Alfa Romeo 159 1750 TBi
Η καλύτερη έκδοση στη γκάμα της 159
- -
- -
με μια ματιά
Ο νέος τούρμπο κινητήρας των 200 ίππων δίνει στην 159 τις επιδόσεις που της αξίζουν χωρίς να εκτινάσσει στα ύψη πάγια έξοδα και τιμή.
γλυκά
- Κράτημα
- Κινητήρας
- Σχεδίαση
- Ποιότητα
- Τιμή
ξυνά
- Πρακτικότητα
- Κατανάλωση
απόψεις
Θα την ερωτευτείς μέσα στο πρώτο δεκάλεπτο που θα καθίσεις πίσω από το τιμόνι της. Η 159 με τον κατάλληλο κινητήρα μπορεί να μετατρέψει τον πιο ήπιο οικογενειάρχη σε κουστουμαρισμένο χούλιγκαν των δρόμων. Οι 200 ίπποι και το τέλειο στήσιμο που προσφέρονται σε καλή τιμή θα εκτιμηθούν από αυτούς που έχουν σαν προτεραιότητα την οδηγική απόλαυση και δεν κοιτούν μόνο στο περιτύλιγμα Alfa.
Βασίλης Παπαδόπουλος
Με την 159 η Alfa Romeo συνεχίζει αυτό που κατάφερε με την 156: ικανοποιεί τον απαιτητικό Alfisti και ταυτόχρονα «κλείνει το μάτι» στους παραδοσιακούς πελάτες των Γερμανών ανταγωνιστών. Είναι μάλιστα κοινώς αποδεκτό πως η 159 συνδυάζει μοναδικά την κομψότητα και τον δυναμισμό παραμένοντας σύγχρονη σχεδιαστικά, παρά τα πέντε χρόνια που μετράει στην αγορά. Όλα αυτά τα χρόνια όμως έλλειπε ένας κινητήρας λογικού κυβισμού που να αναδεικνύει τον σπορ χαρακτήρα της. Το κενό ήρθε να αναπληρώσει ο νέος 1750 TBi. Το 1750 αναφέρεται στον κυβισμό και φέρνει αναμνήσεις από την Giulia του ’60, ενώ το TBi είναι συντομία του Turbo Benzina injection.
“Ψαγμένο” μοτέρ
Εκτός του τούρμπο όμως, το νέο μοτέρ διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας: σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου, μεταβλητό χρονισμό των 16 βαλβίδων και μειωμένες εσωτερικές τριβές κατά 65% συγκριτικά με τον κινητήρα Twin Spark. Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε 200 ίππους, απόδοση ικανή για γρήγορες επιταχύνσεις: τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 7,7 sec, μόλις 0,5 sec πιο αργά από την 159 3.2!
Η αίσθηση στο δρόμο επιβεβαιώνει αυτό που υπόσχονται τα νούμερα. Το μοτέρ τραβάει με ψυχή στις μεσαίες και υψηλές στροφές, με τους 200 ίππους να τα καταφέρνουν περίφημα απέναντι στα 1.430 κιλά βάρους της 159. Το μιλανέζικο σεντάν δίνει συνεχώς στον οδηγό του την αίσθηση γεροδεμένης και βαριάς κατασκευής. Ένα βαρύ σεντάν που ελαφρώνει-εκτοξεύεται προς τα εμπρός σε κάθε πάτημα του γκαζιού, που ανεβάζει ταχύτητα απίστευτα εύκολα, αθόρυβα και γρήγορα. Και απολαυστικά, φυσικά. Το μόνο που λείπει, είναι ένας ήχος από τους παλιούς κινητήρες της Alfa, που μόνο τα καρμπυρατέρ και οι άγριοι εκκεντροφόροι μπορούν να δώσουν.
Το κράτημα ήταν πάντα ένα από τα όπλα της 159. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν το ότι η TBi πατάει γερά στην άσφαλτο, με τους εμπρός τροχούς να εκτελούν με ακρίβεια κάθε εντολή του τιμονιού. Τόσο σε ανοιχτό δρόμο όσο και σε κλειστό στροφιλίκι, ο τούρμπο κινητήρας και το στιβαρό πλαίσιο συνθέτουν ένα αποτελεσματκότατο και ευχάριστο στην οδήγηση σύνολο. Στο πνέυμα της κατασκευής και το κιβώτιο, το οποίο είναι ακριβέστατο και έχει εξαιρετική αίσθηση.
Ακόμη και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (VDC) συμβαδίζει στη σπορ φιλοσοφία της 159: με ένα πάτημα του μπουτόν βγαίνει εκτός λειτουργίας το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ASR), ενώ με παρατεταμένο πάτημα «αποχαιρετά» και το VDC, αφήνοντας το περιθώριο στον οδηγό να απολαύσει το στήσιμο της 159.
Η TBi σε προκαλεί τόσο πολύ να την οδηγείς γρήγορα, που ξεχνάς ότι η κατανάλωση ανεβαίνει κατακόρυφα. Κάτι που συνειδητοποιείς μόνο στην επόμενη στάση για βενζίνη.
Σπορ, αλλά και με ανέσεις
Θα περίμενε κανείς πως η σφιχτή ανάρτηση θα άφηνε σε δεύτερη μοίρα την άνεση. Εντούτοις τα καταφέρνει αρκετά καλά με τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Μόνο στον θόρυβο κύλισης δεν τα πάει όσο καλά θα έπρεπε.
Η ηχομόνωση της καμπίνας πάντως είναι προσεγμένη, συμβάλλοντας σε ήσυχα ταξίδια. Στο εσωτερικό, η έμφαση έχει δωθεί στο ξεχωριστό design και τον σπορ διάκοσμο, παρά στην πρακτικότητα και την ευρυχωρία. Πίσω θα χωρέσουν δύο ενήλικες μεσαίου αναστήματος, ενώ το πορτμπαγκάζ των 405 lt ικανοποιεί οριακά τις ανάγκες μιας οικογένειας. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι ελάχιστες. Είναι προφανές πως δεν περιλαμβάνονταν στη λίστα προτεραιοτήτων των Ιταλών σχεδιαστών. Ακόμη και η ποτηροθήκη είναι μικρή και σε άβολη θέση, πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων.
Σε ποιότητα υλικών, η 159 κοιτά τον γερμανικό ανταγωνισμό στα μάτια. Προσεγμένη είναι και η συναρμογή, συμβάλλοντας σε ένα καλοφτιαγμένο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και τα καθίσματα εξαρετικά, τόσο σε άνεση όσο και σε πλευρική στήριξη. Θα θέλαμε μόνο αυτό του οδηγού να ρυθμίζεται μέχρι λίγο πιο χαμηλά.
Στην έκδοση TBi η 159 βρήκε τον κινητήρα που της αξίζει. Ένα πολυτελές σπορ σεντάν που απολαμβάνεις να το βλέπεις, μπορείς να το έχεις και ευχαριστιέσαι να το οδηγείς. Το κερασάκι στην.. τούρτα: 200 ίπποι στην τιμή μιας 316i.
συμπέρασμα
Στην έκδοση TBi η 159 βρήκε τον κινητήρα που της αξίζει. Ένα πολυτελές σπορ σεντάν που απολαμβάνεις να το βλέπεις, μπορείς να το έχεις και ευχαριστιέσαι να το οδηγείς. Η καλύτερη επιλογή στη γκάμα του ιταλικού σεντάν.