Δοκιμή: Renault Captur 1.3 TCe 130 PS - Πολυδιάστατο

Η νεότερη γενιά του Renault Captur διατηρεί τον πολύπλευρο χαρακτήρα της, προτάσσοντας παράλληλα τη σύγχρονη και μοντέρνα εικόνα της

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,6 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2128 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Θελκτικό σχεδιαστικά, μεγαλύτερο σε διαστάσεις, ακόμα πιο πρακτικό και σύγχρονο, το νέο Renault Captur έχει στα χαρτιά όλα τα φόντα να διατηρηθεί ως μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία.

Ζούμε στην εποχή των SUV και crossover. Οτιδήποτε με απόσταση από το έδαφος ελκύει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, αποτελώντας must της εποχής. H Renault ήταν από τις πρώτες εταιρείες που «μπήκαν στο χορό» των B-SUV, με το Captur να διακρίνεται για τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του. Μόνο τυχαίο δεν είναι, πως αποτελεί το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία του για την ευρωπαϊκή αγορά. Σήμερα, με τον ανταγωνισμό να πληθαίνει και να ενισχύεται, η αντίδραση του γαλλικού εργοστασίου ήταν επιβεβλημένη.

Στοχεύοντας στη διατήρηση των σκήπτρων στην κατηγορία, η Renault άλλαξε ριζικά τη δεύτερη γενιά του Captur. Δεν πρόκειται για μία σχεδιαστική αναβάθμιση, αλλά για ένα νέο μοντέλο με μία σειρά αλλαγών που όμως δεν διαταράσσουν την προσωπικότητα του. Ουσιαστικά, ξεκίνησαν από «γκρίζο» χαρτί, με τη 2η γενιά να βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B. Ίδια με αυτή του νέου Clio. Στοιχείο που μεταφράζεται σε μειωμένο κατά 50 κιλά βάρος, μία μεγάλη γκάμα κινητήρων, αλλά και σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης.

Τα πρώτα εύσημα ανήκουν στο σχεδιαστικό τμήμα της Renault. Μπορεί οι επιρροές από το Clio να είναι εμφανείς, αλλά το Captur έχει το δικό του χαρακτήρα. Οι περισσότερες ομοιότητες ανάμεσα στα δύο μοντέλα επικεντρώνονται στα εμπρός φωτιστικά σώματα και περιορίζονται εκεί. Οι γραμμές του αμαξώματος με τους τονισμένους θόλους και το αυξημένο πλάτος, χαρίζουν μοντέρνα και μυώδη εικόνα στο γαλλικό crossover. Την ίδια ώρα, τα πίσω φωτιστικά σώματα σχήματος «C» του προσφέρουν μία μοναδικότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα του γαλλικού εργοστασίου.

Σίγουρα, αν και το αισθητικό αποτέλεσμα είναι πάντα υποκειμενικό, θα μπορούσαμε να πούμε ότι σε σχέση με τον ανταγωνισμό διαθέτει μία νεανική και σπορ εικόνα. Όμως, η χρήση της νέας πλατφόρμας είχε ευεργετικά αποτελέσματα όσον αφορά τις διαστάσεις του αμαξώματος. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχει μεγαλώσει σημαντικά, με το μήκος του να είναι αυξημένο κατά 11 cm και το μεταξόνιο κατά 2 cm. Στοιχείο που το καθιστά από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, ενώ το φέρνει κοντά στο μέγεθος των C-SUV. Με αυτόν τον τρόπο, η 2η γενιά του Captur προσφέρει σαφώς μεγαλύτερους χώρους στο εσωτερικό του.

Η διαφορά είναι αισθητή ειδικά στο πίσω μέρος, αφού διαθέτει περισσότερο χώρο για τα πόδια, αλλά και το κεφάλι των επιβατών. Μάλιστα, το συρόμενο πίσω κάθισμα εξακολουθεί να υφίσταται, όντας μία έξυπνη και πρακτική λύση. Η παρουσία του συμβάλλει και στην αύξηση του χώρου αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα κυμαίνεται από 455 έως και 536 lt. Πληθώρα θηκών για μικροαντικείμενα, αλλά και λύσεις όπως το συρόμενο ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό αυξάνουν ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα που το διακρίνει.

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι αντίστοιχη με αυτή της νεότερης γενιάς του Clio. Tο Captur επίσης ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία Smart Cockpit που υιοθετεί σήμερα η Renault, με το περιβάλλον να είναι ευχάριστο και μοντέρνο. Στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό έχει γίνει χρήση μαλακών πλαστικών, στοιχείο που αναβαθμίζει την ποιότητα του εσωτερικού.

Η μεγάλη κάθετη οθόνη τύπου… ταμπλέτας δεσπόζει στο κέντρο, όντας εύχρηστη ακόμα και για τους λιγότερο μυημένους, ενώ τη σύγχρονη εικόνα συμπληρώνει ο ευανάγνωστος και λειτουργικός ψηφιακός πίνακας οργάνων. Σημειώστε, ότι η μεγάλη κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών αποτελεί μέρους του επιπλέον εξοπλισμού, συμπεριλαμβάνοντας και σύστημα πλοήγησης με ελληνική χαρτογράφηση.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, το νέο Captur δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η έκδοση Dynamic με τον κινητήρα των 1.300 cc που είχαμε στη διάθεση μας, περιλαμβάνει τα πάντα. Τόσο σε επίπεδο άνεσης, όσο και ασφάλειας. Την ίδια ώρα, με γνώμονα τη μοναδικότητα και το νεανικό χαρακτήρα, η Renault προσφέρει μία σειρά από δυνατότητες εξατομίκευσης. Μάλιστα, οι πιθανοί συνδυασμοί μπορούν και αγγίζουν τους 90! Ο επίδοξος αγοραστής του Captur μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από έντεκα χρώματα για το αμάξωμα, πέντε για την οροφή, τρία διαφορετικά πακέτα εξατομίκευσης, 18 συνδυασμούς για τον εσωτερικό διάκοσμο, ενώ διαφορετικό χρωματισμό μπορεί να διαθέτει μέχρι και η προστατευτική ποδιά.

Το νέο Captur προσφέρεται με μία σειρά από κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης, ενώ στο άμεσο μέλλον θα είναι διαθέσιμο και σε Plug-in έκδοση! Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους, έγινε με την βενζινοκίνητη εκδοχή των 1.300 cc. Πρόκειται για το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο άμεσου ψεκασμού που αποτελεί απόρροια της συνεργασίας με την Mercedes. Η απόδοση του αγγίζει τους 130 ίππους στις 5.000 rpm, την ώρα που η ροπή φτάνει τα 240 Nm, και μάλιστα διαθέσιμα από τις 1.600 rpm. Οι επιδόσεις του είναι άκρως ικανοποιητικές για την κατηγορία, με δεδομένο ότι το βάρος του αγγίζει τα 1.340 κιλά, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 10,6 sec, την ώρα που η τελική ταχύτητα είναι 195 km/h.

Στην αρχιτεκτονική της ανάρτησης, οι Γάλλοι προτίμησαν δοκιμασμένες και πετυχημένες λύσεις. Έτσι, μπροστά έχει γίνει χρήση γονάτων ΜακΦέρσον και αντιστρεπτικής, ενώ πίσω φιλοξενείται ημιάκαμπτος άξονας. Παραδοσιακά, η κίνηση μεταφέρεται στο δρόμο από τους εμπρός τροχούς, την ώρα που το κιβώτιο είναι χειροκίνητο έξι σχέσεων.

Αξίζει να σημειώσουμε, ότι διατίθεται και με το αυτόματο κιβώτιο EDC των επτά σχέσεων της γαλλικής εταιρείας. Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, στη Renault φρόντισαν να μας μπερδέψουν, αφού μπορεί μπροστά να διαθέτει δισκόφρενα διάστασης 280 mm, αλλά πίσω εφοδιάζεται με ταμπούρα, και μάλιστα σε όλες τις εκδόσεις του! Βέβαια, όπως διαπιστώσαμε εν τέλει δεν δείχνουν να υστερούν, ακόμα και υπό πίεση.

Από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό του νέου Captur θα αισθανθείς άνετα. Το κάθισμα ρυθμίζεται καθ’ ύψος, το τιμόνι τηλεσκοπικά, με αποτέλεσμα η εξεύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης να είναι σχετικά εύκολη υπόθεση. Η εργονομία είναι υψηλού επιπέδου, ενώ εξαιρετικά βολική αποδεικνύεται η θέση του σχετικά ψηλά τοποθετημένου επιλογέα των έξι σχέσεων. Η λειτουργία του κινητήρα σε προδιαθέτει θετικά και σε κερδίζει με την ελαστικότητα του. Από τις 1.500 rpm τραβάει ικανοποιητικά, χωρίς κάποιο ξέσπασμα ισχύος.

Αποδεικνύεται γραμμικός, με μεγάλο διαθέσιμο εύρος λειτουργίας, αποδίδοντας καλύτερα στις μεσαίες στροφές. Σύμμαχο αποτελεί το εξάρι κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση, το οποίο αν και έχει σχετικά μακριές διαδρομές προσφέρει καλή αίσθηση, ενώ είναι σαφής στο κούμπωμα των σχέσεων. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκαλεί η πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Αρχικά, σε αυτή συμβάλλει το χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα των επιβατών, με το τετρακύλινδρο σύνολο να αποδεικνύεται εξαιρετικά ήσυχο.

Την ίδια ώρα, η ρύθμιση της ανάρτησης μπορεί να είναι σχετικά σφικτή για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά δεν έχει πρόβλημα να απορροφήσει τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Μάλιστα, με απόσταση από το έδαφος της τάξεως των 210 mm, το Captur αποτελεί ένα crossover που δεν θα… φοβηθεί να πατήσει χώμα, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τον πολύπλευρο χαρακτήρα του.

Σε δρόμους χωρίς ιδιαίτερες αναρριχητικές απαιτήσεις θα κινηθεί άνετα, σβέλτα και μάλιστα χωρίς να δείχνει πως ταλαιπωρείται, με την ανάρτηση να λειτουργεί πολύ καλά και σε αυτού του είδους τις συνθήκες.

Μάλιστα, τα ελαστικά με το μεγάλο προφίλ αφαιρούν ακόμα ένα άγχος στο σαθρό οδόστρωμα. Επιστρέφοντας στην άσφαλτο, το Captur δεν κρύβει τις γαλλικές ρίζες του. Η οδική του συμπεριφορά είναι προβλέψιμη και φιλική, χωρίς απότομες αντιδράσεις ακόμα και σε οριακές συνθήκες.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εσωτερικό διάκοσμος
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι – άνεση
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης


Σε αυτή την περίπτωση θα ανοίξει ελαφρά την τροχιά του εμπρός μέρους, ενώ παραδοσιακά ο πίσω εσωτερικός τροχός θα εμφανίσει την τάση να χάσει την επαφή του με το έδαφος. Αλλά χωρίς να προκαλέσει άγχος στον οδηγό. Ακόμα και έτσι, το ESP που δεν απενεργοποιείται αποτελεί φύλακα-άγγελο σε περίπτωση που έρθουν τα σκούρα. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης, εκτός από το ότι είναι ελαφρύ για τα γούστα μας, προσφέρει γενικότερα μία ηλεκτρική αίσθηση. Τέλος, παρά την ύπαρξη ταμπούρων στους πίσω τροχούς, τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, χωρίς να δείχνουν εύκολα σημάδια κόπωσης.

Σε επίπεδο κατανάλωσης, το Captur αποδεικνύεται αρκετά οικονομικό! Τα 5,0 lt/100 km που υπόσχεται το γαλλικό εργοστάσιο είναι μία αρκετά αισιόδοξη τιμή, αλλά κάνοντας χρήση του προγράμματος ECO και προσέχοντας ιδιαίτερα με το πεντάλ της βενζίνης, μπορεί να κυμανθεί στα 6,3 lt. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, τα 7,5 lt/100 km είναι μία εφικτή κατανάλωση στην καθημερινή μετακίνηση στην πόλη. Η οποία μπορεί να μειωθεί ακόμα περισσότερο αν στη διαδρομή προσθέσουμε και μετακίνηση σε αυτοκινητόδρομο.

συμπέρασμα

Μετά το Clio, στη Renault επιδεικνύουν εξαιρετικά δείγματα γραφής και με το Captur. Το γαλλικό crossover είναι ένα μοντέρνο αυτοκίνητο, εφοδιασμένο με σύγχρονες τεχνολογίες, το οποίο εξακολουθεί να διατηρεί τον πολύπλευρο χαρακτήρα του. Η δυναμική και νεανική σχεδίαση του αμαξώματος αποτελεί έναν άσσο στο μανίκι του, ενώ παράλληλα προσφέρει αυξημένους χώρους που συνδυάζονται με εξαιρετικά υψηλό δείκτη πρακτικότητας και άνεσης. Και όλα αυτά διατηρώντας εξαιρετική σχέση τιμής-αξίας.


Φωτό: Σπύρος Κανατάς


VIDEOS

GOCAR TEST - Renault Captur 1.3 TCe 130PS

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...