Δοκιμή SUV: Peugeot 2008 ή Volkswagen T-Roc;
Με κινητήρες turbo βενζίνης και χώρους για μια οικογένεια, αλλά και με διαφορετικό στιλ
- -
- -
Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των compact SUV μαίνεται με τις προτάσεις στην κατηγορία να πληθαίνουν. Ο πολύπλευρος χαρακτήρας και η προσαρμοστικότητα που διακρίνει τις κατασκευές του είδους έχουν κερδίσει το αγοραστικό κοινό, και φυσικά μεγάλο μερίδιο από την πίτα των πωλήσεων. Το Peugeot 2008 αποτελεί τη νεότερη προσθήκη στην κατηγορία και στοχεύοντας στην κορυφή, φυσιολογικά στο δρόμο του συναντάει το Volkswagen T-Roc. Τη γερμανική πρόταση που έχει αποκτήσει το χαρακτηρισμό του best-seller.
Συστατικά πετυχημένης
συνταγής
Η συνταγή είναι γνωστή, αλλά τα συστατικά στην εκάστοτε περίπτωση
διαφέρουν. Στην Peugeot
ακολούθησαν τη σχεδιαστική τάση και φιλοσοφία της γαλλικής
αυτοκινητοβιομηχανίας από το 3008 και έπειτα. Το αποτέλεσμα είναι
σύγχρονο και θελκτικό, διαφοροποιώντας το σε σχέση με τον
ανταγωνισμό, αλλά διατηρώντας ισχυρούς τους δεσμούς με τα υπόλοιπα
μοντέλα της εταιρείας. Αντίστοιχη είναι η φιλοσοφία που διακατέχει
και το T-Roc, αφού τα συγγενικά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της
Volkswagen είναι ευδιάκριτα. Παρόλα αυτά, η
σχεδίαση του είναι νεανική και μοντέρνα, χωρίς ακραίες λύσεις.
Στο εσωτερικό, οι λύσεις που έχουν επιλεχθεί
είναι διαφορετικές, με το T-Roc να ακολουθεί τη φιλοσοφία της
γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με πρωταγωνιστή την απλότητα.
Αντίθετα, στο 2008 η λογική i-cockpit καθιστά ξεχωριστό το
εσωτερικό του γαλλικού crossover, με την οδηγοκεντρική σχεδίαση που
το χαρακτηρίζει. Χωροταξικά, οι διαφορές ανάμεσα στα δύο μοντέλα
είναι μικρές και με τις δύο κατασκευές να μπορούν να φιλοξενήσουν
άνετα τέσσερις ενήλικες. Ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι
αρκετός, ενώ παραπλήσιος είναι και ο χώρος αποσκευών. Το T-Roc έχει
χωρητικότητα 445 λίτρων, ενώ στο 2008 αγγίζει τα 434 λίτρα.
Θέμα
καταβολών
Κάθε σχολή έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, όσον αφορά την οδική
συμπεριφορά. Το Peugeot
2008 παραμένει πιστό στις γαλλικές αρχές, όντας
φιλικό με σπορ στοιχεία παρά τον crossover χαρακτήρα. Oι Γάλλοι
τεχνικοί έχουν βρει τη χρυσή τομή στη ρύθμιση της ανάρτησης, με τα
αμορτισέρ να απορροφούν τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του
οδοστρώματος. Παράλληλα, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η ρύθμιση
της είναι σφικτή, προσφέροντας ιδιαίτερα ευχάριστη οδική
συμπεριφορά.
Ουδέτερο, φιλικό και προβλέψιμο, δεν θα προβληματίσει τον οδηγό
του. Μάλιστα, το πίσω μέρος εμφανίζει την τάση να ελαφρώσει στην
είσοδο της στροφής και να πλασαριστεί, αυξάνοντας την απόλαυση στον
λάτρη της σπορ οδήγησης, αν και το ESP φροντίζει να επέμβει
έγκαιρα. Την ίδια ώρα, ο κινητήρας των 1.200 κυβικών και 130 ίππων
φροντίζει για την καλή απόκριση στο γκάζι και τις πολύ καλές
επιδόσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας (0-100 km/h σε 8,9 sec),
οι οποίες μάλιστα συνδυάζονται με χαμηλές τιμές κατανάλωσης (μ.ο.
4,5 lt/100 km).
Το
Volkswagen T-Roc
αποτελεί εκφραστή της γερμανικής φιλοσοφίας. Τα περιθώρια πρόσφυσης
είναι ψηλά, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό έτσι ώστε να κινηθεί
γρήγορα και με ασφάλεια. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι
περιορισμένες, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφικτή για τα
δεδομένα ενός crossover. Παρόλα δίνει έμφαση στην ποιότητα κύλισης
και λιγότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά.
Ο 1.000άρης TSI απόδοσης 115 ίππων κινεί άκρως ικανοποιητικά το
αμάξωμα των 1.300 κιλών, προσφέροντας του αξιοπρεπείς αλλά σαφώς
υποδεέστερες του 2008 επιδόσεις (0-100 km/h σε 11,1 sec)! Τον πρώτο
λόγο έχει η ροπή των 200 Nm, όντας ελαστικός και με καλή απόκριση
από τις χαμηλές στροφές. Παράλληλα, διατηρεί πολύ χαμηλά τις τιμές
καταναλώσεις (μ.ο. 5,2 lt/100 km), που δύσκολα και μόνο υπό
συνθήκες συνεχούς πίεσης θα φτάσουν διψήφια νούμερα.
The battle is
on!
Τόσο το 2008, όσο και το T-Roc, αποτελούν εξαιρετικές προτάσεις
στην κατηγορία των crossover/SUV. Η γερμανική εκδοχή, διακρίνεται
για το δυναμικό στιλ που συνδυάζεται με έναν αποδοτικό και
οικονομικό κινητήρα, δίνοντας έμφαση στην άνεση και την ποιότητα.
Από την πλευρά τους, οι Γάλλοι στη μετά-3008 εποχή δημιουργούν
premium κατασκευές, με το 2008 να μην αποτελεί εξαίρεση, όντας
μοντέρνο, ευρύχωρο και θελκτικό σχεδιαστικά, αλλά και ταχύτατο,
οικονομικό και ευχάριστο οδηγικά.
Διαβάστε τις αναλυτικές δοκιμές των Peugeot
2008 και Volkswagen
T-Roc, πατωντας στις παρακάτω εικόνες
και εν συνεχεία πείτε μας ποιο από τα δύο θα θέλατε να έχετε στο
γκαράζ σας.
Δοκιμή Peugeot 2008
1.2 PureTech 130 PS
Δοκιμή Volkswagen
T-Roc 1.0 TSI 115 PS