Δοκιμή: Peugeot 208 1.5 BlueHDi - Με άσσο στο μανίκι
Η σχεδιαστική φαντασία του Peugeot 208 συνδυάζεται με τα προτερήματα ενός σύγχρονου πετρελαιοκινητήρα!
- -
- -
με μια ματιά
Η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του 208 προσφέρεται αποκλειστικά με το σύνολο των 100 ίππων, συνδυάζοντας χαμηλή κατανάλωση και μεγάλη αυτονομία, αλλά και όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη νεότερη γενιά του γαλλικού σούπερμινι.
Στην εποχή των υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων τείνουμε να
ξεχάσουμε τα προτερήματα των αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου.
Χαμηλή κατανάλωση και κόστος καυσίμου, αλλά και μεγάλη αυτονομία
είναι τα ισχυρά χαρτιά κατασκευών του είδους, που σήμερα
συνδυάζονται και με χαμηλές τιμές εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα,
άρα και τέλη κυκλοφορίας. Στην Peugeot έχουν
παράδοση στους κινητήρες πετρελαίου και στην υπερπλήρης γκάμα του
νέου
208, εκτός από την βενζινοκίνητη και την
αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, περιλαμβάνεται και αυτή με τον 1.5 BlueHDi
των 100 ίππων.
Το "Αυτοκίνητο
της Χρονιάς" για το 2020, διακρίνεται
για τη σχεδιαστική του φινέτσα - αντικειμενικά όμορφο - τις
σύγχρονες τεχνολογίες που προσφέρει, αλλά και την ευχάριστη οδική
συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τις περισσότερες γαλλικές κατασκευές.
Και η εκδοχή με τον κινητήρα πετρελαίου δεν θα μπορούσε να ξεφεύγει
από τον κανόνα.
Στη βασική έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας, η αισθητική του είναι
υπεράνω κριτικής. Ακόμα και το γεγονός ότι δεν διέθετε ζάντες
αλουμινίου, δεν στέκεται αρκετό για να χαλάσει τη θελκτική εικόνα
του 208. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό! Μπορεί ο πίνακας
οργάνων να είναι αναλογικός, να μην διαθέτει τη μεγάλη οθόνη αφής,
αλλά και πάλι δεν σου λείπει απολύτως τίποτα.
Όλα τα σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας και ασφαλείας είναι
διαθέσιμα, ενώ η φιλοσοφία i-cockpit εξακολουθεί να κερδίζει τις
εντυπώσεις. Η θέση οδήγησης αγγίζει το τέλειο, ενώ η εργονομία
είναι εξαιρετική με τα κουμπιά αεροπορικού τύπου να εξακολουθούν να
κλέβουν τις εντυπώσεις. Βέβαια, οδ διαθέσιμος χώρος για τους πίσω
επιβάτες εξακολουθεί να αποτελεί την… αχίλλειο πτέρνα του γαλλικού
σούπερμινι.
Ζωή στο πετρελαιοκίνητο 208 δίνει ο γνωστός BlueHDi των 1.500 κ.εκ. του Group, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 100 ίππους, αλλά και 250 Nm ροπής. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι το γεγονός πως είναι σύμφωνος με τα πιο αυστηρά πρότυπα εκπομπής ρύπων Euro6d-Temp. Κάτι που στην περίπτωση του πετρελαιοκίνητου 208 μεταφράζεται σε χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και συγκεκριμένα σε 86 γρ./χλμ. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Εκτός από μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα και μηδενικά τέλη! Συνυπολογίζοντας τη χαμηλή μέση κατανάλωση, την τιμή του καυσίμου και τη μεγαλύτερη αυτονομία είναι φανερό ότι οικονομοτεχνικά πρόκειται για μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση. Και μάλιστα στην πράξη οι εργοστασιακές τιμές δεν απέχουν ιδιαίτερα από αυτές που διαπιστώσαμε οδηγώντας το 208 BlueHDi. Μπορεί να μην είδαμε 3,2 lt/100km, αλλά τα 4 λίτρα ήταν εφικτός στόχος, ενώ δεν ξεπεράσαμε τα 5 λίτρα ακόμα και σε συνθήκες… φωτογράφισης. Στο δρόμο, το σύνολο των 1.500 cc διακρίνεται για τη ροπή του. Η ισχύς του κινητήρα φυσιολογικά και δεν εντυπωσιάζει, αλλά σε καμία περίπτωση δεν νιώθεις ότι σου λείπει η δύναμη. Από τις 2.000 rpm αισθάνεσαι μία ισχυρή ώθηση, η οποία και διακόπτεται απότομα στις 4.000 rpm.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Μοντέρνο εσωτερικό
- Ποιότητα κατασκευής
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κατασκευής
- Κατανάλωση
- Ποιότητα κύλισης
ξινά
- Χώροι
Από αυτό το σημείο και άνω δεν έχεις κανένα λόγο να πιέσεις
περαιτέρω, αφού η ισχύς εμφανίζει σαφής πτωτικές τάσεις. Περνάς
στην επόμενη σχέση και εκμεταλλεύεσαι την άφθονη ροπή για να
κινηθείς σβέλτα. Αν εκμεταλλεύεσαι το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του
1.500άρι κινητήρα δεν θα νιώσεις απώλεια δύναμης. Φυσικά και δεν
βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι το
φόρτε του! Το κιβώτιο των έξι σχέσεων μπορεί να μην έχει κορυφαία
αίσθηση, αλλά δύσκολα θα χάσεις την επιθυμητή σχέση. Κάτι ιδιαίτερα
σημαντικό είναι το χαμηλό επίπεδο θορύβου και η απουσία κραδασμών.
Η λειτουργία του κινητήρα αποδεικνύεται εξαιρετικά πολιτισμένη και
σου επιτρέπει να ταξιδεύεις με άνεση προσφέροντας πολύ καλή
ποιότητα κύλισης. Η οδική του συμπεριφορά το καθιστά φιλικό και
προβλέψιμο, αλλά χωρίς να χαρακτηρίζεται αποστειρωμένο, όντας
ευχάριστο οδηγικά.
Η παρουσία του ημιάκαμπτου άξονα πίσω έχει σαν αποτέλεσμα το
παραδοσιακό ελαφρώμα της ουράς, το οποίο επιτρέπει την τοποθέτηση
στην είσοδο της στροφής. Όσο σε αφήνουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα
που δεν απενεργοποιούνται. Στοιχείο που χαρακτηρίζει όλες τις
γαλλικές κατασκευές που σέβονται το παρελθόν τους και συμβάλλει
στην οδηγική ευχαρίστηση.
συμπέρασμα
Το Peugeot 208 εκτός από σχεδιαστική διαφορετικότητα και σύγχρονες τεχνολογίες προσφέρει οδηγικό ενδιαφέρον. Το μέγεθος του δεν το περιορίζει στον αστικό κύκλο, όντας ένα ολοκληρωμένο σούπερ μίνι. Στοιχεία που εξακολουθούν να το χαρακτηρίζουν και στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του, συνδυάζοντας παράλληλα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μεγάλη αυτονομία.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ