Δοκιμή Renault Twingo 0.9 TCe 95 PS: Ζητείται αντίπαλος

Το Renault Twingo ενισχύει ακόμα περισσότερο τις αξίες που το καθιστούν ένα από τα καλύτερα city car στην αγορά

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή135 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,1 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2110 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
To γαλλικό αυτοκίνητο πόλης ανανεώθηκε σχεδιαστικά και απέκτησε επιπλέον 5 ίππους στην έκδοση με τον τρικύλινδρο turbo των 898 cc

Τι είναι αυτό που σκέφτεσαι όταν ακούς «Renault Twingo»; Ένα χαριτωμένο αυτοκίνητο πόλης, με μικρές διαστάσεις, ευέλικτο στη χρήση και με μοντέρνο design. Αυτό ακριβώς είναι, με τη γαλλική φίρμα να ενισχύει ακόμα περισσότερο τη φιλοσοφία του city car με τεχνολογίες, συνδεσιμότητα και επιπλέον δυνατότητες εξατομίκευσης που επιτάσσει η εποχή. Το ανανεωμένο Renault Twingo, που διανύει την τρίτη του γενιά, μας υποδέχθηκε στη θέση του οδηγού για να δοκιμάσουμε την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση με τους 95 ίππους.

Αισθητικά, το νέο Renault Twingo ξεχωρίζει από τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα φώτα ημέρας LED σχήματος C, που πλέον έχουν βρει τη θέση τους μέσα στα βασικά κρύσταλλα των φωτιστικών σωμάτων (το pro-facelift είχε ξεχωριστά φώτα ημέρας). Η ίδια φιλοσοφία επικρατεί και στο πίσω μέρος με τα μοντέρνα φώτα να είναι ακροβολισμένα στις δύο άκρες και ο «ενδιάμεσος σύνδεσμός» τους να είναι το τζάμι, που λειτουργεί και ως 5η πόρτα. Στο πίσω αριστερό φτερό, προστέθηκε τώρα ένας αεραγωγό για να ψύχει το μοτέρ, το οποίο φωλιάζει κάτω από τον χώρο αποσκευών, ερμητικά προστατευμένο.


Το Renault Twingo μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το smart forfour, ενώ για τα μηχανικά του μέρη έχει αναλάβει η γαλλική εταιρεία. Ο μικρός 3κύλινδρος turbo κινητήρας των 898 cc έχει αναβαθμιστεί κατά 5 ίππους σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, φτάνοντας τους 95 ίππους. Βέβαια, αυτά που δεν άλλαξαν είναι η ροπή (135 Nm) και η κίνηση που φτάνει μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων στον πίσω άξονα. Αν και ακούγεται ως το απόλυτο fun-to-drive όχημα, τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι «γαντζωμένα» πάνω στην κεντρική μονάδα ελέγχου του αυτοκινήτου και η μη απενεργοποίησή τους δεν αφήνουν κανένα περιθώριο… «παιχνιδιού». Ο κινητήρας έχει υποστεί τις ανάλογες τροποποιήσεις για να πληροί τις νέες προδιαγραφές Euro 6d-TEMP, ενώ οι εκπομπές ρύπων του εν λόγω μοτέρ είναι 108 g/km CO2.

Πνοή ανανέωσης περνάει και από το εσωτερικό με νέες επενδύσεις στα καθίσματα και με το ντουλαπάκι του συνοδηγού να είναι κλειστό σε όλες τις εκδόσεις. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε έναν νέο αποθηκευτικό χώρο, ενώ ψηλότερα είναι τοποθετημένη η οθόνη αφής 7 ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων είναι εύχρηστο και συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, καθώς φέρει δύο θύρες USB και 4 ηχεία. Στην έκδοση Intense, που δοκιμάσαμε, έχει στάνταρ εξοπλισμό την κάμερα οπισθοπορείας και τους πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος.



Τα ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα μπορούν να ανέβουν και να κατέβουν με μόλις ένα πάτημα (auto), αλλά τα πίσω είναι τύπου… φινιστρίνι. Τα πλαστικά είναι σκληρά, όπως άλλωστε και σε όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, αλλά η συναρμογή, τα νεανικά χρώματα και οι μοντέρνες τεχνοτροπίες ομορφαίνουν τον διάκοσμο, αφήνοντας μια ευχάριστη αύρα στους επιβάτες. Εργονομικά φάουλ δεν υπάρχουν και -παρά τη μικρή καμπίνα- έχει χώρους για μικροαντικείμενα, καθώς και τη δυνατότητα να φιλοξενήσει 4 ενήλικες χωρίς παράπονα, για λίγα χιλιόμετρα. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση όγκου του χώρου αποσκευών, ο οποίος είναι 240 λίτρα (σχεδόν +50 λίτρα από το προηγούμενο Twingo) και αποκαλύπτεται πατώντας το εξωτερικό μπουτόν κάτω από τον πίσω υαλοκαθαριστήρα. Με την αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων (50:50) καθισμάτων, η παραπάνω τιμή εκτοξεύεται στα 980 λίτρα. Ο χώρος φόρτωσης είναι επίπεδος και η μεταφορά αντικειμένων μήκους έως 2,31 m είναι εφικτή.

Το βάρος του είναι μόνο 943 κιλά, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις για καλές οδηγικές συγκινήσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Το 13, 1 sec που ανακοινώνει η Renault δεν ακούγεται ιδιαίτερα κολακευτικό, αλλά πρακτικά ως αυτοκίνητο πόλης δεν μας έλειψε η σπιρτάδα του turbo κινητήρα, εφόσον οι στροφές του κινητήρα βρισκόντουσαν πάνω από τις 2.300 rpm, τις οποίες πρέπει να υπολογίσεις με το… αυτί μιας και δεν υπάρχει ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Από πλευράς κατανάλωσης, ο ζωηρός 0.9 των 95 ίππων σε συνδυασμό με το σύστημα stop & start καταναλώνει -σύμφωνα με το εργοστάσιο- 4,7 lt./100 km. Σε αυτό το σημείο πρέπει να προσθέσουμε ότι τα Twingo με τους δυνατούς κινητήρες εξοπλίζονται και με ένα ακόμα σύστημα, το οποίο ονομάζει η γαλλική εταιρεία Energy Smart Management (ESM) (Σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα). Το ESM ανακτά την κινητική ενέργεια που απελευθερώνεται κατά το φρενάρισμα για να επαναφορτίσει την μπαταρία και βελτιστοποιεί την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.



Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το trip computer μας ενημέρωσε ότι με κάποιες δυναμικές «εξάρσεις» το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο κατανάλωσε 7,5 lt./100 km σε μια μικτή διαδρομή. Ακόμα, η Renault προσφέρει το νέο Twingo με τον ίδιο 0.9 turbo κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο EDC, καθώς και με ένα 1.0 ατμοσφαιρικό μοτέρ 65 ίππων. Εκεί όμως που παίζει… εντός έδρας είναι στο θέμα της ευελιξίας. Το μήκος των 3,62 m σε συνδυασμό με τον μικρό κύκλο στροφής (8,6 μέτρα) θα σε τρομάξει ευχάριστα, μόλις επιχειρήσεις αναστροφή σε έναν στενό δρόμο. Παράλληλα, η υψηλή θέση οδήγησης παρέχει την καλύτερη περιμετρική ορατότητα στον οδηγό, χαρίζοντας μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και αίσθηση ασφάλειας. Περιορισμένος είναι όμως ο χώρος ανάμεσα στα πεντάλ και του footrest. Εκτός τα αποδοτικά του φρένα, δεν μπορούμε να μην… βγάλουμε το καπέλο μας στην εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης,  γεγονός που υπογράφει τις γαλλικές του καταβολές, και καταφέρνει να περνάει πάνω από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος με ικανοποιητική άνεση.

To Renault Twingo μπορεί να γίνει -χωρίς δεύτερη σκέψη- ο σύντροφος στην καθημερινότητά σου, τόσο εντός αστικού φόντου όσο και εκτός πόλης. H κορυφαία ευελιξία, η άνεση στον δρόμο, η πρακτικότητα για την κατηγορία του και ο fun χαρακτήρας του είναι κάποια από τα θετικά στοιχεία που περικλείονται σε αυτό το μίνι μοντέλο. Η τσιμπημένη τιμή (για την έκδοση Intense) μπορεί να προβληματίσει, αλλά το σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται να σου λείψει κάτι τόσο εξοπλιστικά όσο και μηχανολογικά. Η βασική του τιμή του όμως είναι τα 10.780 ευρώ με τον 1.0 ατμοσφαιρικό κινητήρα, παρέχοντας σε κάθε περίπτωση 3 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...