Δοκιμή VW Golf GTI TCR: ΤΝΤ!
Με την 8η γενιά του VW Golf προ των πυλών, η έκδοση TCR στο αμάξωμα του GTI MK7.5 έκλεισε ιδανικά ένα κύκλο, αφήνοντας υποσχέσεις για τον επόμενο…
- -
- -
με μια ματιά
Με τεχνογνωσία από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τουρισμού, το VW Golf TCR δεν είναι απλά το ισχυρότερο GTI που κατασκευάστηκε ποτέ…
Η επόμενη μέρα για ένα εκ των πλέον παραδοσιακών μοντέλων της
Volkswagen
έχει ξημερώσει. Η 8η γενιά
του Golf παρουσιάστηκε στο κοινό και
σύντομα αναμένεται στις αγορές ανά την υφήλιο. Όμως, λίγο πριν τη…
δύση της καριέρας του Golf MK7.5 η γερμανική εταιρία φρόντισε να
συνοδεύσει τους τίτλους τέλους του με μία εκρηκτική εκδοχή του
θρυλικού GTI συνοδευόμενη από τον κωδικό TCR. Μπορεί στους
περισσότερους ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός να μην κάνει «κλικ»,
αλλά στην πραγματικότητα είναι το στοιχείο που συνοδεύει τα Golf
που πρωταγωνιστούν στο Παγκόσμιο Πρωταθλήματα Τουρισμού.
Προκύπτοντας έτσι το ισχυρότερο GTI που κατασκευάστηκε
ποτέ...
Ο πατριάρχης
Grand Touring Injection ή πιο απλά «GTI». Το συγκεκριμένο λογότυπο εμφανίστηκε για πρώτη στο αμάξωμα του Golf το 1976 και ουσιαστικά προκάλεσε ηλεκτροσόκ στην αυτοκίνηση. Δεν ήταν μόνο τα σπορτίφ και οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά που το διέκριναν, αλλά και το προσιτό κόστος. Η… παρθενογένεση της VW στέφθηκε με απρόσμενη και απόλυτη επιτυχία, με τους περισσότερους κατασκευαστές να μπαίνουν στο χορό και να ακολουθούν το παράδειγμα της. Η εξέλιξη των ειδών μεταμόρφωσε τα μοντέλα της κατηγορίας, τα οποία στην εποχή μας έχουν ξεφύγει σε τεχνικές προδιαγραφές. Φυσικά, ο… «πατριάρχης» της τάσης δεν θα μπορούσε να απουσιάζει, αφού μέχρι και σήμερα το VW Golf GTI θεωρείται μία από τις κορυφαίες επιλογές στα hot hatch. Μπορεί ο οδηγοκεντρικός του χαρακτήρας να έχει αλλοιωθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι παραδοσιακά συνδυάζει μία σειρά από στοιχεία που το διαφοροποιούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Κάτι που ήρθε λίγο πριν το φινάλε του MK7.5 ήρθε να αλλάξει το GTI με τον κωδικό TCR. Μία έκδοση ευρείας παραγωγής, και όχι περιορισμένης όπως το Clubsport.
Με αγωνιστικό DNA
Ο θεσμός του TCR International Series αποτέλεσε την έμπνευση των
τεχνικών της Volkswagen για τη δημιουργία του κορυφαίου Golf GTI.
Όπως στην αγωνιστική εκδοχή, έτσι και στο TCR παραγωγής τα έντονα
αεροδυναμικά βοηθήματα φροντίζουν να διαφοροποιήσουν έντονα την
εικόνα του. Σε σχέση με το απλό και ταπεινό GTI, το πλέον
σκληροπυρηνικό Golf δείχνει να έχει βγει από τα γκαράζ του τμήματος
της VW Motorsport.
Τα πλαϊνά σκερτς, το σπλίτερ στον εμπρός προφυλακτήρα, ο
εντυπωσιακός διαχύτης με τα ευμεγέθη αεροδυναμικά στοιχεία στις δύο
άκρες, αλλά και η μεγάλη αεροτομή στην 5η πόρτα
συμβάλλουν στη δημιουργία της αγωνιστικής αισθητικής. Βέβαια,
σύμφωνα με τους τεχνικούς της VW η παρουσία τους συμβάλλει
σημαντικά στην αεροδυναμική και στην αύξηση της παραγόμενης κάθετης
δύναμης. Τελευταία, αλλά καλαίσθητη επιλογή αποτελούν οι μαύρες
ζάντες των 19 ιντσών, που στην περίπτωση του γκρι Golf της δοκιμής
μας έδεναν ιδανικά με το άκρως επιθετικό σύνολο.
Περνώντας στο… ζουμί και εν ολίγοις στα μηχανικά μέρη, το TCR
βασίζεται στην έκδοση του GTI Perfomance Pack. Ο δίλιτρος κινητήρας
είναι το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο-παρσπαρτού που
χρησιμοποιεί σχεδόν όλο το Group στις γρήγορες εκδόσεις του. Μετά
από τη νέα χαρτογράφηση του κινητήρα και τις αλλαγές στο σύστημα
ψύξης η ισχύς σκαρφάλωσε στους 290 ίππους, όντας το ισχυρότερο GTI
που κατασκευάστηκε ποτέ. Αντίστοιχα εντυπωσιακή είναι η τιμή της
ροπής, με τα 380 Nm να είναι διαθέσιμα σε ένα εύρος από τις 1.950
έως και τις 5.300 σ.α.λ.! Με τη γλώσσα των αριθμών τα 5,6
δευτερόλεπτα που υπόσχεται το γερμανικό εργοστάσιο για τα πρώτα 100
χλμ. από στάση είναι ένας εντυπωσιακός αριθμός. Τον οποίο μάλιστα
δεν είχαμε κανένα λόγο να αμφισβητήσουμε από τη στιγμή που
βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του. Σημειώστε, πως η τελική ταχύτητα
περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ όσοι
επιθυμούν μπορούν να επιλέξουν την έκδοση χωρίς τον σχετικό κόφτη
με την τελική του TCR να αγγίζει τα 260 χλμ.!
Στον τομέα της ανάρτησης το κορυφαίο Golf διαθέτει ηλεκτρονικά
ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, ενώ το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 20 χλστ.
Το κιβώτιο είναι το γνωστό αυτόματο διπλού συμπλέκτη των επτά
σχέσεων, το οποίο συνεργάζεται με το μηχανικό μπλοκέ της VW με την
ηλεκτρονική διαχείριση. Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, επιλέχθηκαν
τα φρένα του τετρακίνητου Golf R με τρυπητούς δίσκους και πιο
ανθεκτικά τακάκια.
Το αρνάκι…
Όσο εντυπωσιακή είναι η εμφάνιση του Golf TCR, άλλο τόσο
πολυτελής είναι η εικόνα του εσωτερικού. Καμία σχέση με αυτή που
συναντάς στην… αγωνιστική του εκδοχή. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων
και η μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα συνδυάζονται αρμονικά
προσφέροντας μία high tech αισθητική, αλλά με ελιτίστικο χαρακτήρα.
Η ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή των πλαστικών είναι
εξαιρετική, ενώ η εργονομία είναι αντίστοιχα υψηλού επιπέδου. Η
κόκκινη ρίγα και οι ίδιου χρώματος ραφές στο τιμόνι, σε συνδυασμό
με τις κόκκινες πινελιές στα καρό καθίσματα και τον επιλογέα είναι
τα στοιχεία που τονίζουν το σπορ χαρακτήρα στο εσωτερικό του TCR.
Τα τύπου μπάκετ καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, χωρίς
όμως να κουράζουν στην καθημερινή μετακίνηση.
Και η πραγματικότητα είναι ότι μέσα στην πόλη και έχοντας επιλέξει
το Eco ή Normal ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης, το Golf κρύβει με
τεράστια επιτυχία το χαρακτήρα του. Δεν είναι υπερβολή αν
αναφέρουμε ότι θα μπορούσε εύκολα να το οδηγήσει οποιοδήποτε μέλος
της οικογένειας με χαρακτηριστική άνεση. Ο κινητήρας είναι
ελαστικός, το κιβώτιο αλλάζει ομαλά και διαδοχικά τις σχέσεις, την
ώρα που η ανάρτηση δεν έχει πρόβλημα να απορροφήσει τις
περισσότερες από τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Βέβαια, η
ρύθμιση των αμορτισέρ είναι αρκετά σφικτή και «διαβάζει» το δρόμο,
αλλά χωρίς να ενοχλεί τους επιβαίνοντες, με το χαμηλό προφίλ των
ελαστικών να ευθύνεται περισσότερο για κάποιες ξερές αντιδράσεις.
Με αυτό τον τρόπο η κατάσταση στο εσωτερικό του TCR θυμίζει την…
ηρεμία πριν από την έλευση της καταιγίδας!
Ο κακός λύκος
Το σκηνικό… «ραστώνης» που επικρατεί στο εσωτερικό του Golf μπορούν να διαταράξουν δύο κινήσεις. Η πρώτη είναι να βυθίσει κανείς το πεντάλ της βενζίνης στο πάτωμα και η δεύτερη να επιλέξει το πρόγραμμα Sport. Στην περίπτωση που πραγματοποιηθούν συνδυαστικά το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικό. Ο κινητήρας, το κιβώτιο, το σύστημα διεύθυνσης και η ανάρτηση περνούν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και το TCR δείχνει ικανό να διασύρει τις περισσότερες από τις κατασκευές που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Καταρχήν, με το στόμα ανοικτό σε αφήνει ο κινητήρας και τρόπος με τον οποίο το ισχυρότερο Golf «καταπίνει» τις ευθείες. Δεν είναι υπερβολή αν αναφέρουμε ότι σε αίσθηση είναι πιο εντυπωσιακό ακόμα και τα από κορυφαία στην κατηγορία Honda Civic Type-R και Renault Megane R.S.
γλυκά
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Φινίρισμα εσωτερικού
- Ανάρτηση
- Οδική συμπεριφορά
Η επιτάχυνση είναι καταιγιστική και το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων με την πυκνή διάταξη παίζει το ρόλο του σε αυτό. Με χρήση του launch control (στοιχείο που επίσης διαθέτει το TCR) δεν έχεις κανένα λόγο να
ξινά
- Έλλειψη συμμετοχικότητας
- Κατανάλωση
αμφισβητήσεις τα νούμερα που δηλώνουν οι Γερμανοί σχετικά με τις επιδόσεις του. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για υπερτροφοδοτούμενο σύνολο δεν έχει κανένα πρόβλημα να στροφάρει μέχρι το όριο περιστροφής του, λίγο πριν τις 7.000 σ.α.λ. και μάλιστα χωρίς κενά στην απόδοση του, όντας εντυπωσιακά γεμάτος σε όλο το εύρος στροφών.
Μπορεί στο ισχυρότερο Golf όλων των εποχών ο κινητήρας να
αποδεικνύεται εκρηκτικός, αλλά η οδική του συμπεριφορά δεν
διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με το απλό GTI. Προβλέψιμο και
πολιτισμένο δεν πρόκειται να εκθέσει τον οδηγό. Η επιπλέον ισχύ θα
αποτελέσει πρόβλημα μόνο στο βρεγμένο οδόστρωμα και με τα
ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα. Αλλά για αυτό περισσότερο ευθύνεται η
ελληνική άσφαλτος, και όχι το στήσιμο του TCR. Υπό κανονικές
συνθήκες, το σκληροπυρηνικό Golf τα κάνει όλα να μοιάζουν εύκολα!
Με τον κινητήρα να φροντίζει να καλύψει σε χρόνο dt τις ευθείες, η
ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση και το πολύ καλό πλαίσιο
αναλαμβάνουν δράση στις στροφές. Καταρχήν, στις γρήγορες καμπές
εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό να μη σηκώσει το πόδι από το γκάζι,
με τις πολύ μικρές κλίσεις του αμαξώματος να συμβάλλουν στο
παραπάνω συναίσθημα. Ουσιαστικά ουδέτερο, εμφανίζει την τάση
περισσότερο να πλασαριστεί, εκτός αν το παρακάνεις με το τιμόνι στο
εσωτερικό της στροφής.
Ο λάθος χειρισμός θα προκαλέσει υποστροφή, αλλά ακόμα και σε αυτή
την περίπτωση η διόρθωση είναι εύκολη υπόθεση με το πεντάλ της
βενζίνης. Αντίθετα, στα πιο κλειστά κομμάτια απαιτεί υπομονή. Οι
290 ίπποι στους εμπρός τροχούς δεν… «γοητεύονται» από την ελληνική
άσφαλτο με το χαμηλό δείκτη πρόσφυσης. Απαιτεί περισσότερο
αγωνιστική προσέγγιση, με μετρημένο γκάζι στην είσοδο και πλήρη
εκμετάλλευση του κινητήρα στην έξοδο. Σημαντική, έστω και
διακριτική, είναι η παρουσία του μηχανικού μπλοκέ διαφορικού με την
ηλεκτρονική διαχείριση. Δεν διαπιστώνεις τόσο έντονα τη λειτουργία
του όσο σε κατασκευές που χρησιμοποιούν αντίστοιχο μηχανικό
σύστημα, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις καταφέρνει να κλείσει την
τροχιά του εμπρός μέρους. Το TCR αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο
σε διαδρομές με διαδοχικές στροφές, αφού διακρίνεται από εξαιρετική
κατευθυντικότητα, με το πολύ καλό πλαίσιο να παίζει το ρόλο του.
Όσοι περισσότερο μυημένοι, θα διαπιστώσουν ότι με τους κατάλληλους
χειρισμούς μπορούν να προκαλέσουν υπερστροφή, αλλά περισσότερο με
την απότομη μεταφορά βάρους. Θα γλιστρήσει προοδευτικά, αλλά όχι
απότομα διατηρώντας τον προβλέψιμο χαρακτήρα του. Όπως ο κινητήρας,
εντύπωση μας προκάλεσαν τα φρένα, που εκτός από καλή αίσθηση
μπορούν να ακινητοποιήσουν το αμάξωμα των 1.410 κιλών πριν
προλάβεις να πεις… «VW Golf TCR»! Την ίδια ώρα, το σύστημα
διεύθυνσης δεν ξεφεύγει από τα συνηθισμένα, παραμένοντας σε αίσθηση
ίδιο με αυτό του GTI, αφού δεν θα σε ενθουσιάσει με το αντίστοιχο
του Type-R, αλλά σίγουρα δεν θα σε απογοητεύσει. Στο πρόγραμμα
Sport βαραίνει τεχνηέντως, αλλά η πληροφόρηση του είναι άκρως
ικανοποιητική. Παράλληλα, το κιβώτιο σε συνθήκες πίεσης εξακολουθεί
να μην ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού στα κατεβάσματα. Δεν
είναι λίγες οι φορές που πιέζαμε την πεταλούδα πίσω από το τιμόνι
χωρίς καμία απόκριση. Μάλιστα, στην αυτόματη λειτουργία και στο
πρόγραμμα Sport δείχνει να λειτουργεί καλύτερα…
Κύκνειο άσμα
Μπορεί το TCR να χαρακτηριστεί ως το κορυφαίο GTI όλων των
εποχών; Δύσκολο ερώτημα, ειδικά αν βάλουμε στην εξίσωση το
εξαιρετικό Clubsport που είχε παρουσιαστεί πριν από μερικά χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση το TCR στο αμάξωμα του Golf MK7.5 αποτέλεσε τον
ιδανικό επίλογο της γενιάς του. Χωρίς να απομακρυνθεί από τη
φιλοσοφία του GTI πλησίασε και ξεπέρασε τον ανταγωνισμό σε επίπεδο
επιδόσεων. Μάλιστα, αποδεικνύεται το ίδιο αποτελεσματικό, αφού
είναι δεδομένο ότι σε πίστα ή δρόμο δεν θα έχανε έδαφος απέναντι
στις παραδοσιακές δυνάμεις της κατηγορίας. Αναμφίβολα, δεν είναι το
ίδιο συμμετοχικό με ένα Renault Megane R.S. ή ένα Hyundai i30 N,
αλλά ούτε απόλυτο όπως ο βασιλιάς της κατηγορίας το Honda Civic
Type-R. Όμως, μην ξεχνάμε ότι το MK8 είναι εδώ και στην έκθεση της
Γενεύης θα παρουσιαστεί η νεότερη έκδοση του Golf GTI, με την
αντίστοιχη TCR να αναμένεται το επόμενο έτος. Και ίσως το κύκνειο
άσμα του MK7.5 να είναι απλά μία πρόγευση για αυτό που θα
ακολουθήσει στο άμεσο μέλλον!
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
Μπορεί το TCR να χαρακτηριστεί ως το κορυφαίο GTI όλων των εποχών; Δύσκολο ερώτημα, ειδικά αν βάλουμε στην εξίσωση το εξαιρετικό Clubsport που είχε παρουσιαστεί πριν από μερικά χρόνια. Σε κάθε περίπτωση το TCR στο αμάξωμα του Golf MK7.5 αποτέλεσε τον ιδανικό επίλογο της γενιάς του. Χωρίς να απομακρυνθεί από τη φιλοσοφία του GTI πλησίασε και ξεπέρασε τον ανταγωνισμό σε επίπεδο επιδόσεων.