έχει δεχθεί επεμβάσεις ώστε να
πληροί τις προδιαγραφές του νέου κύκλου δοκιμών WLTP. Έχει κερδίσει
σε ισχύ 5 ίππους, φθάνοντας πλέον τους 115. Η μέγιστη ροπή
παραμένει στα 260 Nm, εμφανίζεται πάντως 250 rpm πιο ψηλά, στις
2.000 rpm. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυάζεται με το 6άρι
μηχανικό κιβώτιο, όμως υπάρχει η επιλογή και του αυτόματου EDC,
ίδιου αριθμού σχέσεων. Οι ρύποι CO2 και η θεωρητική αυτονομία
μπορεί να έχουν αυξηθεί (η Renault ανακοινώνει αντίστοιχα 102-110
gr. CO2 ανά km και 3,9-4,2 lt/100 km), όμως πλέον βρίσκονται πιο
κοντά στις πραγματικές τιμές.
Τα προτερήματα του 1.5 dCi που τον έχουν καταστήσει δημοφιλή σε
όλη την Ευρώπη κάνουν την εμφάνισή τους και στην περίπτωση του
γαλλικού hatchback. Ιδιαίτερα πολιτισμένος σε λειτουργία, με επαρκή
αποθέματα ροπής και εξαιρετικά οικονομικός, ο τετρακύλινδρος diesel
αναβαθμίζει το Megane σε ένα ώριμο οικογενειακό αυτοκίνητο. Χάρη
και στην καλή ηχομόνωση, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού επικρατεί
στην καμπίνα των επιβατών μία χαλαρωτική ηρεμία. Πολύ καλή αίσθηση
αφήνει και το μηχανικό κιβώτιο, τόσο με τις μικρές διαδρομές του
επιλογέα όσο και με τη συνολική του λειτουργία.
Στον αυτοκινητόδρομο και μεταφέροντας 4 επιβάτες, το Megane 1.5 dCi κατανάλωσε περίπου 5 lt/100 km, κινούμενο κοντά στα όρια ταχύτητας. Σε μεικτό κύκλο, με διαδρομές δηλαδή τόσο στην πόλη όσο και σε επαρχιακό δίκτυο, η σχετική ένδειξη στον υπολογιστή ταξιδίου «κάθισε» κάτω από τα 6 lt/100 km, τιμή εξαιρετική για ένα αυτοκίνητο 4,36 μέτρων, με 4 ενήλικες στο εσωτερικό του (ένας τρίτος, στο μεσαίο πίσω κάθισμα δεν θα βολευτεί πάντως). Το μόνο αρνητικό που καταγράψαμε είναι η αίσθηση αργής απόκρισης του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, κάτι που απαιτεί συχνά «κατέβασμα» σχέσης στο κιβώτιο.
Οδηγικά το Megane παρουσιάζεται ευχάριστο, με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, εφόσον βέβαια κινηθείς σε λογικά όρια, όπως προστάζει άλλωστε ο χαρακτήρας ενός σύγχρονου οικογενειακού hatchback. Η πληροφόρηση από το τιμόνι γίνεται πιο πλούσια και η απόκριση του γκαζιού πιο άμεση στο πρόγραμμα Sport, ενώ και ο ήχος από τον κινητήρα αποκτά μία πιο «ενδιαφέρουσα» χροιά , στοιχεία που αυξάνουν την προδιάθεση για να κινηθείς πιο γρήγορα. Η ανάρτηση περιορίζει τις… επιπτώσεις στο εσωτερικό από το ανάγλυφο του δρόμου, ενώ μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα υπάρξουν παρατηρήσεις από τους πίσω επιβάτες (οι ζάντες των 17 ιντσών συνδυάζονται με ελαστικά διαστάσεων 205/50).
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κύλισης
- Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
ξινά
- Τιμή
- Χώρος για τον πίσω μεσαίο επιβάτη
Συνολικά η τεχνολογία Multi Sense περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης, τα οποία επιλέγεις από την οθόνη αφής: Eco, Comfort, Neutral, Sport και Perso (στο τελευταίο κάνεις το δικό σου συνδυασμό) . Μάλιστα μπορείς να εναλλάσσεσαι ανάμεσα σε δύο επιλεγμένα προγράμματα, μέσω του διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Παράλληλα, ανάλογα με το πρόγραμμα μεταβάλλεται η διαμόρφωση του ψηφιακού πίνακα οργάνων και το χρώμα του ατμοσφαιρικού φωτισμού στην καμπίνα.
Η λίστα με τα στοιχεία εξοπλισμού του Megane GT Line
περιλαμβάνει όσα πραγματικά θα ήθελες να έχει ένα οικογενειακό
αυτοκίνητο. Την ομπρέλα ασφαλείας ADAS με όλα τα συστήματα
υποβοήθησης του οδηγού (αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση ακούσιας
αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας,
ρυθμιζόμενο cruise control κ.α.), αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών,
σύστημα πολυμέσων με την κάθετη – τύπου tablet – οθόνη αφής 8,7
ιντσών, χάρτες πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας και συνολικά όλες
τις ηλεκτρικές ευκολίες. Όλα τα παραπάνω έχουν βέβαια και το τίμημά
τους, το οποίο μεταφράζεται στα 26.280 ευρώ για το
αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Οι τιμές πάντως του Megane αρχίζουν
πολύ χαμηλότερα, από τα 17.205 ευρώ με τον 1.3 turbo βενζίνης 115
ίππων.
συμπέρασμα
Πιο δυνατός, πιο οικονομικός και με το καλό εξάρι μηχανικό κιβώτιο, ο 1.5 diesel των 115 ίππων καθιστά ακόμη πιο ολοκληρωμένο το compact οικογενειακό της Renault. Λίγη περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές θα ήταν πάντως καλοδεχούμενη.