Chevrolet Cruze 1.6 LS
Άλμα προόδου
- -
- -
με μια ματιά
Η ευρωπαϊκή σύγχρονη εικόνα της Chevrolet στα μικρομεσαία, με ξεκάθαρα προσιτό οικογενειακό προσανατολισμό
γλυκά
- Επιβλητική εμφάνιση
- Ευχάριστο εσωτερικό
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Τιμή
ξυνά
- Μέτριες ρεπρίζ
- Θορυβώδης κινητήρας και ανάρτηση
απόψεις
Ο Νο 1 παράγοντας επιλογής αυτοκινήτου είναι η εμφάνιση. Κανείς δεν αγοράζει ένα αυτοκίνητο αν δεν του αρέσει, όσο καλό κι αν είναι. Το Cruze κερδίζει με άνεση αυτό το στοίχημα. Καταφέρνει και είναι μοντέρνο σαν σχήμα χωρίς να προκαλεί ή να διχάζει γνώμες. Οδηγώντας το Cruze νιώθεις ότι οδηγείς ένα ξεχωριστό σεντάν, τόσο επειδή σου φτιάχνει η διάθεση το καλαίσθητο εσωτερικό του, όσο κι επειδή το εντυπωσιακό του σχήμα τραβά τα βλέμματα των περαστικών σαν μαγνήτης.
Γιάννης Λημναίος
Το χαμηλό κόστος κτήσης ήταν, είναι και θα είναι βασικό στοιχείο ενδιαφέροντος πιθανών αγοραστών. Προτάσεις με την χαρακτηριστική ταμπέλα value for money, ανέκαθεν είχαν την τιμητική τους στους πίνακες πωλήσεων και έβγαζαν τα κάστανα από την φωτιά στα ταμεία των εταιρειών που πετύχανε κάτι ανάλογο για το προϊόν τους. Η Chevrolet ως μέλος του ομίλου GM, επικεντρώνει στην συνταγή επιτυχίας και επιχειρεί άνοιγμα στην Ευρώπη με σύνθημά της τον γοητευτικό σχεδιασμό γαρνιρισμένο με τεχνολογία. Τα πρώτα δείγματα Cruze, Spark αποδεικνύουν ότι η εταιρεία με το μεγάλο «χρυσό» λογότυπο στο κέντρο της μάσκας, γυρίζει σελίδα ώστε να γοητεύσει τις δυτικές αγορές.
Άρωμα Ευρώπης
Φυσικά και θα ασχοληθούμε με το Cruze, το αυτοκίνητο που πρώτο άνοιξε τον χορό της αναγέννησης του ομίλου. Ο άσος στο μανίκι της Chevrolet, «πατάει» στην πλατφόρμα του νέου Astra και το γεγονός δίνει μια πρώτη εικόνα των προδιαγραφών που περιμένει κανείς. Είναι το πρώτο παγκόσμιο αυτοκίνητο της εταιρείας, και λανσάρεται με το ίδιο όνομα σε κάθε γωνιά του πλανήτη, φτιαγμένο ώστε να ικανοποιεί όλα τα γούστα, ανεξαρτήτως φιλοσοφίας και κουλτούρας. Χωρίς ιδιαίτερα σχεδιαστικά ρίσκα το μικρομεσαίο sedan της Chevrolet προσφέρει δυναμικές γραμμές, εφαρμόζοντας την σύγχρονη τάση που κλέβει στοιχεία από το εγχειρίδιο των κουπέ κατασκευών. Η καμπυλόγραμμη οροφή που χαμηλώνει προς τα πίσω, η μεγάλη μάσκα που τέμνεται σε δύο τμήματα, τα φουσκωμένα φτερά και η έντονη γραμμή στο πλάι, δίνουν στο αυτοκίνητο τον δυναμισμό και την ισχυρή προσωπικότητα που έλειπε από τα μοντέλα της εταιρείας. Ο σχεδιασμός ωστόσο, εκτός από εντυπωσιακός, έχει και αεροδυναμικά οφέλη με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι μόλις 0,31. Οι επιβλητικές του διαστάσεις (μήκος 4.597 mm, πλάτος 1.788 mm, ύψος 1.477 mm), αν μη τι άλλο μεταφράζονται σε πληθωρικούς χώρους στο ευφάνταστο και πρακτικό σαλόνι του Cruze. Τα 2.685 mm του μεταξονίου προσφέρουν εξαιρετικούς χώρους για πέντε ενήλικες, ενώ τα 450 λίτρα του πορτ μπαγκάζ, υπερεπαρκούν για αποσκευές, ενώ η πρακτικότητα που απαιτεί η κατηγορία καλύπτεται και με το παραπάνω, καθώς οι θήκες για μικροαντικείμενα και οι ποτηροθήκες καλύπτουν τις περισσότερες ανάγκες. Ο εσωτερικός σχεδιασμός περιλαμβάνει αναβαθμισμένα υλικά και ποιοτική συναρμολόγηση ανάλογη με τις συνήθειες του ανταγωνισμού, ενώ ο σύγχρονος πίνακας οργάνων με το βαθύ μπλε φόντο του, είναι πλήρης και ευχάριστος χωρίς να κουράζει τα μάτια. Οι ηλεκτρικές ευκολίες άνεσης, ψυχαγωγίας και ασφάλειας(A/C, ηλεκτρικές κλειδαριές και παράθυρα, ραδιοCd με MP3, ABS, ESP και έξι αερόσακοι) είναι διαθέσιμες από την βασική έκδοση των € 14.890, όπως και πολλά σύγχρονα στοιχεία εξοπλισμού, ενώ στην έκδοση LS(€ 16.120) ο εξοπλισμός γίνεται πλουσιότερος με δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ζάντες αλουμινίου 16’’, προβολείς ομίχλης, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, και αισθητήρες παρκαρίσματος. Εύκολα μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς με θετικό πρόσημο το Cruze, ενώ με λιγότερο από € 18.000 (€17.880 για να είμαστε ακριβείς) αποκτάτε την πληρέστατη έκδοση LS Plus S/R που εκτός από τον ηλεκτρονικό κλιματισμό και το Cruise Control διαθέτει και ηλιοροφή.
Υψηλές προσδοκίες
Στο δρόμο το Cruze είναι σταθερό, ασφαλές και ευκολοδήγητο με την ανάρτηση να διαθέτει οικογενειακό προσανατολισμό χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θυσιάζει την αποτελεσματικότητά της. Ωστόσο ενδίδει στα «κατσαρά» κομμάτια κάτι που εκφράζεται κυρίως με θόρυβο, ενώ από την καλή οδική συμπεριφορά απουσιάζει ο χαρακτήρας που αναζητά ο απαιτητικός οδηγός. Με 4,6 μέτρα αμάξωμα και με σχεδόν 1.300 κιλά βάρους, ο φιλότιμος αλλά θορυβώδης ατμοσφαιρικός 1.600άρης Ecotec επαρκεί, αλλά δεν αποτελεί άσο στο μανίκι του Cruze. Η έλλειψη ελαστικότητας και η αραιή διάταξη του 5τάχυτου κιβωτίου προσφέρουν μέτριες ρεπρίζ, και γενικά οι επιδόσεις δεν προκαλούν αίσθηση. Με 113 ίππους και 156 Nm ροπής δεν θα αποκτήσει ποτέ πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια κοινωνία υπερτροφοδοτούμενων προτάσεων. Παρόλα αυτά τα 0-100 km/h σε 12,5’’ και τα 185 km/h τελικής ταχύτητας αποτελούν αξιοπρεπείς επιδόσεις για ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ αυτής της απόδοσης σε ένα μεγάλο και καλοτάξιδο οικογενειακό αυτοκίνητο.
συμπέρασμα
Αυτό που καταφέρνει το Cruze είναι να αποσπά θετικά σχόλια απ’οποίον βρεθεί έστω και λίγο με το τιμόνι στα χέρια του. Συγκεντρώνει όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για να φλερτάρει με την έννοια value for money, που αποτελεί προθάλαμο μελλοντικών best sealers. Αντιμετωπίζει κάθε τομέα με αξιοπρέπεια και σίγουρα αποτελεί μια ρεαλιστική σύγχρονη πρόταση για τον οικογενειάρχη.