Δοκιμή BMW 118i Auto: Ο μπροστάρης των Βαυαρών

Η Σειρά 1 καθοδηγεί εκ του ασφαλούς την BMW στην κατηγορία των premium hatch, ακόμη και τώρα που έχει κίνηση στους εμπρός τροχούς

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2113 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Ο νέος εκπρόσωπος της BMW στα πολυτελή compact οικογενειακά αλλάζει ριζικά, καθώς η νέα πλατφόρμα συνοδεύεται από κίνηση στους εμπρός τροχούς. Δοκιμάζουμε την έκδοση 118i, με το βασικό βενζινοκινητήρα της γκάμας, τον τρικύλινδρο 1.5 Turbo 140 PS.


Θα θυσίαζες την απόλαυση προς όφελος της πρακτικότητας και των χώρων; Στο Μόναχο δεν θα μπορούσαν, βέβαια, σε καμία περίπτωση να σχεδιάσουν ένα αδιάφορο οδηγικά μοντέλο, καθώς η δυναμική συμπεριφορά  είναι αυτή που χαρακτηρίζει κάθε δημιουργία τους, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Έτσι και ο νέος Άσος, ο οποίος βασίζεται μεν στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα UKL2, διατηρεί δε σε μεγάλο βαθμό τα προτερήματα των προγόνων του.

Για ποιο λόγο άρα στην τρίτη της γενιά, η Σειρά 1 εγκατέλειψε την κίνηση στους πίσω τροχούς; Στη BMW έκριναν ότι η άνεση και η πρακτικότητα είναι σημαντικό ζητούμενο στην compact κατηγορία. Ιδίως όταν ο ανταγωνισμός έχει ενισχύσει τα τελευταία χρόνια την παρουσία του. Με την ίδια λογική, αυτή της διευκόλυνσης της… καθημερινότητας των επιβατών της, η νέα BMW 1 είναι αποκλειστικά διαθέσιμη με πεντάθυρο αμάξωμα.

Η νέα αρχιτεκτονική είναι αυτή που ευθύνεται για τη σαφώς πιο ευρύχωρη καμπίνα, παρά το γεγονός ότι οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν διαφοροποιηθεί αισθητά: μήκος κατά 5 mm μικρότερο (4.319 mm), πλάτος αυξημένο κατά 34 mm (1.799 mm),  ύψος μεγαλύτερο κατά 13 mm (1.434 mm), μεταξόνιο μειωμένο κατά 20 mm (2.670 mm). Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 380 lt (αυξημένος κατά 20 lt), ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, φτάνει τα 1.200 lt.

Η προηγούμενη Σειρά 1 είχε ξαφνιάσει αρνητικά αρκετούς με την αισθητική της, ιδίως με αυτή την φωτιστικών της σωμάτων. Για αυτό εξάλλου πολλοί περίμεναν τις αλλαγές στο facelift αμάξωμα, οι οποίες χάρισαν στην compact BMW μία πιο όμορφη και δυναμική όψη. Στην τρίτη γενιά οι σχεδιαστές της γερμανικής μάρκας απέφυγαν αμφιλεγόμενες πρακτικές και έσπευσαν να χαρίσουν επιβλητική εμφάνιση στο hatchback. Με πιο μεγάλη τη χαρακτηριστική μάσκα με τα δύο «νεφρά» που ενώνονται στο κέντρο, μακρόστενα και κεκλιμένα φώτα (προαιρετικά full LED), μακρύ καπό, σφηνοειδές προφίλ, πίσω κολώνες «Hofmeister» που παραπέμπουν στην Χ2, φαρδιά πίσω φώτα δύο τμημάτων που κάνουν τη Σειρά 1 να δείχνει ακόμη πιο φαρδιά στο μάτι.

Στο σαφώς πιο ευρύχωρο εσωτερικό από αυτό του προηγούμενου Άσου που δημιουργούσε αίσθηση κλειστοφοβίας, η επιλογή των υλικών και η συναρμογή βρίσκεται και πάλι σε κορυφαίο επίπεδο. Στο πνεύμα της εποχής το ταμπλό, πλήρως ψηφιακό με δύο οθόνες, για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Στην κορυφαία έκδοση BMW Live Cockpit Professional έχουν διαγώνιο και οι δύο 10,25 ίντσες. Σε αυτές προστίθεται το προαιρετικό έγχρωμο head-up display 9,2 ιντσών. Η πρόσβαση στις λειτουργίες γίνεται μέσω είτε της οθόνης αφής είτε του περιστροφικού διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Παραμένουν πάντως αρκετοί διακόπτες, ενώ και η εξοικείωση με όλα τα συστήματα απαιτεί… εντατικά μαθήματα. Τα σπορ καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη σε οδηγό-συνοδηγό, ενώ παράλληλα δεν κουράζουν στις μεγάλες αποστάσεις. Εμφανώς βελτιωμένοι είναι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, κυρίως για τα πόδια τους.

Η 118i είναι η βασική βενζινοκίνητη έκδοση της Σειράς 1. Φέρει τον τρικύλινδρο 1.5 Turbo με τους 140 ίππους της οικογένειας BMW EfficientDynamics, ο οποίος συνδυάζεται στάνταρ με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και προαιρετικά – όπως στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής μας – με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη Steptronic 7 σχέσεων. Η γκάμα βενζινοκινητήρων της Σειράς 1 παρουσιάζει κενό από πλευράς ισχύος, καθώς από τα 140 PS της 118i «προσγειωνόμαστε» ξαφνικά στα 306 PS της τετρακίνητης M135i xDrive. Το χάσμα δεν εμφανίζεται μόνο στην ιπποδύναμη αλλά και στην τιμή, καθώς από τα 26.125€ της βασικής έκδοσης φθάνουμε στα 59.300€ για την M135i. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας με το αυτόματο κιβώτιο φλερτάρει με τα 30.000€ (29.705€ για την ακρίβεια).

Η μέγιστη ροπή του 1.5 είναι στα επίπεδα των 220 Nm, όμως το ευχάριστο είναι ότι εμφανίζεται νωρίς (γύρω στις 1.500 rpm) και παραμένει διαθέσιμη μέχρι ψηλά. Με σύμμαχο το εξαιρετικό σε λειτουργία Steptronic, το τρικύλινδρο σύνολο δεν αποδεικνύεται απλά επαρκές για τα 1.300+ κιλά της 118i, αλλά χαρίζει ικανοποιητικές επιταχύνσεις με δεδομένο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Για όσους βέβαια επιμένουν στους diesel για λόγους κατανάλωσης, υπάρχουν διαθέσιμες οι εκδόσεις 116d και 118d, με 1.5 και 2.0 κινητήρες, αντίστοιχης ισχύος 116 και 150 ίππων.

Τα 3+1 προφίλ οδήγησης ρυθμίζουν την πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα και την λειτουργία του κιβωτίου. Ως αποτέλεσμα, σου επιτρέπουν να εκμεταλλευτείς τα ατού της BMW 1, είτε βρίσκεσαι στην πόλη, είτε ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο, είτε κινείσαι σε επαρχιακό δίκτυο:  Comfort για άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις, Eco Pro για χαμηλή κατανάλωση, Sport για δυναμική οδήγηση, συν το Individual για διαμόρφωση ανάλογα με τη διάθεση και τις συνθήκες στο δρόμο. Η κατανάλωση στην πόλη είναι υψηλή (στα 9,5-10 lt/100 km), όταν όμως μπουν στην  «εξίσωση» διαδρομές εκτός πόλης η μέση τιμή υποχωρεί στα 7,5-8 lt/100 km.

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Άνεση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Φτωχή γκάμα βενζινοκινητήρων
  • Κατανάλωση στην πόλη
  • Πολυπλοκότητα συστήματος πολυμέσων

Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς ίσως μετρίασε το πόσο διασκεδαστική είναι στο δρόμο η Σειρά 1, όμως παραμένει συνολικά ένα hatchback με ποιοτική κύλιση, υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και περιορισμένες κλίσεις στις στροφές. Η οδική συμπεριφορά οφείλεται επίσης σε δύο στοιχεία του στάνταρ εξοπλισμού: την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και την τεχνολογία ARB που προέρχεται από το ηλεκτρικό i3s. Πρόκειται για ηλεκτρονική κατανομή της ροπής στους κινητήριους τροχούς, ένα σύστημα που περιορίζει ταχύτερα το φαινόμενο της υποστροφής καθώς ο αισθητήρας ολίσθησης βρίσκεται στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα αντί στη μονάδα ελέγχου του DSC (Dynamic Stability Control).

Σε πείσμα όσων θεωρούν ότι η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς της Σειράς 1 είναι ένα ακόμη… κάστρο που έπεσε στο βωμό των νέων δεδομένων στην αυτοκίνηση, η BMW δημιούργησε έναν ακόμη ολοκληρωμένο αυτοκίνητο στην μικρομεσαία κατηγορία, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και οδική συμπεριφορά που εξακολουθεί να διατηρεί τον οδηγό στο… παιχνίδι.

συμπέρασμα
Το πέρασμα στην προσθιοκίνητη εποχή δε δείχνει ικανό να στερήσει τη νέα BMW 1 από το δυναμικό χαρακτήρα που συνόδευε τους προγόνους της. Χρειάζονται όμως και άλλες εκδόσεις ισχύος στη γκάμα κινητήρων βενζίνης, καθώς το χάσμα μέχρι τη σπορ έκδοση M135i είναι μεγάλο.




VIDEOS

Η νέα BMW Σειρά 1 - 2019

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...