Δοκιμή: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 2020. Υπενθύμιση

Το Honda Civic, ειδικά με αυτόν τον κινητήρα, είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που μας κάνουν να σκεπτόμαστε πόσο ενδιαφέρουσα είναι η κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback

  • -
  • -
Ισχύς182 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,6 lt/100km
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)139,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το ελαφρώς ανανεωμένο Honda Civic στην έκδοση «χρυσή τομή» με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.5 των 182 ίππων.

Στη 10η γενιά του το Civic βασίζεται σε μια καινούρια πλατφόρμα ειδικά εξελιγμένη για αυτό. Η αρτιότητα του σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνολογία αλλά και την πρακτικότητα κέρδισε τις εντυπώσεις όταν το γνωρίσαμε πριν περίπου τρία χρόνια. Δύσκολα κάποιος θα έλεγε ότι χρειάζεται ανανέωση, όμως η Honda αποφάσισε να προχωρήσει σε μερικές επεμβάσεις περισσότερο για να το επαναφέρει στο προσκήνιο της δημοσιότητας και όχι γιατί είχε χάσει έδαφος από τον ανταγωνισμό. Και γιατί όχι, εδώ που τα λέμε.

Αλλαγές στα σημεία
Οι σχεδιαστικές αλλαγές περιορίζονται στους προφυλακτήρες, κυρίως στον ανασχεδιασμό των αεραγωγών και στην προσθήκη κάποιων πτερυγίων που προσδίδουν πιο επιθετική όψη. Στο εσωτερικό, νέα είναι η οθόνη αφής (7 ιντσών) του συστήματος πολυμέσων με την προσθήκη κανονικών πλήκτρων για την πλοήγηση στο βασικό μενού να βελτιώνει την εργονομία και να κάνει τον χειρισμό πιο απλό άρα και πιο ασφαλή κατά την οδήγηση.   

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ολοκαίνουριο, με μόλις 300 km. Όσο κι αν αυτό κολακεύει την αίσθηση ποιότητας, είναι και τα νέα πιο μαλακά πλαστικά με πιο ευχάριστη αφή και πιο ματ όψη που συμβάλλουν στη δημιουργία αυτής της εντύπωσης. Η συναρμογή είναι πολύ καλή, όπως ήταν πάντα. Και το φινίρισμα προσεγμένο, αν και υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

Ο πίνακας οργάνων είναι χωρισμένος σε τρεις περιοχές. Συνδυασμός αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων ενημερώνουν πλήρως τον οδηγό, αν και θα προτιμούσαμε μια πιο ήπια προσέγγιση σε χρώματα και γραφικά, αλλά και στην γενικότερη αισθητική του χώρου εμπρός στα μάτια του οδηγού. Από άποψη πρακτικότητας πάντως, κανείς δεν θα μείνει παραπονεμένος. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι άφθονοι και οι παροχές για φόρτιση συσκευών ή σύνδεση στο σύστημα πολυμέσων άφθονες.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι κορυφαίοι για την κατηγορία. Παρά την κουπέ φόρμα του αμαξώματος και τη γραμμή της οροφής που χαμηλώνει στο πίσω μέρος, η πρόσβαση είναι πανεύκολη. Ακόμη και υψηλόσωμοι επιβάτες έχουν «αέρα» για το κεφάλι και τα γόνατα. Το πορτ μπαγκάζ είναι επίσης μεγάλο, με 420 πραγματικά λίτρα. Και βολικό στη φόρτωση αφού έχει μεγάλο άνοιγμα και εύκαμπτο αναδιπλούμενο κάλυμμα στο πάνω μέρος.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος σε στοιχεία άνεσης, ψυχαγωγίας και ασφάλειας. Ξεκινώντας από το τελευταίο, περιλαμβάνει οκτώ αερόσακους και πληρέστατη σουίτα ενεργών οδηγικών βοηθημάτων μέχρι το επίπεδο της ημιαυτόνομης οδήγησης (Forward Collision Warning, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure, Lane Keep Assist, Low Speed Following, Road Departure Mitigation, Intelligent Speed Limiter). Διαθέτει επίσης ενεργό Cruise Control, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό. Το σύστημα πολυμέσων Honda CONNECT περιλαμβάνει GARMIN Navigation, διαδικτυακό ραδιόφωνο, Aha TM app integration, πλοήγηση στο διαδίκτυο, Android Auto and Apple CarPlay.

Χρυσή τομή στο δρόμο
Η βασική δομή της πλατφόρμας της 10ης γενιάς Civic υπόσχεται κορυφαία οδική συμπεριφορά. Υψηλή ακαμψία, χαμηλό βάρος και κέντρο βάρους, φαρδύ αποτύπωμα και μακρύ μεταξόνιο. Σε συνδυασμό με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω και κλασικά McPherson εμπρός. Το 1.5 της δοκιμής μας διαθέτει και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, με τα χαρακτηριστικά της απόσβεσης να αλλάζουν με το πάτημα ενός κουμπιού, πίσω και δεξιά από το λεβιέ ταχυτήτων. Ο οποίος έχει μικρές διαδρομές και μια όμορφη αίσθηση ακρίβειας στο κούμπωμα, ενώ ταυτόχρονα είναι μαλακός και δεν κουράζει στη χαλαρή μετακίνηση.


Καλορυθμισμένη είναι και η διαδρομή του πεντάλ του συμπλέκτη και σωστά επιλεγμένη η θέση του. Πράγμα όχι αυτονόητο στα σύγχρονα αυτοκίνητα, σε πολλά από τα οποία έχεις την αίσθηση ότι ο συμπλέκτης είναι τοποθετημένος όπως-όπως αφού έτσι κι αλλιώς ο στόχος είναι να πουλιούνται περισσότερες αυτόματες εκδόσεις.

Στην κίνηση της πόλης το Civic είναι άνετο. Η ανάρτηση έχει πολύ καλή απόσβεση και το μακρύ μεταξόνιο επιτρέπει να «χωνεύονται» οι ανωμαλίες της ασφάλτου χωρίς να περνούν σοβαρές αναταράξεις στους επιβάτες. Ο θόρυβος κύλισης είναι λίγο περισσότερος από όσο θα θέλαμε. Θέμα τροχών σε μεγάλο βαθμό, αφού στο 1.000άρι που οδηγήσαμε back to back, παρατηρήσαμε ότι το φαινόμενο ήταν σαφώς περιορισμένο.

Η λειτουργία του κινητήρα είναι εξαιρετικά πολιτισμένη, ειδικά με το πρόγραμμα Eco ενεργοποιημένο. Κάνει την απόκριση πιο νωχελική και σε παρασύρει να οδηγείς πιο ήρεμα εξοικονομώντας καύσιμο, κερδίζοντας παράλληλα σε άνεση. Ο 1.5 VTEC Turbo διαθέτει μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα στις βαλβίδες. Αποδίδει 182 ίππους σχετικά νωρίς, στις 5.500 rpm, ενώ η ροπή φτάνει 240 Νm, σταθερά από τις 1.900-5.000 rpm.


Είναι ένα από τα κορυφαία σύνολα της κατηγορίας σε προδιαγραφές αλλά και στην πράξη. Ακόμη και στο βασικό πρόγραμμα λειτουργίας, η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση από πολύ χαμηλά. Είναι ελαστικός, με το mono-scroll τούρμπο χαμηλής αδράνειας (ειδική σχεδίαση, πολύ «σφιχτό» καβούκι και ενσωματωμένοι στην κεφαλή αυλοί εξαγωγής) να ξυπνά γρήγορα προσδίδοντας εξαιρετική ελαστικότητα. Και συνεχίζει να ανεβάζει για σχεδόν 1.000 rpm ακόμη σαν τυπικός Honda που δίνει έμφαση στο στροφάρισμα. Κούφιοι εκκεντροφόροι, εσωτερικά ψυχώμενες με νάτριο βαλβίδες και ψεκασμός λαδιού στο κάτω μέρος των πιστονιών εξασφαλίζουν αξιοπιστία και όχι μόνο.

Υπό πίεση ο ήχος του έχει σχετικά ενδιαφέρουσα χροιά χωρίς να ενοχλεί η ένταση. Με το γκάζι στο πάτωμα η Honda ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,3” και τελική 220 km/h. Στην πράξη, πρόκειται για δύναμη επαρκή για γρήγορο ταξίδι, για ασφαλή προσπεράσματα αλλά και για να απολαύσεις την οδήγηση εκεί που το περιβάλλον το επιτρέπει. Χωρίς ποτέ να φέρνει το πλαίσιο σε δύσκολη θέση, ο κινητήρας αναδεικνύει τις αρετές του και κάνει την οδηγική εμπειρία ενδιαφέρουσα.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
ξινά
  • Τιμή

Πιέζοντας το πλήκτρο που αλλάζει τη ρύθμιση των αμορτισέρ η διαφορά είναι αισθητή. Νιώθεις αμέσως το αυτοκίνητο να σφίγγει. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι πιο κοφτός, η κίνηση πάνω στην ανάρτηση μικρότερη. Νιώθεις το ανάγλυφο της ασφάλτου λίγο πιο έντονα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν γίνεται δυσάρεστα σκληρό, ούτε αναπηδά άτσαλα. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό. Και η συμπεριφορά πέρα από αυτό προβλέψιμη χάρη στο τιμόνι που μεταφέρει πλούσια πληροφόρηση. Αλλά και στις ρυθμίσεις του πλαισίου. Ενώ είναι ακριβές και το εμπρός μέρος αντιδρά άμεσα στην εντολή του οδηγού με το πίσω να ελαφρώνει όσο πρέπει για να βοηθήσει στην ισορροπία, δεν γίνεται ποτέ απότομο.

Στη γρήγορη οδήγηση εκτιμάς ακόμη περισσότερο ένα καλό χειροκίνητο σασμάν. Και αυτό είναι ένα τέτοιο, αφού ακόμη και στην απαιτητική χρήση ο λεβιές δεν θα σε προδώσει. Τα φρένα ανταποκρίνονται στη ζωηρή διάθεση του οδηγού. Η δύναμη τους είναι πειστική και η αντοχή τους δεν ξεπερνιέται (παρά μόνο από ανοησία). Η ρύθμιση του πεντάλ ευνοεί τη σπορ οδήγηση, με τη δύναμη να εφαρμόζεται προοδευτικά μεν, χωρίς όμως κενό διάστημα στη διαδρομή.

συμπέρασμα

Το Civic σίγουρα δεν ήταν από τα αυτοκίνητα που θα λέγαμε ότι χρειάζονταν ανανέωση, σχεδιαστικά ή τεχνολογικά. Οι διακριτικές αλλαγές που αφορούν στην εξωτερική σχεδίαση και κυρίως αυτές στο εσωτερικό, που έχουν να κάνουν με την εργονομία, είναι ευπρόσδεκτες. Κατά τα άλλα, είναι ένα πολύ ευρύχωρο και άνετο οικογενειακό με σπορ οδική συμπεριφορά και έναν κινητήρα που αναδεικνύει τις αρετές του πλαισίου και ανοίγει την όρεξη για πραγματική οδήγηση. Όπως ακριβώς το γνωρίζαμε και για αυτό το είχαμε κατατάξει στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας.

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...