Δοκιμή: Peugeot 208 ή Volkswagen Polo;

Δυο ολοκληρωμένες προτάσεις, με τούρμπο κινητήρες και πλούσια τεχνολογία. Ποιο επιλέγεις ανάμεσά τους;

  • -
  • -

Τα supermini έχουν πάρει τα πάνω τους μέσα στην κρίση, αφού ήρθαν να αποτελέσουν μια αξιόλογη εναλλακτική απέναντι στα μικρομεσαία. Με χαμηλότερη τιμή αλλά με μεγάλους χώρους, προσφέρουν ανάλογα με το μοντέλο, ανέσεις ακόμη και για μια μικρή οικογένεια.

Ανάμεσα στις πολλές επιλογές που έχετε, σίγουρα ξεχωρίζουν το νέο Peugeot 208, αλλά και το καταξιωμένο Volkswagen Polo.


Ξεχωρίζουν με τον δικό τους τρόπο

Το Peugeot 208 είναι μια από τις πιο πρόσφατες προτάσεις της κατηγορίας που σε κερδίζει άμεσα, με την πρώτη ματιά, αφού διαθέτει τη γοητεία που οι Γάλλοι ξέρουν να δίνουν στα αυτοκίνητά τους. Φυσικά τις μετοχές του ανεβάζει ο βαρύτιμος τίτλος του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς (Car of the Year 2020). Βέβαια, να θυμίσουμε πως το 208 έχει κερδίσει τον αντίστοιχο τίτλο και στην Ελλάδα. Πολυβραβευμένος είναι και ο 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας βενζίνης PureTech στο θεσμό Engine of the Year και μάλιστα επί σειρά ετών.

Από την άλλη, σταθερή αξία στην κατηγορία αποτελεί το Volkswagen Polo. Το κοινό έχει δείξει τη ροπή του προς το μοντέλο, αναγνωρίζοντας πέρα από το βαρύ του όνομα, την ποιότητα, τους χώρους που είναι κορυφαίοι στην πιο πρόσφατη γενιά του, αλλά και την τεχνολογία του.


Από δυο διαφορετικές σχολές

Οι Γάλλοι έκαναν το θαύμα τους, όσον αφορά τη σχεδίαση και έφτιαξαν ένα supermini που χαίρεσαι να βλέπεις. Επιθετικό, με σμιλεμένες γραμμές, μπόλικες αισθησιακές καμπύλες και λεπτομέρειες που μαγνητίζουν το βλέμμα. Αθλητικό, μυώδες και δίχως άλλο επιβλητικό, το 208 μοιάζει το top model της κατηγορίας.

Εξέλιξη και όχι επανάσταση αποτελεί σχεδιαστικά η νέα γενιά του Volkswagen Polo. Τιμά και με το παραπάνω την πολυετή ιστορία του, που έχει ως εκκίνηση το 1975. Δωρικό, με λιτές γραμμές, όπου οι ευθείες κυριαρχούν και δημιουργούν ένα σύνολο περισσότερο διαχρονικό απ’ ότι μοντέρνο. Κρύβει επιμελώς τις αυξημένες διαστάσεις, με την αρμονία να κυριαρχεί. Απευθύνεται σε ένα κοινό που εκτιμά το κλασικό και τη δύναμή της διαχρονικότητάς του.

Από μέσα…
Δυο εντελώς διαφορετικοί κόσμοι. Η απλότητα στη σχεδίαση των Γερμανών δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης ή παραπόνων σε επίπεδο εργονομίας και πρακτικότητας. Τα πάντα βρίσκονται εκεί που περιμένεις και δεν είναι απαραίτητο να είσαι εξοικειωμένος με τις νέες τάσεις για να βρεις τη βόλεψή σου. Η ποιότητα είναι στα γνωστά γερμανικά δεδομένα, με την επιλογή των σκληρών πλαστικών σε επιμέρους σημεία να είναι συνειδητή. Η συναρμογή είναι άριστη και εν γένει η εικόνα ευχάριστη. Γεγονός που ενισχύεται με τον έξτρα ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, αλλά και την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων 8 ιντσών.

Οι Γάλλοι ωστόσο, πήραν έναν άλλο ξεχωριστό δρόμο. Διαφορετικό όχι μόνο από αυτόν που πήραν οι Γερμανοί, αλλά ολόκληρος ο ανταγωνισμός και δεν αναφερόμαστε μόνο στη χρήση ποιοτικών μαλακών πλαστικών που κυριαρχούν. Το καινοτόμο i-Cockpit της Peugeot δημιουργεί νέα δεδομένα στη σχεδίαση του εσωτερικού, χαρίζοντας μοναδικότητα στο 208.


Ο τρισδιάστατος πίνακας οργάνων δίνει μια έντονα digital εικόνα στο γαλλικό supermini, ενώ η δυνατότητα παραμετροποίησης της απεικόνισης το κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό. Εδώ ο πίνακας οργάνων διαβάζεται πάνω και όχι μέσα από το σπορ μικρό τιμόνι. Η οθόνη υψηλής ανάλυσης και έως 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, κυριαρχεί στο ταμπλό και παρέχει πολλές δυνατότητες σύνδεσης και ευκολίες, μεταξύ των οποίων και τρισδιάστατη πλοήγηση.

Αν και οι διαστάσεις των δύο supermini είναι πανομοιότυπες, αυτές δεν μεταφράζονται σε ίδια ευρυχωρία. Το Volkswagen Polo έχει το προβάδισμα, ξεκινώντας από τον χώρο αποσκευών που έχει όγκο 351 λίτρα, έναντι 311 του Peugeot (με κιτ επισκευής ελαστικού). Ανάλογα πιο ευρύχωρο είναι και στην καμπίνα του, κυρίως όσον αφορά τους χώρους για τους πίσω επιβάτες.


Στο δρόμο

Το Peugeot 208 είναι ένα γνήσιο τέκνο της γαλλικής σχολής. Συνδυάζει με μαεστρία άνεση και αμεσότητα στην οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση είναι έτσι ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και ποιότητας κύλισης, χωρίς ωστόσο να αφήνει το αυτοκίνητο σε καμία των περιπτώσεων να πλέει, ούτε φυσικά να παίρνει έντονες κλίσεις. Ουδέτερο σε γενικές γραμμές, με τη δύναμη του συγκεκριμένου κινητήρα να προσφέρει ομοιογένεια και να μην διαταράσσει τις ισορροπίες. Σε κάθε περίπτωση, το ESP είναι εκεί να μαζέψει τυχόν λάθη του οδηγού και να ανεβάσει τον έτσι και αλλιώς υψηλό δείκτη ασφάλειας.

Το Volkswagen Polo έχει διαφορετική προσέγγιση στο θέμα, επιλέγοντας μια πιο σφιχτή ρύθμιση. Αυτό δεν επηρεάζει την ποιότητα κύλισης, η οποία είναι αξιόλογη για την κατηγορία. Η άνεση είναι καλή και μόνο σε έντονες κακοτεχνίες θα δυσανασχετήσει. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, με την οδική συμπεριφορά να χαρακτηρίζεται από τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Δεν φωνάζει “σπορ”, αλλά σε κερδίζει με την αποτελεσματικότητά του.


Οι κινητήρες και των δύο μοντέλων είναι τούρμπο 3κύλινδροι βενζίνης. Αυτός του Polo έχει χωρητικότητα 1,0 λίτρου με απόδοση 95 ίππων και 175 Nm ροπής. Αποτελεί τη βασική έκδοση, με τη χαμηλότερη ισχύ, αλλά τα καταφέρνει ικανοποιητικά με τα σχεδόν 1.150 κιλά του αυτοκινήτου. Η ροπή είναι διαθέσιμη από τις 2.000 rpm, αλλά στην πράξη θα πρέπει να ξεπεράσεις τις 1.500 rpm για να νιώσεις θετικό τράβηγμα. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,8 sec με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 187 km/h ενισχύοντας τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του μοντέλου.

Το Peugeot 208 εφοδιάζεται με τον βραβευμένο 1.2 PureTech στη λιγότερο ισχυρή του εκδοχή με τους 100 ίππους. Η ροπή εδώ είναι μεγαλύτερη και φτάνει τα 205 Nm, ενώ είναι διαθέσιμη άμεσα, προσφέροντας καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h το γαλλικό supermini απαιτεί 10,9 sec με τον δείκτη του ταχυμέτρου να σταματά στα 188 km/h της μέγιστης ταχύτητας. Άρα μιλάμε για παρόμοιες επιδόσεις, που σε βάζουν σε ακόμα μεγαλύτερη σκέψη. Στον τομέα της κατανάλωσης από την άλλη, το 208 παίρνει το προβάδισμα με μέσο όρο 4,2 lt/100 km, έναντι 4,6 του Polo.


Ένα από τα δύο

Η μάχη στα supermini είναι δυνατή, αφού οι προτάσεις της είναι αρκετά ενδιαφέρουσες. Κάθε μία έχει τη δική της προσωπικότητα και ξεχωριστές αρετές. Το Volkswagen Polo είναι μια σταθερά υψηλή αξία στο χρηματιστήριο των supermini, που σε κερδίζει με τους κορυφαίους χώρους του. Το Peugeot 208 από την άλλη διακρίνεται για τη μοντέρνα σχεδίαση, την άνεση και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει, αλλά και την ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά.

Πιο κάτω μπορεί να διαβάσετε τις αναλυτικές δοκιμές των μοντέλων, πατώντας πάνω στις φωτογραφίες τους και φυσικά να μας πείτε στο poll που ακολουθεί στο τέλος του θέματος ποια είναι η τελική προτίμησή σας.

 

Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ      1.2 PureTech
ΙΣΧΥΣ                 100 PS
ΡΟΠΗ                 205 Nm
0-100 km/h        9,9 sec
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ   4,2 lt/100 km

 

Δοκιμή Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑ       1.0 TSI
ΙΣΧΥΣ                 95 PS
ΡΟΠΗ                 175 Nm
0-100 km/h        10,8 sec
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ   4,6 lt/100 km

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...