Δοκιμή: Ford Focus ST ή Renault Megane R.S.;
Οι περισσότεροι από εμάς θα θέλαμε ένα Ford Focus ST ή ένα Renault Megane R.S. στο γκαράζ μας. Εσείς ποιο από τα δύο θα επιλέγατε;
- -
- -
Τα hot hatch αποτελούν αγαπημένη κατηγορία για τους περισσότερους από τους φίλους της αυτοκίνησης. Μπορεί σήμερα λόγω κόστους να αποτελούν… όνειρο θερινής νυκτός για τους περισσότερους από εμάς, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι καταφέρνουν και μας συγκινούν. Δύο από τις κορυφαίες κατασκευές του είδους αποτελούν οι νεότερες γενιές του Ford Focus ST και του Renault Megane R.S.
Το Focus ST μετά τις απαραίτητες περιποιήσεις της Ford Performance απέκτησε ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό με ηλεκτρονική διαχείριση και οδηγοκεντρικό στήσιμο. Παράλληλα, κάτω από το εμπρός καπό τοποθετήθηκε ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος Ecoboost χωρητικότητας 2.300 cc, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 280 ίππους.
Στην αντίπερα όχθη, το κορυφαίο Renault Megane με την υπογραφή του τμήματος R.S. διακρίνεται για τις ψαγμένες επιλογές στο στήσιμο. Η κίνηση ματ από πλευράς Γάλλων έρχεται με το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control. Παράλληλα, κόντρα στο ρεύμα τα αμορτισέρ δεν είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα, έχοντας επιλέξει χρήση συμβατικών με υδραυλικά bump stop και ένα επιπλέον έμβολο ελέγχου στο εσωτερικό. Όσον αφορά τον κινητήρα, και εδώ συναντάμε τούρμπο, αλλά με το γαλλικό σύνολο να έχει χωρητικότητα 1.800 cc και να αποδίδει επίσης 280 ίππους.
Εσείς, ποιο από τα δύο προτιμάτε; Αφού διαβάσετε την παράλληλη δοκιμή, αλλά και την εμπειρία μας πίσω από το τιμόνι τόσο του Focus ST, όσο και του Megane R.S., πείτε μας τι επιλέγετε στο poll που ακολουθεί.
Η νεότερη γενιά του Focus ST είναι η κορυφαία ever με το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. Σύγχρονο και σύμφωνο με τις προσταγές της εποχές σε επίπεδο τεχνολογίας και ασφάλειας, και πολιτισμένο όταν το απαιτούν οι περιστάσεις. Την ίδια ώρα, όμως, είναι ικανό να σου προσφέρει ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης αν το επιθυμείς και οι περιστάσεις το επιτρέπουν. Χωρίς να αισθάνεσαι αποκομμένος πίσω από το τιμόνι του, όντας συμμετοχικό και εξαιρετικά ευχάριστο οδηγικά.
To Renault Megane R.S. είναι… γνήσιο παιδί της γαλλικής σχολής. Πρόκειται για μία κατασκευή που προσφέρει απλόχερα οδηγική απόλαυση με ανόθευτο και μηχανικό τρόπο. Οδηγοκεντρικό, συμμετοχικό, «χτίζοντας» επάνω στη σχέση ανθρώπου-μηχανής, χωρίς την παρέμβαση σύγχρονων βοηθημάτων.