Δοκιμή: DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155 PS Auto
Η γαλλική πρόταση φέρνει avant-garde αύρα στην μικρή κατηγορία των premium SUV, αλλά και σπορ χαρακτήρα με την έκδοση των 155 ίππων
- -
- -
με μια ματιά
Το πρώτο μικρό SUV της γαλλικής premium εταιρίας είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και diesel, ενώ αρχές του 2020 αναμένεται και η ηλεκτρική έκδοση E-Tense.
Είναι δεδομένο πως το νέο DS 3
Crossback κεντρίζει την προσοχή σου στο
δρόμο. Με τη avant-garde αισθητική του και τις εντυπωσιακές
λεπτομέρειες που κοσμούν το αθλητικό του αμάξωμα. Η επιβλητική
μάσκα εμπρός, το “πτερύγιο του καρχαρία” -όπως το αποκαλεί η
DS- στη μεσαία
κολόνα, οι αναδυόμενες χειρολαβές των θυρών και οι προβολείς DS
Matrix LED Vision προσδίδουν στο μυώδες αμάξωμα λόγους για να
μαγνητίσει το βλέμμα σου. Είναι βέβαια και οι αναλογίες που
συνεισφέρουν την ξεχωριστή όψη του DS 3 Crossback: μήκος 4.118 mm,
πλάτος 1.988 mm (με καθρέπτες), ύψος μόλις 1.534 mm, αλλά και
αρκετή απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 170 mm!
Αντίστοιχα εντυπωσιακή είναι η εικόνα στο εσωτερικό, όπου
κυριαρχούν η ξεχωριστή σχεδίαση, ο πολυτελής διάκοσμος και η
εξαιρετική ποιότητα κατασκευής. Οι Γάλλοι δεν στάθηκαν απλώς
πλουσιοπάροχοι σε υλικά αλλά έδωσαν έμφαση και στη συναρμογή! Ο
οδηγός κάθεται σε ένα αναπαυτικό κάθισμα και έχει εμπρός του έναν
όμορφο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7’’ (στάνταρ) που είναι ευανάγνωστος
και πλήρης ενδείξεων παρά το σχετικά μικρό του μέγεθος. Στο ταμπλό
εξέχει η εύχρηστη οθόνη αφής που φροντίζει για ενημέρωση,
ψυχαγωγία, τρισδιάστατη πλοήγηση και συνδεσιμότητα μέσω Mirror
Screen, Android Auto & Apple CarPlay. Η εργονομία χρειάζεται
εξοικείωση, κυρίως λόγω των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα που
βρίσκονται χαμηλά στην κονσόλα και εκατέρωθεν του λεβιέ κιβωτίου
ταχυτήτων. Μέτρια είναι και η ορατότητα, κυρίως πλάι και πίσω. Το
σίγουρο πάντως είναι πως στην καμπίνα του DS 3 νιώθεις ότι
βρίσκεσαι σε ένα ιδιαίτερο και ακριβό αυτοκίνητο, με τις δερμάτινες
επενδύσεις και τα μεταλλικά διακοσμητικά στοιχεία να συμβάλλουν
έντονα σε αυτό.
Θετικά είναι τα σχόλια και για τους χώρους, με τα μέτρα της κατηγορίας πάντα. Τέσσερις ενήλικες έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους, ακόμη κι αν οι πίσω έχουν ύψος 1,80 m, ενώ ικανοποιητικό είναι και το πορτμπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα και τη χωρητικότητα των 350 λίτρων. Μια τιμή που αυξάνει στα 1.050 lt με την αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων καθισμάτων. Το ψηλό κατώφλι πάντως δεν βολεύει και τόσο. Αξιοσημείωτο είναι πως το DS 3 Crossback είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία με πλευρικούς αερόσακους για τους πίσω επιβάτες (συνολικά 8 αερόσακοι στάνταρ).
Έχουμε ήδη δοκιμάσει την έκδοση των 100 ίππων του
υπερτροφοδοτούμενου 1.200άρη βενζινοκινητήρα και οι εντυπώσεις ήταν
ιδιαίτερα θετικές. Εδώ δοκιμάζουμε το άλλο άκρο, την ισχυρότερη
εκδοχή του πολυβραβευμένου 1.2 PureTech. “Στέλνει” 155 ίππους και
240 Nm ροπής στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβώτιου 8
σχέσεων, δίνοντας εκρηκτικές επιδόσεις στο γαλλικό SUV: 0-100
km/h σε 8,2 sec και τελική ταχύτητα 208 km/h είναι νούμερα που θα
ταίριαζαν σε μικρό Gti.
Πέρα από τα νούμερα όμως, αξίζει να σταθούμε στον τρόπο λειτουργίας
του PureTech. Παρά την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του διακρίνεται
για την έλλειψη θορύβου και κραδασμών, αλλά και για την προθυμία με
την οποία ξεδιπλώνει την πλούσια απόδοσή του. Πρόκειται για ένα
πραγματικά εξαιρετικό μοτέρ που συμπληρώνεται ιδανικά από το
γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές 8άρι ΕΑΤ8, τόσο στην αυτόματη όσο
και στη χειροκίνητη λειτουργία (με paddles στην κολόνα του
τιμονιού).
Παράλληλα, είναι και οικονομικό. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής
μας η μέση κατανάλωση του PureTech ήταν 8,3 lt/100 km, τιμή πολύ
λογική για την ισχύ και τις επιδόσεις του. Αν επιλέξεις το
πρόγραμμα Eco στο Drive Mode (Normal και Sport οι άλλες δύο
επιλογές) που επεμβαίνει στη χαρτογράφηση κινητήρα και κιβωτίου και
δεν παρασυρθείς από τη ζωηράδα του γαλλικού SUV, μπορείς να δεις
τιμές κοντά στα 7,5 lt/100 km ακόμη και μέσα στην πόλη
(εργοστασιακή τιμή: 5,4 lt/100 km).
Αν ο 1.2 PureTech των 155 ίππων συμβάλλει στον σπορ χαρακτήρα του DS 3 Crossback, το στιβαρό πλαίσιο τον υποστηρίζει απόλυτα. Η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει σφικτή ρύθμιση χωρίς όμως να γίνεται κουραστική στις ανωμαλίες. Περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές και προσφέρει άριστο έλεγχο και αποτελεσματικότητα σε κάθε είδους διαδρομή.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Διάκοσμος καμπίνας
- Ποιότητα κατασκευής
- Άνεση
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
- Ηχομόνωση
- Τεχνολογία
- Επιδόσεις
- Φρένα
ξινά
- Ψηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ
- Ορατότητα πίσω & πλάι
Στα θετικά τα δυνατά φρένα και το μικρό σε διάμετρο τιμόνι που είναι άμεσο και ακριβές, προσθέτοντας και αυτό το μερίδιό του στην σπορ οδηγική αίσθηση του DS 3 Crossback. Για όποιον έχει βλέψεις off road, η ικανή απόσταση των 170 mm από το έδαφος αποτελεί εφόδιο για κίνηση σε βατές χωμάτινες διαδρομές, αλλά μέχρι εκεί.
Το γαλλικό SUV είναι και ταξιδιάρικο, χάρη στην πολύ καλή
ηχομόνωση αλλά και την ευκολία του να “γράφει” χιλιόμετρα με
ταχύτητα, άνεση και ασφάλεια. Για το υψηλό επίπεδο της τελευταίας
φροντίζει ένα πλήρες στάνταρ πακέτο τεχνολογιών όπως το ESP, το
Hill Assist (υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμο με κλίση), ο περιοριστής
και ρυθμιστής ταχύτητας, το Active AFIL (ενεργό σύστημα υποβοήθησης
διατήρησης λωρίδας), το DS Active Safety Brake (σύστημα αυτόματου
φρεναρίσματος), το Speed Limit Information (αναγνώριση σημάτων
κυκλοφορίας), το Intelligent Speed Adaptation (έξυπνο σύστημα
προσαρμογής ταχύτητας) και το Collision Warning Alert
(προειδοποίηση σύγκρουσης).
συμπέρασμα
Το DS 3 Crossback με τους 155 ίππους έχει διττό χαρακτήρα. Είναι πολυτελές αλλά και σπορ, σε μια ιδανική ισορροπία και με την ξεχωριστή avant-garde λογική της DS Automobiles. Οι Γάλλοι κινήθηκαν έξυπνα, μιμήθηκαν τον γερμανικό ανταγωνισμό μόνο στην ποιότητα κατασκευής και την τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας και δημιούργησαν ένα premium μικρό SUV με ξεχωριστή φινέτσα, εξωτερικά, στην καμπίνα αλλά και στην οδήγηση.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ