Δοκιμή: Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 PS - Digi Golf
Στην 8η γενιά παραδίδει ψηφιακά σεμινάρια, παραμένει παραδοσιακά αναγνωρίσιμο και χωρίς να αφήνει τίποτα στην τύχη, δηλώνει mild hybrid. Το πιο σύγχρονο, ελκυστικό, αποδοτικό και ευπροσάρμοστο Golf είναι εδώ
- -
- -
με μια ματιά
Ένα Golf που θυμίζει Golf, αλλά ανεβάζει τον πήχη της κατηγορίας του. Τεχνολογικά στο τοπ σκαλοπάτι, προσαρμόζεται στις ανάγκες της εποχής και του οδηγού του.
Μετά τον εμβληματικό σκαραβαίο, τη σκυτάλη της επιτυχίας πήρε το
Golf κάπου στο
1974 και μέσα από 7 γενιές, έγινε το ορόσημο στα μικρομεσαία. Το
σύνηθες πρότυπο, το αυτοκίνητο που όλοι οι κατασκευαστές προσπαθούν
να αντιγράψουν. Σήμερα διανύουμε ήδη 46 χρόνια ιστορίας και το
αειθαλές μοντέλο της Volkswagen, με
το πιο αφοσιωμένο κοινό σερβίρει την 8η γενιά. Και η ιστορία
συνεχίζεται…
Το ίδιο, που αλλάζει
Κοντεύει στον μισό αιώνα της ιστορίας του και παραμένει πιστό στο
δόγμα της αρχικής του φιλοσοφίας. Ποτέ δεν εφάρμοσε extreme αλλαγές
στην εξωτερική εικόνα που να κάνουν τον θεατή να μπερδευτεί γι'
αυτό που αντικρίζουν τα μάτια του. Αυθόρμητα ο καθένας θα
αναγνωρίσει ένα Golf, ασχέτως αν χωρίζουν την πρώτη από την ογδόη
τόσα χρόνια, τόσο χαοτικές αλλαγές. Παραδοσιακά η νεότερη εκδοχή
δεν θα μπορούσε να θυμίζει κάτι άλλο, με κάθε νέα γενιά να έχει
άμεση σύνδεση με την προγενέστερη. Κάτι σαν σχεδιαστική μανιέρα που
ακολουθεί την ιστορία και προσθέτει νέες ένδοξες σελίδες,
χρησιμοποιώντας την βάση της συνταγής αλώβητη. Χαρακτήρας λέγεται
και αν ψάχνουμε παρόμοιες περιπτώσεις θα μπορούσαμε να βάλουμε
δίπλα την Porsche 911 με την γνωστή επιμονή στις βασικές
κατασκευαστικές της αρχές.
Επιστροφή στο Golf όμως, που έχει πολύ ζουμί κάτω από την
εικόνα, πίσω από τη βιτρίνα. Παίζει διαχρονικά το παιχνίδι «βρείτε
τις διαφορές» σε επίπεδο σχεδίασης και μπορεί στο προφίλ να μην
αποκαλύπτει εύκολα την γενιά του, τα καταφέρνει όμως στις
λεπτομέρειες. Τα νέα φώτα, εμπρός με την διπλή καμπύλη στη βάση
τους και πίσω με την αιχμηρότερη σχεδίαση, που έχουν την LED
ταυτότητα στο τσεπάκι τους, το πιο μακρόστενο στιλ μάσκας που
χαμηλώνει ακόμα περισσότερο το καπό, οι προφυλακτήρες με τους
έντονες πτυχώσεις στους αεραγωγούς εμπρός και τις fake διπλές
ρομβοειδείς απολήξεις εξατμίσεων πίσω, αλλά και το νέο σήμα της VW
που κάνει πρεμιέρα στο Golf, δίνουν τη λύση στο γρίφο. Στις
αισθητικές παρεμβάσεις που δεν είναι ριζοσπαστικές, αλλά
εξευγενισμένες, συμπεριλαμβάνεται και η θέση του λογότυπου κάτω
ακριβώς από το σήμα της εταιρείας.
Στα ενδότερα της κατασκευής προκύπτει η χρήση της 2ης γενιάς στην
πλατφόρμα MQB, η οποία στις αναβαθμίσεις της έχει διαφοροποιήσει
ελαφρώς τις διαστάσεις του αυτοκινήτου και το μεταξόνιο, που είναι
16 mm μεγαλύτερο και εκπροσωπείται από τα 2.636 mm. Αυξημένο είναι
και το μήκος του αμαξώματος κατά 26 mm αγγίζοντας τα 4.284 mm, το
πλάτος παραμένει στα ίδια επίπεδα (1.789 mm), ενώ το ύψος έχει τη
μεγαλύτερη μεταβολή προς τα κάτω, σχεδόν κατά τρία εκατοστά (1.456
mm). Το συνολικό αποτέλεσμα παραμένει ελκυστικό χωρίς να προκαλεί,
ενώ όντας μακρύτερο και χαμηλότερο το νέο μοντέλο βελτίωσε κατά 0,3
τον αεροδυναμικό συντελεστή του (cd: 0,275) και κατά συνέπεια την
αεροδυναμική του.
Ακολουθώντας τη λογική της εξέλιξης και τα πλούσια τεχνολογικά ράφια του ομίλου, το νεότερο Golf συγχρονίζεται στην νέα τάξη πραγμάτων. Κάτι που σε πρώτη φάση γίνεται σαφές με το που ανοίξεις την πόρτα. Στο σαλόνι η φινέτσα, η υψηλή ποιότητα και η προσεγμένη λεπτομέρεια ξεχωρίζει και βάζει το μικρομεσαίο VW σε ηγετική θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό του. Τα υλικά και η συναρμολόγηση είναι εφάμιλλα ξεχωριστών κατασκευών του εργοστασίου, με την οδηγοκεντρική σχεδίαση να προκύπτει στο ταμπλό χωρίς φλυαρίες, προσδίδοντας χαρακτήρα. Φυσικά οι πρακτικές θήκες υπερεπαρκούν και η εργονομία είναι λόγος για να απολαμβάνεις Golf στην καθημερινότητα σου, ενώ οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις και αρκετοί για πέντε ενήλικες και τις αποσκευές τους. Φυσικά ο μεσαίος θα κάνει συμβιβασμούς και τα 380 lt του πορτμπαγκάζ δεν κάνουν πρωταθλητισμό, όμως έχουν εύκολη πρόσβαση, διπλό πάτωμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο. Εκτός των άλλων, αν χρειαστεί επιπλέον χώρος, με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες φτάνει τα 1.237 λίτρα.
Αυτό που κεντρίζει το μάτι είναι το digital περιβάλλον που προσφέρουν οι στάνταρ οθόνες σε όργανα και κονσόλα. Το Innovision Cockpit όπως το αποκαλεί η Volkswagen προσφέρει 10'' (25,4 cm) για τον πίνακα οργάνων και 8,25’’ για το infotainment, ενώ το προαιρετικό Discover Pro διαθέτει επίσης οθόνη 10’’. Εδώ, η παραμετροποίηση της εικόνας, η σύγχρονη συνδεσιμότητα και όλες οι παροχές είναι σε υψηλό για την κλάση επίπεδο και το κέντρο επιχειρήσεων είναι πλήρως ψηφιακό, περιορίζοντας τους διακόπτες στο ελάχιστο με το πλήθος των εντολών να γίνονται δια της αφής. Αν ψάχνουμε για διακόπτες τους βρίσκουμε σε δυο συστοιχίες, μια αριστερά των οργάνων που αφορά κυρίως τα φώτα και μια τετράδα που αγκαλιάζει τα alarm και είναι η συντόμευση λειτουργιών για τον κλιματισμό, τα driving modes, τα συστήματα υποβοήθησης και παρκινγκ. Πρακτικά όμως και αυτοί αφής είναι και την παραδοσιακή έννοια του διακόπτη την συναντάς στα alarm, πέριξ του κιβωτίου ταχυτήτων και στο πολυχρηστικό τιμόνι. Στη βάση της κεντρικής οθόνης, συρόμενος διακόπτης αφής αναλαμβάνει να ανεβάσει την ένταση της φωνής ή να ρυθμίσει τη θερμοκρασία του κλιματιστικού, το οποίο ως έξτρα διατίθεται και με τρεις ζώνες. Αν πρεπει να γκρινιάξει κανείς θα το κάνει εδώ, γιατί δεν φωτίζονται και το βράδυ πας στα τυφλά μέχρι να εξοικειωθείς.
Το επίπεδο παροχών φυσικά είναι υψηλό τόσο όσον αφορά ανέσεις,
συνδεσιμότητα και ασφάλεια με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ
άλλων τεχνολογίες IQ.DRIVE όπως ενεργό αυτόματο πιλότο Adaptive
Cruise Control, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist,
επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist με πέδηση έκτακτης
ανάγκης City Braking System και αναγνώριση πεζού Pedestrian
Monitoring. Επιπροσθέτως, το νέο Golf είναι το πρώτο Volkswagen που
εξοπλίζεται με το σύστημα Car2X στο βασικό εξοπλισμό του και αφορά
οχήματα τα οποία επικοινωνούν μεταξύ τους και ανταλλάσσουν
πληροφορίες και προειδοποιήσεις για την οδική κυκλοφορία, την
κυκλοφοριακή συμφόρηση και τα πιθανά επικίνδυνα σημεία στην
διαδρομή.
Μια μακροσκελέστατη λίστα εξοπλισμού είναι διαθέσιμη που ενδεικτικά
προσφέρει από head up display έως voice control σε επτά γλώσσες,
αλλά όχι προς το παρόν ελληνικής. Το smartphone, εκτός από την
ασύρματη φόρτιση που είναι διαθέσιμη, αποκτά ένα επιπλέον ρόλο και
πλέον γίνεται κλειδί, το οποίο μέσω NFC ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο.
Επίσης, το νέο Golf μπορεί να είναι συνδεδεμένο μέσω We Connect και
We Connect Plus, υπηρεσιών που προσφέρουν streaming μουσικής και
εικόνας, Internet ραδιόφωνο, αλλά και άλλες διαδικτυακές
λειτουργίες.
ΑΑ: Απλούστατα Αποτελεσματικό
Όλα είναι σωστά τοποθετημένα, ενώ η πληθώρα ρυθμίσεων επιτρέπει σε
κάθε ύψος να βρει την ιδανική θέση οδήγησης. Επιπροσθέτως, στην
έκδοση Style το κάθισμα του οδηγού έχει ηλεκτρικές ρυθμίσεις με
τρεις μνήμες και λειτουργία μασάζ για την πλάτη, ενώ πακέτο με αυτό
του συνοδηγού είναι αναπαυτικά, προσφέρουν σωστή στήριξη στο σώμα
και κομψότητα στο μοτίβο της επένδυσης. Μπορεί η καμπίνα να έχει
σκούρες αποχρώσεις, όμως το εσωτερικό περιβάλλον όσο πέφτει το φως
γίνεται ακόμα πιο αισθησιακό, με τους κρυφούς φωτισμούς να δίνουν
τη σωστή παράσταση. Τότε είναι που διαπιστώνεις ότι τα προαιρετικά
LED matrix δείχνουν την προσαρμοστικότητα τους ανάλογα με τις
συνθήκες και κάνουν τη νύχτα μέρα, ενώ κρυφοί προτζέκτορες φωτίζουν
το «κατώφλι» και τις χειρολαβές κάτι που διαπιστώνεις στο κλείδωμα
- ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου.
Ο 1.500άρης eTSI δηλώνει την ήπια υβριδική βοήθεια που αναζητά η απόδοση, η οικονομία και ο περιορισμός των ρύπων. Η mild hybrid έκδοση του Golf, συνδέει τον θερμικό κινητήρα μέσω ιμάντα με μία γεννήτρια εκκίνησης και το φορτίο της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 48V, υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα, τόσο στην συνολική του απόδοση, όσο και στην βελτίωση της τάξεως του 10% στην κατανάλωση. Φυσικά κάνει ανάκτηση ενέργειας στη μπαταρία σε ρολάρισμα και φρενάρισμα και πρακτικά δύσκολα αντιλαμβάνεσαι την ύπαρξη του, παρα μόνο όταν διαπιστώνεις ότι για τον τρόπο που κινείσαι οι καταναλώσεις προσφέρουν χαμόγελα. Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής είναι καλά νούμερα για μικρομεσαίο με προσδοκίες απόδοσης, ειδικά όταν δεν ξεπερνά τα 1.300 κιλά. Στην πράξη επιταχύνει ζωηρά χωρίς να σπαταλά καύσιμο, λειτουργεί υποδειγματικά με το σύστημα coasting που απενεργοποιεί τον κινητήρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου (προκειμένου να μειώνει την κατανάλωση) και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή μπορείς να κινείσαι γρήγορα με το trip computer να κλειδώνει ανάμεσα στα 7 με 8 lt/100km. Αν είσαι προσεκτικός θα είσαι σβέλτος με 6 - 6,5 lt/100 km, ενώ αν έχεις το δεξί πόδι τεντωμένο στη μοκέτα, το διψήφιο νούμερο στη βάση του θα γίνει θεσμός. Και πάλι όμως το mild hybrid σύστημα του Golf δουλεύει αθόρυβα και υλοποιεί το καθήκον του. Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και οι επιδόσεις έρχονται εύκολα (0-100 km/h σε 8,5 sec και τελική ταχύτητα 224 km/h).
Ο κοντός μοχλοδιακόπτης του DSG θυμίζει κάτι αντίστοιχο που
είδαμε στην τελευταία γενιά 911, παραμένει λειτουργικός στο σκοπό
του και συνοδεύεται από paddles αν θες να μην αφήνεις τα χέρια από
το τιμόνι. Ελάχιστα θα ασχοληθείς με το αυτόματο 7άρι διπλού
συμπλέκτη της Volkswagen που επιτελεί το σκοπό του με μαεστρία τόσο
στο κομμάτι της καθημερινότητας, όσο και αν ξυπνήσει μέσα σου ο
εκκολαπτόμενος raceman.
Εντάξει, δεν θα εισπράξεις την αμεσότητα και την οδηγική
απελευθέρωση ενός Focus ή ενός Mazda 3, όμως μέσω των Driving Modes
σου προσφέρει ρεπερτόριο που ικανοποιεί κάθε γούστο. Από άνετες
στιγμές για νορμάλ οδήγηση (comfort), οικολογική συμπεριφορά για
την ατμόσφαιρα και οικονομική για την τσέπη (eco), δυναμικό setup
και απόδοση για τον απαιτητικό της οδήγησης (sport) και individual
για προσωπικές ρυθμίσεις. Κάθε ένα από τα παραπάνω mode, σετάρει
ανάλογα την απόκριση κινητήρα, τιμονιού, κιβωτίου ταχυτήτων, την
παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων, αλλά και των
ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ. Στην θέση individual μπορείς να
επιλέξεις ακόμα τρεις σκάλες σκληρότητας παραπάνω από το Sport και
να φέρεις το Golf σε θέση μάχης ακόμα και για πίστα!
Στις επιθετικότερες ρυθμίσεις το μικρομεσαίο Volkswagen αποκτά ταχύτητα και βαρύτερη αίσθηση στο τιμόνι του αλλά και υπέρμετρη στιβαρότητα στην ανάρτηση, που πολλές φορές δύσκολα διαχειρίζεται σωστά τον τυπικό ελληνικό ασφαλτοτάπητα. Στις συνεχείς ανωμαλίες το υπερβολικό rebound χάνει την ουσία της ανάγνωσης του δρόμου και μόνο σε καλοστρωμένο οδόστρωμα αποδίδει. Η επιλογή Sport είναι η χρήση τομή που δεν κάνει "τραπέζι" την ανάρτηση και αφήνει την ενδοτικότητα να προσφέρει χωρίς το Golf να χάνει την ευστοχία του στην είσοδο και κατά τη διάρκεια της στροφής.
γλυκά
- Σχεδιαστική ταυτότητα
- Φινέτσα
- Αισθητική
- Ποιότητα
- Τεχνολογίες
- Premium σαλόνι
- Εξοπλισμός
- Απόδοση
- Επιδόσεις
- Προσαρμοστικότητα συμπεριφοράς
- Κατανάλωση
ξινά
- Χρόνος προσαρμογής με οθόνες αφής
- Απουσία φωτισμού σε «διακόπτες» κονσόλας
- Τιμή
Ακόμα και το 40άρι προφίλ στους προαιρετικούς τροχούς των 18’’
δεν κοπανάει στις ανωμαλίες ώστε να σφίγγεις τα δόντια. Η πολλαπλών
συνδέσμων πίσω ανάρτηση ακολουθεί τις εντολές που δίνει ο οδηγός με
το τιμόνι και το Golf στρίβει ποιοτικά, τάχιστα και αποτελεσματικά
χωρίς υπερβολές σε αντιδράσεις.
Τις υπερβολές άλλωστε μαζεύουν τα ηλεκτρονικά, όμως δεν χάνει τα
μούτρα ακόμα και αν διατηρήσεις το γκάζι στο τόξο της στροφής (με
την αρωγή του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού XDS). Επίσης δεν
θα ανοίξει ποτέ την ουρά προς την έξοδο, μόνο θα βοηθήσει όσο
χρειάζεται για την ομορφιά της οδήγησης. Σου μεταφέρει γενικά
στιβαρή αίσθηση, προσαρμοστικότητα και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Μια συνέπεια πετυχημένης συμπεριφοράς που συνδυάζεται με σωστά σε
αντοχή και απόδοση φρένα και ένα πακέτο που πουσάρει την
εμπιστοσύνη. Η ευθυβολία ακόμα και με ταχύτητες τελικής είναι στα
υψηλά δεδομένα του όπως διαπιστώσαμε στην επιστροφή από τον τόπο
φωτογράφησης, ενώ η κορυφαία κύλιση και η ποιοτική απόδοση της
ανάρτησης είναι στοιχεία που έρχονται από μια κατηγορία πάνω.
Η συνολική αίσθηση είναι υπέρ του. Η νέα γενιά σε πείθει ότι προάγει τις τεχνολογίες συνδεσιμότητας, ασφάλειας και κίνησης διατηρώντας παράλληλα ψηλά τις αξίες που το καθιέρωσαν στη συνείδηση του κοινού.
συμπέρασμα
Η digital εποχή βρίσκει την γενναία εφαρμογή της στο νεότερο Golf και δεν αποτελεί προνόμιο των top εκδόσεων. Η μετεξέλιξη προσφέρει οπτική φρεσκάδα, δυναμισμό, τεχνολογία και αίσθηση ανωτερότητας, ένας προσφιλής ρόλος για το μικρομεσαίο Volkswagen. Τεχνολογικά άρτιο και επίκαιρο παντού, το Golf δίνει τη λάμψη του τσεκάροντας κάθε τομέα με θετικό πρόσημο. Παραμένει mainstream, αλλά κατά βάθος ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό στο συνολικό ζύγι ουσίας, προσφοράς, αποτελεσματικότητας. Η αλήθεια είναι ότι η αλμυρή τιμή δεν κρύβεται, αιτιολογείται όμως από τον γενικό πλουραλισμό του. Αν απ’ την άλλη συμβιβάζεστε με απουσία του mild υβριδικού συστήματος (κατά συνέπεια και του DSG), μπορείτε να επιλέξετε τρικύλινδρο χιλιάρι TSI και 6άρι χειροκίνητο, που έχει προγραμματισμένη άφιξη το καλοκαίρι. Και πάλι premium θα είναι!
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ