Δοκιμή: BMW X1 sDrive 18i Steptronic
Το premium SUV των Βαυαρών παραμείνει ισχυρός αντίπαλος στον νεόφερτο ανταγωνισμό ακόμη και με τον βασικό κινητήρα των 140 ίππων
- -
- -
με μια ματιά
Η δεύτερη γενιά του μεσαίου SUV της BMW ανανεώνεται ελαφρώς για να αντισταθεί στην επίθεση των καινούριων Audi Q3 και Mercedes-Benz GLB.
Το 2015 που πρωτοπαρουσιάστηκε, την αντιμετωπίσαμε εμφανώς προκατειλημμένοι. Η Χ1 2ης γενιάς ήταν το μοντέλο που μαζί με την Σειρά 2 Active Tourer άνοιξαν την αυλαία για τις προσθιοκίνητες BMW. Κάτι που, όπως γλαφυρά έγραψε τότε ο Κώστας Λούβαρης, “… η πουλημένη στο διάβολο ψυχή μας δεν μπορούσε να αντέξει”! Ωστόσο, το μεσαίο SUV των Βαυαρών μας κέρδισε τελικά, με την οδική του συμπεριφορά αλλά και με την συνολική του ποιότητα, την οποία ομολογώ πως διατηρεί μέχρι και σήμερα. Γι’ αυτό άλλωστε στο ανανεωμένο μοντέλο δεν άλλαξαν και πολλά…
Τη νέα X1 θα την αντιληφθείς κυρίως από τη μεγαλύτερη μάσκα με τα πιο εκφραστικά ‘νεφρά’. Αν παρατηρήσεις καλύτερα θα διαπιστώσεις ότι ανασχεδιασμένος είναι επίσης ο εμπρός προφυλακτήρας, ενώ νέα είναι και τα φώτα εμπρός και πίσω. Χαρακτηριστικά που κάνουν την Χ1 να δείχνει πιο στιβαρή και πιο μυώδης κυρίως στο εμπρός μέρος, παρότι η συνολική σχεδίαση δεν έχει διαφοροποιηθεί αισθητά.
Το ίδιο ισχύει και για την καμπίνα, όπου οι αλλαγές αφορούν κάποιες επενδύσεις και στοιχεία διακόσμου, αλλά και την καινούρια προαιρετική οθόνη αφής των 10,25’’ (στάνταρ είναι μια οθόνη 6,5”, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και μια 8,8’’). Η μεγάλη οθόνη εξέχει αρκετά από το ταμπλό, είναι ευανάγνωστη και διαθέτει ένα ευρύ μενού λειτουργιών και ρυθμίσεων. Ο χειρισμός της είναι εύκολος είτε με την αφή, είτε φωνητικά, είτε μέσω του BMW iDrive Controller στην κονσόλα.
Η σχεδίαση του ταμπλό είναι απλή και ακολουθεί τον γνωστό ορθολογισμό και τη στιβαρότητα που συναντάμε συχνά στα εσωτερικά των γερμανικών αυτοκινήτων. Στην εποχή των ψηφιακών οθονών ο πίνακας οργάνων δείχνει πια πολύ απλός αλλά παραμένει πληρέστατος σε πληροφόρηση. Αν συνηθίζεις να οδηγείς με το τιμόνι ψηλά, κάποιες ενδείξεις του trip computer κρύβονται. Από την άλλη, βολεύεσαι εύκολα στο άνετο κάθισμα με τις πολλαπλές ρυθμίσεις και έχεις όλους τους διακόπτες εκεί που θα έπρεπε. Υλικά και συναρμογή βρίσκονται στο κορυφαίο επίπεδο που περιμένεις από μια BMW, ενώ άριστο βαθμό παίρνουν και οι τομείς της ευρυχωρίας και της πρακτικότητας.
Οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για μια τετραμελή οικογένεια ενώ το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 505 λίτρων εκτινάσσεται στα 1.550 lt με την αναδίπλωση της πίσω πλάτης (με διάταξη 40:20:40). Στα θετικά συγκαταλέγονται το διπλό αναδιπλούμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών και οι πολλές θήκες στην καμπίνα όπου μπορείς να βολέψεις μικροαντικείμενα. Οι γονείς θα εκτιμήσουν δεόντως την πλαστική επένδυση στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων που καθαρίζεται εύκολα από τα σημάδια που αφήνουν συνήθως τα παπούτσια των μικρών παιδιών. Τη χρηστικότητα ενισχύουν ακόμη το συρόμενο πίσω κάθισμα (έως 13 cm) και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών, η οποία μάλιστα μπορεί να ανοίγει και να κλείνει και hands-free με ένα απλό πέρασμα του ποδιού κάτω από το προφυλακτήρα (στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού).
Το μεγάλο νέο στη γκάμα της X1 ακούει στο όνομα xDrive 25e. Πρόκειται για τη plug-in υβριδική έκδοση που όμως θα μπει στην παραγωγή τον Μάρτιο του 2020. Εδώ “βολευόμαστε” με τη βασική X1 sDrive 18i που κινείται από τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων. Στην περίπτωσή μας, 140 ίπποι και 220 Nm ροπής φτάνουν αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω του (έξτρα) αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη Steptronic 7 σχέσεων, για να επιταχύνουν το γερμανικό SUV από στάση στα 100 km/h σε 9,7 sec και μέχρι την τελική ταχύτητα των 203 km/h.
Στην πράξη, η συνεργασία του πολιτισμένου σε λειτουργία 1.500άρη TwinPower Turbo με το αυτόματο κιβώτιο είναι εξαιρετική. Το Steptronic υποστηρίζει τη δυναμική οδήγηση χωρίς να θυσιάζει την άνεση. Αλλάζει σχέσεις ομαλά και σβέλτα, βοηθώντας το μοτέρ να παραμείνει στο ωφέλιμο εύρος στροφών και να προσφέρει μπόλικη δύναμη κάθε φορά που την αναζητάς για να κάνεις μια προσπέραση ή να διατηρήσεις γρήγορο ρυθμό σε ανηφορική διαδρομή. Βέβαια, χρειάζεται αυτοσυγκράτηση για να παραμείνει η κατανάλωση σε λογικά πλαίσια. Στην πόλη αν κινείσαι με βαρύ πόδι εύκολα η ένδειξη του trip computer ξεπερνά τα 9 lt/100 km ακόμη και στο ECO PRO mode οδήγησης (Sport και Comfort οι εναλλακτικές), ενώ στο ταξίδι πέφτει έως και 2 μονάδες. Σε νορμάλ ρυθμό υπολόγισε μια μέση κατανάλωση κοντά στα 8,5 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή: 5,7 lt/100 km).
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι / πρακτικότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Επιδόσεις
- Αυτόματο κιβώτιο
ξινά
- Άνεση σε εγκάρσιες ανωμαλίες
- Τα paddles του Steptronic είναι έξτρα
- Αεροδυναμικός θόρυβος
Οδηγικά, η ανανεωμένη X1 αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις. Το στιβαρό πλαίσιο και η καλορυθμισμένη ανάρτηση δίνουν την κλασική μονοκόμματη αίσθηση που χαρακτηρίζει τις βαυαρικές κατασκευές. Παρότι ψηλό, το μεσαίο SUV της BMW δεν γέρνει αισθητά στις στροφές, το εμπρός μέρος δεν υποστρέφει αλλά ακολουθεί πιστά την τροχιά που στοχεύεις με το ελαφρύ και ακριβές τιμόνι και η ουρά ακολουθεί πειθήνια χωρίς απότομες αντιδράσεις, ακόμη κι αν αναγκαστείς να επιβραδύνεις μέσα στην στροφή. Η ουδέτερη συμπεριφορά συνοδεύεται από ιδιαίτερα ποιοτική κύλιση και υψηλό επίπεδο άνεσης, με εξαίρεση τις χαμηλές ταχύτητες ή τις εγκάρσιες ανωμαλίες όπου αντιλαμβάνεσαι τον χαρακτηριστικό ξερό γδούπο των run flat ελαστικών (225/50 R18). Ιδιαίτερα θετική είναι και η κριτική για τα φρένα: δυνατά, αποτελεσματικά, με υψηλή αντοχή και καλή αίσθηση στο πεντάλ.
Στον αυτοκινητόδρομο η Χ1 ταξιδεύει αρχοντικά, με ασφάλεια και ξεκούραστα και μόνο ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέπτες μετά τα 120 km/h γίνεται αντιληπτός στην καμπίνα. Εκτός δρόμου πάλι, τα 183 mm απόστασης από το έδαφος είναι αρκετά για να κινηθείς σε βατές χωμάτινες διαδρομές. Για πιο extreme off road ανησυχίες άλλωστε, η γκάμα περιλαμβάνει ισχυρότερες τετρακίνητες εκδόσεις xDrive.
συμπέρασμα
Είναι εντυπωσιακό πόσο επίκαιρη παραμένει η BMW X1 όλα αυτά τα χρόνια, με ελάχιστες μόνο βελτιώσεις και παρεμβάσεις. Είναι όμως και ενδεικτικό της συνολικής ποιότητας που είχε από την αρχή η δεύτερη γενιά. Ακόμη και με τον βασικό 1.5 των 140 ίππων αφήνει τις καλύτερες των εντυπώσεων σε όλους σχεδόν τους τομείς, είτε την καλοβλέπεις ως το επόμενο οικογενειακό σου αυτοκίνητο, είτε ως ένα premium SUV με κύρος.
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ