Δοκιμή: Toyota Corolla 2.0 Hybrid – Ελβετικός σουγιάς!
Εξωστρέφεια και σύγχρονη προσέγγιση είναι τα στοιχεία που διακρίνουν τη νεότερη γενιά της Corolla, με τον δίλιτρο κινητήρα να αναδεικνύει και άλλες αρετές του ιαπωνικού χάτσμπακ
- -
- -
με μια ματιά
Το Auris έχει μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, η Toyota επανάφερε το όνομα της Corolla για την χάτσμπακ έκδοση και στη δίλιτρη υβριδική εκδοχή της διαθέτει την απαιτούμενη ισχύ για να ενισχύσει τα δυναμικά της χαρακτηριστικά
Η Corolla αποτελεί ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα μοντέλα. Δεν
είναι τυχαίο ότι βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως στην ιστορία
σε πωλήσεις, έχοντας παραχθεί από το 1966 μέχρι και σήμερα κοντά
στις 50 εκ. μονάδες. Η 12η γενιά του ιαπωνικού χάτσμπακ έχει στόχο
να διευρύνει το συγκεκριμένο σερί, με την Toyota να έχει
φροντίσει η νέα
Corolla να διαθέτει ό,τι είναι απαραίτητο για
να συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της άκρως
ανταγωνιστικής κατηγορίας.
Η καλαίσθητη και μοντέρνα αισθητική του αμαξώματος, συνδυάζεται με
κορυφαία ποιότητα κατασκευής, σύγχρονες τεχνολογίες και αντίστοιχα
μηχανικά σύνολα. Διατηρώντας παραδοσιακά τον φιλικό προς το
περιβάλλον χαρακτήρα, η Toyota διατήρησε την υβριδική τεχνολογία
και στην νέα Corolla, μόνο που δίπλα σε αυτή με τον κινητήρα των
1.800 cc, πρόσθεσε και μία νεότερη έκδοση με σύνολο χωρητικότητας
2.000 cc και απόδοσης 180 ίππων. Είναι όμως αυτό αρκετό για να
προσδώσει σπορτίφ χαρακτηριστικά στο ιαπωνικό χάτσμπακ;
Τα βασικά συστατικά
Η νεότερη γενιά της Corolla βασίζεται στην πλατφόρμα GA-C, κάτι
που ισχύει επίσης για τα Prius και C-HR. Οι διαστάσεις της είναι
αυξημένες σε σχέση με το Auris που αντικαθιστά, διαθέτοντας
μεγαλύτερο μεταξόνιο και πλάτος, ενώ αντίθετα μειωμένο είναι το
ύψος.
Οι διαφοροποιημένες διαστάσεις έχουν σημαντικό αντίκτυπο όσον αφορά
την αισθητική του αμαξώματος, το οποίο και δείχνει μυώδες. Σε
συνδυασμό με την επιθετική φιλοσοφία που διακρίνει το σχεδιαστικό
τμήμα της Toyota τα τελευταία χρόνια, μπορούμε να πούμε πως
αντικειμενικά η νέα Corolla είναι όμορφη. Μάλιστα, δεν θα είμαστε
υπερβολικοί αν αναφέρουμε ότι καταφέρνει και συγκεντρώνει τα
βλέμματα στο πέρασμα της.
Στην κορυφαία έκδοση της σειράς που είχαμε στη διάθεση μας, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην κινητήρια μονάδα. Ο δίλιτρος αλουμινένιος 4κύλινδρος κινητήρας διαθέτει σύστημα άμεσου-έμμεσου ψεκασμού και Dual VVT-i με ηλεκτρική ενεργοποίηση. Παράλληλα, συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων και 202 Nm ροπής, ο οποίος και τροφοδοτείται από μία συστοιχία μπαταριών NiMH, που είναι μεγαλύτερη σε χωρητικότητα και διαστάσεις σε σχέση με αυτή της υβριδικής έκδοσης των 1.800 cc. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η δίλιτρη έκδοση να έχει μειωμένο κατά 48 lt κατά χώρο αποσκευών, με τη χωρητικότητα του να περιορίζεται στα 313 lt.
Φυσικά, όπως σε όλα τα υβριδικά μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας,
ο κινητήρας συνδυάζεται με το e-CVT κιβώτιο, το οποίο έχει μία
διάταξη με πλανητικά γρανάζια και ηλεκτρικό μοτέρ και λειτουργεί
όπως ένα αυτόματο κιβώτιο CVT.
Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία, οι επιδόσεις της μοιάζουν ικανές
να της χαρίσουν σπορ χαρακτήρα, αφού για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα
από στάση απαιτούνται μόλις 7,9 sec, ενώ η τελική της ταχύτητα
περιορίζεται στα 180 km/h.
Εναλλακτικός… οικολόγος
H σχεδιαστική διαφορετικότητα που διακρίνει την Toyota Corolla
χαρακτηρίζει και την καμπίνα του εσωτερικού. Η μεγάλη οθόνη αφής
στην κεντρική κονσόλα, σε συνδυασμό με τον πίνακα οργάνων που
συνδυάζει αναλογικά και ψηφιακά στοιχεία συνθέτουν μία σύγχρονη
αισθητική, που συνδυάζεται με απλότητα στα επιμέρους στοιχεία.
Φυσικά και είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας
και ψυχαγωγίας, ειδικά στην υπερπλήρη έκδοση Sport που είχαμε στη
διάθεση μας. Περί ποιότητας κατασκευής ούτε λόγος, αφού όπως σε
όλες τις κατασκευές του ιαπωνικού εργοστασίου είναι υπεράνω
κριτικής.
Αντίστοιχα, εξαιρετική είναι και η θέση οδήγησης, με την εργονομία
να είναι υψηλού επιπέδου. Σε αστικό περιβάλλον, η δίλιτρη
Corolla φροντίζει να σε εντυπωσιάσει με την εξαιρετική ποιότητα
κύλισης. Καταρχήν, σε αυτό συμβάλλει η λειτουργία της ανάρτησης που
απορροφά με άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, και μάλιστα παρά
τους τροχούς των 18 ιντσών με το 40άρι προφίλ.
Όμως, το στοιχείο που είναι εξαιρετικά βελτιωμένο είναι το επίπεδο
θορύβου. Η χρήση νέων υλικών και η ηχομόνωση στο εσωτερικό έχει
αποδώσει καρπούς, με αποτέλεσμα κατά την κίνηση στην πόλη να
επικρατεί απόλυτη ηρεμία στο εσωτερικό της Corolla. Στο ίδιο
περιβάλλον, το υβριδικό σύνολο ξεδιπλώνει τις αρετές του και με τη
σωστή χρήση είδαμε καταναλώσεις που αγγίζουν τα 5 lt/100km. Αν βρει
κανείς την ιδανική ισορροπία με το πεντάλ της βενζίνης, μπορεί να
κινηθεί αρκετή ώρα μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, στοιχείο
που μπορεί να μειώσει δραματικά την κατανάλωση καυσίμου.
Παράλληλα, το δίλιτρο σύνολο διακρίνεται για την πολιτισμένη
λειτουργία του και στην πόλη το πρώτο που διαπιστώνεις είναι η πολύ
καλή απόκριση στο γκάζι. Στην επιτάχυνση με τέρμα γκάζι πάντως, το
e-CVT κρατά τις στροφές του κινητήρα συνεχώς ψηλά, αυξάνοντας
μοιραία τον θόρυβο. Τέλος, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο CVT δείχνει να
βρίσκεται στο στοιχείο του, αν και παραδοσιακά δεν ενθουσιάζει με
τη λειτουργία του.
γλυκά
- Σχεδίαση αμαξώματος
- Ποιότητα κατασκευής
- Ποιότητα κύλισης
- Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση
ξινά
- Λειτουργία κιβωτίου
- Χώροι πίσω επιβατών
Εναλλακτικά σπορ
Όπως εύστοχα θα παρατηρήσει κανείς, όλα τα παραπάνω είναι στοιχεία
που ως επί το πλείστον διακρίνουν και τη μικρότερη έκδοση των 1.800
cc. Σε αυτή των 180 ίππων το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα δυναμικά
χαρακτηριστικά της κορυφαίας Corolla.
Καταρχήν, από τα πρώτα χιλιόμετρα είναι φανερή η επιπλέον ισχύς. Τα
χιλιόμετρα ανεβαίνουν με ικανοποιητικό ρυθμό στον πίνακα οργάνων,
αν και τα 7,9 sec για το 0-100 μοιάζει αισιόδοξο νούμερο. Σε κάθε
περίπτωση όμως, δεν σου λείπει η δύναμη. Η Corolla επιταχύνει άκρως
ικανοποιητικά και περισσότερο σε ενοχλεί το βουητό του κινητήρα και
η λειτουργία του κιβωτίου. Μπορεί το επίπεδο θορύβου να είναι
αισθητά χαμηλότερο σε σχέση με το υβριδικό Auris, αλλά δεν παύει να
είναι υψηλό σε διαδικασία επιτάχυνσης.
Τα paddles πίσω από το τιμόνι, που ουσιαστικά προσομοιώνουν την
αλλαγή σχέσεων μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, βοηθούν στη
μείωση ταχύτητας, την ώρα που το πεντάλ του φρένου απαιτεί
συνήθεια. Ελέω της ύπαρξης του συστήματος ανάκτησης δεν διακρίνεται
για τη σαφήνεια του σε επίπεδο αίσθησης, αν και τα φρένα
αποδεικνύονται αποτελεσματικά.
Βέβαια, με το πόδι στο πάτωμα αυξάνεται σημαντικά και η κατανάλωση,
η οποία εύκολα ξεπερνάει τα 8,5 lt/100 km. Σίγουρα, σε μικτή
διαδρομή τα 7 lt/100km είναι μία ρεαλιστική τιμή.
Παραμένοντας σε… συνθήκες πίεσης και οδηγώντας σε μία ορεινή
διαδρομή, αναδεικνύονται οι αρετές του εξαιρετικού πλαισίου. Τα
περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και η Corolla αποδεικνύεται
φιλική και προβλέψιμη. Το πάτημα της είναι πολύ καλό και εμπνέει
σιγουριά στον οδηγό επιτρέποντας του να κινηθεί γρήγορα και με
ασφάλεια. Η κατεθυντικότητα του αμαξώματος είναι αξιοσημείωτη, όπως
και η σταθερότητα στην απότομη αλλαγή πορείας, παρά το γεγονός ότι
η ανάρτηση δεν διακρίνεται για τα σπορτίφ χαρακτηριστικά της.
Η ρύθμιση της είναι μαλακή, στοιχείο που βοηθάει στον προοδευτικό
και φιλικό χαρακτήρα της Corolla. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι
μειωμένες, ενώ το πίσω μέρος δύσκολα θα ελαφρώσει. Ακόμα και στο
όριο, η πιο ακραία αντίδραση που θα διαπιστώσει κανείς είναι ένα
ελαφρό πλασάρισμα. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι πολύ καλό
αποδεικνύεται και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο αν και ελαφρύ
διακρίνεται για την αμεσότητα του και την καλή πληροφόρηση.
συμπέρασμα
Η Toyota Corolla είναι σύγχρονο χάτσμπακ, σύμφωνο με τις απαιτήσεις της εποχής και της κατηγορίας, διατηρώντας το υβριδικό της προφίλ στο έπακρο. Η δίλιτρη εκδοχή δεν είναι μία σπορ κατασκευή όπως φαντάζεται κανείς ακούγοντας την ονομαστική ισχύ των 180 ίππων. Αναμφίβολα, είναι ευχάριστη οδηγικά και μάλιστα χωρίς να έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από τον οδηγό, όντας εξαιρετικά φιλική. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχει σπορ χαρακτήρα. Ουσιαστικά, χαρακτηρίζεται από όλα εκείνα τα στοιχεία που διακρίνουν τη μικρότερη έκδοση, προσφέροντας επιπλέον καλύτερες επιδόσεις, πάντα σε συνδυασμό με μικρό οικολογικό αποτύπωμα και χαμηλή κατανάλωση. Και βεβαίως, με το ανάλογο χρηματικό αντίτιμο…