Δοκιμή: Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT – Back in business
Επιστρέφει δυναμικά, αναβαθμισμένο αισθητικά και σε τεχνολογία, ξεχωρίζοντας ανάμεσα στα “μικρά” με τους μεγάλους χώρους του
- -
- -
με μια ματιά
Μικρό στο μάτι μεγάλο σε χώρους. Σβέλτο και οικονομικό αλλά και ιδιαίτερα άνετο με την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Το Mitsubishi Space Star
επιστρέφει αναθεωρημένο σε αρκετούς τομείς, διατηρώντας παράλληλα
αναλλοίωτες τις βασικές του αξίες. Από το 2013 που κυκλοφόρησε,
έχει δεχθεί μια ανανέωση το 2016, ενώ σήμερα έρχεται με πιο
δυναμική αισθητική, εναρμονισμένη με τη γενικότερη σχεδιαστική
φιλοσοφία της Mitsubishi να σε κερδίσει και με την εμφάνισή
του.
Επιπλέον, τώρα είναι πιο διαβασμένο σε επίπεδο τεχνολογίας, προσφέροντας όλα τα πιο πρόσφατα καλούδια, άνεσης και ασφάλειας. Με αύξηση στις διαστάσεις του και πιο συγκεκριμένα στο μήκος του κατά 50 mm, 3.845 mm συνολικά, το Space Star συνεχίζει να ακροβατεί όσον αφορά την κατηγορία του, ανάμεσα στα mini και τα supermini. Κάτι που αντανακλάται και στους διαθέσιμους χώρους, που, στη θεωρία είναι για πέντε άτομα και στην πράξη είναι αξιόλογοι για τέσσερις, με κορυφαία ευελιξία.
Σχεδιαστικά είναι εμφανές ότι έγινε αρκετή δουλειά από τους Ιάπωνες. Η χαρακτηριστική μάσκα “Dynamic Shield” αποτελεί την ταυτότητα του μοντέλου, προσδίδοντας παράλληλα στο μικρό Mitsubishi δυναμισμό.
Τα στοιχεία χρωμίου σε σχήμα “X”, μαζί με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και τους προβολείς ομίχλης, δημιουργούν ένα άμεσα αναγνωρίσιμο μοτίβο.
Στο πλάι οι αλλαγές δεν είναι δραματικές, με το πίσω μέρος να είναι πιο ξεχωριστό, με ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και φώτα LED. Το αποτέλεσμα εκτός από δυναμικό είναι και αεροδυναμικό, με τον συντελεστή να είναι Cd 0,27, συμβάλλοντας έτσι στην απόδοση και τη μείωση θορύβου. Επιπλέον, εμπλουτισμένη είναι η χρωματική παλέτα.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές στις επενδύσεις των καθισμάτων και των θυρών του χαρίζουν πιο φρέσκια εικόνα. Με γνώμονα τη συγκράτηση του κόστους, τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά, αλλά με καλή συναρμογή, που υπόσχονται μακροημέρευση. Η σχεδίαση του ταμπλό έγινε γύρω από τη νέα μεγάλη κεντρική οθόνη αφής επτά ιντσών του Smartphone-Link Display Audio (SDA). Σε αυτήν προβάλλονται πληροφορίες του ηχοσυστήματος και του αυτοκινήτου, όπως κατανάλωση και αυτονομία. Επιπλέον, παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto ή Bluetooth.
Παράλληλα, τα όργανα στον πίνακα που είναι “ντυμένα” με δακτυλίους χρωμίου τώρα είναι πιο ευανάγνωστα, με μια μικρή ψηφιακή οθόνη στη βάση τους να παρέχει πληροφόρηση σχετική με τα στοιχεία του ταξιδιού. Όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες είναι περισσότερο από ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά έχοντας απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το κάθισμα διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις, ενώ αντίθετα το τιμόνι μόνο κατά το κατακόρυφο άξονα και όχι κατά τον διαμήκη.
Πίσω δύο επιβάτες θα βολευτούν τόσο όσον αφορά τον διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι, όσο και για τα πόδια. Ένας τρίτος θα χωρέσει με κάποιες παραχωρήσεις για μικρές κυρίως διαδρομές και όχι για ένα μεγάλο ταξίδι. Εξάλλου, ο χώρος αποσκευών δεν είναι από τους μεγαλύτερους, με όγκο 235 λίτρα.
Το Mitsubishi Space Star είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες βενζίνης, αμφότεροι 3κύλινδροι, με 12 βαλβίδες και χωρητικότητα 1,0 και 1,2 λίτρων αντίστοιχα.
Η απόδοση της βασικής έκδοσης είναι 71 ίπποι και 88 Nm ροπής, ενώ η μεγαλύτερη έχει 88 ίππους και 108 Nm ροπής, σε συνεργασία με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control System).
Συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, ενώ η ισχυρότερη διατίθεται και με αυτόματο CVT, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης και είναι η έκδοση της δοκιμής μας. Το μικρό βάρος που περιορίζεται στα 905 κιλά όσον αφορά την έκδοση δοκιμής μας (875 kg το χειροκίνητο 1.2) διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον τρόπο που κινείται το Space Star. Δείχνει ζωντάνια και συνδυάζεται καλά με το αυτόματο κιβώτιο που διαθέτει προκαθορισμένες εικονικές σχέσεις, προσομοιώνοντας τη λειτουργία ενός κλασικού αυτόματου. Ενδεικτικά, για την τυπική μέτρηση 0-100 km/h το Space Star 1.2 CVT απαιτεί 13,5 sec, όντας 0,9 sec πιο αργό από τη χειροκίνητη εκδοχή του.
Παράλληλα, αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 173 km/h, όταν ο δείκτης του ταχύμετρου στο χειροκίνητο φτάνει στα 180 km/h. Ωστόσο, το αυτόματο αντιπαρέρχεται με ευκολία στη χρήση, ειδικά μέσα στην πόλη. Αλλάζει γρήγορα ή αν θέλετε πιο σωστά, κρατάει χαμηλά τις στροφές του κινητήρα, με όφελος στο επίπεδο θορύβου, αλλά και την κατανάλωση.
Με ελάχιστη προσοχή μένει κάτω από τα 6 lt/100 km. Αναμφίβολα οικονομικό, χωρίς κόπο ή ιδιαίτερες γνώσεις από την πλευρά του οδηγού. Ωστόσο, είναι ευμετάβλητη, τόσο προς τα κάτω, όσο και προς τα επάνω. Σε ανοιχτό δρόμο και με το δεξί πόδι βαρύ, όλα παίρνουν την ανιούσα. Τόσο η κατανάλωση, όσο και ο θόρυβος από τον κινητήρα.
Βλέπετε σε αυτή την περίπτωση, όπως συμβαίνει και σε όλα τα κιβώτια τύπου CVT, οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν ψηλά και παραμένουν εκεί όσο δεν αφήνεις το γκάζι. Αν και ευκολοδήγητο σε κάθε περίπτωση, το Space Star δείχνει εμφανώς την προτίμησή του στην πόλη. Εκεί παρουσιάζεται ξεκούραστο, με το αυτόματο κιβώτιο να προσθέτει έναν ακόμα πόντο στην ήδη καλή βαθμολογία του. Το τιμόνι είναι πιο βαρύ πλέον, αλλά ελαφρύ με απόλυτα κριτήρια, δίνοντας προβάδισμα στην άνεση έναντι της ακρίβειας.
Σε κερδίζει με την ευελιξία του, αφού έχει κύκλο στροφής μόλις 9,2 m που το καθιστά απόλυτο εργαλείο μέσα στα στενά της πόλης. Αν το πιέσεις θα διαπιστώσεις ότι γέρνει, χωρίς όμως να προκαλεί ανησυχία. Τα φρένα με δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω δεν έρχονται σε δύσκολη θέση από το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου, με το ABS όμως να βιάζεται ορισμένες φορές.
γλυκά
- Χώροι
- Άνεση
- Τεχνολογία
- Εξοπλισμός
- Ευκολία
- Ευελιξία
- Αισθητική
- Κατανάλωση
ξινά
- Κλίσεις στις στροφές
- Αίσθηση τιμονιού
- Θόρυβος υπό πίεση
Η βασική τιμή για το 1.000άρι Space Star είναι 10.640 ευρώ, ενώ για το 1.200άρι 13.450 ευρώ, με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ με αυτόματο το 1.2 πάει στα 14.250 ευρώ. Φθηνό δεν το λες, αλλά δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό την τιμή του και με τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό του. Αυτός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα ελέγχου σταθερότητας ASC (Active Stability Control) το οποίο συνδυάζεται και με traction control για έλεγχο της πρόσφυσης, καθώς και σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης με Ανίχνευση Πεζών, FCM (Forward Collision Mitigation System). Επίσης, διαθέτει σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, cruise control, οθόνη αφής επτά ιντσών με κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό και αισθητήρες φώτων και βροχής, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, αλλά και ζάντες ελαφρού κράματος 15 ιντσών.
συμπέρασμα
Ισορροπεί ανάμεσα σε δυο κατηγορίες διαθέτοντας τις αρετές από αυτές. Την ευελιξία των μικρών, με την ευρυχωρία των μεγαλύτερων. Με τον πλούσιο εξοπλισμό του αντιπαρέρχεται εν πολλοίς την υψηλή τιμή του, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο προτάσσει την άνεση και την ευκολία στη χρήση ως βασικό του πλεονέκτημα. Αρέσκεται στους ήρεμους ρυθμούς, εκεί όπου θα κρατήσει την κατανάλωση χαμηλά, όπως επίσης και το επίπεδο θορύβου.