Δοκιμή: Hyundai Kona Hybrid - One of a kind

Η Hyundai επενδύει στις «πράσινες» τεχνολογίες και το νέο Kona Hybrid είναι το μοναδικό στην κατηγορία του που διατίθεται και με υβριδική μονάδα ισχύος.

  • -
  • -
Ισχύς141 PS
Ροπή265 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,6 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,3 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Μπορεί ήδη να διατίθεται η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Hyundai Kona, αλλά η υβριδική του εκδοχή αποτελεί μία άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση που ουσιαστικά γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα σε βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα


Η αυτοκίνηση διανύει μία νέα και πρωτόγνωρη περίοδο στην ιστορία της, έχοντας ανοίξει ένα καινούργιο κεφάλαιο με έμφαση στις καθαρές τεχνολογίες. Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί σήμερα μία πραγματικότητα και όχι ένα μακρινό πιθανό μελλοντικό σενάριο. Βέβαια, για πολλούς και διαφόρους λόγους η μετάβαση στην αμιγώς ηλεκτρική εποχή δεν είναι απλή υπόθεση. Απαιτείται ένα μεταβατικό στάδιο, το οποίο έρχεται να καλύψει η υβριδική τεχνολογία, συνδυάζοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με τον ηλεκτροκινητήρα. Με δεδομένο το γεγονός ότι η Hyundai αποτελεί μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που επενδύουν στις «πράσινες» τεχνολογίες, η χρήση υβριδικού συστήματος στο αμάξωμα του Kona μόνο εντύπωση δεν προκαλεί. Είναι χαρακτηριστικό πως μετά τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου ακολούθησε η  αμιγώς ηλεκτρική! Έτσι, το Hybrid ήρθε τελευταίο να συμπληρώσει τη γκάμα του κορεάτικου θελκτικού σχεδιαστικά B-SUV, διαθέτοντας σύγχρονες τεχνολογίες που το καθιστούν σαφώς πιο αποδοτικό και φιλικό προς το περιβάλλον.


Το παράλληλο υβριδικό σύστημα κίνησης του Hyundai Kona βασίζεται στην αρμονική συνύπαρξη ενός βενζινοκινητήρα, με έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο 4κύλινδρος κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει χωρητικότητα 1.600 κ.εκ. και διαθέτει άμεσο ψεκασμό αποδίδοντας 105 ίππους και 147 Nm ροπής, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει ισχύ 43 ίππων και 170 Nm ροπής. Η συνδυαστικής του δύναμη αγγίζει τους 141 ίππους, ενώ η ροπή σκαρφαλώνει στα 256 Nm. Η μπαταρία ιόντων λιθίου πολυμερούς, ταχείας φόρτισης-εκφόρτισης έχει χωρητικότητα 1,56 kWh και είναι τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα. Στοιχείο που σύμφωνα με τους Κορεάτες τεχνικούς, βελτιώνει το κέντρο βάρους του Kona και την οδική συμπεριφορά. Όπως συνηθίζεται στις υβριδικές κατασκευές, το Kona μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα ή του βενζινοκινητήρα, αλλά και των δύο συνδυαστικά. Η μπαταρία φορτίζεται μέσω του συστήματος ανάκτησης κατά την επιβράδυνση, αλλά και παραδοσιακά με τη συμβολή του κινητήρα εσωτερικής καύσης.


Όμως, μία καινοτομία που καθιστά το Kona Hybrid ιδιαίτερο και μοναδικό είναι το σύστημα μετάδοσης. Βλέπετε, η κίνηση στους εμπρός τροχούς μεταδίδεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό που επιλέγει κιβώτιο CVT. Κάτι που έχει ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα κύλισης της υβριδικής εκδοχής του Kona. Μία ακόμα σημαντική αλλαγή συναντάμε και στον τομέα της ανάρτησης. Μπορεί μπροστά να διατηρούνται τα γόνατα ΜακΦέρσον, αλλά σε αντίθεση με τις υπόλοιπες προσθιοκίνητες εκδόσεις του Kona, εδώ έχει επιλεχθεί η λύση των πολλαπλών συνδέσμων.

Η σχεδίαση του Huyndai Kona ήταν ανέκαθεν το σημείο συζήτησης, όντας ιδιαίτερη. Από την πρώτη ημέρα που παρουσιάστηκε, το κοινό ανταποκρίθηκε με ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια στη φουτουριστική του φιλοσοφία. Στην υβριδική εκδοχή η προσέγγιση της Hyundai παραμένει απαράλλαχτη. Καμία αλλαγή δεν παρατηρείται στο θελκτικό αμάξωμα, με εξαίρεση τα διακριτικά λογότυπα Hybrid και Blue Drive. Στο εσωτερικό η διαφορά εντοπίζεται στη νέα μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών του αναβαθμισμένου infotainment να ξεχωρίζει στη κεντρική κονσόλα. Ο υβριδικός χαρακτήρας του Kona αναδεικνύεται από την αναλογική ένδειξη της ροής ενέργειας στον πίνακα οργάνων, η οποία και έχει αντικαταστήσει το παραδοσιακό στροφόμετρο.


Η σχεδιαστική προσέγγιση του εσωτερικού θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι αρκετά συμβατική σε σχέση με την εικόνα του. Παρόλα αυτά, το Kona Hybrid διαθέτει πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, παρά την απουσία μαλακών πλαστικών. Αντίστοιχη είναι και η εργονομία που το διακρίνει, αφού όλα είναι σωστά τοποθετημένα, με άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα. Χωροταξικά, το κορεάτικο B-SUV άνετα φιλοξενεί τέσσερις επιβάτες, με αυτούς στα πίσω καθίσματα να μπορούν να βολευτούν εύκολα χωρίς περιορισμούς σε χώρους για το κεφάλι και τα γόνατα τους. Tα 361 lt που προσφέρει ο χώρος αποσκευών δεν ξεφεύγουν από το μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ με τα καθίσματα αναδιπλωμένα μπορεί να φτάσει έως τα 1.143 lt.


Η χρήση υβριδικής τεχνολογίας έχει πολλαπλά οφέλη στην περίπτωση του Kona. Καταρχήν, όσον αφορά την κατανάλωση. Το κορεάτικο εργοστάσιο υπόσχεται 4,3 lt./100 km, τιμή αισιόδοξη αλλά εφικτή! Δεν είναι τυχαίο, ότι κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας μαζί του είδαμε έως και 5 lt, την ώρα που η μέση κατανάλωση άγγιξε τα 5,8 lt χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Βλέπετε, ειδικά σε αστικό περιβάλλον το κορεάτικο SUV προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης για αρκετά χιλιόμετρα.  Παράλληλα, η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα έχει σαν αν αποτέλεσμα το Kona να εκπέμπει 99 gr/km CO2, κάτι που μεταφράζεται σε χαμηλά τέλη της τάξεως των 89 ευρώ και ελεύθερη μετακίνηση στο κέντρο.

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Χρήση ηλεκτροκινητήρα
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης
  • Αίσθηση πεντάλ φρένου

Μιας περί κόστους ο λόγος, το Kona Hybrid προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις με τιμή έναρξης τα 23.990 ευρώ, και την πιο πλούσια να είναι η Distinctive (27.090). Σε αυτή ανήκει και η έκδοση δοκιμής, προσφέροντας όλα τα συστήματα ασφαλείας, όπως διατήρησης λωρίδες, αλλά και έξυπνο σύστημα πλοήγησης με Stop&Go, το οποίο διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Φυσικά διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστήματα συνδεσιμότητας, όπως Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και μία 5ετής συνδρομή στις υπηρεσίες Live Services της Hyundai. Σημειώστε, ότι εκτός από την 5ης εγγύηση απεριόριστης χιλιομετρικής κάλυψης που προσφέρει η Hyundai, το Kona έχει 8ετής εγγύηση της υβριδικής μπαταρίας.

Μπορεί να πρόκειται για ένα compact B-SUV, αλλά η παρουσία του υβριδικού συνόλου κάτω από το εμπρός καπό ενισχύει τις αστικές δυνατότητες που προσφέρει το Kona. Στο κέντρο της πόλης είναι αρκετά εύκολο να κινηθείς κάνοντας αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, αρκεί να είσαι αρκετά προσεκτικός με το πεντάλ της βενζίνης. Αν βρεις τη χρυσή τομή διαπιστώνεις ότι μπορείς να κινηθείς με σχεδόν 50 χλμ./ώρα, χωρίς να τεθεί σε λειτουργεία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Η διαδικασία είναι αθόρυβη και ομαλή, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να συμβάλλει τα μέγιστα. Οι αλλαγές γίνονται ομαλά και σε αντίθεση με τα κιβώτια CVT που επιλέγει ο ανταγωνισμός το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό και δεν έχεις την αίσθηση του συνεχούς ενοχλητικού πατιναρίσματος. Φυσικά, με το πεντάλ της βενζίνης στο πάτωμα και κάνοντας χρήση του kickdown ο θόρυβος γίνεται έντονος, αλλά υπό κανονικές συνθήκες η λειτουργία του αναδεικνύει τις αρετές του υβριδικού συνόλου. Παράλληλα, η αυξημένη ισχύς του σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση είναι εμφανής.



Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει ώθηση στις χαμηλές στροφές και στην εκκίνηση, με αποτέλεσμα το Kona να είναι αρκετά ζωντανό στο δρόμο. Μάλιστα, οι επιδόσεις που δηλώνει η Hyundai θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι αρκετά απαισιόδοξες σε σχέση με την αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του. Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του Kona, έτσι και με το Hybrid αμέσως παρατηρείς τη σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης. Οι περισσότερες ανωμαλίες γίνονται αισθητές στο εσωτερικό, αλλά χωρίς να ενοχλούν τους επιβαίνοντες, αφού τα αμορτισέρ απορροφούν τις περισσότερες από αυτές. Βλέπετε, η συγκεκριμένη ρύθμιση συμβάλλει στην ευχάριστη οδική συμπεριφορά του Kona, το οποίο μόνο αδιάφορο δεν θα το χαρακτηρίζαμε στο δρόμο. Φυσικά και δεν πρόκειται για μία σπορ κατασκευή, αλλά σίγουρα δεν μπορείς να το αποκαλέσεις αδιάφορο. Η σημαντικότερη ουσιαστική διαφοροποίηση σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση είναι το αυξημένο βάρος, το οποίο όμως δεν διαταράσσει σημαντικά την συμπεριφορά του Kona. Ασφαλές και ουδέτερο, θα πάρει μικρές κλίσεις τηρουμένων των αναλογιών, ενώ το πίσω μέρος οριακά θα ελαφρώσει χωρίς να υπερστρέψει. Το σύστημα διεύθυνσης και πάλι δεν θα ενθουσιάσει, όντας αρκετά ελαφρύ, ενώ το σύστημα πέδησης απαιτεί συνήθεια. Με την παρουσία του συστήματος ανάκτησης, το πεντάλ του φρένου έχει περίεργη αίσθηση και αρκετά μεγάλη διαδρομή μέχρι να αρχίσει να επιβραδύνει.  


To Hyundai Kona από την πρώτη μέρα της παρουσίασης του ξεχώρισε για την ιδιαίτερη σχεδίαση του, η οποία ουσιαστικά μας έδωσε το στίγμα για τη φιλοσοφία της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας σήμερα και στο μέλλον. Όμως, το compact SUV δεν διακρίνεται μόνο για την εικόνα του. Η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Hyundai τα τελευταία χρόνια, η πρακτικότητα, οι άνετοι χώροι και η ευχάριστη, αλλά συνάμα ασφαλής οδική συμπεριφορά, το έχουν καθιερώσει ως μία άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία. Σήμερα, όλα τα παραπάνω έρχονται να συνδυαστούν με τα προτερήματα που προσφέρει η υβριδική τεχνολογία σε επίπεδο απόδοσης, αλλά και φιλικού προς το περιβάλλον χαρακτήρα.

Και το σημαντικότερο; Χωρίς σημαντικές θυσίες σε επίπεδο άνεσης και συμπεριφοράς. Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι εξαιρετική μέσα στην πόλη και μειώνει σημαντικά την κατανάλωση, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων να εξαλείφει όλα τα «κουσούρια» που κατά καιρούς ενοχλούν σε κιβώτια CVT. Στη Hyundai επενδύουν σε νέες τεχνολογίες και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει.

συμπέρασμα

Δεν είναι υπερβολή, πως για όσους επιθυμούν ένα compact καθημερινό SUV με χαμηλές εκπομπές ρύπων και αντίστοιχη κατανάλωση, που διαθέτει υβριδικό χαρακτήρα, ενώ παράλληλα δεν θα τους αναγκάζει να αναζητούν πρίζα, η υβριδική έκδοση του Kona είναι μία από τις περιπτώσεις που μπορούν να σκεφτούν σοβαρά!


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

GOCAR TEST - Hyundai Kona 1.6 Hybrid DCT

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...